بازدید 18790
۲
پس از ۳۳ سال انجام گرفت:

ارزیابی دانشجویان ایرانی در اروپا از تسخیر سفارت آمریکا

پس از گذشت سی و سه سال از اقدام دانشجویان پیرو خط امام در تسخیر سفارت آمریکا، دانشجویان کنونی ایرانی در اروپا با ارزیابی آن کار، طی بیانیه ای نکاتی را در این باره با مردم ایران در میان گذاشته اند.
کد خبر: ۲۸۲۵۲۸
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۱ - ۱۰:۵۵ 03 November 2012
پس از گذشت سی و سه سال از اقدام دانشجویان پیرو خط امام در تسخیر سفارت آمریکا، دانشجویان کنونی ایرانی در اروپا با ارزیابی آن کار، طی بیانیه‌ای نکاتی را در این باره با مردم ایران در میان گذاشته‌اند.

اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان ایرانی در اروپا نسخه‌ای از این ارزیابی خود را در اختیار تابناک گداشته‌اند. متن این اطلاعیه بدین شرح است:


بسم الله الرحمن الرحیم

تا شرک و کفر هست، مبارزه هست و تا مبارزه هست ما هستیم.
امام خمینی ـ رضوان الله تعالی علیه

سیزدهم آبان، دانشجویان پیرو خط امام، لانه جاسوسی، دانش آموزان شهید، روح الله الموسوی الخمینی، پیوند امامت و امت، تبعید، تحریم و زوال قدرتهای استکباری؛ این‌ها بخشی از کلیدی‌ترین مفاهیمی است که با رسیدن تقویم تاریخ به یوم الله ۱۳ آبان هر ذهن پویایی را بخود مشغول ساخته و سوال و جوابهای متعددی را خلق می‌کند.

تبعید بنیانگذار انقلاب اسلامی در سال ۱۳۴۲، شهادت جمعی از دانش آموزان انقلابی در سال ۱۳۵۷ و تسخیر لانه جاسوسی در سال ۱۳۵۸ شاخص‌ترین رویدادهای این روز بشمار می‌روند که هر کدام را باید نقطه عطفی در تاریخ مبارزات ملت ایران علیه نظام سلطه به شمار آورد. مبارزاتی که تداوم آن‌ها در یک و نیم قرن اخیر منشأ تحولات شگرفی در کشور و منطقه پیرامونی و جهان اسلام بوده‌اند.

ما دانشجویان انجمنهای اسلامی در اروپا بر این باوریم که از منظر علمی و دانش محور هر کدام از این سه حادثه مهم باید در چارچوب زمانی و بسترهای فرهنگی  ـ  اجتماعی خاص خود مورد تحلیل و بررسی قرار بگیرند. در عین حال جوهره ذاتی و پیام تبلیغی همه آن‌ها مشترک بوده و یکسان قلمداد می‌شود، بطوری که می‌توان آن را در قالب یک ترجیع بند سیاسی خلاصه کرد: «نفی سلطه نظام استکبار از ملت ایران».

تردیدی نیست که رویدادهای سه گانه اشاره شده را باید سرفصل های مهم و سرنوشت سازی در سیر تاریخی انقلاب اسلامی و مبارزات ملت ایران بشمار آورد، در عین حال تسخیر لانه جاسوسی (بخوانید سقوط مرکز فرماندهی و برنامه ریزی راهبردی، علیه استقلال طلبی ملت ایران و سایر ملتهای منطقه) از حیث نقش آفرینی ویژه جنبش دانشجویی، مورد تأکید اصلی این بیانیه است. اقدام شجاعانه‌ای که وزن استراتژیک و دامنه اثرگذاری آن تا حدی بود که امام خمینی ـ رضوان الله تعالی علیه ـ در‌‌ همان روز‌ها آن را به عنوان انقلابی بزرگ‌تر از انقلاب اول نام نهادند.

شاید مروری اجمالی بر سیر تاریخی ایران در صد و پنجاه سال اخیر درستی و تناسب این تعبیر را بهتر و بیشتر نمایان سازد. ملت ایران به عنوان یکی از اصلیترین پیشگامان نوگرایی مدنی بر پایه آموزه‌های دین مبین اسلام از‌‌ همان ابتدای شروع حرکت اصلاحی خود بطور مستمر با دسیسه‌ها و دشمنی‌های مداخله جویانه قدرتهای خارجی دست و پنجه نرم کرده است. چنانکه جنبش نوپای مشروطه خواهی در‌‌ همان گام های نخستین با دخالت مستقیم دو قدرت پادشاهی و استثمارگر روسیه و انگلیس بصورت کامل استحاله شده و ضمن به توپ بستن مجلس منتخب مردم، در ‌‌نهایت علیرغم تمام مجاهدت‌ها و مبارزات مردم متدین با هدف حاکم شدن بر سرنوشت خود، منتهی به روی کار آمدن نظام دیکتاتوری و ضد مذهب پهلوی شد تا برای بیش از نیم قرن ضمن سرکوب هرگونه ندای حق طلبی، تضمینی برای حفاظت از منافع قدرتهای استکباری باشد.

همچنین اشغال ایران توسط نیروهای متفقین در جریان جنگ جهانی دوم (علیرغم اعلام بیطرفی) کودتای ننگین بیست و هشت مرداد، تصویب قانون کاپیتولاسیون، غارت نفت و دیگر منابع ملی توسط اجانب در کنار سایر بی‌کفایتیهای نظام شاهنشاهی، حافظه تاریخی ایرانیان را مملو از خاطرات تلخی کرده بود که مستقیم یا غیر مستقیم از مجرای سفارتخانه‌های دولتهای سلطه گر غربی برنامه ریزی شده و به ملت بزرگ ایران تحمیل گردیده بودند.

در واقع تسخیر لانه جاسوسی که به افشای تنها بخشی از اسرار و اقدامات خصمانه آمریکا علیه ایران منجر شد، علاوه بر نمایان ساختن چهره واقعی دولتمردان آمریکایی، سبب باطل شدن تمام توطئه‌های سی ساله و برنامه ریزی‌های پیچیده آن‌ها در جهت نفوذ به عمق استراتژیک جامعه ایران، گردید. این رخداد مهم بخش قابل توجهی از ارتباطات سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) با دیگر شبکه‌های جاسوسی در خاورمیانه و شگردهای خاص توطئه‌گری، ترور و براندازی نظامهای مردمی توسط آن‌ها را برملا کرد. تا جایی که به اذعان صاحب نظران این اقدام آگاهانه دانشجویان پیرو خط امام باعث مختل شدن نظام اطلاعاتی  ـ  امنیتی ایالات متحده در کل منطقه گردیده است.

تاثیر دشمن شکن و بسیار مهم دیگر این اقدام هوشمندانه، زمانی روشن‌تر می‌شود که روند سلسله وار شکست‌ها و عقب نشینیهای جبهه استکبار به رهبری آمریکا را فراموش نکرده و با رویکردی واقع بینانه و محاسبه گر به آن‌ها توجه کنیم. شکستهای مفتضحانه‌ای که بلافاصله بعد از سقوط لانه جاسوسی و با شروعی طوفانی از صحرای طبس آغاز شد و بفضل خداوند تبارک و تعالی تا امروز نیز ادامه داشته‌اند؛ و این همه تنها شمه‌ای از تحقق وعده تخلف ناپذیر الهی است که می‌فرماید:

یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا إِن تَنصُرُوا اللَّهَ یَنصُرْکُمْ وَیُثَبِّتْ أَقْدَامَکُمْ ﴿۷﴾ وَالَّذِینَ کَفَرُوا فَتَعْسًا لَّهُمْ وَأَضَلَّ أَعْمَالَهُمْ ﴿۸﴾
اى کسانى که ایمان آورده‏‌اید اگر خدا را یارى کنید یاریتان می‌‏کند و گام‌هایتان را استوار می‌سازد (۷) و کسانى که کفر ورزیدند مرگ بر آن‌ها و اعمالشان نابود باد. (۸) (سوره مبارکه محمد  ـ  صلوات الله علیه و آله و سلم).

در سالهای بعد اسناد طبقه بندی شده‌ای که بدست دانشجویان مکتبی فاش شد در شصت و پنج جلد به چاپ رسیده و مطالعه آن‌ها به همه اقشار بویژه نخبگان علمی و دانشگاهی توصیه می‌شود.

اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان در اروپا ضمن تصریح بر اینکه اقدام دانشجویان در ۱۳ آبان ۱۳۵۸در آن مقطع خاص از تاریخ ایران اسلامی قابل توجیه و دفاع بوده و می‌باشد، این نکته مهم را یادآور می‌شود که در دوره کنونی و شرایط حساس اخیر، تاکتیک‌ها و ابزارهای پیاده سازی راهبرد سلطه جویان مستکبر با سالهای ابتدایی پس از پیروزی انقلاب تفاوتهای فاحشی پیدا کرده است که در قبال آن‌ها نیز باید واکنشهای متناسبی طراحی و اجرا بشود.

امروز جنگ نرم مبتنی بر رسانه و تبلیغات دروغین، مهم‌ترین ابزار این قدرتهای پوشالین است که در تلاش برای توسعه فساد و بی‌بند و باری و تضعیف بنیه اعتقادی جوانان از هیچ دسیسه‌ای ابا ندارند. آن‌ها در این جنگ ناجوانمردانه می‌کوشند تا روح و روان انسان‌ها را به بردگی گرفته و با القائات شیطانی و انحرافی، تلاش دارند ملت‌ها را از مبارزه با دشمن اصلی منحرف کنند. لذا بصیرت و هوشیاری بیش از پیش و بهرمندی از دانش روزآمد و فناوریهای نوین در همه عرصه‌ها خصوصا رسانه، از تعیین کننده‌ترین ابزارهای حضور مقتدرانه در عرصه این کارزار نفس گیر است.

ما بر این باوریم که مطابق فرمایشات مقام معظم رهبری ـ دامت برکاته الشریف ـ حضور تعیین کننده در عرصه کنونی بیش از هر چیز مستلزم مجهز شدن به سلاح دانش و ایمان است. مسلما دانشی که بر پایه ایمان منبعث از توکل بر خداوند متعال و درک درست از شرایط زمانی و مکانی استوار باشد، در مواجهه با دسیسه‌های شیطان بزرگ و ایادی خرد و کلان او راهگشا خواهد بود.

این اتحادیه اعلام می‌دارد: در برهه کنونی که دشمنان تمام تلاش خود را بکار بسته‌اند تا با توسل به غیر انسانی‌ترین روش‌ها، رشد فزاینده علمی ایران را محدود کرده و مانع حرکت رو به جلوی ما شوند، وضع تحریمهای وحشیانه از طرف آمریکا و متحدانش بیش از آنکه نشانگر قدرت آن‌ها باشد، گویای ضعف و زبونی آن‌ها در مقابل قدرت رو به رشد ایران اسلامی است. توسل به تحریم اقلام دارویی، ممانعت از انتقال دانش و فناوری، حمایت کور از اقدامات تروریستی علیه نخبگان علمی، سنگ اندازی در مسیر رشد اقتصادی و موارد سخیفی از این دست نه با معیارهای اخلاقی و انسانی سازگار است و نه حتی با شعارهای فریبنده و مزورانه دستگاه‌های تبلیغاتی جبهه استکبار همخوانی دارد. حال آنکه با نصرتهای آشکار الهی تاکنون هیچکدام از این کینه توزی‌ها نه تنها نتوانسته ملت غیور ایران را از مسیر انقلابی خود منحرف سازد بلکه سبب شده تا با اراده و عزمی راسخ بر آرمانهای ناب انقلاب اسلامی پایفشاری کند و امیدوارانه مترصد آنست تا بیاری خدا دشمن زبون را به خاک مذلت فرونشاند.

ملتی که برای دفع سلطه بیگانه دوران تلخ و سیاه رژیم دیکتاتوری پهلوی را تجربه کرده، روزهای سخت و فراموش نشدنی قحطی جنگهای اول و دوم جهانی را از سر گذرانده، قریب به نیم میلیون از بهترین فرزندان وطن را برای استقلال و نفی سلطه بیگانه تقدیم آرمانهای اصیل خود کرده و سخت‌ترین روزهای جنگ تحمیلی را مدیریت کرده، ملت آبدیده‌ای است که این جنگ تبلیغاتی و تحریمهای تحمیلی را نیز با سربلندی پشت سر خواهد گذاشت.

امروز استکبار جهانی بشدت از صعود مستمر ما به قله‌های افتخار عصبانی است و بوضوح می‌بیند که برنامه ریزی و توطئه چینی‌های آنان ارمغانی جز شکست و نفرت برایشان نداشته و در آنسو، خود در باتلاق پوچی‌گری و مادیگرایی غرق گشته‌اند. حقوق اساسی و ارزشهای انسانی که از آن دم می‌زدند امروز تنها به ابزاری برای تهدید ملت‌ها، قتل و ترور و خشونت و استثمار ملتهای ضعیف مبدل گشته و خود در دام تروریست های دست پرورده خودشان از صهیونیستهای غاصب گرفته تا تندروهای متظاهر به دین، گرفتار و اسیرند. آن‌ها امروز بعد از سال‌ها ثروت سالاری، در صدر بدهکار‌ترین کشور‌ها هستند و نشانه‌های واضح فروپاشی نظام های سیاسی و اجتماعیشان بیش از پیش هویدا گشته است. تئوریهای سیاسی و اقتصادی متعدد آن‌ها بن بستهایی را تجربه می‌کند که خود از آن به آخرالزمان تعبیر می‌کنند.

عمق انفعال و فضاحت دشمنان ما زمانی بیشتر مشخص شد که با وجود سردادن شعار آزادی بیان و جریان آزاد اطلاعات، علیرغم تصریح کنوانسیون‌ها و قراردادهای بین‌المللی پذیرفته شده در حوزه ارتباطات ماهواره‌ای بین‌المللی، حتی پخش برنامه‌های تلوزیونی ایران را تاب نیاورده و عملا با قطع پخش برنامه‌های خبری، سیاسی و اجتماعی کشورمان در فضای بین‌الملل واهمه شدید خود از طنین انداز شدن ندای آزادی و آزادگی ملت ایران را به وجدانهای بیدار جهان نشان دادند.

این اتحادیه در آستانه عید سعید غدیر خم، ضمن ارج نهادن به وفاداری ستودنی ملت رشید ایران و تبعیت آن‌ها از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه‌ای (دامت برکاته الشریف)، مراتب افتخار خود را از تعلق به چنین جامعه مجاهدی اعلام می‌دارد. همچنین ضمن قدردانی از زحمات قوای سه گانه و دستگاه های اجرایی در خدمتگزاری به آحاد مردم، بار دیگر همه مسئولان را به کوتاه بودن فرصت خدمت یادآور شده و مجدانه از آن‌ها می‌خواهد تا با پرهیز از پرداختن به موضوعات حاشیه‌ای، تمام توان و تمرکز خود را در جهت خدمتی در خور شأن و جایگاه ملت بزرگ ایران بکار گیرند و مدبرانه و هوشمندانه تا رفع مشکلات روزمره اقتصادی و معیشتی ملت غیور ایران جهادی مضاعف کنند. همان‌ها که بفرموده بیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، ولی نعمتان این انقلاب و مسئولان هستند.

در پایان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانش آموز از خداوند رحمان، علو درجات برای امام و شهدا و توفیق و تندرستی برای همه مجاهدان نستوه جبهه مبارزه با استکبار جهانی را مسألت می‌کنیم.

با آرزوی سربلندی هر چه بیشتر ملت بزرگ ایران
اتحادیه انجمنهای اسلامی دانشجویان در اروپا
آبان 91
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۷۵
انتشار یافته: ۲
تابناک عزیز. این دانشجویانی که میگی کجا هستند که ما بچه مسلمونای اروپا ازشون خبر نداریم.
آخرش که نوشته: انجمن های اسلامی دانشجویان اروپا

http://www.uisae.org/
http://www.kanoontowhid.com/
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر
آخرین اخبار