بازدید 43232
خوانده می‌شوید:

چه کسی محرم است و چه کسی نامحرم؟

اگر اعتقاد بر این است که نباید به هر نامه‌ای مهر محرمانه زد و مردم را از مفاد آن بی‌اطلاع نگاه داشت و گامی در راه شفاف‌سازی برداشت، چرا نامه‌های بی‌شماری که دستخط مقامات عالی‌رتبه سیاسی در زیر آن است و بدین وسیله آن مقامات توصیه‌هایی برای افراد کرده‌اند، منتشر نمی‌شود؛ آن هم نامه‌هایی که بر پایه آن، یک فرد امتیازهای سیاسی و اقتصادی کلانی دریافته کرده است؟!
کد خبر: ۲۸۰۴۱۳
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۵ 23 October 2012
روزهای پایانی دوران ریاست‌جمهوری محمود احمدی‌نژاد مانند روزهای نخست زمامداری وی با نامه‌نگاری‌های متعددی همراه است؛ با این تفاوت که نامه‌های آن سال‌ها برای سران قدرت‌های جهانی نوشته می‌شد و نامه‌های این روز‌ها، سران قوا را هدف قرار داده است.

اما این را بگوییم که سخن از این که نامه‌های احمدی‌نژاد با چه قصد و نیتی نوشته شده و چه هدفی را پی می‌گیرد، موضوع این نظرخواهی نیست، چرا که که ما نه نیت‌خوانیم و نه نیت‌خوانی ما دردی دوا می‌کند.

اما اگر اعتقاد بر این است که نباید به هر نامه‌ای مهر محرمانه زد و مردم را از مفاد آن بی‌اطلاع نگاه داشت و گامی در راه شفاف‌سازی برداشت، چرا نامه‌های بی‌شماری که دستخط مقامات عالی‌رتبه سیاسی در زیر آن است و بدین وسیله آن مقامات توصیه‌هایی برای افراد کرده‌اند، منتشر نمی‌شود؛ آن هم نامه‌هایی که بر پایه آن، یک فرد امتیازهای سیاسی و اقتصادی کلانی دریافته کرده است؟!

هرچند این نامه‌ها محرمانه نیستند، هیچ گاه منتشر نمی‌شوند، حال آن که انتشار چنین نامه‌هایی ـ اتفاقا ـ گامی بزرگ در راستای شفاف‌سازی سیاسی و اقتصادی و نیز دادن حقوق مردم است. بی‌گمان، تسهیلات ده‌ها میلیاردی، رانت‌های بی‌حساب و کتاب و... جز با توصیه مقامات سیاسی و اقتصادی شدنی نیست؛ پس چرا این گونه نامه‌ها منتشر نمی‌شوند؟

* چه ایرادی دارد که نامه‌هایی از این دست بدون قید محرمانه در اختیار رسانه‌ها و مردم باشد؟ چه می‌شود که به جز نامه‌های امنیتی و خیلی خیلی محرمانه، باقی اطلاعات در اختیار دیگران گذارده شود؟

* چه می‌شود، همان گونه که رئیس جمهور نامه خود به رئیس دستگاه قضا را منتشر کرد و در آن یادآور شد: «از آنجا که این مکاتبات مربوط به حقوق اساسی ملت است، ضرورتی به محرمانه بودن ندارد» درباره دیگر حقوق مردم نیز نامه‌ها منتشر می‌شدند؟

* چرا باید انتشار گزارش مرکز آمار، محرمانه باشد؟ مگر نه این است که انتشار همین آمار، باعث نظارت بهتر بر عملکرد مدیران اقتصادی است؟

بنابراین، روشن است که از دل بسیاری از همین نامه‌هاست که پدیده‌هایی چون اختلاس سه هزار میلیاردی سر بر می‌آورد؛ نامه‌هایی نظیر اینکه با واگذاری هکتار‌ها زمین به فلان شخص یا سازمان موافقت شود، با پرداخت تسهیلات به دیگری موافقت شود، برای فلان و بهمان شخص پاداش در نظر گرفته شود؟

*** شما چه پیشنهادی دارید؟

* چگونه می‌توان در عرصه حکومت شفاف‌سازی کرد؟ آیا مثلا می‌توان بایگانی از همه دستورهای سران قوا در حق اشخاص و افراد تهیه کرد و آن را در اختیار مردم گذاشت؟

* آیا شما بر این باورید، انتشار نامه‌هایی که ضرورت محرمانه بودن ندارند، تنها در حوزه سیاسی است، یا مثلا در حوزه اقتصادی نیز لازم است که مقامات برای ایفای حقوق مردم، دستور‌ها و توصیه‌های خود را نیز منتشر کنند؟

بعدالتحریر : درخواست تابناک این است که خوانندگان محترم به نامه نگاری های اخیر بین رئیس قوه مجریه و قضائیه نپردازند و بیشتر به ارائه پشنهاد برای بهتر شدن روند بپردازند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۳۰
انتشار یافته: ۱۲۳
اگر مصلحت سنجی ها بر اساس تقوی باشد نیازی به مهر محرمانه در بسیاری موارد نیست. البته جای سوال است که چی شد الان رییس جمهور به یاد سرکشی از زندانها افتاده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
معیار ها برای سنجش تقوی بسیار متفاوت است ومتر مشخصی ندارد.
هرکسی برداشت خود را از دین و تقوا دارد و برداشت افراد ملاک عملکرد آنها نیست تقوایک مقوله نسبی است.هرکسی برای خودش اصولی دارد.
دوستان معیار یک نظام سیاسی قانون است نه تقوا!
ترازوی سنجش تقوا پیش خداست.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
آزادی رسانه. متاسفانه چون آزادی رسانه به نفع برخی نیست خود شخصا در انحصار رسانه ها از صدا سیما گرفته تا روزنامه ها را انحصاری کرده اند. در مورد روزنامه ها با ابزار وزارت ارشاد این کار صورت گرفته.
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
کیانوش عزیز ریس جمهور گفتن می خواهند از حق ملت دفاع کنند البته ملت از نظر ایشون فقط اعضای کابینه هستند وگرنه چرا در هفت سال گذشته ایشون درخواست بازدید از زندان اوین رو نکردن و حالا که یکی از اعضای دولت در اونجا زندانیه این درخواست رو دارن؟؟؟؟؟
عمو اغلی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
با عرض معذرت از همه بزرگوارانی که نظر می دهند و آنهایی که می خوانند :
دادن نظر خوب است به شرطی که آن که باید بخواند آن را بخواند وگرنه دردی را دوا نمی کند الا دلخوشی خودمان که البته آن هم بد نیست .
باز هم عذر می خواهم
مردم می‌دانند
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
چه کسی محرم است یا نامحرم؟ من یکی که فکر میکنم با بحث نمیتوانیم قدرتمداران را مجاب کنیم که دیگر این کارها را نکنند و مردم را هم در جریان امور بگذارند. ولی از طرف دیگر مردم سطح آگاهی شان بالا رفته. مثلا در مورد نرخ تورم که میگویند محرمانه به مقامات بالا ارسال میشود. عزیز برادر محاسبه کردن تورم که کاری نداره. نرخ تورم سالانه را از اجناس مصرف و مقایسه قیمت سال گذشته با امسال میتوان به دست آورد:
یک لیتر شیر پارسال 800 تومن، الان 1700 تومان، بیش از 100 افزایش قیمت
ماست دبه، پارسال 2500 تومان، الان 5500 تومان، بیش از 100 افزایش قیمت
برنج، سال گذشته متوسط کیلویی 1500 تومان، الان 3000 تومان، 100 درصد افزایش قیمت
گوشت، پارسال کیلویی 15 هزار تومان، الان کیلویی دستکم 25 هزار تومان، 66 درصد افزایش قیمت
مرغ، پارسال کیلویی 3500 تومان، الان 5500 تومان، 55 درصد افزایش قیمت
پنیر 100 درصد افزایش قیمت/ بنزین آزاد 600 درصد افزایش قیمت/ بنزین سهمیه 300 درصد افزایش قیمت/ آب، برق و گاز بین 50 تا 200 درصد افزایش قیمت / کرایه تاکسی 100 درصد افزایش قیمت / کاغذ 70 درصد افزایش قیمت / کتاب و دفتر 150 درصد افزایش قیمت
با این حساب نرخ تورم یک چیزی میان 100 تا 150 درصد است.
آنجا که منفعت دکتر باشد مردم محرم هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
میخوادیه کاردرست انجام دهدچه هیهاهو براه انداختند؟
تا انجا که عقل بنده حقیر میرسد شفافیت در امور و بازرسی موجب اصلاح کارها است اما در کشور ما متاسفانه مردم همیشه نامحرمند!
رسانه ها نامحرمند که اگر نبودند بحث فساد مالی هیچگاه به ان مرحله نمیرسید!!!
این انقلاب از انجایی به بیراهه کشیده شد که مصلحت کشور جایش را با مصلحت بعضیها داد....و همچنان به بیراهه میرویم
كاش مسئولان كشور بجاي منافع خودشان بفكر منافع مردم بودن و بدنبال باج خواهي از هم نبودن... اللهم عجل لوليك الفرج...
مرد مومن من در شرکت پست کارمی کنم حراست شرکت ما مستقر در اداره برای جابجای کپسول آتشنشانی از یک طبقه به طبقه دیگر برای مدیر کل نامه محرمانه می زند حال شما حدیث مفصل بخواند ازاین ...........
اگر مردم محرم دانسته نشوند پس چطور باید انتظار داشت که همین مردم در تمامی صحنه های حساس کشور ودر تمام انتخابات حضور فعال داشته باشند؟و چطور باید در شرایط سخت و دشواری که پیش روی ماست مقاومت کنند؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
شما تو ایران زندگی میکنی برادر؟ پس چرا اینقدر قشنگ حرف میزنی؟
سلام و ادای احترام به همه مخاطبین سایت تابناک.
بررسی حوزه های مختلف اجتماعی حاکی از استقرار نوعی بی اخلاقی در ارتباط افراد و مسئولین نسبت به یکدیگر در جامعه است .
تجزیه و تحلیل بیانات و بیانیه های گوناگونی که در رسانه ها منتشر میشود و در زمینه های فرهنگی ، اقتصادی،سیاسی، ورزشی، نظامی و امنیتی و .... میتواندصحت این مطلب را مشخص نماید اکنون در شرایطی قرار داریم که این فضای ایجاد شده ممکن است آسیبهای بسیار عمیقی بر روابط اجتماعی وارد نماید مهم نیست که چه کسی با چه مسئولیتی چه واکنشی نشان داده یا می دهد مهم اینست که این موضوع اپیدمی گشته و حتی در میان اعظای کوچکترین نهاد اجتماعی که خانواده است نیز این بی اخلاقی مشاهده میشود . پیش بینی میکنم تغییر این شرایط به سمت رفتارهایی مانند افراطی گریها و سایر واکنشها باشد.
امید وارم کسانی که به هر شکلی در نظام مسولیت این کشتی بزرگ را بر عهده گرفته اند متوجه این مسایل باشند .
تا زمانی که خودی و غیر خودی هست همین اش هست همین کاسه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
جاسوسان اسراییل هم خودی هستند؟؟؟
فقط منفعت شخصي را نگاه مي كنند كه حالا بعداز 7سال به اندازه هفتاد سال عقب افتاديم.
پاسخ ها
مجيد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
اوني كه ميگهتو اين هفت سال اندازه 70 سال عقب افتاده وجود داشته باشه اموال 7 سال پيش خودش رو اعلام كنه وبا الان حتي با اختلاف قيمت دلار مقايسه كنه! خواهشا رو هوا حرف نزن تويي كه 7 سال پيش آرزوي پيكان داشتي، الان به پژو پرشيا هم راضي نيستي؟ از دست گروني كم ميكشيم، اين مارمولكا هم واسه ما فيلم بازي ميكنن!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
در نظام های کاپیتالیستی اصل بر منافع شخصی است اما شفافیتها و رسانه های آزاد جلوی رانت و دزدی را میگیرند
اگرباوري بر اين بود كه فرداي دنيا بايد پيش چه كسي جواب بدهيم همه در كارها احتياط مي كرديم.اي كاش ميدانستيم اگر اين مقام ماندني بود به ما نمي رسيد خاتمي رفسنجاني موسوي يزدي شاهرودي و...
دلار شده 3500 .
برای مردم سریال کبری 11 بازی میکنند.مردم را چی فرض کردید؟
اولین مولفه برملا شدن فساد و پیگیری آن مطبوعات یا رسانه های آزاد و متعهد به اخلاق فردی و اجتماعی است
رییس جمهور در برابر مردم مسول است و باید منافع ملت را ببیند.
بنظرم هر سخنی را نمی شود در اذهان عمومی بیان کرد اگرچه محرمانه نباشد چون که هر کسی از آن تفسیر خودش را دارد و این کار باعث تحلیل انرژی میشود بنظرم با یستی این اطلاعات طبقه بندی شده و به اطلاع مسئولین ذیربط رسانده شود .
نکته دیگر اینکه بایستی در خصوص برخی مسائل که حساسیت در بین مردم ایجاد میکند محتاطانه برخورد کنیم و البته این با عوام فریبی زمین تا آسمان تفاوت دارد ......
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
اگر با "مردم" طرف هستیم که خب آگاه هستند و قوه ادراک دارند فکر می کنند صاحب اندیشه هستند و مشکلات را هم تحمل می کنند پس از گفتن نرخ تورم و غیره نباید ابا داشت مثل مردم ایران مثل زمان جنگ مثل اوایل انقلاب مانند زمان بروز بلایای طبیعی.
اگر با "عوام" طرف هستیم که جماعتی هستند پیرو و باید عقلای قوم برایشان تصمیم بگیرند پس دلیلی برای توضیح عملکرد نیست آنان از نتایج تصمیمات منتفع خواهند شد مثل ساکنین کره شمالی
لذا "مردم فریبی" هم با "عوام فریبی" فرق دارد
ای صبا آنچه شنیدی ز لب یار بگو عاشقان محرم رازند نه اغیار بگو.
امان از حرص مال دنیا , آخرش چی ؟
وقتی یه خبرنگار سمج باشه که الان کمیابه از تمام اینا سردر میاره مردم بجای بیخیالی برای حقشون سمج باشن کسی نمیتونه دورشون بزنه
کسی که برای مردم ارزش قائل نیست خودش طوری کله پا میشه که تو تاریخ نمونه هاش هست
در این مورد خاص چیز محرمانه ای دیده نمی شود. اگر از پنجره های تنگ زندان بیرون را نگاه کنیم و خانواده های مسلولین را در نظر بگیریم چه نامحرمی در این میانه وجود دارد؟ یک مسئله صرفا داخلیست مربوط به حقوق عده ای مردم کوتاه دست. امنیتی که نیست.
این که رییس چمهور حواسته که شفاف سازی شود این را باید به فال نیک گرفت و با حمایت از این مشی خواستار تغمیم آن بود
اینکه ما بخواهیم درخواست رییس جمهوری را چون در موارد دیگر انجام نداده زیر سوال ببریم اشتباه و برگشت به عفب می باشد به نظر من در حالی که باید از این خواسته استفبال کرد خواستار رویه و فرهنگ شدن شفاف سازی باشیم
با سلام: اگر اموال واملاک آقایان برای ملت شفاف گردد. ودیدار از زندانیان برای وکلاومشاورین آزادباشد وبه بیانات امام عمل کنند خود بخود چیزی بنام محرمانه نمی بینیم
طبیعت بسیاری از مکاتبات محرمانه بودن آنها را اقتضا می کند . این نامه ها یا محتوی اطلاعات شخصی مردم است که نباید منتشر شود یا مصالح عمومی اقتضا می کند به نحو شفاف منتشر نشوند و انتشار انها یا مخل امنیت عمومی است و یا تشویش اذهان را موجب می شود و یا مصالحی را از جامعه فوت می کند. بنایر این در این که نامه هایی باید محرمانه باشد تردیدی نیست اما این که دایره این محرمیت کجاست دقیقا به تلقی نظام سیاسی از شهر وندان بر می گردد اگر در نظامی همه مردم محرم دانسته شوند طبعا نامه های محرمانه کمتر می شود. اگر عملکرد ها قانونی باشد نامه های محرمانه کمتر می شود اگر حقوق مردم به درستی رعایت شود نیاز به نامه های محرمانه نیست اما اگر مجموعه ای در بسیاری از موارد رفتارهایی می کند که نمی خواهد در منظر مردم علنی شود نمی تواند ادای دموکراتیک در آورد و از این که مردم محرمند استفاده ابزاری کند
ای بابا همه سر کاریم
بازم بدبختی این رفتار یقه محرومان قراردادی شرکتی را میگیرد که قرار است در مجلس رای بیاورد چون ریس مجلس تلافی خواهد کرد و دوباره نطق های میان جلسه برای عقب افتادن موضوع اصلی در دستور کار بعضی ها خواهد شد.
اگر چيزي به نام اسلام و قانون و اخلاق وجود داشته باشه اينه كه بايد به وضعيت اسفناك معيشت مردم توجه بشه و ديگرهيچ .آدم گرسنه كه براش مهم نيست كه احمدي نژاد نامه بنويسه يا ننويسه كسي كه شرمنده زن و بچه اش ميشود نه سوريه نه زندان نه نامه و نه چيزي ديگر براش اهميت نداره وسلام.
تابناک خیععععلی باحالی ها . شما کامنتای ما رو اگه یه کمی به ضررتون باشه تایید نمی کنید بعد اومدید نظر سنجی گذاشتید که مقامات بیان نامه های پارتی بازی خودشونو منتشر بکنن یا نکنن؟
خدایی خیعععععلی باهالی
اینها همه بازی های سیاسی هستند ! گول نخورید ! آخرین سال ریاست مجهوری خاتمی رو بیاد بیارید .. میخواستن استیضاح کنن ! الانم برنامه تکرار شده . واقعا شعور مردم رو در چه حدی میارن پایین . از الان دارن مظلوم نمایی میکنند . برنامه یکساله انتخابات .
اگر قوا باهم مشکلاتی دارند چرا باید مردم عزیز کشورمان باید هرروز بیشتر از پیش گرفتار گرانی هاونگرانی های موجود در جامعه اسلامی ایران باشند مس,ولین کشور چرا باید جواب گوی خواسته های مردم نباشند چرا.....
به گمانم در كشور سنگاپور بود كه چند سال قبل دستور داده شد كه كليه برگه هاي دعاوي مطرح شده در قوه قضاييه آن كشور در سايت رسمي آن قوه قرار گيرد تا همگان مشاهده كنند كه ادعاهاي هر يك از طرفين تا چه ميزان درست است فكر نميكنيد اگر اين اتفاق در كشور ما رخ دهد ديگر براي يك كارشناسي رسمي شهرداري و يا استعلام پرونده دارايي و يا ساير موارد سالها وقت مردم هدر نمي رود و همه ميتوانند بفهمند چه كسي كار سالم انجام ميدهد چه كسي كار ناسالم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
جالب آنکه در قوه قضائیه حتی به شاکی پرونده کپی از اوراق پرونده نمی دهند و به مشتکی عنهم نیز یک برگ از شکایت (متن کامل) را نمی دهند. البته میگویند محرمانه است و این برای آن است که هر کاری میلشان بود با تو و پرونده بکنند. ایضا در شهرداری ها از توافقاتی که شما با کمیسیون ها می کنید به شما کپی نمی دهند تا بعدا مجدد شما را سرکیسه کنند یا خودتان سر کیسه را...
همچنین است در تمامی وزارتخانه ها که بخشنامه ها را شفاف به مردم نمی گویند تا هر کاری دلشان خواست با شما بکنند نمونه آن سازمان امور مالیاتی است مثلا در مورد بخشودگی جرائم مالیاتی موضوع ماده 191 قانون همه چیز به میل و نظر رئیس بسته است و تو برای اخذ تخفیف جرائم مالیاتی باید دل رئیس را بدست بیاوری که آن هم....
خلاصه درب ارتشا باز است ولی بعدا می آیند و یکی را می گیرند و از بابمثال محاکمه می کنند.
پیشگیری بهتر از درمان است!!
مرحوم حضرت امام در جايي فرمودند : اگر از من هم توصيه آوردند ، بزنيد به ديوار!

از اين روشنتر هم ميشود راهکار ارائه کرد؟؟! گوش اگر گوش تو و ناله اگر ناله من ......
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
کارت به ادارات تیفتاده، انشالله هرگز آلوده و دلشکسته نشوی.
بلاخره بعد از اتقلاب و هشت سال دفاغ مقدس که سلامتی خود را به پای آن دادم نمردم و الخمئالله اسلام ناب محمدی را دیدم .بنده به نوبه خود از حقم نمی گذرم و آنها را واگذار به خدا می کنم که برای ما ، و مثقال ذرتا شرا یرع می خواندند .
صندوق ذخیره ارزی محرمانه هست!!
و خیلی چیزای دیگه که به منفعت دولته.
با سلام

واقعا از این استدلال که چون مردم محرم هستند و نباید نامه محرمانه نوشت شوکه شدم . یعنی یک فرد می تواند آنقدر ساده انگار باشد . برادر من نامه محرمانه را نه تنها مردم بلکه بسیاری از کشورها و دشمنان نیز اگر محرمانه نباشد می خوانند و بر علیه منافع ما استفاده می کنند . آیا می شود گفت اطلاعات نیروگاه هسته ای را چون مردم ما محرم هستند در روزنامه چاپ کنیم آیا این اطلاعات به غیر از مردم در اختیار دیگران نیز قرار نمی گیرد . ؟
آقاي رئيس جمهور! الان وقت سركشي به زندان نيست الان زمان سركشي به خانواده هايي است كه پول درمان بيماران خود را به خاطر گراني داروهايي كه به علت تحريم كمياب و ناياب شده اند ندارند.
الان وقت سركشي به شركتهاي خودروسازي است كه بهانه تحريم قيمتهاي خودرو را تا 40% افزايش داده اند و هيج كسي هم پاسخگو نيست و نمي تواند جلوي اين گراني ها را بگيرد.
امروز وقت سركشي به وزارت بازرگاني است كه در قبال تمام گراني ها و افزايش قيمت ساده ترين مواد خوراكي تا گوشت و مرغ و... هيچ برنامه و راهكاري ارائه نمي كنند گوئي كه در خواب زمستاني جاخوش كرده اند.
الان وقت سركشي از بانك مركزي است كه با سياستهاي خود موجب افزايش شديد و بي بازگشت نرخ ارز شده و موجب جولان دلالان در اين آشفته بازار شده است.
الان وقت سركشي به وزارت امور خارجه است كه هيچ تعهد و اقدام ارزشمند در قبال ايرانياني كه به هر دليل با مشكلات متعدد دست به گريبانند و كسي هم مسئوليت ياري كردن به آنها را نمي پذيرد.
امروز روز سركشي به سياستهاي دوره رياست جمهوري خودتان است كه با عنوان يارانه و هدفمند كردن موجب بروز چه مشكلات و گرفتاريها براي افراد كم درآمدي كه تعداد آنها بسيار زيادتر از گلايه هاي شما از دوستان و يارانتان در ساير نهادهاست مي باشد.
آقاي رئيس جمهور امروز روز سركشي به رفتارهاي انتخابي خودتان است كه تا مدتها جمله بگم بگم شما نقل محافل بود و سخن راني تاريخي شما با عنوان خس و خاشاك كه لبريز از غرور و حرص ناشي از پيروزي بر قبا بود چه بي نظمي ها كه به پا نكرد و دل رهبر را نشكست.
آقاي احمدي نژاد امروز روز سركشي از مفاد قراردادهاي كار كوتاه مدت كارگراني است كه بعد از 12 سال كار هنوز معني امنيت شغلي و پايانكار گرفتن برايشان غريبه است.
آقاي رئيس جمهور امروز وقت هر كاري است به جز زندان رفتن.
اقایان نامه های انچنانی را مگه در چند نسخه و با شماره و بایگانی سازمانی مینویسند که شما دنبال بیرون کشیدن انها از بایگانی هستید؟
اگه هر مقامی بدونه چشم های همیشه بیدار ملت بر همه چیز اشراف دارن حتی جرات فکر کردن به همچین نامه هایی رو ندارن چه برسه به نوشتنش.
چشم های همیشه بیدار ملت کجاست؟ مجلس
پس همه چیز از بیکفایتی مجلس است.که همه کار میکنه بجز وکالت ملت
با سلام از چنین نامه هایی که مهر محرمانه و خیلی محرمانه دارند و خیلی ها که مثل من از مردم هستند ده برابر ازداخلش اطلاع دارند و من بی خبرم احساس گوسفندی می کنم.
در عرصه تظاهرات علیه طاغوت مردم محرم هستند ولی زمانی که وقت شفاف سازی میرسد مردم نامحرم میشوند . در عجبم از این همه گناه
اگر در یک اداره هم قانون درستی باشد و هم به دستی اجرا شود نیازی به مصلحت سنجی نخواهد بود
همه درد ما از قانون گریزی است که این شامل تمام افرار اجتماع میشود از صدر تا ذیل
بارزترین نمونه ها هم نمایندگان مجلس و رئیس جمهور هستند که تره هم برای قوانین خرد نمیکنند
متاسفانه اگرمنفعت خودشان درمیان باشدنامه ها محرمانه میشود وبه قول دوست عزیزمان که به نقل ازامام(ره)فرمودنداگرازمن هم توصیه آوردند بزنید به دیوار! گواه همه چیز است ولی باکمال تاسف دربین بیشترمسولین نه چشم بینایی هست ونه گوش شنوایی چون فقط به تنها چیزی که فکرمی کنند منفعت خود واطرافیانشان است نه منفعت ملی ومردم. اللهم عجل لولیک الفرج
فلسفه نظارت هدايت است . آيا اين مهم در ايران رعايت مي شود ؟
مردم و جوانان از مشکلاتزیاد اقتصادی رنج می برند مصلحت حل این مشکلاته مصلحت حل مشکلات ملتیه که تا پای جون برا این انقلاب و رهبری وایسادن بوسه بر دستان مسولی که فکر مردمه
بله! چه اشکالی دارد اگر تمام دستورات سران قوا در حق اشخاص و افراد را علنی نمود؟ سران قوا خود باید به صورت داوطلبانه همه آنها را علنی نمایند. مگر دستورات خلاف شرع و قانون می دهند؟
گوش اگر گوش تو و ناله اگر ناله من، البته آنچه به جایی نرسد فریاد است.
میشه بگین چرا به نامه نگاری های اخیر بین رئیس قوه مجریه و قضائیه نباید بپردازیم؟
درد ما هم از همین نامه نگاری های محرمانه است
چه بسا افرادی که با همین نامه نگاری ها از امتیازات سیاسی و اقتصادی با ارزشی بهره مند شدند
چه بسا حکم هایی که در دادگاه ها برگشتند
و تنها راهش هم شفاف سازی است
که البته فکر نکنم اجرا شود
امریکا با ان همه عظمت هر چند سالی نامه هایی محرمانه را بر ملا میکند اما ما که کشور اسلامی
داریم........
بنظر میرسد مسئولین همه چیز را می دانند ولی فقط کسانی از مطالب اگاه می شوند که با انها باشند مثال در امریکا روزانه 60 میلیون غذای گرم توزیع می شود چرا امروز این را می گویند زیرا هدف وسیله را توجیح می کند به مقصد که رسیدند این جمله تکرارش گناه می شود در نتیجه قانون می بایستی شفاف تبیین و به مردم اموزش و مورد انجام قرار گیرد مثل استفاده از وسیله دولتی بصورت خصوصی ممنوع است اگر من دیدم به کی باید بگم باید مرکزی درست شود 24 ساعته مردم تخلف گزارش کنند و ان مر کز جواب گو باشد
مطمئنا در تمام زمان ها و تمام نظام ها طبقه بندی اطلاعاتی وجود دارد و آن هم بر اساس مصالح مردم و نظام ولی گاهی ذات خودخواه و نشئت گرفته از بی تقوایی است که هیچ کدام از این دو را در نظر نمی گیرد و نتیجه اش می شود ....
اين نامه و اين برخوردها مصداق روشن "كلمه حق يراد به الباطل" است. حق اگر حق است همه جا بايد گفت و در مورد همه و قبل از همه در مورد خود. اما وقتي حق آنجا گفته ميشود كه اراده باطل از آن داريم يعني ماكياوليسم البته بيچاره ماكياولي! اگر مانده بود و ديده بود الان ورژن جديد شهريار را مي نوشت
در آمریکا و اروپا تابلوهایی جهت اطلاع از وضع بدهی های دولت نصب شده که لحظه به لحظه میزان آنرا بطور شفاف نشان میدهد.
اما در این کشور عزیزمان ایران که اتفاقا هم اسلامی هستیم چنان دروغهای شاخداری میشنویم که خودمان شاخ روی شاخ در می آوریم. کسی نیست که بتواند در یک رسانه آزاد بگوید که مردم فهیم تر از آن هستند که وقتی شما میگویید نرخ تورم بیست و چهار درصد است دروغ میگویید و یا اینکه نرخ ارز را تک رقمی میکنیم و مشکل تامین ارز ندرایم و شاخص رشد همگی بالاست و هزار دروغ دیگر و وقتی آزادی انتقاد وجود ندارد و مطبوعات و رسانه مستقل جهت انتقاد در دسترس نیست و وقتی رسانه آقای ضرغامی را نگاه میکنی همه جا بهشت برین است دیگر کجا میتوان پیشنهاد داد؟ به قول شاعر : متکلم را تا کسی عیب نگیرد سخنش صلاح نپذیرد. آیا وقتی که اخبار سراسری را نگاه میکنی همه مصاحبه شوندگان فقط به به و چح چح میکنند و همه میشکلات در چند مصاحبه سفارشی حل میشود میتوان مساله را حل کرد؟ رسانه ملی قدرتمند ترین رسانه اثر گذار ملی است که میتواند تاثیر شگرفی بر روند تحولات جاری و بهبود آن چه از طریق برنامه های انتقادی و چه پیشنهادی داشته باشد اما وقتی باز میکنی چیزی را میشنوی که صد و هشتاد درجه با محیط خارج متفاوت است. این یعنی مردم چیزی را باور کنند که ما می گوییم و نه چیزی که بیرون لمس میکنند و این یعنی کشک. این نظر مرا که منعکس نخواهید کرد یعنی سوال بی موردی را به نظر سنجی گذاشتی تابی جون اول از خودت شروع کن.
وقتی بناست که هر کس از واژه مصلحت تفسیری داشته باشد و بدان طریق عملکرد خویش را توجیه نماید چرا رییس جمهور و دیگران نکنند حال چنانچه بخواهیم فارغ از گرایشهای جناحیبه موضوع نگاه شود باید بپذیریم اغلب مشکلات موجود ناشی از مصلحت اندیشی است که خود بخش اعظم حقوق عموم را تباه می کند
مصلحت نظام کلمه ایست که تاکنون مملکت را کشته است شفاف سازی تنها چاره ایران از این چالشهای ایجادشده.
همیشه همین بوده.رئیس جمهور از آغوش میاد بعدش ازمردم دور میشه و ملت نامحرم میشن و ازهمه چی بیخبر میمونن و تاوان سوء مدیریتهارو میپردازند وموقع خداحافظی رئیس جمهور دوباره ملت محرم میشن اونهم فقط برای حلال کردن رئیس جمهور به آخر خط رسیده.
اگه نامه ها منتشر بشه که میشه دموکراسی!!!
فرموده اند:هرکجا محرم شدی چشم از خیانت بربند
ای بسا محرم که بایک نقطه مجرم میشود
بنظرم هر سخنی را نمی شود در اذهان عمومی بیان کرد اگرچه محرمانه نباشد چون که هر کسی از آن تفسیر خودش را دارد و این کار باعث تحلیل انرژی میشود بنظرم با یستی این اطلاعات طبقه بندی شده و به اطلاع مسئولین ذیربط رسانده شود .
نکته دیگر اینکه بایستی در خصوص برخی مسائل که حساسیت در بین مردم ایجاد میکند محتاطانه برخورد کنیم و البته این با عوام فریبی زمین تا آسمان تفاوت دارد ......
رئيس جمهور هر جا به نفعش نباشه سكوت ميكنه يا كلي خط قرمز برا خودش ترسيم ميكنه مثل تورم و ضعف اقتصادي محرض دولت و هرجا به نفعش باشه همه چيزو ميگه و همدرد مردم ميشه و از حق مردم كه ضايع ميشه ميگه يعني اونجا حاضره همه تخريب بشن الا تا ايشون كسب ابرويي كنه
ای برای خودمان ارزش قایل نیستن .میخوان برای نظر مون ارزش قایل بشن!؟
رئيس محترم جمهور,جناب اقاي دكتر ؛ كساني كه نامشان در جيب تان بعنوان مفسد ,كار شكن و...هميشه هست و هر گاه اتفاقي ناخوش آيندي ويا بحراني براي دولتتان پيش ميآيد ميخواهيد آن اسم ها را افشا كنيد چگونه است كه آنجا مردم هنوز نامحرمند ؟حالا از كي اين مردم محرم شدند؟؟؟بنظر تنها راه حل اينگونه مسائل كنار گذاشتن لجاجت و فائق آمدن بر حال وهواي كودك درون و بد اخلاقي هاست .
واي به روزي كه پرده ها برافتد
تابناک چرا احساسات مردم را جریحه دار میکنی؟!
اگر رضای خدا و خدمت به مردم در نظر باشد هیچوقت این مسائل پیش نمی آید ولی متاسفانه در کشور ما مخصوصا در 7 سال گذشته نه رضای خدا در میان بوده و نه خدمت به خلق خدا . متاسفانه فقط منافع شخصی و حزبی و عوام فریبی. اگر قرار بود همه چیز شفاف باشد و رسانه ها و مردم بتوانند در خصوص آن اظهار نطر کنند که به ما نمیگفتند کشور جهان سوم. واقعا اگر میخواهیم برای دو نسل دیگر از این وضعیت خارج شویم تک تک افراد بایستی از خودشان شروع کنند تا جامعه اطلاح گردد. در خصوص ادبیات نامه نیز واقعا بایستی به حال کسانی که از روی آگاهی به آقای رییس جمهور رای و از ایشان همه جوره حمایت کردند افسوس خورد و پرسید واقعا در آن دنیا جواب خدا را چه میخواهند بدهند.
بنظر می رسد بازدید رییس جمهور از زندان خیلی مسئله مهمی نبود و امکانپذیر. اما واقعیت اینست که آفای احمدی نژاد عاد کرده اند همه مسئولین را جلوی مردم قرار داده و خود را بهترین طرفدار مردم بشمارند... و اینکار با تقوا زاویه زیادی دارد
اگر فقط اجازه میدادند مطبوعات آزاد باشند آنوقت کسی جرات نمیکرد این همه رسوایی بار بیاورد. انهاییکه که بشدت مخالف آزادی مطبوعات هستند از کوس رسوایی میترسند البته ازادی مطبوعات برای وجدانهای بیدار
lمگرنظرخلق الله هم اهمیتی دارد؟!
صورت موجودی ارزی صندوق ملی محرمانه است و ملت نباید از دارایی موجود اطلاع پیدا کنه تا دست ها دزدها برای اختلاس و دزدی باز باشد
متاسفانه همه نظریه ها معطوف شده به سیاسیکاری ،ولی در راستای بر قراری عدالت ،همه مسئولیت دارند .بیایید کمی هم خودمان را ارزیابی کنیم.تا چه اندازه در امور روزمره خدا را در نظر می گیریم ؟واین مسئولیت بیش از همه متوجه رسانه ها است.ایا مطالب منتشره در راستای حقوق مردم است یا نوعی تبلیغات انتخاباتی به نفع دسته وگروه خاص در غالب خبر ؟وآیا همه نظریه ها منتشر می شود یا فقط نظریه های تایید کننده خبر؟آیا تمام مشکلات مردم درغالب خبر تحلیل می شود ؟یا فقط خبر های گزینشی وجهت دار ؟
اخیرا روزنامه نیویورک تایمز خیلی مسائل محرمانه در باره سیاست خارجی دولت آمریکا رو افشا کرده . اگه ما هم دوسه تا روزنامه قوی داشتیم چیزی به اسم "محرمانه" معنی پیدا نمی کرد.
مصلحت در این امور بی معنی است ، قانون قانون است و برای همه و در هر مکان و زمان میبایست قاطعانه اجرا شود. محلحت اندیشی،مصامحه،مصالحه و ... کلمات جدیدی است که چندین سال است خوره ای شده و به جان سیاست و اقتصاد و اجرای قانون شده است.
رده بندی نامه ها بر اساس اهمیت و مصالح هر ارگانی فرق می کند اما اصولا در جامعه ما نامه های محرمانه بسیار بسیار شاد و مفرح هستند نه به دلیل محتوا و مضمون نامه بیشتر به دلیل اینکه در این طبقه بندی محرهای محرمانه و بالاتر می خورند. مثلا همین آقای مرکز آمارسازی مملکت که جند روز پیش گفت آمار تورم محرمانه است. آخه بالتازار مردم احمق که نیستن( دور از جون) تورم رو همچین لمس می کنن که دقیقتر از خود عالی مقامت بهت میگن چند و چند هزارم درصد.
باید برای مسئولین جلسه گذاشت و مفهوم محرمانه را برای آنها روشن کرد.
البته باید بگم که نمیشه از این واقعیت گذشت که در دستگاهی که شفافیت و راستی و درستی نباشه مردم میشن نامحرم چون داره بهشون خیانت میشه نبید بدونن نباید نباید
آقای دکتر احمدی نژاد این تتمه دوران خدمت را ضمن پیروی از بیانات رهبری به بهترین شکل صرف رفع مشکلات اقتصادی مردم کن
متاسفانه در مملکتی زندگی میکنیم که مسئولان مملکتی فقط در بحرانها و مشکلات بیاد مردم می افتند و از مردم تقاضای همراهی دارند یا اگر در جائی مشکلی سیاسی داشته باشند از مردم هزینه میکنند و آنوقت برای هر تصمیم یا تقسیم منافع مهر محرمانه میزنند در صورتیکه اگر ما بپذیریم که هر تصمیم یا نظری مورد داوری کل مردم قرار بگیرد یا حداقل محدودیتی برای انتشار عملکرد آقایان نباشد قطعا به شفافیت امور و خود کنترلی بیشتر و در نتیجه بهبود وضعیت منجر میشود
شفافیت را از خودمان شروع کنیم و انقدر زیرآبی نریم
باسلام
آخرعزیزمن چه اصراری هست که بری زندان آخرزندان رفتن هم شدهنر، گیرم هم که بری، مگه سابقه زندان رفتن توپرونده شمابزارندفرداامتیازی ، چیزی به شمامیدهند.
شایدرانت اطلاعاتی چیزی این وسط هست و امتیازی فردامی خواهند بدهندکه ماخبرنداریم ، به هرحال الان زندان رفتن افتخارواعتبارندارد، خوب فکرکن شایداشتباه اطلاع رسانی کرده باشندو بخواهندسابقه دارت کنند!!!!
تابي نظرات مردم هيچ اهميتي براي حاكمان ندارد وهمه اين بازيها سياسي است وبراي بدر كردن حريف است ضمن آنكه در اين مملكت هيچكس بفكر ملت ومشكلات عديده آن نيست
99 درصد اقتصاد و امور اداری ما زیر زمینه یا بقول شما مهر محرمانه بهش خورده تا این اقتصاد و روند اداری ما نیاد روی زمین و شفاف نشه آش همین و آش و کاسه همین کاسه !!می خواد هر دولتی باشه فرقی نمیکنه!!
وجود برخی از نظرات که خودرا برتر از
همه می دانند وفکر می کنند مصلحت
جامعه را فقط خود می داننداینگونه
مهر میزنند
ما بعضی وقتها محریم و بیشتر وقتها نامحرمیم! بهرحال الان محرمیم و بزودی همه ما را در جریان خواهند گذاشت!
ما بعضی وقتها محریم و بیشتر وقتها نامحرمیم! بهرحال الان محرمیم و بزودی همه ما را در جریان خواهند گذاشت!
من به سایت تابناک پیشنهاد می کنم یک فراخوان از مردم بزنند تا ایشان محتوی نامه های محرمانه ای را که می دانند در اینجا اعلام کنند . یک آمارگیری کنید ، به نتایج خنده داری می رسید.
اولین مورد را خود من اعلام میکنم.
برای تهیه طرح های هادی روستایی و شهری می بایست به آمارهای جمعیتی مرکز آمار و مرکز بهداشت هر شهرستان استناد کرد.(الزام قانون) اما مراکز بهداشت از اعلام این آمارها به مشاوران تهیه طرحها امتناع می کنند و این آمارها را محرمانه اعلام میکنند. برای دریافت اطلاعات جمعیتی یک روستا ، باید یک فرآیند طولانی جهت تأیید مشاور در مرکز بهداشت آن شهرستان طی شود تا در نهایت اطلاعات جمعیتی ارائه گردد.
«مردم» کلمه ای است که در طول تاریخ چه استفاده های سیاسی که از آن نشده و از همه نامحرم تر هم بوده اند.
جناب آقای دکتر احمدی نژاد ما مردم محرم می خواهیم روشن و شفاف به با بگویید که آقای مشایی در تصمیمات سیاسی شما چه نقشی دارند؟
حرفهای رهبری در تصمیمات سیاسی شما چه نقشی دارد؟
خواهش می کنم نظر من را منتشر کنید.
نامه نگاري هاي محرمانه به همين صورت ادامه داشته باشد بهتر است . مردم هم از وقايع مطلع مي شوند و حرف و حديثي پشت سر هيچ كس نيست.
با صلوات بر محمد وال محمد
اگر قانونی تصویب شود که نام همه انهایی که مجوزهای واردات به کشور میگیرندفاش شود یا به مجلس ارائه شود با ذکر دلیل از سوی نهاد صادر کننده مجوز.بشتر مشکلات کشور حل می شود و به منافع مملکت اسیبی نمی رسد
به نظر من این دعوای بزرگتراست ما بچه ها دخالت نکنیم سنگین تریم،بعدا که باهم دوست شدند میگردن دنبال یه متهم!!!
راستي چرا شفاف به اتهامات برخي ها رسيدگي نمي شود؟ چرا ما كه ادعامان عمل به قانون و پايبندي به قانون اساسي است در برابر محاكمه افرادي كه اتهامي متوجه آنان است مقاومت مي كنيم؟ آيا اين عمل ترجمه تبعيت از قانون و سرسپردگي به قانون اساسي و پايبندي به قسم هاست؟
اینها از دروغ مصلحتی شروع میشه و میره تا عزل و نصب هایی که مردم را بیچاره کرده . خود تو تابناک چقدر از کامنت های مردم را مصلحتی سانسور می کنی ؟ نکن بابا اینکارها خوب نیست مغایر حقوق اساسی ماست .
من یک سوال برایم پیش امده است فقط در این مملکت یک زندان وجود دارد اقای احمدی نژاد در خواست بازدید از زندان قزل حصار یا رجایی شهر را بکند که شائبه سیاسی بودن را نداشته باشد
اگر جوانفكر را از اوين به جاي ديگري ميبردند ايا بازهم دكتر تقاضاي بازرسي از اوين را داشت؟
تابناك لطفا آتش بيارى نكن !
اولا اين نامه چه ربطى داشت به روشن شدن اختلاس و ما بقى مسائل
در ثانى چه لزومى دارد مشكلات بين قوا را به رسانه ها و بين مردم كشاند ، در صورتى كه آقايان خود مى توانند چاره مشكلات خويش را بكنند . آيا غير از اين است كه كشاندن آن توسط مسئولين و گسترش آن توسط رسانه ها ، موجب برخوردهاي احساسى از طرف طرفداران جناح ها و دادن خوراك تبليغاتى به دشمنان مي گردد كه آى ببينيد مشكلات و اختلافات كشور را
ضمن اين كه ياد آور مى شوم رسالت رسانه اى تان را كه كمك به پيشرفت راهبرد منافع ملت و منافع ملى است ، از رسانه شما ( كه انشاءالله دلسوزانه فعاليت مى كنيد) تقاضا دارم از دامن زدن به اين مسائل كه نه تنها به بهبود آن كمكى نمى كند بلكه به دلايل مذكور موجب تشديد مشكلات و در نتيجه التهاب در بافت هاى جامعه (مردم و مسئولين) مى گردد و از آن جا كه مهمترين نياز هر كشورى آرمشى به دور از مشغولات كاذب است تا در بستر آن به تحقق منافع فوق پرداخته شود، تقاضا دارم همچنان به آن عهدى كه با خداى خود بسته ايد -كمك به تحقق آرمان هاى انقلاب- پايبند باشيد و از لغزش ها -كه همان پرداختن به مسائل كاذب است- دورى نماييد
در پايان نظر تان را به جملات نورانى امام راحل كه هميشه راهگشايمان بوده جلب مى كنم
**آن هایی که اهل فکرند، اهل قلمند، آن هایی که صالحند، این صلحا باید بنشینند و در صدد این باشند که امید بدهند به این جامعه، این مردم احتیاج به امید دارند، دیگران دارند این ها را ناامید می کنند، دیگران می گویند که همه به هم ریختند اصلاً مملکتی نیست این جا، مایی که باید همه کوشش کنیم به این که نخیر نظامی هست این جا و این نظامی است که بهتر از نظام های دیگری است** صحیفه نور، ج 14، ص 23
**نقش مطبوعات در کشورها منعکس کردن آرمان های ملت است. مطبوعات باید مثل معلمینی باشند که مملکت را و جوانان را تربیت می کنند و آرمان ملت را منعکس می کنند. در مملکتی که آن همه خونریزی شد و آن همه ملت ما خون دادند تا این که یک جمهوری اسلامی موافق آراء اکثریت قریب به اتفاق محقق شد و دست خائنین کوتاه گردید و دست چپاولگران قطع شد، اگر مطبوعات در مطبوعات بخواهند باز به پشتیبانی از جنایتکاران و خیانتکاران چیزی بنویسند، این مطبوعات ما نیست، این خیانت است. باید مطبوعات آن چه که ملت می خواهند بنویسند، نه آن چه که برخلاف مسیر ملت است مع الاسف در بعضی از مطبوعات چیزهایی که برخلاف مسیر ملت است و برخلاف آمال جامعه ملت است منعکس می شود و ما تاکنون به مسامحه رفتار کرده ایم و من امیدوارم که مطبوعات را خود صاحبان مطبوعات اصلاح کنند** صحیفه نور، ج 6، ص 191
سايت تابناك هم از آب گل آلود خوب ماهي ميگيره آآآآآآ!!!!!
یک ضرب المثل معروف است که می گوید: «جزء راست نباید گفت، هر راست نشاید گفت»
ببینید این مهرهای محرمانه و خیلی محرمانه که فقط مخصوص ایران نیست در همه جای دنیا از این مهرها استفاده می کنند و دلیل استفاده از آنها هم خدایی ناکرده عدم روراستی با مردم یا مثلا نامحرم بودن نیست. بلکه یک سری مصلحت های بزرگ تر ایجاب کرده که از این مهرها استفاده نمایند. شما هم در زندگی خانوادگی خودتان ممکن است یک سری اسرار خصوصی داشته باشی که نمی آیی آنها را جار بزنید، حکومت هم همین طور است. به نظر من این شعری که ذکر شد کاملا گویاست:
جزء راست نباید گفت، هر راست نشاید گفت.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۱:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
شعرت را بذار در کوزه آبش را بخور.. اصل اینه که دروغگو دشمن خداست.
کسی که مهر محرمانه میزنه میخواد یه چیزی رو مخفی کنه: از کی؟ از صاحب حق که مردم هستند.
مصلحت هم مال موقعی بود که از هزار نفر یکی سواد خواندن و نوشتن نداشت، نه حالا که فقط 5 میلیون دانشگاه رفته داریم و مردم به همه چیز آگاه هستند. شما انگار در قرن هزار و سیصد و غزنویه زندگی می کنی؟؟!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
((جزء راست نباید گفت، هر راست نشاید گفت.))

جزء چی؟!
گمان میکنم فراموش کرده ایم فلسفه محرمانه بودن چیست؟ پس اول بگویید چرا باید از مهر محرمانه استفاده کرد تا تعیین شود به چه چیز باید مهر زد آنجا که دانستن مطلبی توسط دشمن میتواند به منافع ما ضرر یزند باید مهر محرمانه زد اما اکنون وضعی است که ما اخبار را درحالی مخفی میکنیم که دشمن از آن مطلع است و مردم ذی حق از طریق بیگانگان واقعیات را متوجه میشوند پس یک مسئله مهم کشف راههای درز اطلاعات است و البته از علتهای آن این است که وقتی اطلاعات نتواند از مسیر صحیح منتشر شود حتما از بیراهه سربرخواهد آورد.
باور کنیم و ایمان بیاوریم هیچ مصلحتی بالا تر از حقیقت نیست واین رمز موفقیت جوامع پیشرفته است
کدام روند ؟ مردم فقط در مواقع انتخابات آنهم شفاهی مورد تکریم قرار میگیرند.
من از منتقدین جدی احمدی نژاد هستم.ولی اگر ایشان ریاست جمهور مملکت هستند.ونتوانند به زندان های رسمی مملکت سر بزنند پس ریس جمهور زندانیان چه کسی هست.به نظر من یک جریانی میخواهد ثابت کند رنیس جمهور تو مملکت هیچ کاره هست.همون تدارکاتچی معروف
فقط به مردم راستشو بگن.مثلا رک و پوست کنده به مردم بگن کسور در شرایط سختیه تا فداکاری مردم رو ببینن نه اینکه سرشون رو شیره بمالن و بگن تورم مهرماه نسبت به شهریور فقط نیم درصد زیادشده
هر جا نام مصلحت آمده ریشه اسلام را زده است
تابناک! این بعدالتحریری که پائین این مقاله گذاشته ای مسخره است. پی نوشت از بعدالتحریر قشنگ تر است، بعلاوه چرا کامنت منو تأئید نکردی؟ نوشته بودم نامه آقای احمدی نژاد به رئیس قوه قضا یه نامه تاریخی است. شماها تاریخ نمی دونید. درگیر روزمره گی هستید. حواستان نیست که ایران همین حالا در پیک یه گردنه تاریخی داره می چرخه. فردا چه خبر خواهد شد؟ شماها خوابید!
دست به دست هم بدیم به مهر
نان بیاوریم سر سفره یتیم و نیازمند
دولتمردان بدانند که در عالم هستی بی رقیب نیستند و خدای جبار به هنگام گریبان آن ها را هنرمندانه خواهد گرفت و از شاهکارهای حضرت حق ان است که ظالم را زمانی که به خیال پوچ خود در اوج است بر زمین می زند و گذشت زمان رازهای نهان آن ها را برهمگان آشکار خواهد کرد
من موافق جریان کاملا آزاد اطلاعات هستم. اینجوری میشود که هم مسئولان جرأت نمیکنند رفتارهای بی تدبیرانه بکنند، هم اینکه در گذر زمان، فرهنگ سیاسی مردم عادی جامعه بالا میرود. که به قول رهبر کشور، بدانند که هیچکسی معصوم نیست و همه امکان خطا دارند. پس نیاز به نطارت های قوی، از سوی بخش های نطارتی مستقل و مردمی در یک حکومت جمهوری کاملا بروز میکند. وگرنه با بسته نگه داشتن جریان اطلاعات، به فساد، دروغ، رانت و ...هزار بلای دیگر در حکومت دموکراتیک دچار می شویم.
اگر برای بازدید وسرکشی مسئول کشور بدون هماهنگی سرزده انجام گردد واحتیاج به اجازه نامه ندارد
نظر خواستی گفتیم .بنابراین نظرات منو روسایت بذار مسئول تابناککککککککککککککککککککککککککک
در كشور ايران مردم و رسانه هاى مستقل جزء نامحرمانند چون اگر اطلاعات در اختيار مردم قرار گيرد بايد مسئولان جوابگوى اعمال خود باشند و اين مسئله به نفع اقايان نيست  
سلام با احترام اگر به نامه حضرت علی علیه السلام به مالک اشتر عمل شود موضوعات محرمانه و غیره مشخص شده مسولان پایبند آن باشند کار حل میشود وفقط مردم را به تقوا دعوت نکنند
بله هر راست نبايد گفت ولي مي شود گفت كي دروغ گفته كي مال مردم را خورده كي بدون سواد مدير شده كي رانت خواري كرده صاحب هكتارها زمين شده كه ميايادرها دلار را از مملكت خارج كرده و كي حق مردم را خورده اگر ظرف اين 30 سال اين كار را كرده بودند الان مملكت به اين روز نمي نشست
انها معتقد هستند مردم از شعور كافي سياسي برخوردارنيستند وممكن است كاري دست خودشان بدهند پس چيزي ندانند وفقط در راهپيمايي ها شركت كنند برايشان كافي است
من رئیس یک اداره از یک سازمان هستم . باور بفرمایید تا کنون هرچه برای من نامه محرمانه آمده هیچ یک محرمانه نبوده است. و غالبا طوری بوده بکه بایستی به اطلاع کارکنانم میرساندم برای مثال منع کرده اند که کاری را کارکنان زیر دستمان انجام ندهند. وقتی فرمان به تمام پرسنل برمیگردد، رئیس اداره چطور به زیردستانش این مطلب را برساند که محرمانه باقی بماند؟
بهتر بود می نوشتید:
چه کسی مجرم است و چه کست نا مجرم
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار