بازدید 42279
کیوسک بین‌المللی «تابناک»

بازتاب سخنرانی احمدی‌نژاد در سازمان ملل

مهمترین خبر درباره ایران که از شب گذشته تاکنون بازتاب بسیار گسترده‌ای در میان مطبوعات سراسر جهان داشته، سخنرانی محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهوری ایران در مجمع عمومی سازمان ملل است. ابعاد گوناگون این سخنرانی، از تغییر شدت و لحن احمدی‌نژاد گرفته تا مهمترین سرفصل‌های سخنان وی، از موضوعاتی است که در مرکز توجه این مطبوعات قرار گرفته است.
کد خبر: ۲۷۵۰۷۷
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۱ - ۰۹:۰۰ 27 September 2012
مهمترین خبر درباره ایران که از شب گذشته تاکنون بازتاب بسیار گسترده‌ای در میان مطبوعات سراسر جهان داشته، سخنرانی محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهوری ایران در مجمع عمومی سازمان ملل است. ابعاد گوناگون این سخنرانی، از تغییر شدت و لحن احمدی‌نژاد گرفته تا مهمترین سرفصل‌های سخنان وی، از موضوعاتی است که در مرکز توجه این مطبوعات قرار گرفته است.


به گزارش «تابناک»، برخی رسانه‌ها، از جمله «رویترز»، تمرکز خود را بر اظهارات احمدی‌نژاد درباره رژیم صهیونیستی گذارده و این بخش از سخنان وی را برجسته‌تر کرده‌اند. رویترز اشاره کرده که به گفته احمدی‌نژاد، هم‌اکنون ایران در معرض تهدید نظامی مستقیم از سوی «صهیونیست‌های بی‌فرهنگ» قرار دارد. با این حال، این خبرگزاری می‌نویسد، در سخنرانی روز گذشته احمدی‌نژاد، بر خلاف گذشته، سخنی از نابودی اسرائیل به میان نیامد.

رویترز همچنین با انتشار بخش‌هایی از سخنان احمدی‌نژاد درباره وضعیت جهان، می‌نویسد وی تصویری تیره و تار از جهان ترسیم کرده که به جای ارزش‌های اخلاقی، با حرص و آز هدایت می‌شود. 


شبکه خبری «سی‌.ان‌.ان»، اظهارات احمدی‌نژاد درباره غرب را در مرکز توجه قرار داده و نوشته، وی کشور خود را متعهد به صلح دانسته و قدرت‌های جهانی را به اعمال استانداردهای دوگانه و تعقیب مسابقه تسلیحاتی متهم کرده است.

«سی‌.ان‌.ان» می‌نویسد با توجه به سخنرانی‌های سال‌های قبل احمدی‌نژاد به طور گسترده‌ای انتظار می‌رفت سخنرانی امسال وی نیز جنجالی باشد، اما وی اشاره مستقیمی به اسرائیل نکرد. این شبکه خبری بر این باور است، لحن احمدی‌نژاد در بخش‌هایی، مصالحه‌جویانه بوده است. در این مطلب همچنین اشاره شده که تنها کشورهای غایب در هنگام سخنرانی احمدی‌نژاد، آمریکا و کانادا بوده‌اند.


سایت شبکه خبری «یورو نیوز» در تیتری که در نوع خود جالب است، با توجه به اینکه نشست روز گذشته، آخرین حضور احمدی‌نژاد در کسوت رئیس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل به شمار می‌رفت، سخنرانی وی را به «آواز قو» تشبیه کرده است. این شبکه خبری افزون بر بخش‌های مشترک با موارد قبلی، به اظهارات احمدی‌نژاد درباره جایگاه افراد در نظام‌های غربی نیز پرداخته است. احمدی‌نژاد در این باره گفته بود اراده و دیدگاه‌های توده‌ها، کمترین تأثیر و نفوذ را بر تصمیمات بزرگ دارد و صدای آن‌ها، حتی اگر ۹۹ درصد جامعه را نیز تشکیل دهند، به هیچ وجه شنیده نمی‌شود.


پایگاه تحلیلی «آسیا پلاس» با اشاره به اینکه در سخنرانی‌های پیشین احمدی‌نژاد در سازمان ملل، خروج هیأت‌های نمایندگی کشورهای هم پیمان آمریکا از سالن کنفرانس به یک رویه تبدیل شده بود، می‌نویسد، این بار رئیس جمهور ایران هیچ بهانه‌ای برای خروج از سالن در اختیار آن‌ها نگذاشت. آسیا پلاس همچنین توجه عمده خود را بر بخشی از سخنان احمدی‌نژاد قرار داده که طی آن، از تهدیدات رژیم صهیونیستی علیه ایران سخن گفته بود. این سایت همچنین اشاره می‌کند که احمدی‌نژاد، ایران را به صلح پایبند دانسته و قدرت‌های جهانی را به اعمال استانداردهای دوگانه متهم کرده است.


 در پایان، روزنامه «نیوز اینترنشنال» نیز به انتقادات احمدی نژاد از غرب پرداخته و نوشته وی در آخرین سخنرانی خود، غرب را به اعمال تهدید متهم کرده است. این روزنامه افزون بر سخنان احمدی نژاد، اظهارات باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا در مجمع عمومی را نیز مورد اشاه قرار داده و همچنین نوشته قرار است وزرای خارجه کشورهایعضو ۱+۵ در حاشیه نشست مجمع عمومی درباره برنامه هسته‌ای ایران با یکدیگر دیدار و گفت‌و‌گو کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس