بازدید 16018

افزایش طلاق و سن ازدواج در پایتخت

کد خبر: ۲۷۳۲۱۷
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۳:۲۳ 18 September 2012
وزیر ورزش و جوانان از افزایش آمار طلاق و بالا رفتن سن ازدواج در تهران خبر داد و گفت: در تعامل با وزارت ارشاد هستیم تا با همکاری این دو وزارتخانه مجوز سایتهای همسر گزینی داده شود.

به گزارش خبرنگارمهر، محمد عباسی روز سه شنبه در حاشیه چهل و هشتمین جلسه ستاد ملی ساماندهی امور جوانان در جمع خبرنگاران گفت: ترویج ازدواج و بررسی برنامه های روز و هفته ازدواج از مهمترین موضوعات این جلسه بود.

وی افزود: راهکارهای مختلفی برای ترویج و تشویق جوانان از سوی دستگاههای مختلف ارائه شد که مهمترین راهکارها، موضوع و معضل مسکن جوانان بود که قرار است وزارت راه و شهرسازی اقدامات مثبتی را انجام دهد.

عباسی با بیان اینکه دستگاهها ظرفیت خوبی برای ارائه تسهیلات به منظور پایداری ازدواج دارند، تصریح کرد: ایجاد انگیزه و ارائه راهکارهای اجرایی برای رفع دغدغه های جوانان می تواند در افزایش ازدواج جوانان تاثیر گذار باشد.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر درباره مشخص شدن وظایف وزارت ورزش و جوانان از سوی مجلس توضیح داد: وظایف این وزارتخانه مشخص بوده است و این وزارتخانه همان وظایفی را که سازمان ملی جوانان بر عهده داشته پیگیری می کند. اگر دولت و یا مجلس بخواهند وظایف جدیدی به این وزارتخانه محول کنند آن وقت مجلس وارد عمل می شود.

عباسی درباره ساماندهی آیین نامه ازدواج جوانان نیز گفت: این آیین نامه در دولت در حال نهایی شدن است. همچنین در کمیسیون فرهنگی نیز مورد بحث و برسی قرار گرفته و به محض ابلاغ به ما آن را به تمام دستگاههای مرتبط با ازدواج جوانان ابلاغ می کنیم.

وی با اشاره به تصویب آئین نامه ساماندهی مراکز مشاوره درباره مجوز سایتهای همسر گزینی به خبرنگار مهر  پاسخ داد: با  توجه به اینکه این سایتها در حوزه های مختلف خبر ی فعالیت می کنند مجوزهای لازم را وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به آنها می دهد اما در بحث سایتهای همسر گزینی درصدد مذاکره با وزارت ارشاد هستیم تا با همکاری این دو وزارتخانه  مجوز این سایتها صادر شود و وزارت ارشاد با آگاهی کامل نسبت به آئین نامه و قوانین این سایتها مجوزهای لازم را صادر کند.

به گفته وزیر ورزش و جوانان، همچنین شرایط آیین نامه سایتهای همسر گزینی را به تمامی دستگاهها از جمله وزارت فرهنگ و ارشاد اعلام خواهیم کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷۲
انتشار یافته: ۲۳
چه انتظاری دارید تو این تهران به هیچ دختر و یا پسری نمیشه اعتماد کرد گرانی هر روز همه را از ازدواج می ترساند رواج گسترده بی بند و باری همه و همه سبب کاهش تمایل به ازدواج و ترویج فرهنگ غربی شده است مسئولین به جای فرهنگ سازی می خواهند با زور فرهنگ را در مغز مردم فرو کنند در سینماها می بینیم که زنان با آرایش های غلیظ و زننده به عنوان بازیگر ایفای نقش می کنندو وزارت ارشاد هیچ کاری به این فیلم ها ندارد و در خیابان ها اگر کسی شبیه به آنها لباس بپوشد باید تعهد بدهد که دیگر این کار را نخواهد کرد!!!مگر به زور هم می شود
من دانشجوی متأهل هستم، دانشجوی روزانه دانشگاه سراسری و جزء نفرات بالای ورودی خودم به عبارتی استعداد درخشان دانشگاه. بخدا امروز رفتم ادارۀ رفاه دانشگاه وام ودیعۀ مسکن بگیرم همسرم رو ببرم خونه، به من میگه وام فقط به متأهلین غیربومی! تعلق می‌گیره! شما رو به خدا این چه منطقیه؟ طرف اگه بتونه ودیعۀ مسکن رو بده که بومی و غیربومی نداره، اگه هم نداره که نداره. تازه میگفت که مبلغش «یک» میلیون تومان بوده که اگه زیاد شده خبر نداریم!!!در حالیکه وزیر علوم حدود یه ماه پیش گفت که وام ودیعۀ مسکن در شهرهای کوچک 5میلیون تومان شده......
توی این اوضاع نابسامان حتی در شهرهای کوچک با این هزینه های گزاف چطور انتظار داشته باشیم که سن ازدواج بالا نره. من که شاگرد ممتاز هستم دارم از تحصیل ناامید میشم، بخاطر اینکه ازدواج کردم.... به این خاطر که پیامبر گرامی من فرمود: «همسردار خفته، نزد خدا فضیلت دارد بر بی‌همسر روزه‌گیر شب‌زنده‌دار»... تابناک بخدا چاپش کن...
یکی از دلایل افزایش سن ازدواج می تواند جدا سازی دختران وپسران در محیطهای دانشگاهی باشد که شانس آشنائی آنان را کم می کند.
پاسخ ها
مهرداد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
ببخشید
یعنی تو این 33 سال همه تو دانشگاه بودید و جدا از هم؟هنوز هم جدایی انجام نشده
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
این عامل تاثیر دارد ولی تاکنون که جدایی در دانشگاه ها نداشته ایم.
در آینده شاهد تاثیر این عامل و کاهش بیش از پیش ازدواج خواهیم بود. متاسفانه.
اگه واقعا قصد كمك داريد بهتر است اول فكري به حال وام ازدواج كنيد. مدت‌هاست كه بانك مركزي در سايت خود، سقف وام ازدواج را 5 ميليون تومان (با شرايطي) تعيين كرده است ولي هيچ بانكي از اين ابلاغيه خبر ندارد و همان 3 ميليون را مد نظر دارند تازه به قدري در خصوص ضامنين سخت گيري مي‌كنند كه بنده يك ماهي هست كه دنبال ضامنيني كه بانك در نظر دارد ميگردم.
الان كه بانك ها وام ازدواج هم نمي دهند
شما به فكر ازدواج نباشيد چند مشكل هست كه بايد حل بشه
1-كار و امنيت شغلي
2-مسكن
3-مهريه و قيمت نامتعارف طلا و تعيين سقف مهريه
4-معضل اعتياد كه در حال حاضر مشكلي براي هر دو طرف مي باشد مخصوصا با انواع شيميائي كه امكان تشخيص افراد معتاد نيست يا خيلي سخت است
5- گراني مراسمات و لوازم اوليه زندگي كه خانواده دختر تحت عنوان جهيزيه مي پردازند
و چند مورد ديگر
با سايت همسر گزيني نمي توان مشكل را حل كرد نه اينكه بي تاثير باشد نه ولي به قول قديمي ها خانه از پاي بست ويران است
معقوله ازدواج خيلي چيزهاي ديگه نيز مي خواد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
مهمترین معضل کار است و بس.
اگر جوانان کار دائم داشته باشند، مطمئن باشید همه مشکلات حل می شود.
بی فایدست. سن ازدواج و آمار طلاق یک رابطه مستقیمی با آزادی زن داره. زن هر چقد آزادی اجتماعیش بیشتر بشه و به همان اندازه نیاز مبرمش به مرد کمتر میشه. یک کم فکر کنید متوجه میشید چی میگم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
واسه زنها حکومت نظامی راه بندازن خیالت راحت میشه ؟ کدوم آزادی اجتماعی رو دارن که میگین باید کم بشه ؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
این مدل نوشتن شما نشان می دهد که مرد هستید!
همه زن ها به صورت فطری به یک پایگاه و علم برای تکیه نیاز دارند که در دوران مجردی این نقش بر عهده پدر و سپس بر عهده شوهر است.
همه زن ها حتی فمنیست ها، این نیاز را دارند ولی بعضی فقط آنرا سرکوب می کنند.
اول برای سربازان غایب کاری انجام بدید من تو سن 29 سالگی هنوز ازدواج نکردم چون نمیتونم با وضع اقتصادی که دارم به سربازی برم و کلا از فکر سربازی رفتن بیرون اومدم و لی با این حال به کارت پایان خدمت احتیاج دارم که بیشتر مشکلات دورم رو حل کنم و بعد به فکر ازدواج بیافتم....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
ای جان که حرف دل من 30 ساله غایب رو زدی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
داداش تو این 11 سال چیکار میکردی که سربازی نرفتی؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
عزیز من منم سربازم بابام رفته زیر تیغ جراحی خواهرم داره عروسی می کنه کار نمی تونم بکنم و هزار تا بدبختی دیگه
ولی دارم خدمتم رو هم میکنم
این همه ادم هزار جور مشکل دارن فقط شما که خدمتو پیچوندی مشکل داری ؟ خوب تو 18 تا 29 سال می رفتی الانم به جای اینکه بشینی پشت کامپیوتر یا برو کار کن که وضعت خوب شه بعد بری خدمت یا که الان بیکاری برو خدمت

حالا روت میشه بگی کارت پایان خدمتمو بدید ؟
راه حل پایین آوردن سن ازدواج اصلا سایت همسریابی (نمونه مجازی عشق خیابانی) نیست بلکه:
1. فرهنگ سازی خانواده ها در برگزاری ساده مراسمات
2. پایین آوردن توقعات خانواده ها و عروس و داماد
3. تسهیل کردن وام ها و شرایط دیگر ازدواج
4. ایجاد اشتغال
5. معقول کردن قیمت مسکن
6. حذف سربازی اجباری
7. محکم کردن بنیان خانواده ها که قطعا در ازدواج فرزندان و دوام زندگی آن ها تأثیر مستقیم دارد
8. اصلاح وضعیت سینما و تلویزیون که شده اند مبلغ زندگی های تجملاتی و عشق های خیابانی
9. دین مدار کردن اساس و معیار ازدواج ها
10. حمایت فکری و معنوی کردن و دایر کردن مراکز مشاوره اسلامی (نه غربی و به سبک روان شناسی های فرویدی)
و بسیاری موارد دیگر که در این جا مجال گفتنش نیست.
به جای سایت های همسر گزینی پیشنهاد میشه، موسسات و بنگاه های همسر یابی ایجاد بشه و با تست های مختلف روانشناسی و شخصیتی و گزینشی، صحت اطلاعات طرفین مشخص بشه و کامل شخصیت شناسی بشن تا ازدواج سالم و مطمئنی صورت بگیره چون اطلاعاتی که در سایت های همسر یابی وارد میکنی میتونه خود کاذب باشه و اصلا صحت نداشته باشه که کلا از اساس ازدواج مشکل دار میشه، پس باید این موسسات همسر یابی حضوری و کاملا علمی و کارشناسی باشه تا کلاه سر طرفین نره. حتی پرداخت وجه قابل توجه هم در این زمینه ارزش داره چون از نتیجه مطمئن خواهی بود
ممنون از تصمیمات شما، فقط شماها لطف بفرمایید معضل کار و گرانی را حل کنید ببینید چطور سن ازدواج و میزان طلاق پایین می آید.
غالب مشکلات ناشی از شکست در ازدواج به دلیل فاصله طبقاتی موجود در سطح جامعه چا از نظر فرهنگی و چه از نظر اقتصادی می باشد که متاسفانه روز به روز نیز این فاصله بیشتر می شود. به علاوه وقتی رسیدن به حداقل رفاه اجتماعی مشکل می شود در نهایت رویا پروری جوان تقویت می شود و منجر به بی انگیزگی در تشکیل زندگی جدید می گردد.
به نظر من مهمترین واصلی ترین راهکار، ایجاد اشتغال برای جون هاست که اگه حل بشه خودبخود بقیه مشکل ها حل میشه.
من یه متاهلم و فوق لیسانس و کار و درآمد مکفی دارم ولی دارم به دوستانی که قصد ازدواج دارند اخطار میدم اول از همه بشناسین زنتون کیه آیا روحیاتش باهاتون سازگاره من آدم موفقیم و تنها و بزرگترین خطایی که تو زندگی کردم انتخاب چشم بسته یه زن ناسازگار الان اگه بچه نداشتم و بوالله حاضرم تمام خونه و زندگیمو بدم و خودمو خلاص کنم غلط کردم.
کشور ما در حال پوست اندازی به سمت یک جامعه صنعتی است و متاسفانه بخاطر عدم هدایت درست مردم اکثریت جوانان تحت تاثیر تبادل اطلاعات موجود از طریق اینترنت، ماهواره و ... دچار سردرگمی فرهنگی شده اند. بنظر من مشکلات موجود را می توان در چند بند و بصورت ذیل عنوان نمود
1- مشکلات اقتصادی که شامل مسکن، هزینه ازدواج و مهمتر از این دو درآمی مناسب برای ادامه زندگی می باشد
2- عدم وجود کار مناسب و دائمی برای جوانان
3- اختلاف طبقاتی بالا در جامعه
4- مشکلات فرهنگی و مذهبی
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل