بازدید 33340
پورابراهیمی:

فضای روانی تمام شود، دلار1600 می‌شود

کد خبر: ۲۷۶۴۲۷
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۲ 03 October 2012
نائب رئیس کمیسیون اقتصادی با بیان اینکه ملت ایران بحران‌های زیادی را پشت سر گذاشته که نوسانات ارز در مقابل آن ناچیز است، گفت: فضای روانی و هیجانی بازار ارز تمام شود، دلار به 1600 تومان که قیمت واقعی آن است، خواهد رسید.
 
محمد پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، با اشاره به ادعای آمریکایی‌ها مبنی بر موفقت آمیز بودن تحریم‌ها علیه ملت ایران، گفت: آمریکا، ملت ایران را وارد یک جنگ اقتصادی کرده است و در این جنگ به طور طبیعی ملت ایران صدماتی خواهند دید اما شدت این صدمات اندک خواهد بود.

وی با بیان اینکه ملت ایران بحران‌های فراوانی را پشت سر گذاشته‌اند و نوسانات ارز در مقابل آن بحران‌ها ناچیز است، افزود: در جنگ نظامی، ملت ایران که مجبور بود سیم‌خاردار را از بیگانگان خرید کند، هزینه داد و نتیجه آن خودکفایی و استقلال اقتصادی ایران شد.

پورابراهیمی با تاکید بر اینکه نوسانات ارز حاصل بعضی سوءمدیریت‌هاست، تصریح کرد: آمریکایی‌ها باید بدانند که اگر اعداد و ارقام را محاسبه کنند، متوجه خواهند شد حتی بدون فروش یک بشکه نفت، ایران می‌تواند قیمت ارز به قیمت واقعی آن که حدود 1600 تومان است برساند.

وی با تاکید بر اینکه ایران بیش از 40 میلیارد دلار ذخیره ارزی دارد و با استفاده بخشی از آن می‌تواند فضای ارزی را متحول کند، خاطر نشان کرد: فضای حاکم بر نوسانات ارزی روانی است؛ عرضه و تقاضا به هیچ عنوان منطقی به نظر نمی‌رسد چرا که وضعیت ارز در کشور هیجانی شده و به محض اینکه دولت آن را به سمت واقعی هدایت کند، ارز به شدیدترین حالت ممکن شکسته و به قمیت واقعی خود یعنی 1600 تومان خواهد رسید.

پور ابراهیمی با بیان اینکه، ایران در شرایط کنونی هیچ مشکلی در فروش نفت خود ندارد، خاطرنشان کرد: دولت ایران ذخایر ارزی فراوانی در بانک‌های خارجی دارد که امید دشمن را ناامید خواهد کرد.

نماینده مردم کرمان گفت: هر چقدر دشمنی آمریکایی‌ها با ملت ایران بیشتر شود، اتحاد و همبستگی مردم بیشتر خواهد شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل