بازدید 7976

آغاز آخرین سفر احمدی نژاد به نیویورک

کد خبر: ۲۷۳۹۶۲
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۱ - ۱۲:۱۷ 22 September 2012
رييس جمهور در آستانه ترك تهران به مقصد نيويورك، با اعلام اين‌كه در سازمان ملل حاضر مي‌شويم تا بتوانيم پيام ملت ايران براي اصلاح مديريت جهاني را برسانيم، تصريح كرد: نمي‌شود امروز گفت كه ما به جاهاي ديگر دنيا كار نداريم و كار خود را مي‌كنيم.

به گزارش ايسنا، محمود احمدي‌نژاد در آستانه ترك تهران جهت شركت در مجمع عمومي سازمان ملل متحد در فرودگاه مهرآباد در جمع خبرنگاران گفت: در ايران هرگاه كه حكومت به طور واقعي ملت را نمايندگي مي‌كرد، در طول تاريخ حكومتي بوده است كه نگاهي جهاني داشته و در جهت صلح و عدالت در جهان تلاش مي‌كرده است.

وي افزود:امروز هم همه مي‌دانند كه بدون تاثيرگذاري بر عرصه بين‌الملل، نمي‌شود به سمت پيشرفت و تعالي حركت كرد بخصوص كه ارتباطات در سطح جهان گسترده‌تر شده است و زندگي مردم بيشتر تحت تاثير روابط متقابل ساير ملت‌هاست. نمي‌شود امروز گفت كه ما به جاهاي ديگر دنيا كار نداريم و كار خود را مي‌كنيم. اگر ما هم كار نداشته باشيم، ديگران با ما سر و كار دارند و به سراغ ما مي‌آيند.

احمدي‌نژاد همچنين خاطرنشان كرد: مشكل امروز ما در دنيا اين است كه كساني در گلوگاه تنظيم مناسبات بين‌المللي قرار گرفته‌اند كه به دنبال منافع خود هستند و نمي‌‌خواهند استقلال ملت‌ها و عزت مردم را به رسميت بشناسند، حتي آن را ضد منافع خود مي‌دانند. اگر مي‌خواهيم پيشرفت كنيم، بايد تلاش كنيم اين مناسبات اصلاح شود و مناسباتي منظم و عادلانه باشد. در اين صورت با استفاده از اين روابط مي‌توانيم منافع ملت را حفظ كنيم و از منابع كشور نيز به نفع ملت استفاده كنيم.

وي در ادامه گفت: اميدوارم در فرصتي مناسب بتوانم پشت پرده تشكيل سازمان ملل را بگويم، اما سازمان ملل ظاهرا در پاسخ به نياز جامعه بشري تشكيل شد و قرار بود كه دور هم مقررات به نفع انسانيت و نفي سلطه تنظيم شود تا كسي بر ديگري تسلط نيابد، اما امروز مي‌بينيم كه وضع سازمان ملل چگونه است.

رييس‌جمهور گفت: امروز در سازمان ملل حاضر مي‌شويم تا بتوانيم پيام ملت ايران براي اصلاح مديريت جهاني را برسانيم و البته در كنار اين مساله با همكاران خود در ساير كشورها نيز ديدارهايي خواهيم داشتيم. مصاحبه‌هايي هم با رسانه‌ها انجام خواهيم داد و سعي كرده‌ايم كه از نقاط مختلف دنيا رسانه‌هايي براي مصاحبه انتخاب شوند.

وي تصريح كرد: همچنين نشست‌هاي تخصصي نيز در اين سفر خواهيم داشت و ديدارهايي با گروه‌هاي اجتماعي مانند گروه‌هاي ضدجنگ و صلح‌طلب نيز برگزار خواهيم كرد. ضمن اين‌كه ديداري با ايرانيان مقيم در آمريكا خواهيم داشت و همچنين ملاقاتي با رهبران اديان و مذاهب در جهت همفكري براي عدالت و صلح در جهان خواهيم داشت، ديداري هم با دبيركل سازمان ملل داريم.

احمدي‌نژاد يادآور شد: از آنجايي كه به عنوان رييس جنبش نم نيز در اين اجلاس حاضر خواهيم بود، مباحث اين اجلاس راجع به تجديد ساختار سازمان ملل و حل بحران‌هاي منطقه مانند بحران سوريه را نيز در آنجا مطرح خواهيم كرد و در اين زمينه نشست‌ها و رايزني‌هايي خواهيم داشت تا خشونت‌ها در منطقه متوقف شود و منطقه آرام شود.

رييس‌جمهور در ادامه گفت: امسال سال هشتم حضور ما در سازمان ملل است و البته اين نهمين سفر من به نيويورك است، چرا كه يك بار هم براي شركت در اجلاس آژانس انرژي اتمي به نيويورك رفتم. امسال آخرين سفر من به مجمع عمومي سازمان ملل متحد به عنوان رييس‌جمهور است و در آنجا يك جمع‌بندي از مباحث قبلي ارائه خواهم داد و مسير روشني از آينده ترسيم مي‌كنيم. براي تنظيم متن سخنراني در سازمان ملل سه ماه با شخصيت‌ها و چهره‌ها مشورت كرديم و متن اوليه دوازده بار ويرايش شده است تا بتوانيم تصوير روشني از نظرات ملت ايران در جلسه مجمع عمومي براي اصلاح ساختار سازمان ملل ارائه دهيم.

احمدي‌نژاد پس از گفت‌وگو با خبرنگاران، با بدرقه رسمي محمد رضا رحيمي معاون اول رييس‌جمهور و علي اكبر ولايتي نماينده رهبري و تعدادي از مقامات دولتي تهران را به مقصد نيويورك ترك كرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل