بازدید 12652

علت توقیف روزنامه شرق از زبان وزیر ارشاد

کد خبر: ۲۷۵۱۴۷
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۳ 27 September 2012
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: كاريكاتور روزنامه شرق جفايي است بر مردم و رزمندگان اسلام، ما طرفدار آزادي بيان در مطبوعات هستيم اما احساسات، عواطف، اصول و ارزش‌هاي انساني را نبايد نديده بگيريم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، سيد محمد حسيني وزير ارشاد و فرهنگ اسلامي در حاشيه مراسم رونمايي از نفيس ترين نهج البلاغه دنيا با حضور در جمع خبرنگاران در اين مورد اظهار داشت: شاهد رونمايي نهج البلاغه نفيسي بوديم كه از دوره قاجار باقي مانده و با تلاش هنرمندان آماده و در معرض ديد قرار گرفت.

وي ادامه داد: از قديم هم همين گونه بوده كه هنرمندان ما سعي كردند كه با خطاطي زيبا شبيه به اين نمونه را ارائه دهند .

حسيني با بيان اينكه كه نهج البلاغه بعد از قرآن كتاب ارزشمندي است اظهار داشت: تمام كلمات آن مورد استفاده ما قرار مي‌گيرد و امروز كشور ما به لحاظ خوش نويسي و خطاطي از جايگاه بالايي برخوردار است و شاهد برجستگي هنرمندان ايراني در اين زمينه هستيم .

وزير فرهنگ و ارشاد در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران مبني بر توقيف روزنامه شرق از سوي وزارت ارشاد و اين كه  آيا اين توقيف به خاطر مصاحبه ديروز شما اتفاق افتاده است يا  خير؟ گفت : نظري كه ما داشتيم را بقيه نيز تاييد كردند و اين كه صرفا فردي سابقه رزمندگي داشته باشد كفايت نمي كند، ميزان، حال فعلي افراد است.

وي ادامه داد: به هر حال ما در كاريكتاتوري‌هايي كه اين كاريكاتوريست طي دو سال اخير كشيده است،  اين مساله را بررسي كرديم و كاملا مشخص بود كه اين كار حساب شده انجام گرفته است.

حسيني با بعيد خواندن اتفاقي بودن اين ماجرا افزود: كاريكاتوريست روزنامه شرق سابقه قبلي هم داشته و  بعيد است كه در اين هفته دفاع مقدس بگويد كه بدون قصد و نيتي اين تصوير را كشيده است.

وي در پاسخ به سوال ديگري مبني بر اينكه كاريكاتوريست ادعا كرده  در اين طرح منظورش مردم دنيا بوده است، اظهار داشت: اين تصور بعيد است و  كاملا مشخص است كه هدف وي رزمندگان دفاع مقدس بوده چرا كه هفته مقدس را براي اجراي اين كار انتخاب كرده‌اند.

حسيني تاكيد كرد: اين كاريكاتور جفايي است بر مردم و رزمندگان اسلام، ما طرفدار آزادي بيان در مطبوعات هستيم اما احساسات، عواطف، اصول و ارزش‌هاي انساني نبايد نديده بگيريم.

وي با بيان اين مطلب كه رزمندگان 8 سال دفاع مقدس افتخار ملت هستند، اظهار داشت: اين كار كاريكاتور واكنش‌هاي زيادي را در پي داشت و اگر برخورد نمي‌كرديم استمرار آن مشكل ايجاد مي‌كرد، در شرايطي كه فيلم آمريكايي منتشر و بر عليه مسلمانان در سراسر دنيا واكنش نشان داده شده است نبايد در داخل كشور شاهد اين گونه حركات باشيم.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در پاسخ به اين سوال كه احساس مي‌شود در آستانه انتخابات در برخورد با روزنامه شرق سليقه‌اي عمل شده است و چرا روزنامه ايران با داشتن سابقه توهين و افتراق هنوز منتشر مي‌شود خاطرنشان كرد: بارها در گذشته روزنامه شرق از سوي ما تذكر گرفته بود اما مشي اين روزنامه به گونه‌اي بوده است كه بايد با آن برخورد صورت مي‌گرفت و اگر بانيان اين روزنامه فكر درستي داشتند نبايد اجازه انتشار اين كاريكاتور را مي‌دادند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس