بازدید 31909
۴

افزایش سن بازنشستگی، از دست رفتن جوانان

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، با اعلام اینکه افزایش سن بازنشستگی به صلاح کشور و مردم نیست، گفت: به‌طور حتم مسئولان باید در جهت جذب جوانان به بازار کار تلاش کنند، نه اینکه با تدوین قوانین جدید این راه را برای این گروه سخت و دشوار کنند.
کد خبر: ۲۸۱۷۴۷
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۴ 29 October 2012
ناصر کاشانی در واکنش به اظهارات مسئولان تأمین اجتماعی در رابطه با افزایش سن بازنشستگی، تصریح کرد: متأسفانه مسئولان این سازمان از تدوین لایحه‌ بازنگری قانون تأمین اجتماعی خبر داده‌‌اند، که یکی از محورهای این لایحه افزایش سن بازنشستگی است.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خانه ملت، با بیان اینکه متأسفانه دولت در تدوین لوایح خود دوراندیشی لازم را ندارد، گفت: به‌طور حتم لایحه‌های تدوینی دولت مقطعی است و صدمات بسیاری را به سازمان‌های اداری وارد می‌کند.

وی با اعلام اینکه افزایش سن بازنشستگی در کشور به صلاح کشور و مردم نیست، افزود: هم‌اکنون خیلی از کشورهای دنیا به‌علت مشکلات اقتصادی اقدام به این کار کرده‌اند، لذا اعتراضات مردم را به دنبال داشته است.

این نماینده مجلس نهم، ادامه داد: به‌طور حتم تغییر قوانین تأمین اجتماعی به‌ویژه تغییر قوانین برای کاهش هزینه‌ها و کسب درآمد مطلوب و درست نیست، از این‌رو این سازمان باید با برنامه‌ریزی و کسب راه‌های جدید درآمدزایی به‌دنبال حل مشکلات خود باشد.

کاشانی خواستار تغییر سیاست‌های اشتغال از سوی مسئولان دولتی شد و گفت: به‌طور حتم مسئولان باید در جهت جذب جوانان به بازار کار تلاش کنند، نه اینکه با تدوین قوانین جدید این راه را برای این گروه سخت و دشوار کنند.

وی با تأکید بر ضرورت جلوگیری از افزایش نرخ بیکاری در کشور، یادآور شد: حفظ اشتغال موجود بسیار ضروری است و باید هر سه قوه تلاش کنند که نرخ اشتغال موجود از بین نرود و حفظ شود.

این نماینده مجلس نهم، با بیان اینکه تثبیت کارمندان مسن و بازنشسته در ادارات موجب کاهش بازده در کار می‌شود، تصریح کرد: استفاده از نیروی جوان و آماده می‌تواند در افزایش بهره‌وری و افزایش بازده کاری نقش به‌سزایی داشته باشد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، با اعلام اینکه مجلس و کمیسیون اجتماعی حساسیت زیادی بر موضوع اشتغال جوانان دارد، گفت: مسئولان سازمان تأمین اجتماعی باید لوایح خود را بر اساس شرایط کنونی کشور تدوین کنند.

چندی پیش مدیرکل فنی درآمد سازمان تأمین اجتماعی با اعلام افزایش سن بازنشستگی در قالب بازنگری در قانون تأمین اجتماعی، این اقدام را یک ضرورت خواند، چرا که سن بازنشستگی موجود براساس امید به زندگی در سال ۵۶ تعیین شده است و با افزایش سن امید به زندگی نیاز است برای جلوگیری از ورشکستگی سازمان تامین اجتماعی، تغییراتی در قالب افزایش سن بازنشستگی منظور شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶۲
انتشار یافته: ۴
1
1
1
1
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی