بازدید 28682

ما می‌خواهیم افشاگری کنیم؛ آیا اجازه می‌دهید؟

بر فرض، اگر کسی در اداره، شرکت، محل کار و یا در هر جای دیگری، به فساد چشمگیری برخورد ـ چه به رسانه‌ای دسترسی داشته باشد و چه این که در گوشه‌ای پرت از کشور زندگی کند ـ باید چه کند؟ نزد چه کسی می‌تواند خبرچینی کرده و یا آن که در کجا افشاگری کند؟
کد خبر: ۲۷۹۶۸۷
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۱ - ۱۷:۴۸ 20 October 2012
خبرچینی نزد مردم ایران، صفتی نکوهیده است. خبرچین بیشتر برای ما یا یادآور همکلاسی بی‌رحمی است که هر چه در کلاس انجام می‌دادند، به گوش بزرگترها می‌رساند و اسباب تنبیه‌شان را فراهم می‌کرد و یا یادآور فیلم‌هایی درباره پیش از انقلاب و خبرچین‌های ساواک بود.

در سوی مقابل، مفهوم افشاگری نیز در رسانه‌های ایرانی وارونه شده است و حتی برخی دروغ‌پراکنی‌های افتراآمیز و بدون سند و مدرک را هم «افشاگری» می‌نامند.

حال به فرض، اگر کسی در اداره، شرکت، محل کار و یا در هر جای دیگری با فساد قابل توجهی برخورد کرد ـ چه به رسانه‌ای دسترسی داشته باشد و چه آن که در گوشه‌ای پرت از کشور زندگی کند ـ باید چه کار انجام دهد؟ می‌تواند نزد چه کسی خبرچینی و یا در کجا افشاگری کند؟

در بسیاری از کشورها که سابقه تدوین قوانین آنها، بسیار بیشتر از کشور ماست، برای چنین مواردی نیز قانون نوشته شده‌ای دارند. شاید باورش کمی سخت باشد، ولی در ایالات متحده، نزدیک 150 سال پیش، قانونی تصویب شده که بر پایه آن، اگر کسی صدای فسادی را درآورد و در نتیجه این کار خود، جلوی ضرری به دولت را بگیرید، یا آن که سودی عاید دولت شود، آن فرد درصدی از این پول را به عنوان پاداش دریافت خواهد کرد؛ افزون بر این که برای حمایت‌های بعدی هم از این فرد مقرراتی نوشته شده است.

در این زمینه، آوردن نمونه‌ای از این دست، خالی از لطف نیست؛ در ماه سپتامبر سال جاری، فردی به نام «براد بیرکنفلد» به دلیل افشای شیوه فرار از مالیات افراد ثروتمند با استفاده از بانک‌های سوئیس، رقم عجیب 104 میلیون دلار را به عنوان پاداش دریافت کرد.


در دهه 1970 میلادی، «رالف نیدر» ـ که بعدها کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا نیز شد ـ در حمایت از این افراد، اصطلاح whistleblowers یا «کسی که سوت به صدا درمی‌آورد» را اختراع کرد تا پس از آن، کسی این افراد را با اصطلاح خبرچین تحقیر نکند.

همچنین در روزهای اخیر، شرکت آمریکایی استارباکز در معرض خطر تحریم مشتریان انگلیسی است که از این شرکت به خاطر فرار مالیاتی عصبانی هستند. به زبان دیگر، در سیستم‌های پیشرفته حسابرسی، مردم نه تنها کسانی را که با فساد اقتصادی به کشورشان لطمه می‌زنند، به روش‌های مطمئن افشا می‌کنند، بلکه حتی اگر لازم بدانند، خود در تنبیه آنها نیز پیشگام می‌شوند؛ یعنی مردم، خود بخش مهمی از مبارزه با فساد هستند.
 


جالب این که قوانین حمایت از کسانی که سوت خطر را به صدا درمی‌آورند، به بخش‌های اقتصادی و فرار مالیاتی هم محدود نمی‌شود و از ارتش و پلیس گرفته تا نظام بهداشتی را هم شامل می‌شود.

حال اگر خبرها و اسناد بسیاری به دست یک رسانه برسد که حاکی از فسادی بزرگ در جایی از کشور است، این رسانه برای آن که در حمایت از حقوق و منافع مردم کوتاهی نکرده باشد و از سوی دیگر، احیانا مرتکب افترا و عواقب قضائی آن نشود، باید چه کند؟!

اگر مردم تاجری را می‌شناسند که با پنهان کردن انبار خود و در نتیجه کم جلوه دادن گردش مالی خود، از مالیات دادن فرار می‌کند، باید چه کنند؟ اگر مردم، یک مأمور دولتی را بشناسند که رشوه‌گیری رویه معمول وی است و یا این که بدانند در یکی از ادارات شهر دورافتاده آنها فساد شایع شده است، باید چه کنند؟!
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۲۳
انتشار یافته: ۶۷
ای گل گفتی به خدا ، من در یکی از ادارات یک شهرستان نه چندان بزرگ سالهاست شاهد رشوه گیری و اخاذی رییس و معاون اداره از مردم هستم یک بار هم به حراست استان گفتم ،گفتند فیلم یا صدای ظبط شده داری؟ .. خلاصه از مردمی که اینجا می آیند واقعا خجالت می کشم چون همه ما را به یک چشم نگاه می کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۰:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۹
حالا فکر کردی به حراست یا مقام بالاتر گفتی چی میشه . معمولا اولین نفری که مطلع میشه خود رئیس و معاون است . تا حالا شانس آوردی که کلاهی سرت نگذاشتن .. مسئول حراست ما خیلی پیله کرده بود که چرا مشکلمو را بهش نمبگم . خلاصه هم اونو گفتم و هم موضوع بالا را ، در جواب لبخندی زد . و مشکلی حل نشد...
شتر دیدی ندیدی
بامید روزی که با مفسدان برخورد جدی شود!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۹
بامید روزی که قبل از اینکه بامید روزی بشینیم خودمون نترسیم و هر جا فسادی دیدیم فریاد بزنیم و بهای اونم بپردازیم
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۹
بخور آش به همین خیال باش
من افشاگری کنم چاپ می کنی؟
پسر ...... ، ارشد مکانیک دانشکاه ...... قبول شد ولی پدرش ایشون رو به دانشگاه ما، ..... منتقل کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۹
اههههههه تابی اول خودت اجرا کن
ناشناس
| Austria |
۱۹:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۹
پسر گل اینکه نشد افشاگری همش شد سه نقطه
ضمنا اینی که شما اشاره کردی تبصره قانونی داره
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۹
من گفتم کیه ولی تابناک ... کرد!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۹
عزیز من! انتقال به دانشگاه به خاطر هیات علمی بودن پدر قانونی است.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۹
کارشناسی رو انتقالی گرفت، ارشد رو چی ؟
به نظر من بزرگترین فساد استفاده از افراد نالایق در مشاغل حساس است
وقتی خبر چینی رواج پیدا کرد در جامعه مطمئن باشید. روزی گریبانگیر کشور خواهد شد.وبرای بیگانگان انجام خواهد گرفت..ایرانیان همیشه بیشترین خبر چین و چاپلوسی در طول تاریخ بوده اند
فرض کنید من بخوام در مورد استخدامی شرکت ...... صحبت کنم
این استخدامی هزاران مشکل داره
مورد آخر اینکه در اطلاعیه استخدامی گفته شده بود ایثارگران فقط باید کارمند ........ باشند (پدر یا مادرشان)
خیلی هام به این خاطر احتمال قیولیشون را زیاد می دیدند.
اما الان به چه دلیلی گفتن که ایثارگران خارج ....... هم قبوله
این به توعی کلاهبرداری و غش در معامله است.
حالا بیا این دزدی رو اعلام کن. انگ ضد نظام به شما نمی بندند. در حالی که ثابت کن ربطی نداره و از اول مب گفتند این همه درآمد زای برای ....... نمی شد و این تاتر به راه دیگری می رفت.
می بینید که حتی افشاگری در ایران خطرات زبادی داره
در ایران افشاگری در هر مکان = اخراج / چون بالا دستی همدست است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۹
شاید بعضی جا ها باشد ولی همیشه نیست اتفاقا در ایران فساد از پایین به بالا سرایت میکنه تو مملکت ما اکثریت با تخم مرغ دزده!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۹
یاد کارتون میتی کمون افتادم..همیشه کلانتر همدست دزدا بود..
من در محل کارم در سال 83 جریانات جعل آرای کمسیون ماده 100 شهر داری ...... را افشا کردم و جلوی یک فساد برزگ را و حیف و میل بیت المال را گرفتم ام مدت 8 سال است گرفتار دادگاه و غیره شدم آنهم بخاطر تهمتی که افراد فاسد بمن زدنند و من فعلا فقط نادم هستم که چرا سکوت نکردم ....... تو از این مجمل بشنو حدیث مفصل....... ناصر نادم
هیچی با وضعیت موجود اگر هم آدم بخواهد کاری بکند چنان بلایی به سرت می آورند که اسم خودتو هم فراموش کنی .
بنده که خودم کارمند بازنشسته هستم دو ماه پیش در یکی از ادارات دولتی که به دنبال کاری بودم وقتی با کارشکنی عدهای از کارمندان مواجه شدم با یکی از کارمندان که آدم خوبی بود درد دل کردم گفت بنده خدا اینجا تا پول ندی کاری برات انجام نمی دهند .
خيلي چيزه جالبي نوشتيد. خوب است.
حالا به فرض اين كه گفتيم. مثلا فساد 3هزار ميلياردي و يا اون آقايي كه از مرده‌ها پول ميگرفته و ... چه شد!!
به نظر من اگر بازرسيها خوب باشد فساد خيلي كمتر ميشه
متاسفانه به علت نبود چنین قانون و حمایتی ما ایرانی ها تبدیل شدیم به ملتی که قریب به همه افراد آن ریگی به کفش دارند نتیجتاً همه از ترس افشای خودشان به همکاری با فساد تمایل بیشتری دارند تا به مبارزه با آن ! راهش چیست؟ عفو عمومی نسبت به گذشته افراد و همزمان تشدید مجازات به شکل عبرت آموز به همراه تصویب قانون حمایت از افشای فساد و پشتیبانی از کسانی که سوت را به صدا در می آورند .
جدیداً کلمه خبرچین به آدم فروش ارتقای درجه پیدا کرده...
غافل از اینکه بعضی از این حرفهای بظاهر لو دادن خلاف های سنگین افراد یا سازمانها باعث نجات یک مملکت از یک بحران بزرگ مالی,سیاسی,فرهنگی میشه
سلام کاش در کشورماهم چنین قانونی تدوین شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
کاش در کشور ما کلاً این چنین قوانینی تدوین شود!
100% مالیات اصناف کشور که بیش از سه میلیون واحد می باشد به روش چانه زنی وبا فقط تشخیص مامور سازمان مالیاتی تعیین می شود وهیچ سند ودفتری از هیچ کاسبی قبول نشده ونمی شود . قطعا روش اخذ مالیات در کشور ما ظالمانه می باشد که بیشتر به دولت خسارت وارد می شود . آیا مسئولان نمی فهمند که این روش به ضرر مردم وکشوراست ؟ قطعا اگر تشخیص مالیات به عهده مؤدی گذاشته شود در آمد دولت چندین برابر افزایش خواهد یافت ، اما سازمان حاضر نیست به این فساد خاتمه دهد . علت هم کاملا روشن است : بسیاری از مؤدیان وممیزان از این روش فاسد دارند بهره می برند وثانیا با واگذاری تشخیص به عهده مردم وراستگو دانستن آنها مگر با ارائه سند مورد قبول ، سازمان مالیاتی کوچک وبسیاری از عناوین وپستها وپاداش ها و....کاسته خواهد شد و طبیعی است که سازمان با هرگونه شفاف سازی واعتماد به مردم مخالفت نماید .
بلافاصله دنبال صاحب خبر می گردند تا حسابی او را گوش مالی دهند. چون : مصلحت نیست که از پرده برون افتد راز
خدمت شما عرض شود اولا همت ملی باشد درضمن مثل دولی که اعتقاد به جنگ با فساد دارند قوانین محکم همراه با اجرا داشته ودراین زمینه خبرنگاران را مورد حمایت قرار بگیرند متاسفانه در بعضی از ادارات عـلنا رشوه خواری مرسوم شده که همه واقف هسنند این یعنی نابودی ثمرات بدست امده وپول دارشدن عده ای
سلام
در ایران چون اکثرا فرار مالیاتی مبالغ بالا در بین شرکتهایی اتفاق میافتد که در ارکان قدرت صاحب نفوذ هستند افشای این فساد فقط به ضرر شخص افشا کننده است . پاداش که پیشکش هزارجور تهدید و مشکلات دیگر برایش ایجاد میکنند . و اگر خیلی شانس بیاورد مثل من اداره دارایی ...... میگوید ما جرات مقابله به آن شرکت را نداریم اگر کسی از حامیهای آن شرکت به ما زنگ بزند خودمو خیس میکنم .
اگر لازم باشد مدارک مستند پول شویی و فرار مالیاتی این شرکت موجود است .
مطبوعات آزاد خیلی موثرند
مسالۀ زنجیرۀ فساد یا به قول یک نماینده فساد سیستماتیک است. معمولاً در اداره ها یک باند برای مفاسد وجود دارد که حتی دستشان در برخی دستگاههای نظارتی بند است. فکر نکنید این مشکل فقط در ایران وجود دارد ولی در کشورهای پیشرفته بسیار راحت آنرا حل کرده اند شما نمیتوانید زندگی مرفه تر از درآمدتان داشته باشید. اگر یک کارمند معمولی یکدفعه صاحب چندین ملک شود به سفرهای گران قیمت خارجی برود یا خودرویی خارج از عرف بخرد به سرعت مورد توجه دستگاههای نظارتی قرار میگیرد. این شناسایی به کمک نرم افزارهای هوشمند انجام میشود و حتی تا 4 نسل خانوادۀ افراد بخصوص مقامات عالی کشورها همیشه تحت نظارت هستند. قوانین مبارزه با پول شویی یا اعلام دارایی از جمله مهمترین ابزار مبارزه با فساد هستند.
عزیزان من نکته بسیار مهم و جالبی را طرح کرده اید .خواهش میکنم این بحث را تا حصول نتیجه ادامه دهید . مطمئن باشید ثمرات خوبی عاید کشور خواهید کرد.
باب مطالعه را در این خصوص بگشائید و از تجارب کشورهای دیگر در این مورد بیشتر بنویسید.
یکی از معضلات اینه که وقتی در اداره ای دزدی یا رشوه خواری میشه مرجع رسیدگی معلوم نیست و پیگیری صورت نمیگیرد و سازمان بازرسی بی نقش ترین ارگان شده
امیدوارم این انتقادات سازنده باشه
متاسفانه در ایران ما قانون نشر اکاذیب وجود دارد دراین قانون نوشتن نامه به مسولین مختلف در مورد تخلف مسولین نشر اکاذیب است
به نظر من باید یه ارگانی باشه که واقعا دلسوز و پیگیر باشن، نه اینکه خودشون دستشون با اونا، توی یه کاسه باشه! الان این همه مغازه دار و واردکننده و ... جنسهای مورد نیاز مردم رو احتکار کردن، چرا برخوردی نمیشه؟!!!
درایران مدعی رهبری جهان وبا دماغ پرباد نخوت بنده هم اقدام به افشاگری و جلوگیری از فسادی کردم که کاملا" مشهود بود ولی خب دراین کشور یک قاونو ناوشته هست که میگه چون اون بالائی که میخای بهش بگی این بچه ات بده خودش هم بده پس نمیتونی دووم بیاری پس مثل من شدم مثل اونها
هنگامیکه همه در برابر قانون مساوی نیستند این حرفها بیخود است.
در یک سازمان در صورتی فساد توسط مدیران و یا مسئولین رخ می دهد که از قبل هماهنگی های لازم صورت گرفته باشد پس بنابراین شما به هرکسی شکایت کنید بالاخره باید بالا دستی آن مدیر یا مسئول باید ایشان را مجازات کند که خودش هم آلوده همین موضوع است چون اسم شما بعنوان کسی که اخبار را منتشر کرده همون بالا دستی به مدیر یا مسئول خودت اطلاع خواهد داد دیگه انتظار نداشته باشید شخص مورد نظر گذشت کرده و هیچ کاری بر علیه شما نکند حداقل کار اخراج هستش پس بنابراین پیشنهاد می کنم سکوت کنید البته اگر به شغل تون علاقه دارید فعلا" شرایط اینطوریه باید فقط تحمل کرد وگر نه ......
من هزار نفرو میشناسم که رشوه میگیرن. حتی مناقصه رو هر جور بخوای واست ردیف میکنند
افشا گری در هر مقامی باشی به معنی اخراجه و سخت شدن زندگیت و بیماریهای روحی و روانی که دچارشون میشی . بابا نرو تو این راه هنوز جیب خیلیها پر نشده
اولن که پدر گزارش دهنده را در می اورند بعدش شما خودتان کمترین اثری از انتقاد در کامنتها ببینید به خودتان خراب میکنید پس دنبال چه هستید
مطلب بسیار خوبی است
توکشورهای غربی اگر رسانه ای فساد را افشاگری کند فرد فاسد را می گیرند
ولی در ایران رسانه را می گیرند
وزارت اطلاعات مشتری اینگونه اخبار است.
مشخصه که فرد باید به سلسله مراتب نظارتی مرتبط با موضوع مشکل رو گزارش بده. رسانه ها در آخرین مرحله قرار دارند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۹
بیش از10بارومدارکش هم دادیم.ولی وضع بدترشد
با سلام خواهشمند است در خصوص تاسيس نهادي در اين زمينه پيگيري لازم را بعمل آوريد امروز اختلاس از يبت المال اركان انقلاب را تهديد مي كند
تا زمانی که ساختار اداری ما درست نشود وضع به همین منوال است، ما شخصیت گرا هستیم و تا زمانی که اینگونه باشیم همه چی قابل دور زدن است!!!
باید وضعیت طوری شود که ساختار بر فرد صاحب منسب اولویت داشته باشد نه اینکه بر عکس.
به امید ان روز
6سال پیش مرا برای جلوگیری از فساد اداری به سمت حساسی گماردند.
من نتوانستم با مافیا یا هیولیافساد کاری کنم چون خیلی پیچیده و تو درتو و درهم تنیده بود.
حالاهمان سیستم مافیائی به من مارکهای مختلفی زده اند که فقط در دادگاه عدل الهی میتوانم برائت بگیرم.
فرزندان و خانمم بهم میخندند که ... دون کیشوت رویاپرداز غول کش ، حالا شده مضحکه!!!!!!!!!!
خداوند به احترام امام عصرش این گونه آدمهارا نابود کند.
در کشور ما سوت موت جواب نمی ده
مااهلش نیستیم
عزيز من، تابي جان!! ابتدا براي پياده كردن قانوني بايد ديد كه اوضاع اجرايي ديگر قوانين در چه رده اي قرار دارد، بعدا قانون تعيين ميكنند كه در مورد يك آسيب شديد اجتماعي و به زباني مي توان گفن كه نهادينه شده و به نوعي فرهنگ "گه تو نخوري يكي ديگه مي خوره" تبديل شده!
در وهله اول بايد آسيب شناسي عميقي انجام داد كه اصلا چرا يك كارمند دولت يا يكً معلم، دانشگاهي، مامور راهنمايي و رانندگي و يا ... دست به چندن كاري مي زند! آن را درمان كرد و سپس قوانين تشويقي را تصويب كرد. وگرنه اين قوانين نه اجرايي هستند و نه مفيد! همه مردم به جان هم مي افتند...
راستش چند تا مثال دارم كه نميزاره اين كارو بكنيم
1 چاه مكن بهر كسي اول خودت بعداً كسي
2 - نان كسي رو آجر نكنيم
3 - آبروي كسي رو ببري آبروي خودتم ميبرن
4 - شتر ديدي نديدي
5 - يك هو به خودمون انگ نزنن
6 - گر خواهي نشوي رسوا همرنگ جماعت شو
7 - هر چي براي خودت ميپسندي براي ديگران هم همون
8 - هر عملي عكس العملي داره
و...
کسی گوش نمیکنه اخبارو از تو میگیرن وسرش معامله میکنن آخرش هم وقتی مایه بیشتر شد تو رو هم میفروشن
گواهینامه ماشین 1.3 میلیون 30 روزه
گواهینامه موتور 700 هزار 20 روزه
شناسنامه هر چند تا به هر اسم 10 روزه قیمت توافقی
معافی پزشکی سربازی 13 میلیون 2 ماهه
برنده شدن تضمینی در مزایده خرید 1000 ها تن ضایعات فولادی
تمدید کارت سلامت رانندگان بیابان
تمدید کارت اقامت برادران خارجی ( افاغنه ) 5 روزه
و ده ها کار عجیب و غریب دیگه که از دست همه خارجه فقط با یک تلفن
بشتابید
بشتابید
من میخواستم در مورد ناعادلانه بودن جذب هیات علمی در یکی از استانها مواردی را به سازمان بازررسی گزارش کنم. وارد سایت که شدم شماره ملی و مشخصات از من خواست همینطور نوشته بود عواقب و تایید مطلب بعهده شماست . این پیام سازمان بازررسی یعنی ولش کن
سلام.متاسفانه اکثر همکاران ما وریئس اداره علنی ......وازحراست ودادستانی هم هیچ باکی ندارند
آیا می دانید اگر افسر راهنمایی رانندگی یا نیروی انتظامی از کسی رشوه بگیرد یا کار خلافی کند، هیچیک از روزنامه ها و مطبوعات (که باید حافظ حقوق مردم و مدعی فساد باشند) حق ندارند در آن مورد مطلبی بنویسند. اگر بنویسند طبق قانون با آنها برخورد می شود. یعنی اگر دستگاهی که امید مردم در مبارزه با فساد است دچار فساد شد، مهمترین راه اصلاح آن و برگرداندن حقوق مردم بسته است! از اروپا و آمریکا حرف نمی زنم. این قانون جمهوری اسلامی ایران است! از اینجا بگیر تا بقیه موارد. زهی باعث تأسف!
جای بسی خوشحالی است اگر چنین قانونی به تصویب برسد وکار ارگانهای نظارتی را اسان کند ودر ضمن خدمتی باشد در جهت منافع ملی کشور راهی باشد برای از بین بردن پارتی ورشوه خواری و دزدیدن اموال ملت
تابناک می خوای بعضی آدمای شریف که احتمال داره چیزو ربدونن و اینجا بگن بدبخت کنی بی خیال شو بابا
واقعا" به کجا بگی که اثر داشته باشه : ثبت:اب:برق :شهرداری:بانک :خلاصه هر اداری که تکریم ارباب رجو میگه ومینویسه
شما را به خدا اگر دستتون جایی میرسه کاری کنید این مشکل را بتوان به شکل قانونی حل کرد
یکی از مشکلات موجود بر سر راه این مساله اجتماعی همین است که این مقاله، گزارش یا هر چیز دیگری که رویکرد اجتماعی اقتصادی دارد باید در ستون سیاسی قرار بگیرد!
به عنوان ابتدایی توجه کنید: تابناک سیاسی...
پلیس میتونه سایتی بزنه که حداقل افراد مدارک مربوط به فساد را بتوانند بدون ذکر نام و مشخصات در آن سایت وارد کنند و پلیس پس از بررسی آن مدارک حداقل نسبت به آن افراد اشراف بیشتری داشته باشد
بنده مشكوك از قبول انتشار نظرم ,مينويسم?
عزيزانم مبارزه با فساد بصورت مقطعي (زمانبندي طرح اين موضوع) يا موضعي (مثلأ نمونه مالياتي كه فساد اقشار مردم را ذكر ميكند), شعارمأبانه يا تبليغاتي در جهت تخليه رواني مخاطبين است, تا هر اندازه اي كه بشود به اين اعمال قبيح رواج يافته, مقبوليت و معمولي شدن, هديه شود.
زيرا اراده براي تصويب قانون ,در زمينه مبارزه بافساد دولتي, فعلأ غير قابل تصور است , و ألا اين ,به زمينه سازي رواني و تصويب قانون,واقدام عملي به ان,براي جستجوي فساد ,وريشه كن كردن ان,در بين مسئولان حكومتي نياز دارد نه در بين مردم عوام !(از بالا به بايين)
و طرح اين مطالب براي جامعه اي كه قرنهاست دردكشيده و متضرر فساد در لايه هاي حكومت است, فقط نمك زدن به زخمي كهنه است,تا مردمي كه ,نااميد از درمانند, وخود نيز با توصل به بي خيالي , و همسو شدن با جريان غالب ,خراشهايي هستند,تابه عفونت اين زخم افزاوده شود.
مخلص كلام:
اكر در خانه كس است ,يك حرف بس است.
ز صحبت كم كن و بر مبلغ افزا.
مردم ,نفهمند اما ببينند بهتر از انست كه بفهمند ولي نبينند.(فساد و مبارزه با فساد را)
وقتی وجدان و دین فدا شده است تنها راه گذاشتن دوربین در تمامی ادارات و مکانهایی است که احتمال دزدی می رود. این موضوع گرچه هزینه مالی زیادی دارد ولی نجات دهنده کشور از معضل بزرگی است که گریبان گیر آن هستیم. بزرگترین معضل کشور شفاف نبودن درآمد افرادی است که با مشاغل دولتی سروکار دارند.
در همه جای دنیا مبارزه با فساد با وجود رسانه های واقعا آزاد میسر گردیده پس پیش نیاز اصلی آزادی است.
کارمند بیمارستان دولتی را میشناسم که اگر همین الان زیرزمین خونشون رو برید بازدید کنید حداقل اندازه چندین میلیون تومن جنس از انبار تاسیسات بیمارستان اونجا واسه خودش انبار کرده
از مایع دستشویی خونشون بگیر(که همیشه قبل از تموم شدن از بیمارستان میاره) تا شیر الات و لامپ و ...
لامپ سوخته خونشون رو میبره بیمارستان یه لامپ نو برمیداره میاره!!!
اینا همش از پول بیت الماله.
اما گوشتم زیر دندون همین مردک حروم خوره
اگه لوش بدم خانوادش.....
جالبه نزدیک 17 سال سابقه کار داره و هنوز لو نرفته
چون خیلیا اونجا مثل این یارو هستن.
شما جای من بودین چیکار میکردین؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار