بازدید 2732
ناصر کاشانی:

افزایش میزان طلاق نگران کننده است

کد خبر: ۲۸۲۱۴۰
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۴ 31 October 2012
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت:افزایش میزان طلاق در سال های اخیر نگران کننده است و نرخ رشد طلاق در روستاها و شهرهای کوچک نسبت به نرخ رشد طلاق شتاب بیشتری نسبت به شهرهای بزرگ گرفته است.

ناصر کاشانی، عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی به مجلس نیوز (پایگاه خبری فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی) ، گفت: رشد میزان بیکاری، مشکلات اقتصادی و مسائل فرهنگی از عمده مسائلی است که بر افزایش نرخ طلاق تاثیر گذاشته است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ایجاد گسستگی در باورهای اخلاقی و دینی را از علل رشد میزان طلاق دانست و اظهار داشت: متاسفانه از زمانی که در باورهای اخلاقی و دینی خلل هایی ایجاد شده، بنیان خانواده ها نیز سست و دچار گسست شده است.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی با اشاره رشد شتابان طلاق در شهرهای بزرگ عنوان کرد: در گذشته ای نه چندان دور میزان طلاق در روستاها و شهرهای کوچک رقم پایینی بود اما در سال های اخیر این رقم افزایش محسوسی یافته است.

وی در ادامه افزود: نگاهی به آمارها نشان می دهد در حالی که نرخ رشد طلاق در شهرهای بزرگ سه برابر شده، این نرخ در روستاها و شهرهای کوچک حدود پنج برابر شده است.

این نماینده مجلس نهم با اشاره به تاثیر مشکلات اقتصادی در رشد فروپاشی خانواده ها تصریح کرد: افزایش شدید تورم و گرانی کالاهای مختلف به همراه تغییر نگرش افراد نسبت به زندگی موجب شده که تحمل و صبر مردان و زنان در مقابل مشکلات زندگی کم شود و جدایی و طلاق را آسان ترین راه حل برای رفع مشکلات خود ببینند.

کاشانی تاکید کرد: به عبارت دیگر هرچه جوامع روستایی و شهری از باورهای ریشه ای مذهبی و اخلاقی دور می شود، آمار طلاق نیز افزایش می یابد.

عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه زندگی امروزی برخی از اولویت های اجتماعی و از جمله خانواده را مورد غفلت قرار داده است، گفت: این غفلت آسیب های خاص خود را دارد که طلاق از جمله آنهاست.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر