بازدید 6801

تئاتر شهر «ترك» برداشت

وي افزود: ما شاهد هجمه‌اي در اطراف تئاترشهر هستيم وساخت‌وسازهايي در ضلع شرقي و جنوبي ديده مي‌شود كه هر يك به نوعي به اين ساختمان تاريخي خسارت وارد مي‌كند و در اين امر نيز بايد مديران شهري و شهرداري پاسخگو باشند.
کد خبر: ۲۷۷۸۴
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۸۷ - ۰۸:۳۶ 03 December 2008
ساخت وساز در كنار تئاتر شهر و تجاوز به حريم اين ساختمان ثبت شده در فهرست آثار ملي، همچنان با مخالفت اهالي فرهنگ وهنر روبه رو است.

در همين ارتباط ، سيدعليرضا قهاري، رئيس انجمن مفاخر معماري در گفت‌وگو با فارس درباره وضعيت تئاتر شهر گفت: ‌جاي تعجب و شگفتي است كه بناي تاريخي تئاتر شهر كه توسط پيشينيان حفظ و نگهداري شده است، امروز با ساخت و سازهاي اطراف آن تخريب شود.

وي افزود: ما شاهد هجمه‌اي در اطراف تئاترشهر هستيم وساخت‌وسازهايي در ضلع شرقي و جنوبي ديده مي‌شود كه هر يك به نوعي به اين ساختمان تاريخي خسارت وارد مي‌كند و در اين امر نيز بايد مديران شهري و شهرداري پاسخگو باشند.

از سوي ديگريك كارشناس مرمت آثار تاريخي استان تهران در گفت‌وگو با ايسنادر اين باره توضيح داد: بناي تئاتر شهر در فهرست آثار ملي به ثبت رسيده است و براساس مواد 558 و 559 قانون تعزيرات اسلامي مصوب سال 1309، وارد كردن هر خدشه‌اي به اين اثر، جرم محسوب مي‌شود.رضا موسوي گفت: آسيبي كه تاكنون به اين بنا وارد شده، ممكن است روزي به‌صورت اتفاقي و ناگهاني سبب تخريب تئاتر شهر شود. دولت و مردم بايد بدانند كه ممكن است در اين مجموعه، يك‌باره 300 نفر كشته شوند و ريزش ناگهاني اين بنا، يعني 2 هواپيما در وسط شهر تهران سقوط كنند.

اين كارشناس مرمت آثار تاريخي با اشاره به ترك‌هايي كه روي سقف تئاتر شهر ايجاد شده‌اند، اظهار كرد: اين ترك‌ها به‌خاطر گودبرداري براي ساخت يك مجتمع فرهنگي - تجاري در قسمت جنوبي تئاتر شهر ايجاد شده‌اند كه سبب دردسر نيز مي‌شود.

ساخت وساز در ضلع جنوبي تئاتر شهر در حالي صورت مي‌گيرد كه براي اين زمين كاربري پاركينگ تعريف شده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
چشم شهردار تهران روشن که چنین برنامه ریزی کلان و حساب شده یی دارند !
سلام. واقعا جای تاسفه. حتما منتظرن بلایی سر ماها بیاد تا یه فکر اساسی برای این موضوع بکنند؟ از خیلی ها نمیشه در این مورد توقع داشت. ولی من بعنوان یک شهروند که قسمت زیادی از وقتم رو در مجموعه تاتر شهر (با احساس نا امنی) بسر می برم، حداقل از شهرداری که این همه به مسائل فرهنگی و هنری توجه نشون میده انتظار یه اقدام قاطع دارم.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل