بازدید 2704

تورم مواد غذایی ۴۶ درصد است

نماینده تبریز،اسکو وآذرشهر در مجلس گفت: بازار کشور روندی را به خود گرفته است که در این بازار هر سرمایه‌داری می‌تواند سودجویی شخصی کند و پول‌های کلان به جیب بزند در این شرایط مدعیان مبارزه با رانت خواری ، امروز باید وارد میدان شوند نه اینکه ساکت بنشینند وتماشاگر باشند.
کد خبر: ۲۷۵۲۴۰
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۱ - ۰۹:۵۲ 28 September 2012

مسعود پزشکیان با انتقاد تورم موجود در جامعه، تصریح کرد: اگر امروز بازار ارز و سکه دچار اخلال شده فرآیند آن در طول یک شب و روز رخ نداده و در طول یک بازه زمانی وضعیت اقتصاد کشور به این روز افتاده است.

زمانی که به دولتی‌ها توصیه می‌شد به نظر کارشناسان اقتصادی عمل کنند و آن‌ها مدعی بودند که خود کارشناس هستند امروز باید پاسخگوی اقدامات کارشناسی خود باشند

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی افزود: زمانی که به دولتی‌ها توصیه می‌شد به نظر کارشناسان اقتصادی عمل کنند و آن‌ها مدعی بودند که خود کارشناس هستند امروز باید پاسخگوی شرایط بازار باشند که چرا با اقدامات کارشناسی خود نرخ ارز و سکه را به بالاترین رقم خود رسانده‌اند.

وی با اشاره به اینکه به علت چیدمان و ساختار نامناسبی که این دولت با اقدامات اقتصادی خود رقم زد، تورم و گرانی غیرقابل کنترل شده  ادامه داد:تورم بالا این روزها نه تنها بر بازارهای سکه و ارز بلکه بر نان شب مردم هم تأثیر منفی زیادی گذاشته است.

این نماینده اصلاح طلب مجلس نهم با اشاره به گزارش مرکز آمار مبنی بر تورم ۴۶ درصدی در مواد غذایی، تصریح کرد: این رقم را مرکز آمار در حالی منتشر کرده است که واقعیت بازار شاید رقمی بیشتر از این را تجربه کند.

رقم ۴۶ درصد تورم مواد غذایی را مرکز آمار در حالی منتشر کرده است که بازار شاید رقمی بیشتر از این را تجربه کند

پزشکیان یادآور شد: در این شرایط اقتصادی وقتی در خارج از کشور تورم یک یا دو درصد افزایش می‌یابد رسانه‌ها این موضوع را در بوق و کرنا می‌کنند اما در کشورمان تورم ۴۶ درصدی که کمر مردم را زیر فشار می‌شکند، صدایی از کسی بلند نمی‌شود.

وی با بیان اینکه تورم در مواد غذایی از تورم در نرخ سکه و ارز اهمیت بیشتری دارد، گفت: مردم شاید با نخریدن طلا و سکه بتوانند زندگی کنند ولی قیمت‌ها اگر به این شکل باشد مردم با نخریدن مواد غذایی نمی‌توانند زندگی کنند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نهم تأکید کرد: بازار ایران روندی را به خود گرفته است که در این بازار هر سرمایه‌داری می‌تواند سودجویی شخصی کند و پول‌های کلان به جیب بزند، در عین حال مدعیانی که جلوی رانت خواری را می‌گرفتند، امروز باید وارد میدان شوند جلوی این سودجویی‌ها را بگیرند نه اینکه ساکت تماشاگر بازار باشند.


سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر