بازدید 28069
۵
کیوسک بین‌المللی «تابناک»

آخرین اخبار از سرنوشت گروگان‌های ایرانی در سوریه

ادعاهای جدید یک مؤسسه آمریکایی علیه برنامه هسته‌ای ایران، تمدید ضرب‌الاجل شورشیان سوری برای کشتن گروگان‌های ایرانی، تلاش ترکیه برای آزادی شهروندان ایرانی گروگان گرفته شده در سوریه، سرمقاله تند یک روزنامه آمریکایی درباره وضعیت اقتصادی ایران و تحلیل‌ها درباره روند بازگشتی ارزش پول ایران، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.
کد خبر: ۲۷۷۵۰۶
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۱ - ۰۹:۰۰ 09 October 2012
ادعاهای جدید یک مؤسسه آمریکایی علیه برنامه هسته‌ای ایران، تمدید ضرب‌الاجل شورشیان سوری برای کشتن گروگان‌های ایرانی، تلاش ترکیه برای آزادی شهروندان ایرانی گروگان گرفته شده در سوریه، سرمقاله تند یک روزنامه آمریکایی درباره وضعیت اقتصادی ایران و تحلیل‌ها درباره روند بازگشتی ارزش پول ایران، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.. 


به گزارش «تابناک»، یکی از اخبار مهمی که از بعدازظهر روز گذشته تاکنون در میان بسیاری از مطبوعات جهانی بازتاب داشته، انتشار گزارشی جدید از سوی «مؤسسه علوم و امنیت بین‌المللی» آمریکاست که در آن ادعاهای تازه‌ای درباره برنامه هسته‌ای ایران مطرح شده است.

به نوشته خبرگزاری فرانسه، در گزارش این مؤسسه آمده است که ایران تنها بین دو تا چهار ماه تا دستیابی به حجم اورانیوم غنی شده لازم برای استفاده در سلاح هسته‌ای فاصله دارد و پس از آن، ظرف هشت تا ده ماه خواهد توانست یک سلاح هسته‌ای بسازد. با این حال، نویسندگان این گزارش تأکید کرده‌اند بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی می‌توانند، هرگونه تلاش در این راستا را از همان آغاز کار شناسایی و گزارش کنند. این گزارش در حالی منتشر می‌شود که پیش از این، مقامات آژانس با اشاره به تبدیل یک سوم اورانیوم 20 درصدی ایران به سوخت رآکتور، استفاده دوباره از آن در ساخت سلاح هسته‌ای را منتفی دانسته بودند.


اما یکی دیگر از موضوعات مهم مرتبط با ایران، همچنان مسأله سرنوشت گروگان‌های ایرانی در سوریه است. روزنامه «دیلی استار» در این رابطه از تمدید ضرب‌الاجل 48 ساعته پیشین شورشیان برای کشتن گروگان‌ها خبر داده است. سخنگوی گروه «ارتش آزاد سوریه» با بیان اینکه آنها با مقامات ترکیه در این زمینه به توافقاتی رسیده‌اند، خواهان آن شده که دولت سوریه به سرعت سه دختر و دو خانواده بازداشت شده در حومه دمشق را آزاد کند. این در حالی است که پیش از این، گروه مذکور عقب‌نشینی کامل نیروهای ارتش سوریه را به عنوان شرط اصلی خود مطرح کرده بود.


در همین حال، روزنامه «تودی زمان» نیز به نقل از مقامات دولت ترکیه، از تلاش این دولت برای آزادی گروگان‌های ایران خبر داده است. به نوشته این روزنامه، یکی از مقامات دولت این کشور که نخواسته نامش فاش شود، اظهار داشته که در پی درخواست ایران برای کمک ترکیه در ماجرای گروگان‌ها، این کشور از بیشترین توان خود در این راستا بهره می‌گیرند. با این حال، وی مدعی شده از آنجا که هویت واقعی گروگان‌های ایرانی هنوز مشخص نیست، این ماجرا به مسأله‌ای پیچیده تبدیل شده است. روز گذشته دولت قطر نیز اعلام کرد برای آزادی این گروگان‌ها تلاش خواهد نمود.


اما در بحث از شرایط اقتصادی کنونی در ایران، روزنامه «شیکاگو تریبیون» در سرمقاله خود با لحن بسیار تندی خواهان افزایش فشارها بر ایران به منظور متوقف کردن برنامه هسته‌ای شده است. این روزنامه مدعی شده افزایش فشارهای اقتصادی بر تجار، کارگران و سایر مردم، موجب پدید آمدن زمزمه‌‌هایی در نفی ضرورت در اختیار داشتن انرژی هسته ای شده و اکنون زمان آن رسیده که غرب آخرین ضربات خود را بر این کشور وارد کند. این روزنامه می‌نویسد برای متوقف کردن برنامه هسته‌ای ایران، درد و رنج اقتصادی مردم باید بدتر شود؛ بسیار بدتر. این روزنامه همچنین از اخبار مربوط به تصمیم آمریکا و اتحادیه اروپا برای تشدید تحریم‌ها بر ایران، به عنوان اخباری خوشحال کننده یاد کرده است!


با این حال، این خوش بینی ناشی از دشمنی در حالی از سوی این روزنامه ابراز می‌شود که «واشنگتن پست» در گزارشی، از آهسته شدن روند نزولی پول رایج ایران خبر داده و ارزش ریال را در حال بازگشت به وضعیت سابق ارزیابی کرده است. این روزنامه دلیل این تحلیل را آن می‌داند که ریال در روز گذشته برای سومین روز پیاپی سیری بازگشتی را پیموده و بار دیگر با قیمتی بین ۲۹۰۰۰ تا ۳۲۰۰۰ در مقابل یک دلار آمریکا مبادله می‌شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۶
انتشار یافته: ۵
روزنامه شيكاتربيون غلط كرده.
مردم ما دست آمريكا را كاملا خوانده اند و ميدانند كه ما هرچه هم تسليم خواسته هاي آمريكا و غرب شويم بيشتر از قذافي نمي توانيم تسليم شويم. ولي همه ديدند كه غرب وقتي معامله چربتري را ديد و افرادي را پيدا كرد كه حاضر بودند بيشتر نوكري كنند چگونه با قذافي رفتار كرد.
وقتي كوتاه بياييم و بگيم مقداري از 20 درصدمونو اكسيد مي كنيم اونا فكر مي كنن ترسيديم و باز ي باجگيري ديگه مي كنن اين بي شرفا دنبال حذف ما هستن اصلا هم دولت و مردم واسشون مهم نيست
ایران باید اعلام کند تهدید جان گروگان ها اعلام جنگ به ایران است و هر کشور یا نیرو و گروهی که مسئول این امر شناخته شود با شدید ترین پاسخ نظامی سیاسی و اقتصادی مواجه خواهدشد و مقابله به مثل خواهد شد
و ما افراد به گروگان گرفته شده را انسان هایی کاملا بی گناه و معصوم میدانیم و تهدید جان ان ها را یک جنایت علیه بشریت میدانیم
آیا نتانیاهو با آن نقاشی داشت پیغامی از یک برنامه زمانبندی شده را میداد؟
8 ماه بعد چه اتفاقی خواهد افتاد؟
خداییش دستتون درد نکنه که حداقل شما پیگیری اطلاع رسانی میکنید.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها