بازدید 9348

کیف الکترونیکی در راه مدرسه

کد خبر: ۲۸۳۰۶۰
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۱ - ۲۲:۰۳ 05 November 2012
رییس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش از جایگزین شدن کیف الکترونیکی به جای کیف قدیمی مدرسه خبر داد.

حجت‌الاسلام محمدیان در مصاحبه با واحد مرکزی خبر گفت: امسال این طرح به صورت آزمایشی با همکاری پارک علم و فناوری دانشگاه اصفهان در برخی مدارس این شهر در حال اجراست و در صورت موفقیت از سال آینده در مدارس سراسر کشور اجرا می شود.

وی گفت: «کتاب الکترونیکی» مقدمه اجرای طرح «کیف الکترونیکی» است که با استفاده از لپ تاپ (رایانه همراه) یا رایانه شخصی در خانه، محتوای آموزشی کتاب ها در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد و نیاز به حمل کتاب کمتر می شود.

حجت الاسلام محمدیان با اشاره به لزوم کاهش تعداد و تغییر کتاب های آموزشی مقطع ابتدایی گفت: با تولید کتاب مطالعات اجتماعی، شاهد کاهش عناوین کتاب های درسی دوره ابتدایی خواهیم بود.

وی افزود: این کتاب از مجموع دروس حوزه های جغرافیا، تعلیمات اجـتماعی و تاریخ تدوین می شود.

رییس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: یکی از دلایل سنگینی کیف دانش‌آموزان ابتدایی تعداد زیاد کتاب هاست.

حجت‌الاسلام محمدیان در بخش دیگری از این مصاحبه درباره تدوین کتاب های جدید گفت: در دوره راهنمایی نیز باید به ازای دورس تخصصی و نیمه تخصصی، عناوین درسی داشته باشیم.

وی افزود: در دوره متوسطه نیز کتاب ها به صورت تخصـصی و مطابق با نیاز بازار کار و مهارت آموزی دانش آموزان تدوین می شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی