بازدید 73767
ادعای رویترز:

خواسته‌های جدید غرب در مذاکره با ایران مشخص شد

در حالی که تحلیلگران هنوز در حال بحث درباره احتمال مذاکره مستقیم و دوجانبه میان ایران و آمریکا هستند، دیپلمات‌های اروپایی اعلام کرده‌اند، برنامه جدیدی برای مذاکره با ایران تدوین کرده‌اند که شامل مجموعه تازه‌ای از خواسته‌هاست. آنها گفته‌اند در ازای این خواسته‌های جدید، امتیازات جدیدی برای ایران در نظر گرفته خواهد شد.
کد خبر: ۲۸۰۵۸۶
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۱ - ۲۲:۱۵ 23 October 2012
در حالی که تحلیلگران هنوز در حال بحث درباره احتمال مذاکره مستقیم و دوجانبه میان ایران و آمریکا هستند، دیپلمات‌های اروپایی اعلام کرده‌اند، برنامه جدیدی برای مذاکره با ایران تدوین کرده‌اند که شامل مجموعه تازه‌ای از خواسته‌هاست. آنها گفته‌اند در ازای این خواسته‌های جدید، امتیازات جدیدی برای ایران در نظر گرفته خواهد شد.

به گزارش «تابناک»، در شرایطی که یکی از مباحث مهم جهانی در روزهای اخیر به مذاکرات هسته‌ای ایران و این که این گفت‌وگوها از چه کانالی دنبال خواهد شد، اختصاص داشته است.

دیپلمات‌های اروپایی اعلام کرده‌اند، در پی آماده‌سازی شرایط برای برگزاری دور تازه‌ای از مذاکرات با ایران هستند.

خبرگزاری «رویترز» ضمن انتشار این خبر به نقل از دیپلمات‌هایی که نام آن‌ها را نیاورده، نوشته است: کشورهای غربی در حال بحث درباره تاکتیک مذاکرات جدیدی هستند تا پس از برگزاری انتخابات آمریکا در ششم نوامبر، از آن در مذاکره با ایران بر سر برنامه هسته‌ای بهره گیرند.

به گفته این دیپلمات‌ها، یکی از مهمترین گزینه‌هایی که اکنون در این باره مطرح است، بر مبنای دادن امتیازات بیشتری از سوی هر دو طرف استوار است.

در چند دوره پیشین مذاکرات میان ایران و گروه ۱+۵، اعضای این گروه از ایران می‌خواستند تولید اورانیوم با غنای بالای خود را متوقف کرده، تأسیسات هسته‌ای فردو را تعطیل و ذخیره اورانیوم ۲۰ درصد غنی شده خود را به خارج از کشور منتقل کند. در مقابل، این کشور‌ها تنها حاضر بودند تحریم‌ها درباره فروش قطعات هواپیما به ایران را برداشته و در برخی جنبه‌های فنی با ایران همکاری کنند.

این در حالی بود که ایران به طور مشخص، به رسمیت شناخته شدن حق غنی‌سازی اورانیوم در کشور و همچنین برداشته شدن تحریم‌ها را به عنوان شروط توافق مطرح می‌کرد.

اما هم‌اکنون به نوشته رویترز، دیپلمات‌های غربی اظهار داشته‌اند که برای برداشته شدن فشار و تحریم‌ها از روی ایران، این کشور باید کارهایی بیشتر از «توقف، تعطیلی و انتقال» را انجام دهد.

در این رابطه، «مارک فیتزپاتریک»، عضو مؤسسه بین‌المللی مطالعات راهبردی اظهار داشته در استراتژی «بیشتر در برابر بیشتر»، غرب خواهان اعمال محدودیت‌های سفت و سختی بر کل برنامه هسته‌ای ایران است؛ افزون بر این، در پیشنهادهای جدید، اعمال محدودیت بر اورانیوم غنی شده‌ای که ایران هم اکنون دارد و همچنین محدود کردن افزایش ظرفیت غنی‌سازی این کشور مطرح خواهد بود.

به گفته وی، در مقابل این اقدامات نیاز است که تخفیف تحریم‌ها از سوی غرب، بیش از آن چیزی باشد که پیش از این به ایران پیشنهاد شده بود.

با این حال، به نوشته رویترز، برخی دیگر از تحلیلگران بر این باورند که وجود شکاف انتظارات میان ایران و غرب و ماهیت برگشت ناپذیر برخی از تحریم‌ها، هرگونه استراتژی «بیشتر در برابر بیشتر» را بی‌معنا می‌سازد. نبود اطمینان میان دو طرف نیز عامل منفی دیگری است که در این زمینه تأثیرگذار خواهد بود.

رویترز می‌افزاید، همین امر کار‌شناسان را به این نتیجه رسانده که درخواست تعلیق کل فعالیت‌های غنی‌سازی ایران، درخواستی غیرواقع‌بینانه و غیرعملی است؛ حتی اگر در قالب قطعنامه‌های شورای امنیت مطرح شده باشد. در عوض، خواسته غرب احتمالاً بر این اساس استوار خواهد بود که این فعالیت‌ها را تا آنجا که می‌شود، محدود کند.

در مجموع، به باور کار‌شناسان مورد اشاره رویترز، مذاکرات باید با هدف محدود کردن فعالیت غنی سازی و ذخیره اورانیوم ایران و همچنین دادن اجازه بازرسی‌های بیشتر به بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی استوار باشد. در مقابل، طرف غربی نیز باید تحریم‌ها را مرحله‌‌ای کاهش دهد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۴۲۳
انتشار یافته: ۱۵۰
من که به 1+5 اصلا خوشبین نیستم!
فکر نمی کنم با 1+5 به نتیجه ای برسیم، چون رسماً هیچ کاره هستن!
پاسخ ها
فرهاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
من نمیدونم بعضیها فکر میکنند اگه عقب نشینی کنیم به نفع مون یعنی همه چیز ارزون میشه اونا تو فکر این هستند تا گرونی باشه از اینه که هست بدتر باشه
hadad
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۳
باید تعداد کشورهای طرف مذاکره را کاهش دهیم. این کشورها دنبال منافع خود هستند و ما نمی توانیم منافع همه آنها را تامین کنیم.
حمید . زاهدان
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۳
این روباهان مکار چنان حرف می زنند که انگار می خواهند صدقه دهند ما حاضریم از گرسنگی بمیریم ولی زیرر بار زور و ننگ نرویم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۳
اونها هنوز آمادگی قطع صادرات نفت ایران را ندارند فرصت میخواهند تا بتوانند با این موضوع کنار بیاییند
به نظرم باید به آنها فرصت داد تا راههای مقابله با ما ا پیدا کنند !!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۴
کلام حضرت امام خمینی یادتان نرود:امریکا شیطان بزرگ است ما رابطه با امریکا را میخواهیم چه کنیم.
هر چقدر کشورهای غربی تحریم را بیشتر کنند ایران باید درصد غنی سازی را بالا ببرد چون غربیها به هیچ منطقی از قبیل مذاکره پایبند نیستند آنها روز به روز فشار تحریم را بیشتر میکنند تا اقتصاد کشور را فلج کنند آنها مذاکره رابهانه قرار می دهند تا تحریمها اثر خودرا بگذارد تادر نهایت حمله نظامی را انجام بدهند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
100%غنی سازی خوبه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۳
خوب، این یعنی چی؟ درصد غنی سازی رو ببریم بالا! تا اونها تحریم ها رو بیشتر کنند؟الان اینی که گفتی را حل بود؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۳
دقیقا همینه.اونها فقط زمانی حاضر به امتیاز دادن خواهند شد که قدرت ما رو ببینند وگرنه با تسلیم و عقب نشینی اونها همچنان خواسته های بیشتری مطرح می کنند و از لغو تحریم هم خبری نخواهد بود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۳
برادر صادق
هنر اینه که بتونیم تو مذاکره امتیاز کمتر بدیم و امتیاز بیشتر بگیریم. هنر این نیست که ما در مسیری حرکت کنیم که آخرش به جنگ و زیان منجر بشه و افزایش غنی سازی همون بهانه ای هست که غربیها لازم دارند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۳
فرض کن که بالا برد تا هر درصدی که فکر می کنی مناسب است. ایران که نمی خواهد از اروانیوم مثلا 90 درصدی استفاده کند . این چه کمی می کند؟ ایا در حال حاضر فشار اصلی و کمر شکن را چه کسی تحمل می کند مردم غرب یا مردم ایران؟ ایا غرب از طوالای شدن تحریم ها نهایتا ضرر می کن یا ایران که رشد اقتصادی اش به کمترین حد ممکن رسیده؟ تحقق افق چشم انداز که سند توسعه کشور است چه می شود؟ واقعا بفرمایید این پیشنهاد و راه حل چه کمی می کند؟
کامران
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۳
برادر ناشناس آنها هم اکنون هم تحریم را با شدت بالا بردند دیگر چه چیزی را می خواهند تحریم کنند
ارومیه
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۴
اگه فکر کنیم با رسیدن به غنای بالای اورانیوم اونا کوتاه میان،اشتباه کردیم چون کره شمالی الان ده ها کلاهک هسته ای داره ولی در اوج تحریمه
کاش آدرس جهنم رو بلد بودم تا بهشون میگفتم!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۳
بلد نیستی ؟ عجیبه ! کد پستی پشت کارت ملی منو یادداشت کن : !!!
اگر ایران به طور کامل غنی سازی اورانیوم را متوقف کند بعد از آن نوبت فناوری فضایی است که باید تعطیل شود . بعد از آن صنایع نظامی. بعدش خودرو سازی و بعد اجرای آزادی اروپایی یعنی برداشتن حجاب خانومها و ....من قشر متوسط جامعه هستم اما اگر از گرسنگی هم بمیرم حاضر نیستم زیر چنین خفت و خاری گردن خم کنم .
پاسخ ها
مهمان ناخوانده
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۳
با قسمت خودرو کاملا موافقم
حداقل آمارفوتی ها کمترمیشه...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۳
مذاکره باید برای این باشد که ما بمب نسازیم نه اینکه غنی سازی نکنیم سازش و مصالحه بر سر این مورد با غرب خیانت محسوب می شود و تاریخ مانند دوره قاجار چه فیلم های که نخواهد ساخت پس به خاطر دل خوشی یک عده افرادی که نمی تونن سختی را تحمل کنن مملکت را بیشتر به دام استعمار نیاندازیم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۳
شما درست میگید اما وقتی شما بوکسور خوبی نیستی از اول نباید بری تو رینگ، چون نتیجه معلومه!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۳
محاله از قشر متوسط باشی برادر عزیز...........
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۳
درود بر شرف و مردانگیت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۳
قشر متوسط عزيز:
اولا خواري نه خاري
ثانيا اين خودرو سازي رو خوب اومدي نه اينكه الان خودردوهاي توليد داخلمون تو دنيا داره با بقيه رقابت ميكنه !!!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۳
ملومه تا حالا نه گشنگی کشیدی و نه شرمنده زن و بچه بودی برای تامین نیازهای اولیه اونها. این وظیفه مسئولین هست که به نوعی مذاکره کنند که کار به جاهایی که شما گفتی نکشه ولی در عین حال فشار هم کم بشه.
اینا هر چه ایران عقب نشینی کنه پرونر میشند
اونا دست پیش گرفتن!!!
تحریم کردن مارو تو شرایط سخت گذاشتن حالا ما متوقف کنیم اونها عقب می کشن!!
ما چی بدست آوردیم؟؟هیچی!!
به به از این نظرات
این غربیها همیشه غیر واقع بینانه و احمقانه حرف می زنند
به ازای تحریم بیشتر ایران میبایست غنی سازی بیشتری را انجام بده این تنها راه مقابله هست
5+1 من از همان بچگی خوشم از ریاضی نمی آمد.
بهتره ایران بصورت مستقیم با امریکا مذاکره کنه اروپاییها بخصوص انگلیس خبیث سگ حلقه بگوش امریکا هستن
روبات های انسان نمای آمریکای وصهیونیستی کاری به متن نظرات ندارند فقط کارشان منفی دادن بنفع اربابانشان میباشد
بهترین راه برای مقابله با غرب حمله کردن به استراتژی اونهاست.
با اینها باید با زبان خودشون برخورد که همان زبان زور است :
افزایش تحریمها = افزایش درصد غنی سازی
آب که از سر گذشت چه یک وجب چه صد وجب. شما به غنی سازی ادامه بدین. تحریم ها که تا حال مشکلی ایجاد نکرده!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۳
مشکل ایجاد کرده خب بهرحال برای رسیدن به سربلندی هزینه دادن هم لازم است. البته مدیران ما باید فقط به فکر منافع ملی باشند و هزینه زیاد برای منافع سایر ملتها ندهیم.
به نظرم بااین روندکه غربیها درپیش گرفته اندیعنی روزبه روزتحریمها را تشدیدمی کنندادامه گفتگوآب درهاون کوفتن است آنهادیروزدرمقابل تعطیلی غنی سازی 20درصدی تنهابه دادن قطعات هواپیما اکتفا می کردندکه هرگزیک کالای حیاتی نیست اما درعرض چندروزبا تشدیدتحریمهااگربخواهندچیززیادپیشنهادکنندبرداشتن چندتحریم که چندروزپیش اعمال کرده اندبسنده خواهندکردآنهادرگفتگوهای روبرولیوان را ازجلوی دیپلماتهای ما برمی دارندومی گویندامتیازبدهیدلیوانتان را بدهم این که نمی شودتازه این گفتگوکننده های غربی برخلاف سمت شان مهرهای شطرنج غربی ها هستندبازیگران شطرنج درصحنه نیستندلذا نبایدخدای ناکرده دراین گفتگوهاکاری بکنیم که هرچه دراین سالها مرارت کشیدیم وشعاردادیم ازدست بدهیم که آبرویمان درگروایستادگی مان است آنها هرگزگزینه نظامی را نمی تواننداجرا کنندچون این درشاهرگ جهانی است واگرکاربه باریکی بکشدآنها کم می آورند لذا با این همه تحریمها ما هرگززانوی تسلیم درمقابل دشمن نخواهیم زدوقراردادهای ننگین دوران قاجاریه همیشه پیش چشم ماست وهنوزهم اذیتمان می کندکما اینکه نسلهای آینده را هم اذیت خواهدکردلذابا دورانیشی وحوصله وهوش ایرانیمان همه چیزرا مدیریت خواهیم کردتازمانی که آب ونان داریم می ایستیم وبعدازآن هم مرگ باعزت را ترجیح می دهیم این صدای یک هموطن آذری ازپایین ترین اقشارجامعه هست ایران آبادحق ماست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۳
احسنت خوب اومدی . ولی ایستادگی سخته.ایا میتونیم تااخرش بایستیم؟
باباجان فكر نون باشيد . كه خربزه اب است.
غرب می گوید چون میترسم لگدم بزنی باید کفشهایت را بمن بدهی اگر ازت خوشم آمد ممکن است یک جفت جورااب بهت میدم واقعا که !
بستنی میل دارید یا کافه گلاسه؟ یه وقت تعارف نکنید! زمانی ما وقت می خریدیم حال آنها با تحریم های فلج کننده نگران دفع وقت نیستند. خواستان جمع نیست انگار؟
به نظر من مذاکره با این خوکهای کثیف بیخود وبه عبارتی وقت تلف کردن باشه بهتر هر چی اینها تحریمها رو بیشتر کنن ما هم باید متقابلا غنی سازی رو بیشتر کنیم. بهتره که دیگه مذاکره نکنیم و به همین راحتی از ان پی تی هم خارج بشیم . مرگ یک بار شیون هم یک بار . نامه تمام
روابط بین الملل یعنی مذاکره و چانه زنی
اگر حاضر باشند که امتیازات بیشتری، به ویژه درباره تجارت جهانی و ...، بدهند واقعا برای ما یک جهش اقتصادی بزرگ خواهد بود. در عین حال که به دانش و فناوری هسته ای در حد معقول هم بسنده کرده ایم که در تعامل سازنده با همه ی کشورها باشیم
"باید اقداماتی بیشتر از «توقف، تعطیلی و انتقال» را انجام دهد. "
رو که نیست سنگ پاست واقعا
از این حرفا دل بکنید دنبال راه چاره برای رفع مشکلات معیشتی و بیکاری مردم باید بود
فکرکردن به کمک غربی ها مثل دیدن سراب در بیابان است
بازصلاح روخودتون بهترميدونيدامانظرمن اينه كه نبايدبه اونااعتمادكرد,برنامه هسته اي حيفه
متاسفانه اکنون اینا حاضرنیستن تحریم ها رو بردن و مذاکرات فایده ای نداره. زمانی که هنوز تحریمی در کار نبود مسئولان نباید میزاشتن کار به اینجا برسه.اون موقع اگه غنی سازی محدود میشد حداقل تحریمی صورت نمیگرفت.
الان بنظرم تحریمها که بیشتر از این نمیشه
و اونا هم تحریمها رو بر نمیدارن تنها راه به نظرم
اقدام رسانه ای ایران برای غنی کردن بالای 90
درصده. در این شرایط شاید اونا کمی بترسن
و حاضر بشن عقب نشینی کنن.
گزینه جنگم اصلا اونا ندارن.حرفاشون چرنده.چه
از لحاظ اقتصادی و از لحاظ اینکه سیاستاشون در برابر سوریه شکست خورده همچین ریسکی
نمیکنن. و اونا صد در صد از ایران اتمی میترسن.
به نظر من تنها راه ایران در حال حاضر تهدید به
غنی سازی بالا در حد 90 درصد هست.
در شرایط کنونی حتی اگه ایران فردو را تعطیل کنه بازم اونا هیچ تحریمی رو برنمیدارن خیالتون جمع.
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۳
موافقم. به نظر میرسه در این شرایط بهترین راهکار اینه که تا اخرش بریم.یا تمام تحریم ها برداشته بشه و پرونده به اژانس برگرده یا اینکه ما درصد غنی سازی را افزایش میدیم.
به نظر بنده نه غرب و نه هیچ کس دیگر ایران هسته ای را نخواهد پذیرفت اگر ایران تمام فعالیتهایش را هم متوقف کند باز بهانه دیگری خواهند داشت و اصلا به هیچ وجه تحریمها راتخفیف نخواهند داد هدف اصلی انها براندازی حکومت است و چون در شرایط فعلی به خاطر مشکلاتی که غرب درگیر انهاست نمیتوانند حمله ی نظامی را بر گزینند میخواهند با فلج کردن اقتصاد کشورمان هم حکومت را زیر سوال برند و هم نا رضایتی مردم را باعث شوند و هم با تیره جلوه دادن مقاصد کشورمان اذهان عمومی را اماده کنند تا در اینده به راحتی گزینه نظامی را بر گزینند اما چیزی که انها به حساب نیاوردهاند ملت ماست ما چه سختی ها که نکشیده ایم حتی اگر در داخل کشورمان اختلافات سلیقه ای هم باشند باز مردم ما اجازه دخالت هیچ اجنبی را در امور مملکت نخواهند داد زنده باد ایران و مردم ایران
چـو ایـران نباشد تن من مـبـاد

در این بوم و بر زنده یک تن مباد

همـه روی یکسر بجـنگ آوریــم

جــهان بر بـداندیـش تنـگ آوریم

همه سربسر تن به کشتن دهیم

بـه از آنکه کشـور به دشمن دهـیم
به ولله قسم این مذاکرات فقط و فقط و فقط بازم تاکید میکنم فقط به این دلیل الان توسط کاخ سفید اعلا شده که باراک اوباما از رامنی پیش بیوفته چون هر دو کاندیدا از شانس مساوی برخوردارن . بازم تاکید میکنم فقط برای پیروزی اوباما تو انتخابات این مذاکرات اعلام شده . هرچی دلت میخواد منفی بده ولی بازم میگم فقط برای پیروزی شخص اوباماست که یهو این خبر اعلام کردن اصلا" شک نکن
خصلت این نوع از دشمنان به مانند سگ است درنده خوی که هرچه عقب نشینی کنی بیشتر دنبالمان میکنند و بیشتر پارس میکنند پس باید مشت خودمان را بیشتر پر و بالاتر ببریم .خدانگهدار
1 نان را 35میلون نفر میخوریم اما زیر بار ذلت نمی رویم
به نام خدا اگر امروز ملت ایران در قبال این فشارها کوتاه بیاد مطمئن باشه که دوباره قانون کاپیتالاسیون اجرا میشه
سناريوي ليبي يادتون نره
ما اگه بیایم غنی سازی رو متوقف کنیم میگن که سایت ها رو ببندید،سایت ها رو ببندیم میگن که سایت ها رو نابود کنید،اورانیوم انتقال بدید.دانشمنداتون رو هم تحویل بدید که دیگه نتونید غنی سازی کنید. کل کشورتون هم زیر نظر جاسوسای آژانس باشه. تحریم ها رو هم بدتر میکنند
والا چی بگم
انرژی بحث خیلی پیچیده ای هستش بطوری ک اقتصاد و سیاست دنیا بهش بستگی داره
ایران نباید از موضع خودش عقب نشینی کنه
دادن امتیاز یعنی جا موندن از سیاست گذاری در دنیا
آنها میترسن ک ایران با بدست اوردن علم هسته ای، بازار سوخت مخصوصا نفت و گاز را حداقل در اسیا تحت گنترل خودش در بیاره
سياست غربي هااتلاف وقت همزمان با انتظاركشيدن براي تضعيف اقتصادي كشوره تامثل همون حرف هموطنمون دربالاكه نظردادن به ايران حمله نظامي كنندمثل عراق,ايران بايد بايد بايد سطح غني سازي روبالاببره تااگرهم قراربرمعامله باشه ماغني سازي بالاترروبيخيال بشيم تاهمين قدرروحفظ كنيم,مثل غربي هاكه سطح تحريم روميبرندبالاكه مجبوربه كمترامتيازدادن به ايران بشن ايران هم بايدبراي تعادل سطح غني سازي روببره بالاتاازاين طريق ايران هم بالانس ايجادكنه تاامتيازكمتري بده.تحريم بيشتربايدمساوي باغني سازي باسطح بالاترباشه وگرنه اونهاميگن تحريم نفت رومثلأبرميداريم تاشماهم غني سازي روتعليق كنيد,درحاليكه اگرتحريم نفت نبودمجبوربودن يك امتيازبه مابدن نه حق طبيعي مثل فروش نفت,اين بخاطرافزايش سطح تحريم هاست,اگرايران بخواداين طرح غرب روكه قصدجازدن حق بجاي دادن امتيازدارن خنثي كنه تنهاراهش افزايش سطح وسرعت غني سازي هستش,قدم اول دراين راه,راه اندازي سانتريفوژهاي نصب شده امابكارانداخته نشده فردوهستش,هرچه زودترنصب سانتريفوژهاي جديدروتمام كنيدوراه اندازيش كنيد,مرحله دوم افزايش ذخايرانبارشده غني سازي هست,مرحله سوم هم ميتونه افزايش درصدغني سازي باشه,نگران حمله نظامي هم نباشيدريسك حمله روابدأنخواهندكرد,ازتحريم نفتي شديدترچيزي هم داريم??پس ديگه منتظرچي هستيم?ماهم بايدمثل اونابه سيم آخربزنيم تاگوشي دستشون بياد,به غرب بايدفهماندكه ياتحريم هابرداشته خواهدشدياهم اينكه ايران گامهاي بعدي روبرخواهدداشت,ايران بايدتفهيم كنه كه اگرميخواهيدبرنامه هسته اي ايران دراين سطح بمونه چاره اي نداريدجزبرداشتن تحريم ها,وگرنه ميريم جلو.شمااين سياست روانتخاب كنيدببينيدچطوربه ولوله ميفتن.زمان روازدست نديد.شمابايدبتازيدبه جلو,دراين صورت غرب ازگستاخي وپررويي خواهدافتادوبجاي گستاخي به ايران التماس خواهندكردكه بياييدمعامله بزرگ كنيم,معامله اي كه قدرت لغوتمامي تحريمهاي 34ساله روخواهدداشت,تحريمهاي چندسال اخيرجاي خوددارد.
انرژی هسته ای برای ایران اعتبار نمی اورد و اعتبار است که برای ایران ، امنیتی در حد انرژی هسته ای می آورد
خیلی پروریند، اصلا نمی شه به اینها اعتماد کرد. یک راه بنظر من بالا بردن در صد غنی سازی از لج اینهاست. بعد می گیم هر چقدر بیشتر تحریم کنید ما بالاتر می رویم، حالا خودتون می دونید. اگر هم همه تحریم ها رو بر دارید ما پایین می یاییم ولی کفمون 20 در صده. باید ما اونها رو کنترل کنیم نه اونها ما رو
نیاز است یک بار دیگر داستان روباه و زاغ ( شعر معروف دوران ابتدایی ) باز خوانی و تفسیر شود . / روش روباه برای گرفتن قالب پنیر از کلاغ !! باید روشن کنیم که در این بازی نقشه روباه هو شمندانه تر است یا کلاغ ؟

دست آخر اینکه میخواهیم همچون روباه با زیرکی طعمه زاغک را بگیریم ؟ یا همچون کلاغ ساده طعمه را از دست بدهیم ؟
آمریکا و همپیمانانش هیچ غلطی نمیتونن بکنن. درضمن این تعلیق رو ما قبلا کردیم و بازم تحریم شدیم. پس ما باید به جای ایجادفرصت از سوی دشمنانمان(برداشتن تحریمهایشان) ، تهدیدهای موقتی(پایین امدن ارزش پولمان)را به فرصت تبدیل کنیم. یادمان نرود که پایین بودن ارزش پول چین باعث افزایش صادرات این کشور شده است. پس ما هم باید به جای خرج بیش از اندازه ارز موجودمان برای دفاع و کاهش موقتی ارز ، حالت تهاجمی داشته باشیم و درپی افزایش صادراتمان باشیم(صادرات غیرنفتی). درست است درکوتاه مدت برای مردم تحمل گرانی حاصله سخت خواهدبود ولی آینده بهتری برای کشور با سهم صادرات غیرنفتی بیشتر و همچنین وابستگی کم به نفت خواهیم داشت. دوستان خدا کشور ما رو به خاطر ارادتمان به اهل بیت دوست دارد وما ازپس این تحریمها هم خواهیم امد.
5+1=0
5+1 را فراموش کنیم و فقط با یکیشون مذاکره کنیم بقیه هیچکاره هستند
اگر غني سازيمون صلح آميزه چه اشكالي داره كه قبول نكنيم اونا ميخوان كار هسته اي ما زير نظراونا باشه تا كى بايد مجبوري پول تو جيب چين وبرأي كاراي بانكي تو جيب روسيه ريخت به هر حال اين هر چه سريعتر حل بشه جلو ضرر و سود جويي كشورهاي عربي بخاطر مراكز نفت مشترك گرفتيم
فقط هدفشون از بین بردن کشور ماست
در این وضعیت امنیت ملی ایران در خطره شرایط امروز ایران دقیقا شده عراق سال 2000 مثل ما منع گسترش سلاح اتمی رو امضا کرده بودن مثل ما بعد از سال ها تحریم بالاخره تحریم ها اثرشو نشون دادند بعدشم تمام کانالهای یهود شروع به دروغ گویی کردند(عراق سلاحهای کشتار جمعی داره... عراق با القاعده است...بمب گداریها تمام جهان کار عراقه....)تمام اینا رو داریم می بینیم الان میگند حتی ایران با القاعده در سوریه است .. میگند بمب گذاری ها کاره ایرانه....
بمب اتم یک عامل باز دارنده از جنگه باید بمب اتم بسازیم من شک ندارم غرب الان شرایط جنگ نداره اما یک مدت جلوتر راحت جنگ راه میندازه و وضعیت ما اگر مقابله اونها ایست کنیم میشیم مثل قطعنامه 598 بدون تنبیه متجاوز چون اگه بخواهیم اسراییلو تنبیه کنیم شک نکنید اسراییل اگه موجودیتش به خطر بیفته از سلاح اتمی استفاده میکنه...... بمب اتم باید رو سر مردمی خالی بشه که100 ساله (امریکا) خون مردم جهانو تو شیشه کردند... مگه دولتاشونو کی انتخاب میکنه ؟؟مگه مردم انتخاب نمیکنند؟؟؟..خونشون از مردم ژاپن رنگینتره؟؟؟ عذاب خدا مگه وقتی میومد گزینشی نابود می کرد؟؟؟ هر کس خواهان نجات بود باید با ستمگرانش مبارزه میکرد... مردم امریکا دلشون به حال هیچکس نمیسوزه فقط به شکم خودشون (اقتصاد) فکر می کنند
خداکند ایران به این مذاکره جواب مثبت بدهد و ما را از این قطحی و تحریمی که گریبانش شده ایم رها سازد
چون فكر ميكنن ايران در اثر تحريمها تحت فشار است راه حلهاي جديد و در عين حال سخت گيرانه تري را مطرح ميكنن تا شايد ايران آنها را قبول كند. كور خوندن اگر فكر ميكنن ايران كوتاه مياد.
البته من فكر ميكنم اشكال أونا در داشتن انرژي هسته اي نيست بلكه در چگونگي داشتن اين حق هسته اي صحبت ميكنن ومشخصاًبا رويه اتخاذ شده فعلي مخالفت دارند
البته در ايران هم موضوع اساسي روي حق داشتن انرژي هسته اي مطرح ميشه كه أونا مخالفتي روي اين موضوع ندارند وهمانطور كه گفتم روي چگونه داشتن اون اختلاف نظر هست حالا واقعاً نميشه مثل پاكستان ،هند،...وخيلي از كشورهاي ديگه انرژي هسته اي داشت وتحريم نشيم؟؟؟؟
يا ما بلد نیستیم كه از بقيه درست وحسابي كولي بگيریم .من فكرميكنم باسواري گرفتن ازاين احمقهاي غربي عزت ومنزلت جايگاه بهتري خواهيم داشت
به قول يكي از اساتيد مرحومم كه ميگفت چون كوه نباش برابر موج،چون كاه بشو سواربرموج
مهم دراوردن پدر ایران و ایرانی هاست.
مذاکره و امتیاز و فناوری هسته ای و مانند آن بهانه است.
تز اصلی غربی ها فعلاً اینه
«باید پدر ایران رو دراورد چون شاید یه روزی اون پدر ما دربیاره»
موضوع خیلی ساده است، گول این حرفا رو نخورید؛ اینا همش بهانه است...همش بهانه است....همش...
تا با امریکامستقیم مذاکره نکینم این نشست ها به هیچ جایی نمیرسه حالا میخواد 1+5 باشه میخواد 11+55 باشه
درست است كه تحريم ها تاثير داشته اما اگر يك قدم عقب بياييم اونها ده قدم جلو ميايند. من از طبقه متوسط جامعه هستم و ميدانم گراني يعني چه. اما ما ملت ايران و مسئولين اگه با هم باشيم اما به معناي واقعي خدا شاهد است كه هيچ غلطي نمي توانند بكنند. زماني ما حتي سانتريفيوژها رو بستيم اونا 9قطعنامه عيله ما صادر كردند ما ايراني هستيم به وقت سختي ثابت كرديم با هم هستيم زلزله بم شاهد اين مدعاست جنگ تحميلي هم همينطور. اگه كوتاه بياييم اونا جري تر ميشن بخدا من آدم مرفهي نيستم اما نمي تونم قبول كنم از حقوق حقه خودمون كوتاه بياييم. ما اگر با هم باشيم پيروزيم. دوران جنگ سختي ها و تحريم ها بيشتر بود اما ما مقاومت كرديم. در هر مذاكره اي بايد حقوق دو رطرف رعايت بشه. تا فردا توي كتابهاي تاريخي به ما هم مثل خاندان بي عرضه قاجار بد و بيراه نگويند. پايدار باد ملت ايران.
جواب در مقابل جواب اونا تحريمو بيشتر ميكنن ما غني سازي رو بيشتر كنيم از ترسشونم كه شده روي اون اندازه اي كه ايران دوست داره غني سازي كنه كوتاه ميان و تحريم ها رو بر ميدارن بهترين دفاع حمله است .
پیشنهاد میکنم فقط با آمریکا و رودررو مذاکره کنیم
امیدوارم بزرگان و مسئولین با هوشمندی و زیرکی، کمافی السابق هوشیار باشند ، و به غرب اجازه ی هرگونه امتیاز گیری مفت و مجانی را ندهند!! ما خون دلها خورده ایم، و چه خطرها کرده ایم، خون های زیادی برای استقلال این کشور داده ایم، در مقابل کودکان پدر از دست داده ، مسئولیم!!
هر نطامی برای ثبات بیشتر باید هزینه کند. ما به وقتش هزینه جانی کردیم که به برکت خون شهدا نظام پایه هایش را استوار تر کرد. و حال وقت آنست که هزینه مالی کنیم. برای امت اسلامی تسلیم شدن ننگ است. ما تا آخر محکم خواهیم ایستاد. ابرقدرتهای استعمارگر در محاسباتشان همیشه اشتباه کرده اند زیرا غافل از 2 عامل اساسی پیروزی ما هستند. یکی نقش مهم ولایت فقیه و دیگری قدرت ایمان مردم.
1-باید کار به اینجا نمیکشید باید زودتر این مسئله هسته ای حل میشد قبل از این که قطعنامه ها صادر میشدند
گره ای که با دست باز میشد حالا با دندان هم به سختی باز میشه
2-ای کاش اول ما زیر ساخت های تولید رو آماده می کردیم و خودکفایی به نام واقعی اون نه در ظاهر
میرسیدیم بعد به سراغ انرژی هسته ای و غنی سازی میرفتیم
فعلا باید دید کی پیروز انتخابات آمریکا میشه اگه جمهوری خواه ها بیان روی کار فشارو بیشتر میکنن این رامنی روانیه تو پرونده جمهوری خواه ها جنگ زیاده
میگن اگه به مرده رو بدی ....جالا جکایت اینهاست .واقعاکه خیلی پر رو هستند .آقای آرش درست میگه اولین امتیاز =با امتیاز های بعدی .جواب مشت آهنین را باید با مشت آهنین داد .ایران نباید حتی یک فدم از مواضع خودش عقب نشینی کنه.مردم هم که دارن از مسئولین حمایت می کنن.
ولی اگه بتوانیم با برداشته شدن تحریم ها و در کنار آن مدیرت درست مسئولین سروسامانی به اوضاع اقتصادی کشور بدهیم، واقعا ارزش دارد که غنی سازی را متوقف کنیم. می توانیم به جای سرمایه گذاری در صنعت هسته ای روی بسیاری از صنایع "High Tech" دیگر سرمایه گذاری کنیم . همچنین می توان با ایجاد روابط گرم تر با کشور های دیگر جهان از جمله کشور های اروپایی و سرمایه گذاری هوشمندانه، به صنعت توریسم به عنوان صنعت تراز اول کشور پر جاذبه و متمدن ایران بنگریم. در مورد صنعت هسته ای چیزی که تا بحال بدست اوردیم دانش بوده است. دانش هسته ای ما هیچگاه ازدست نمی رود.
بخدا اگر مدیریت و تفکر درست داشته باشیم کشور ما آباد که نه، گلستان می شود!
اظهار عجز پيش ستمگر زابلهي است
اشك كباب باعث طغيان اتش است
كوتاه امدن درمقابل غرب باعث غرور بيشتر انان خواهد شد
حرف ایران یکیست
ما حقمان را می خواهیم
پس 5+1 کیلویی چند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
خیلی دوستانه عرض کنم : از این فرصت های پیش آمده باید قویا استفاده کنیم - کشور از لحاض اقتصادی دچار مشکلات فراوان شده است - اروپا و آمریکا از تحریم همه جانبه ایران ضرر زیادی متحمل نمیشوند چون گزینه های جایگزین دارند ولی اقتصاد ایران ضربات سنگینی متحمل میشود ،باید به خود بیاییم و از این فرصت ها برای برون رفت از محاصره سیاسی و اقتصادی استفاده کنیم.
تا الان که مقاومت کردیم و با این تحرم های دچار بحران شدید شدیم اگر بخواهیم به خواسته های غرب به اینگونه که گفته شده عمل کنیم خیانت بزرگی به این ملت شده اگر قراره تن دهیم همان چند سال قبل این کار رو می کردید و اتین همه مشکلات و فشار بر مردم وارد نمی شد
پیشنهادها هرچی که هست بهتره در موقعیت کنونی ایران انعطاف پذیری بیشتری به خرج بده چون واقعاً مردم و قشر ضعیف تحت فشار هستند. بالاخره تو هر کاری دو کفه هزینه فایده وجود داره وقتی کفه هزینه خیلی سنگینی کنه بناچار باید تجدید نظر کرد
به نظر من آنها حد نهايت پرويي را گذرانده اند تنها راه آن دولت اول بيايد اقتصاد بيمار خود را ترميم و درون خود را درست كند و وضع معشيتي مردم را خوب كند و بعدبا كمك و حمايت مردم به جنگ با ترحيم بيروني رود مطمئن باشيد كه غرب به نفت و گاز ما نياز دارد و حال غرب دل خوش كرده به 20 و چندي عوامل داخلي كه بازار اقتصاد ايران را خراب كرده اند و دارند فشارها را بيشتر مي كنند و يك ياعلي و كمر همت تا بتوانيم كمر غرب را دو شقه كنيم
مقامات ایرانی باید قبل از شروع مذاکرات ونشستن بر پشت میز مذاکره کف وسقف مطالبات طرف مقابل را دریافت نماید؛بعد با آنها پشت یک میز بشینند.غربیها با طرح مطالبات حداکثری، ازقبل خواهان به شکست کشاندن مذاکرات واعلام اینکه ایران مقصر شکست راههای دیپلماتیک بوده هستند.آنها دنبال جا انداختن این نکته در افکار عمومی جهان ودر میان داخلی ها هستند که ایران به هیچ صراطی مستقیم نیست؛درحالی که طرح خواسته های اینچنینی از قبل مشخصه که پاسخش چی باشد.
اگر این خبر صحت داشته باشه دیگه نمیشه به مذاکرات خوش بین بود, کیش و مات!
اینجوری به طرف جنگ پیش خواهند رفت
در هر دوره ای از تاریخ بایستی بینیم آیا هزینه ای که برای بدست آوردن چیزی انجام میدیم ارزشش رو داره یا نه!
سیاست یعنی حرکت به سمت هدف خودمون البته با حیله و نیرنگ!
امیدوارم دولتمردان متوجه فشاری که بر مردم میشه از این بابت باشند.
چه تضميني هست كه بعد از بازديد آژانس تحريم ها برداشته شود
من یک کارمند ساده ام ولی حاضرم جان ومال خودم رادر راه استقلال واعتلای ایران عزیز وهم وطنان مهربونم فدا نمایم زنده باد ایران زنده باد مرده باد استکبار.
من فکر می کنم مدتی ایران اعلام کند اصلادوست نداریم مذاکره کنیم و اژانسیها را از ایران بیرون کند تا ایران را درک کنند و بعد به التماس کردن بیفتند به خدا وقتی دوربینها را بردارند و آنهارا دور کنند به غلط کاری می افتند
دوستان به نظر من اگر غنی سازی رو ما متوقف کنیم و بازم راضی نشن از اون به بعد ما دست پیش رو داریم و انها نزد ملت و دنیا محکوم میشن.به نظرم با توقف غنی سازی محدود میتونیم دستشونو رو کنیم.مرگ بر استعمار
خیلی جالبه مگه خبرش رو نخوندید این اشتون چند روز پیش جو گیر شده بود گفته بود ایران باید در خصوص برنامه موشکی خودش به ما پاسخ بده
این اروپا هم سگ هار صهیونیسته
البته بعد آمریکا
هدفشون هم تضعیف ایران تا اونجاییه که اسراییل هیچ احساس خطری نکنه و این موضوع رو بچه ها هم میفهمند
به قول دوستمون انرژی هسته ای فقط بهانه هستش این بهانه نشد یه بهانه دیگه
بايد با دقت و كارشناسانه و زيركي خاصي پاي ميز مذاكرات رفت و گرنه اونا از خداشونه ما مثل زمان پهلوي هيچ توليد زيربنايي نداشته باشيم...
به نظر من این دفعه بهتره که پیشنهاد بدیم در مقابل عدم غنی سازی 95% آونها باید کل تحریمها رو بردارند.با این غربیهای مغرور فقط باید با قدرت صحبت کرد.
عقب نشینی=پشیمانی
برو قوي شو اگر راحت جهان طلبي
كه در نظام طبيعت ظعيف پامال است
هدف اروپاییهای دغلکار و رژیم سفاک و بیرحم آمریکا تغییر حکومت ایران است.اول جنگ اقتصادی و بعد از تضعیف ایران حمله نظامی.آنها قبلا این سناریو را در عراق اجرا کردند و همین غربیهای وحشی عراق را شخم زدند و حداقل 1 میلیون مسلمان بیگناه را کشتند و آب هم از آب تکان نخورد چون ماشین تبلیغاتی پرقدرتی دارند که نه تنها عوام دنیا بلکه خواص را هم شستشوی مغزی میدهند و رذالت غربیها را فضیلت وانمود می کنند.
غرب با تحریم .کشور را از نظر اقتصادی تضیف می کند تا در زمان مناسب با حمله نظامی هلوکاست دیگری را رقم بزند . دیگر وقت ان است ایران برای دفاع از خودش باتدبیر واندیشه کاری انجام دهد .
می می ریم ولی عقب نشینی نمی کنیم
وقتی نگاه میکنی و خوب دقت میکنی در حرفهاشون میبینی که ما رو عقب مونده میدونند و خودشونو با تمدن ما رو وحشی میدونند و خدشونو رام و اهلی و جالب تر این که از ما ها هم قبول دارند حرفهاشو نو و اونها رو با تمدن میدونند !!! اگر به مناظره دو کاندیداتور در امریکا رو یعنی اوباما و رامنی رو دقت کنید میبینید که گویا قرار ریس جمهور دنیا رو انتخاب کنند تمام رسانه دنیا پوشش خبری دادند و بادقت گوش دادند که این دو نفر از فرزندان شیطان چی میگن و جالب تر اینه هر دوتا شون غصه اسراییل رو میخوردند و هر کودمشون خودشو نزدیک تر به اسراییل میدونست گویا قرار بود برای اسراییل کار کنند نه مردم امریکا !!! و این که لابی اسراییل در تمام عالم قدرت داره وهمه غرب برای اون جریان هلوکاست که توی المان اتفاق افتاد حالا درست یا نادرست تاریخ خود رو مجاب به کلفتی و خدمت به اسراییل میدونند رو راحت میشه درک کرد .خوب با این اوضاع که انها کشتار اسراییل رو در لبنان و فلسطین درست میدونند ولی دفاع در مقابل تجاوز اسراییل رو از طرف لبنان و فلسطین ها رو نادرست وکشتار میدونند خوب با این جماعت مذاکره نداره هرگز هم به نتیجه نمیرسه چون خودشون صاحب دنیا و قدرت میدونند و کشتار مردم و زن و بچه های اونها رو هم توجیه میکنند و مهم هم براشون نیست ای خدا دنیای کثیفی رو داری میبینی یه کاری کن خدا
غربيها كلاً، منطق درستي ندارند هرچه كوتا بياييم بيشتر از ما طلبكارند .بهترين روش فرصت سوزي است .ما كار خودمان راانجام دهيم ومذاكره برد -برد داشته باشيم
در واقع انسانها تمدن خود ر ا مديون ايران هستند ما از حق خودمان در مقابل زياده خواهي يك عده قليل كه بناي دشمني را با ما گذاشته اند و دنيا را چپاول مي كنند نمي گذريم علت اينكه الان از موضع قدرت با كشور ما صحبت مي كنند عقب ماندگي خودمان در طي قرنهاي گذشته مي باشد و احساس خطري كه به واسطه همان قدرت ذاتي ايراني ها در طول تاريخ دارند مي باشد اگر از اين حق مسلم خود كوتاه بياييم نسلهاي آينده نيز مانند وضعيت فعلي ما ، ما را نخواهند بخشيد لذا بايستي با در نظر گرفتن همه جوانب عمل نماييم بيشتر هم به فكر نسلهاي آينده در اين سرزمين باشيم و خدا را نيز فراموش نكنيم .
ما شيعيان امامي هستيم كه با عملش نه فقط شعار مي فرمود: هيهات من الذله
من با نظر صادق کاملا موافقم
باید ما در مقابله اونها نه تنها نباید کوتاه بیایم بلکه باید اقدام متقابل حتی شدیدتر هم داشته باشیم
و به نظر من ما این کار رو میتونیم از راههای مختلفی برای مقابله با غرب انجام بدیم
و به نظاره من موثرترین و کم هزینه ترین راه که میتونه در متوقف کردن غرب و فشار بهشون عملی باشه همینه .
آقا بیایم امتحان کنیم ، اگه جواب داد و قسمتی از تحریم ها رو برداشتن ادامه میدیم.بابا ملت دارن نابودمیشن ،تورم بیداد میکنه ....اینقدر بدبین نباشیم به دنیا...
مشکل غرب با ایران،تنها وجود یک ایران مستقل قدرتمند با حکومتی مردمی و متفاوت از نظامهای سکولار حاکم بر دنیاست.حتی آنان حکومت نیمه مستقل دکتر مصدق را هم نتوانستند تحمل کنندتا چه رسد به تحمل یک حکومت مذهبی که منشأ قدرتش از درون و مردمش است نه قدرتها.اصلا ایران که در سال 1359 مسئله هسته ای نداشت که هم منازعات قومی و هم کودتای نوژه و هم جنگ فراگیر علیه اش به راه انداختند.
توليد ملي را با تمام توان تقويت كنيم تا به مرور طي چند سال آينده وابستگي به درآمد نفتي را به حداقل برسانيم و در اين شرايط با قدرت بيشتري ، روبروي گستاخي هاي ظالمانه غربيها مي توانيم بايستيم.
الگوی غرب برای ایران الگوی برنامه هستی لیبی و عراق است غربیها پیش خود به نقطه بی بازگشت رسیده اند هر گامی به عقب مساوی احساس اطمینان از موفق بودن این الگوست .
اين كه معلومه آنها سياست قدم به قدم دنبال ميكنند مي خواهند يك آب نبات به ما بدهند درعوض براي هميشه تاسيسات هسته اي را از ما بگيرند ولي كور خواندن
بخدا اینامثل گرگ هستند که هرچقدرعقب نشینی کنی بیشتربهت حمله می کنند تانابودت کنن،
آنها باانقلاب مامشکل دارند نه انرژی هسته ای ،این فقط بهانه است
هر دفعه خواسته هاشون بیشتر می کنن
من به عنوان یه جوان ایرانی بهشان میگم مافرزندان سرخ عاشورائیم مقاومت واستقامت دربرابر زورگویان جزء خون ماست.
من مطمئنم هیچ اقدام مثبتی از طرف غربیها نخواهد شد.
تو این یک جلسه1+5 میخواد بگه انرژی هسته ای رو تعطیل کنید ایران هم قبول نمی کنه.اینا غربی ها هم خودشون مسخره کردند.
غرب حد یقف ندارد هر گام به عقب ما یک گام به جلو آنها را در پی دارد.
با سلام-تمام اینها فریب سیاسی است و هرگز آمریکا در عمل چنین نخواهد کرد تنها راه عبور از مشکلات پایداری و تلاش بیشتر و اتحاد ملی است.
به نظر م بايد يك دست آورد جديدي را به دنيا اعلام نماييم تا اميد دشمنان را درهم ريخته ودنيا از پيشرفت ايران و شكست دادن يك ملت نااميد شود ..
اقا ادم يك بار گول ميخورد بادوم ندارد
گول اينها رانخوريد اينها نامرداند فقط ببينيد ولي فقيه جه مي فرمايد بس.....
اینا فکر میکنن هر کاری که دلشون می خواد می تونن بکنن. مسولای ما باید یه رودستی حسابی به این کشورای اروپایی بزنن
هرگز هرگز هرگز موضوع هسته ای ایران به نتیجه دلخواه نخواهد رسید
فکر کنم دیگر موقع آن رسیده است که فلسفه عاشورا را باور کنیم . اگر زندگی در شرایط جنگ ناگوار است زندگی در شرایط صلح مشروط و تهدید ناگوارتر خواهد بود.
آفرین به غیرت آقای آرش
ایشالله در هیچ زمینه ای مشکل نداشته باشی انسان با غیرت
امیدوارم همه افراد مثل آقای آرش عزیز فکر کنن
این اروپاییها رو بهتره دیگه ولشون کنیم با امریکا مذاکره مستقیم کنیم فقط وضعیت رو پیچیده تر میکنن اگه تونستیم با امریکا به توافق برسیم یک جاهایی امتیاز بدیم و غنی سازی رو حفظ کنیم عالیست و بقیه قدرتها هم آنرا میپذیرند در غیر اینصورت باید بسمت ساخت سریع سلاح هسته ای بریم تا کشور و نظام حفظ شود.
من هم با دوستی که میگه هر چی عقب نشینی کنیم اونا جلوتر میان موافقم. اما بالاخره باید به یه توافق کامل با غرب برسیم. اینطوری نمیشه خودمون رو جزیره کنیم و با دیگران قطع رابطه کنیم. نمونه ایم امر کره شمالیه. به نظر من ما در صورت اتخاذ دیپلماسی درست و روشنگری در دنیا هم می تونیم فعالیت هسته ای رو ادامه بدیم و هم تحریمها رو برداریم.فقط باید با درایت عمل کرد و غرب رو در برابر افکار عمومی جهان و مردم خودشون قرار داد. الان دوران حرفهایی مثل " غلط می کنن" و "ما نیازی به دنیا نداریم" و از این دست حرفها سر آمده و هر کشوری حتی خود غرب نیازمند رابطه با سایر کشورهاست. بهرحال امیدوارم نتیجه خوبی از مذاکرات بدست بیاریم و این فشار هم از دوش مردم برداشته بشه. چون وضعیت طوری شده که جنسهای تولید داخل کشور هم با بهانه تحریم سه برابر شده.
با سلام
دوست عزیز من ایرانیم و جونم فدای این میهن است اما کدوم صنعت خودرو سازی کدوم صنعت فضایی ما همه اینها رو داریم میخریم یه کم واقع بین باشید کدوم قشر متوسط دیگه ما الان دو قشر هستیم یکی ضعیف یک دیگه قوی این تحریم ها به ما مردم داره فشار میاره و گرنه به قشر قوی فشار که نمی آید هیچ پولدار تر هم می شوند مگه فکر کردید ما تا چقدر میتونیم تحمل کنیم الان تحت فشار و مطمئن باشید تا عید سال هم دوام نمی آوریم پس چاره ای کنید چون ما پیشرفت و آبادی مملکت رو میخواهیم
با سلام
* غربی ها در حقیقت با غنی بودن و غنی سازی و نو آوری ایرانی ها مخالفند.
آنها یک ایران وابسته.خنثی و دنباله رو اهداف و استعمارگرایانه خود در منطقه حتی در حد
ژندارم (نگهبان) مطامع و منافع خود میخواهند.
نه یک ایران قدرتمند.مستقل و تاثیر گذار درتحولات جهان.
*اساس عناد و توطئه و تحریم ها وضع شده هم بر این منوال است.
*عبور از این گذارسخت همانا در بر دارنده حیات وممات ظفرمندانه ملت ایران بستگی به یک انتخاب سرنوشت ساز و استراتژک دارد. پایداری در مقابل افزده خواهی دشمنان
وورود در عرصه استقلال ملی با برند جهانی.
یا تسلیم در مقابل دشمنان افزوده خواه و ضد
ترقی و تعالی ملت ایران.
به نظر من پیشرفتهای ما همانند فنری عمل میکند که بر امریکا فشار وارد میکند .
حالا اگر به هر دلیلی ازجمله مذاکره ویاتاب نیاوردن درمقابل تحریم ها ،ضامن فنر برداشته شود ویا قدرت آن کم شودامریکابه به برداشتن نصف ونیمه فشار رضایت نخواهد داد وتمام توان خود را جمع خواهد کرد که کمترین فشاری بر وی تحمیل نشود .
بنابراین کوتاه فکری است به مذاکر مستقیم با امریکا دل ببندیم
سلام
درسته همون داريم سختي ميكشيم ولي اين به اين مفهوم نيست كه بخاطر گروني ماشينو و تخم مرغ حيثيت سه ساله ايراني اسلاميمونو بذاريم در طبق اخلاص و تقديم غربيها كنيم
من فرزند شهيدم و همپاي شما بخدا سختيهاي تحريما رو هم ميكشم
ولي همشو بجون ميخرم اگه به اونها بفهمونيم كه ايران طاقت حرف زورو نداره انچنان كه 8 سال نداشتو و امثال ما با سن چند ساله بخاطرش پدرامونو در طبق اخلاص تقديم انقلاب كرديم
بخدا يكي مثل من بيست ساله سختي ميكشيم ولي ته دلمون راضي هستيم اگه پاي حرف دل امثال من بشينين كه چه مشكلاتي بخاطر از دست دادن پدرانمون داشتيم و هنوزم داريم دلتون ميتركه
تو رو خدا بيايم پيرو مسئولان اصلي نظام كه با حرف و عمل نشون دادن مثل ملتن باشيم
پيرو امام خامنه‌اي عزيز كه اين روزا خيلي غريبه
خيلي مظلومه
اقا جون پدرانمون رفتن هر كدوم چند تا فرزند دارن كه فدائيت بشن
بخدا نميذاريم بي كس بموني
خودم و خانوادم فداي نفست آقا جون
هر چي بگي حرف حقه و بخدا اگه حرفتو گوش نديم نون سر سفرمونم بمون حرومو اينو پدر شهيدم در مورد امام خميني گفت و حالا هم در مورد شما مصداق داره
چرا توی نظرات منتشر شده یه نظر منطقی پیدا نمیشه!
اینقدر احساسی نظر ندین خواهشا
شايد لازمه تا قبل از شروع مذاكرات حداكثر غني سازي رو از لحاظ حجم و درصد غني سازي انجام بديم تا در مذاكرات برگه هاي بيشتري داشته باشيم ...بهر حال ماكه انواع تحريم ها رو تحمل ميكنيم 60 درصد يا 90 درصد غني سازي هم داشته باشيم چي ميشه ...اصلا بمب هم داشته باشيم ...وقتي دشمنامون دارن مارو هم تهديد ميكنن هم تحريم بايد دفاع كنيم ....
خیلی باحالن به این میگن مذاکره پایاپای و برابر و عدالت جهانی
-------------------------------------------
اقدامات ایران : غنی سازی اورانیوم متوقف گردد-اورانیوم از ایران خارج شود -مراکز هسته ای تعطیل شود - کلیه اعمال در رابطه با انرژی هسته تعطیل گردد-بازدید امکان نظامی به هرکس که از سوی آژانس میاد و....
اقدامات طرف مقابل : مذاکره در رابطه با قطعات هواپیما - کمکهای علمی (شاید )
همین و بس
------------------------------------------
این است عدالت غربی و گفتگو های برابر بعد میکن ایران نمیخواد کنار بیاد بهانه میاره آخه کسی نیست بگه این برابری
--------------------------------
اصلا این تحریم ها برای چی وضع شده برای جلوگیری از اقدامات هسته ای پس اگر همش قطع بشه به چه بهانه ای میخواد ادامه پیدا کنه، به بهانه قانع نشدن شما خوب شاید تا ابد قانع نشدید.
((آخه از قدیم میگن کسی که خواب باشه میتونی بیدارش کنی اما کسی که خودشو زده باشه به خواب تا صبح هم تلاش کنی از خواب پا نمیشه ))
خخخخخخخخیییییییییللللللییییییییییی
..............(یک تعداد حرفهای بوق دار )
شايد لازمه تا قبل از شروع مذاكرات حداكثر غني سازي رو از لحاظ حجم و درصد غني سازي انجام بديم تا در مذاكرات برگه هاي بيشتري داشته باشيم ...بهر حال ماكه انواع تحريم ها رو تحمل ميكنيم 60 درصد يا 90 درصد غني سازي هم داشته باشيم چي ميشه ...اصلا بمب هم داشته باشيم ...وقتي دشمنامون دارن مارو هم تهديد ميكنن هم تحريم بايد دفاع كنيم ....
كسي كه غيرت داره تن به خفت نميده تازه بااين تحريماشون چه كردن يكم گروني رو منكرنيستم ولي آزادي وعزت مفتي به دست نمياد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۴
داداش باحرفات موافقم ولی گرونیش یکم نیست ،کمر مردم داره می شکنه ،ارزش پول مملکت80 درصد کم شده.
با نام و یاد خدای دانا و توانا
به نظر من باید دید طرف مقابل ما کیست ؟و چه می خواهد؟ انچه همه ما میدانیم در مقابل ما فقط غرب نیست یک اردو گاه بزرگ از غرب و شرق است .یعنی چین و روسیه و دوستان آنها را نیز شامل میشود .این شرایط جدید ناشی از رفتار گذشته انها و مقابله ماست که به این مرحله رسیده است .آنها در شرایطی قرار دارند که بعد از همنوایی دولتها به دنبال همنوایی ملتهاشان بر علیه ملت و دولت ایران هستند . تا بر اساس برنامه های خود با ایران بدون نگرانی از افکار عمومی مردم خود برخورد کنند . و به عبارتی تاییدی از مردم برای برخوردهای اتی خود با ایران بگیرند . بدون تردید در آینده تمام این به ظاهر امتیازات را بصورت خیلی گسترده رسانه ای خواهند کرد .ما چه باید بکینم؟ ما اولا باید راهی برای آگاهی و ارتباط با افکار عمومی آنها پیدا کنیم و به آنها آگاهی بدهیم . لزوما رسانه نیست گاهی بروز سیاستها و رفتار ها تاثیر گذارند .
همچنین با پیش بینی اقدامات آنها ،در یکی دوسال اینده شرایط را به سمتی سوق دهیم که هم در داخل و هم در منطقه امکان تحرک را از آنها بگیریم .ما باید بخشی از ارگانهای حیاتی زمین شویم که از بین بردن ما یعنی از بین رفتن سایر دستگاههای حیاتی و بقای ما بقای منافع و حیات انها. این گونه است که آنها برای محافظت از ما نیز اقدام خواهند کرد .پیروز و موفق باشید.
فقط میتوانیم 20% را کلا متوقف کنیم برای اعتماد سازی در ازای برداشتن کلیه تحریمها.

5% باید در نطنز و فوردو ادامه داشته باشد. به حق ایران برای غنی سازی مشابه برزیل، آرژانتین، ژاپن و بقیه باید صریحاطبق ان پی تی اذعان شود.

نظارت هرچه میخواهند بکنند.

آنها به تعطیلی فوردو اصرار دارند تا پس از آن بتوانند بایک حمله کلیه تاسیسات ما را نابود کنند.
به نظرم تنها راه مبارزه با این غربیها ایران باید جنگ روانی راه بندازه یعنی اعلام کنه که در صورت تحریم بیشتر تنگه هرمز رو می بنده وقتی این خبر رو اعلام کنه بشدت قیمت نفت میره بالا که هزینه های سنگینی براشون داره،
ماهیت مذاکره مطلقا بد ویا خوب نیست بلکه توافقات آن اگر به نفع مصالح نظام وآینده مان باشد میتونه خوب هم باشدولازمه شرایط برد برد در مذاکرات اقتدار در عرصه بین المللی و هنر دیپلماسی است زمانی امید موفقیت در مذاکرات وجود دارد که با دست پر واقتدار پای میز مذاکره بنشینیم در غیر این صورت اگر از موضع ضعف وانفعال وارد شویم بردی عایدمان نخواهد شد لذا زمان مناسب برای مذاکره خیلی با اهمیته.
من موندم که چکار کنیم اگه یکم شل کنیم غربی ها گستاخ تر از دیروز ---اگه کوتاه نیایم اوضاع اقتصادی کشور و معیشتی مردم ویرانگر شده!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ایرن نباید هیچ گونه عقب نشینی داشته باشه در برابر غرب
انرژی هسته ای, انرژی جایگزین در برابر نفت خواهد بود پس چرا ما باید از این دست آورد دست بکشیم در ثانی یکی از پیشنهاد های غرب اینه که شما متوقف کنیدما خودمون بهتون میدیم (به وسیله فرانسه یا روسیه)
این یعنی اینکه میخوان این انرژی انحصاری دست خودشون باشه(مثل نفت که الان دست یه سری کشور بیشتر نیس) و هر وقت که دوست داشتن از این انرژی به ما بدن وهر وقت دوست داشتن ندن.
حرف آخراینکه ایران رو با انرژی اتمیش توی منطقه باید قبول کنن.
اول تحقيق كنيد ببينيد انرژي هسته چند درصد از نيازهاي ما را تاميين ميكنه بعد ببيننيد ايا ارزشش را دارد؟
ای مردم دلیر ایران همه ما باید پایدار ومقاوم باشیم مگه بالاتر از سیاهی رنگی هست .معلومه که اروپایها میخواهند ما غلامان حلقه به گوش آنها باشیم.دیگه میخوان چی به سرمون بیارن دیگه مگه چیزی مونده که مارو تحریم کنن حتی دارو وغذا رو هم غیر علنی تحریم کردند آنها میگن ما با مردم ایران کاری نداریم حالا فکرشو بکنید ببینیداین تحریمهارو کی فشار میاره مردم یا دولت.و در آخر به پاس خون شهدای انقلاب شهدای 8سال دفاع مقدس و شهدای هسته ای ما تا آخرین نفس ایستاده‌ایم وبه هیچ وج از حق مسلم خود کوتاه نمی آییم وهر کسم که نمیتونه تو این مملکت زندگی کنه به سلامت. وکسی هم که تو این شرایط مملکت رو تنها بذاره خائن به مردم شهدا ورهبریه.
به عنوان راه حل پیشنهاد ی دارم
دولت بیاد تمام دانشجو یانو جمع کنه
قطعات لازم رو به آنها نشان بده هر چی می خواهیم دانشجویان بسازند از دارو تا قطعات مورد نیاز ا ز قطعات هواپیما تا
.........بعد هم در راستای همین
به هر 3 خانوار مستاجر هم یک وام با زمین مجانی با نقشه وغیره بده وقتی خانه سازی بشه با اصول درست دست ارگان خاص هم نباشه که دزدی بشه با ترویج خانه سازی تمام صنایع دوباره سرپا میشن تولید رونق می گیره کار ایجاد میشه مثل دوران جنگ دوباره سر پای خودمان می ایستیم به شرط اینکه هر ارگانی یک قسمتی رو دستش نگیره با یک خانه سازی نیاز به اشتغال در واحد شیشه در و پنجره ساز و لوله گش برق کار ی وغیره ..........خواهیم داشت می مونه یک طلا و یک د لار مگه چند وقت میتونن بدون نفت وگاز ما سر کنن اگه یک انبار بزرگ بدیم همین دانشجویان در سرزمین خاصی بکنن و نفتمان را از ذخایر مشترک با قطر انبار کنیم و نگذاریم قطریها ذخایر ما رو ببرن به سال نکشیده غرب تسلیم میشه ما یک کشور 70 میلیونی هستیم بازار خوبی برای غربیم مجبوره باما کنار بیاد
با سلام
بنظر بهترین کار این میتواند باشد که در جواب به هر افزایش فشار یا تحریم از طرف غرب درصد غنی سازی را بالا ببریم و از طرفی صادرات نفت را کاهش دهیم و این امر را رسما اعلام کنیم که واکنش ما منبعد این خواهد بوددر این صورت تاثیرات سیاسی و اقتصادی آن بیشتر خواهد بود .
ما نبايد زير بار حرف زور بريم اما نبايدهم دولت را تنها بزاريم
هر چند که نمیشه به غربی ها اعتماد داشت ولی کلا نفس مذاکره بد نیست اگر به نفع ما بود که میپذیریم
دوستان دنیای فعلی و رابطه کشورها دقیقا مثل حکومت جنگل شده . شیر حق خوردن بقیه را داره و بقیه محکوم به خورده شدن هستند . در این دنیا اگر خرگوش . یا گاو میش هم باشی خورده میشی . باید تلاش کند قدرتی در حد خود شیر پیدا کنی . غیر از این باشد همیشه در معرض خورده شدن هستی و همیشه با این ترس باید زندگی کنی . کوتاه آمدن در مقابل امریکا مساوی با خود کشی است . امریکا هم که به کمتر از نوکری ما راضی نیست . در مقابل امریکا باید خود را قوی کرد من معتقد هستم اگر فشار قابل تحمل نشد تنکه هرمز را ببندیم اگر جنگ راه انداختن تمام چاههای نفتی کشورهای اطراف را نابود کنیم . ناوهاشون را ساقط کنیم . یک جوری میشه دیگه من مطمئن هستم نمیتونند ادامه بدند و مجبور میشوند کنار بیایند .
من فقط به مداکره مستقیم با شیطان بزرگ موافقم زیرا بقیه شیطانکها تحت امر شیطان بزرگ هستند و...
مذاکره دیگه واسه چی؟دیگه هر چی تحریم میتونستن کردن دلیلی نداره باهاشون مذاکره کنیم.باید یه گوشمالی اساسی بهشون بدیم.درصد غنی سازی اورانیوم رو بالا ببریم و بگیم این پاسخی است به تریم های یک جانبه ی کشورهای غربی.تا بفهمن دشمنی هاشون بی جواب نمیمونه
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل