بازدید 35273
۵

فاجعه قطبی زمین بالاخره اتفاق افتاد

کد خبر: ۲۷۳۷۹۹
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۱ - ۲۱:۰۴ 21 September 2012
همان‌طور که در این تصویر بازسازی‌شده از اطلاعات ماهواره‌ای در روز 16 سپتامبر/26 شهریورماه می‌بینید، سطح دریای یخ‌زده شمالی به کمترین مقدار ثبت‌شده در تاریخ رسید.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از نیوساینتیست سطح یخچال‌های قطب شمال زمین در روز 16 سپتامبر / 26 شهریورماه به 3.41 میلیون کیلومتر مربع رسید که در مقایسه با رکورد پیشین (4.17 میلیون کیلومترمربع در تابستان 2007/1386) به مراتب کم‌تر است. خط زردرنگی که در تصویر رسم شده، متوسط حداقل محدوده یخچال‌های قطبی را طی 30 سال اخیر نشان می‌دهد. 

دریای یخ‌زده قطب شمال هر تابستان و با گرم‌شدن هوا شروع به ذوب شدن می‌کند و از وسعتش کاسته می‌شود و با سردشدن هوا در زمستان، دوباره یخ می‌بندد و بر وسعتش افزوده می‌شود. اما تغییرات آب‌وهوایی حاصل از گرمایش جهانی باعث شده از ضخامت یخچال‌های قطبی کاسته شود و هر تابستان حجم بیشتری از آب ذوب شود. پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که در آینده نه چندان دور، کلاهک یخی قطب شمال در تابستان‌ها ناپدید خواهد شد.


تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۹
انتشار یافته: ۵
یکی از مسائل حاصل از صنعت و تکنولوژی همینه دیگه..
آیا نمی بیند که زمین از اطراف در حال نقصان است؟ قران کریم
اگر امکان داره سازمان ملل به جای صدور قطعنامه های پیاپی برای ایران یک قطعنامه هم برای زمینی که تا حالا تحریم نشده است بکند مانند قطعنامه کاهش پسماند حاصل از انفجار های هسته ای در امریکا و اسرائیل کاهش الودگی هوا و کاهش گاز های گلخانه ای ووو...
الان در تمام کشورهای غربی مصرف سوخت فسیلی کاهش می یابد و استفاده از سوختهای جایگزین افزایش می یابد وبرنامه دارند که مصرف سوخت فسیلی راقطع کنند بعدما میگو ییم بایدسر چاههای نفتی را ببندیم تا ایندگان از آن استفاده کنند که البته در اینده که اصلا خریداری نداریم و ارز نیز همینطور و این نیز بهانه ای جدید به غربیها می دهد که مانع فروش نفت در آینده شوند چون خودشان اتومبیل و کارخانه و...با تکنولوژی خواهند داشت که دیگر نیازی به ما ندارند ولی ما چرا داریم .
ای بابا میدونم چی میگی تابناک جان ولی حق رو به مردم بده با این تورم منی که به فکر دراوردن سنار هستم تا شرمنده زن و بچه ام نباشم دیگه برام مهم نیست 100 سال دیگه می خواد این یخ ها همش آب شده باشه یا نه اصلا دنیا به آخرش رسیده باشه یا نه مگه قبل از ما برای ما چی گذاشتن که ما به فکر بعد از ما باشیم ؟ اینجوری شاید دنیا از بین بره ولی بازم برای من و تو فرقی نمیکنه الان 100 تک تومانی نداشته باشی تاکسی بهت رحم نمیکنه وسط راه پیادت میکنه .... تو خود بخوان شرح این حدیث مفصل.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل