بازدید 28028

اولین ماشین ‌حساب‌ها +تصاویر

کد خبر: ۲۷۶۳۱۳
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۷ 03 October 2012
کامپیوتری که روبروی شماست در واقع از نوادگان ماشین حساب است وسایلی که با آمدنشان به دنیای حساب و کتاب زندگی ما دقیق‌تر و سریع‌تر شد.

به گزارش فارس، در زیر تعدادی از ماشین حساب‌های اولیه را می‌بینید، وسایلی که در زمان خود دارای بالاترین تکنولوژی بودند تا محاسبات انسان را با سرعت بالاتر و دقیق‌تر انجام دهند.

دستگاه‌های بسیار پیچیده ای که تکامل آن‌ها در انتهای قرن بیستم به ساخته شدن رایانه انجامید تا دنیای محاسبه و تکنولوژی هر روز با سرعت بیشتری به پیش برود.


























سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۹
انتشار یافته: ۱۷
خیلی جالب بود.
چند تا از اين ماشين حسابا در اداره ما موجود ميباشد و هنوز به كار خود ادامه ميدهد.
اگه یکی اون خودکاره که روش ماشین حسابه رو اون قدیما داشته دیگه از دید بقیه آدم خیلی خوشبختی که آرزوی همه این بوده که یه روز مثل اون چینین چیزی داشته باشن.

اما الان از نظر ما اون خودکار مسخره میاد.

هر چند الان خیلی دوست داریم یه بنز آخرین مدل داشته باشیم، ولی چند سال بعد این افکارمون واسه خودمون یا بقیه احمقانه جلوه خواهد کرد.

گوشی موبایل هم چنین تحولی رو در طی چند سال اخیر در پی داشت، یادتونه اون اولا بچه مایه دارها موبایل هایی داشتن که روش دوربین (با کیفیت افتضاح) هم داشت!!!
میگم فکر کنم اگه با دست حساب میکردند سریعتر حل میشده
الان برای محاسبه قیمت ارز بکار میاد؟
بسمه تعالی
سلام
تا اونجایی که من میدونم ، کامپیوتر ها و دستگاه های محاسباتی امروزی بهیچ وجه نسل جدید این دستگاه های مکانیکی نیست .
کامپیوتر ها و دستگاه های محاسباتی امروزی نسل پیشرفته سیستمی است که از اساس با قطع و وصل جریان برق و ایجاد صفر و یک در زبان باینری شروع شد و هنوز هم همون سیستم رو داره با این تفاوت که صرفا میزان محاسبه تعداد فوق العاده بیشتری از صفر و یک ها رو در یک ثانیه انجام میده .
ولی اغلب دستگاه هایی که عکس هاشون اینجا هست بصورت مکانیکی محاسباتی رو انجام میدن که با استفاده از چرخ دنده ها و تعداد دفعات چرخیدن یک دور کامل اونها و تعداد دنده هایی که رد میکنن انجام میشده .

در واقع با اختراع و توسعه سیستم برقی و محاسبات باینری ، دستگاه های محاسباتی مکانیکی از چرخه حذف شدند .
ببخشید در دهه هشتاد میلادی ویدیو غیر قانونی بود پس هیج صنعتی برای بومی سازی ویدیو پا نگرفت. اکنون هم ماهواره غیر قانونی است و صنعتی در ارتباط بااین پدیده نوین و ماندنی در کشور پا نمیگیرد. آیا با غیر قانونی کردن ابزار پیشرفت میتوان بلحاظ صنعتی پیشرفت کرد؟
جای چرتکه خالی بود.
اگر اين برخي از اين دستگاهها شبيه سازي شوند براي آموزش مكانيسم حاكم بر تفكر منجر به ابداع دستگاههاي پيشرفته امروزي به بچه هاي ابتدايي وراهنمايي مفيد هستند.
کاش توضیحی هم در مورد نحوه کارکردشان می گذاشتید
دست همگی درد نکنه
بعضی از این مدلهاشو من داشتم! و یکیشونو هنوز نگه داشتم!
به زودی بازهم مرسوم میشن نگران نباشید.
خط کش محاسبه (تی) که تا چند سال گذشته مورد استقاده بود در آنها نمی باشد .. آن یک واخد درسی بود در رشته های قنی تا سال 1356
کاش سالشم زیرش میزدین
سلام؛
من با اون "F A C I T" کار کردم خیلی باحال بودند.یادش بخیر جوانی با کامپیوتر NCR(فکر کنم مدل 350) که هاردش یک میگ بود و بعدش با 8086 که هاردش 11 مگابیت بود کارکردم و همینطور با IBM370 و بعدش با IBM4341 و با 486 و بعد با 486DX2 66 بعدش با SunStation و Terminal WYSو بعدش با HP Server SDLC بعدشم بدلیل ضعیف بودن از کار بر اخراجمون کردند!!!.خلاصه حالی بود!!!!.یا حق.
اولین ماشین حسابها به بشریت توان حسابی شدن زبان را دادند.یعنی ما میتوانستیم مفهومی(به طور مثال) به نام جمع را خارج از ذهن خود بیان کنیم.این کار بعدها مبنای حسابی شدن ذهن شد البته با ورود به عصر digitکه نمونه بارز ان رایانه ها هستند.اسدی دانشجوی حسابداری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر