بازدید 23648
۶

بارزترین علل طلاق در جامعه

کد خبر: ۲۷۹۰۲۴
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۱ - ۰۸:۲۹ 16 October 2012
دادستان عمومی و انقلاب اهواز گفت: طبق آمار و تحقیقات انجام شده در ایران، بارزترین علل طلاق مربوط به خشونت خانوادگی، اعتیاد، فقر و مشکلات اقتصادی و مسایل جنسی است.

به گزارش ایسنا، فرهاد افشارنیا در دومین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی خوزستان اظهارکرد: باتوجه به این که 75 درصد از طلاق‌ها ناشی از فقدان یادگیری زوجین است، برای رفع هر یک از این علت‌ها تاکید بر آموزش مهارت‌های زندگی ضروری است.

وی افزود: فقر و مشکلات اقتصادی، به معنی ضعف و ناتوانی در تامین نیازهای اصلی زندگی مشترک، نیز منشا 25 درصد دیگر طلاق‌ها است.

افشارنیا بیان داشت: در تحقیق دیگری از یک جامعه آماری جوان، 40 درصد از پاسخگویان اعلام کرده‌اند که بیشترین مشکلات آن‌ها در مورد ازدواج و طلاق، نبود مراکز علمی و تخصصی است.

وی گفت: نرخ ازدواج در سال 90 نسبت به سال قبل از آن با رشد منفی 1.8 درصدی مواجه بود. همچنین در سال 89 به ازای هر 6.5 ازدواج، یک طلاق و در سال 88 به ازای هر 7.7 ازدواج یک مورد طلاق رخ داده است که نشان‌دهنده افزایش نرخ طلاق در دو سال گذشته است.

وی گفت: با پیگیری راهکارهای علمی و استفاده از ابزارهای فرهنگی می‌توان نسبت به کاهش پدیده طلاق اقدام کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۸۴
انتشار یافته: ۶
علت اصلی فقروفقرو فقر و خیانت مردان است
همه این مسائل که بر شمردید ریشه در فقر داره
مطمئنین که فقر و مشکلات اقتصادی 25درصد سهم داشته؟اگه بخواین به ریشه ی سایر مشکلاتی که خودتون گفتین برگردیم میبینید که تقریباهمه ی اونها بر میگرده به مشکل اقتصادی ضعف اقتصاد در یک خانواده آفت خطرناکی هست که میتونه خشونت فساد اخلاقی بیماریهای روانی و جنسی رو در پی داشته باشه اعتیاد شاید یه کمی از این قاعدمستثنی باشه چون فقیر وغنی نمیشناسه
شما رو به خدا بیاین مشکلات رو بررسی کنین کجای دنیا با یک کلاس نیم ساعته آموزش ازدواج میدن؟ آخه تاکی فقط ما باید صورت مساله رو پاک کنیم؟ اگر از مشکلات جنسی که با آموزش قابل حل هستند بگذریم باید مشکل اقتصادی حل بشه چون فقر از همه چیز بدتره
علت طلاق در جامعه ما این هست که ازدواج مسیر اشتباهی رو طی می کنه. از مرحله انتخاب همسر (عدم شناخت و معیارهای اشتباه برای انتخاب) تا عدم آگاهی و نداشتن مهارت های زندگی. در این میان مشکلات اقتصادی حاکم بر جامعه به راحتی می تونه چنین پیوند سستی رو بشکنه و از هم جدا کنه.
بارز ترين علت طلاق ، ازدواجهای با عجله ، بدون شناخت و بدون حساب و کتاب است.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار