بازدید 17176
خوانده می‌شوید:

بوی ماه مهر برای جیب شما چقدر هزینه دارد؟

هرچند مهر ماه برای ما یادآور خاطرات شیرین کودکی است، آیا این ماه برای پدر و مادرهایی که کودکان خود را به مدرسه می‌فرستند، هم شیرین است؟ فرآیند آماده کردن یک کودک برای رفتن به مدرسه در شهر شما چقدر هزینه‌ دارد؟
کد خبر: ۲۷۳۱۵۷
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۰ 18 September 2012
با پیچیدن حال و هوای پائیز، بسیاری به یاد اول مهر و خاطرات خوب و بد نخستین روز مدرسه می‌افتند؛ به ویژه که این روزهای به یاد ماندنی برای ما ایرانی‌ها به بخش ‌جدانشدنی از زندگی‌مان تبدیل شده است.

درمیان این خاطره بازی ها اما، هستند پدر و مادر‌هایی که امسال برای نخستین بار فرزندشان را برای رفتن به مدرسه آماده کرده‌اند. این‌ها در کنار آن دسته از پدر و مادرانی که در سال‌های اخیر، تجربه این امر را داشته‌اند، در اول مهر حس متفاوتی نسبت به بقیه دارند، به ویژه با وضعیت کنونی قیمت‌ها که همه به بهانه دلار، روز به روز اجناس را گران می‌کنند.

اکنون و در آستانه مهر، می‌خواهیم بدانیم فرآیند آماده کردن کودک شما برای رفتن به مدرسه، از نام‌نویسی تا تهیه لباس و لوازم التحریر در سال ۹۱ چقدر هزینه داشته است؛ البته این هزینه‌ها می‌تواند با توجه به محل سکونت شما متغیر باشد؛ بنابراین، در صورت تمایل، شهر محل سکونت خود را نیز مشخص کنید. 

همین طور اگر سال گذشته نیز این را تجربه کرده‌‌ و کودک خود را به مدرسه فرستاده‌اید، میزان هزینه خود را در سال گذشته هم بیاورید. 

چه میزان از این هزینه ها را مجبورید پرداخت کنید و چه میزان از این هزینه انتخاب خودتان برای ارتقای کیفیت خدمات و محصولاتی است که از ان بهره خواهید برد؟

چگونه می توانید این هزینه را مدیریت کنید و از میزان آن بکاهید؟

در مجموع اینکه پیچیدن بوی ماه مهر برای شما چقدر هزینه دارد؟
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۵
در انتظار بررسی: ۱۱۸
انتشار یافته: ۲۰۳
کجاش شیرینه آخه ؟

نفست از جای گرم در میاد تابناک
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
نمي دونم چي بگم دلم به حال ايران و ايراني ميسوزه شايد تو تاريخ سه هزار سالمون انقدر مردم تحت فشار نبودن خدا خودش جوابشونو بده
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
ناشناس جان این دیگه از اون حرفا بود! شما توی این تاریخ 3000! ساله، یکی دو قرن اخیر رو هم حساب میکنی؟ زمان قاجار و پهلوی ...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
شیرین؟
یادش بخیر
ما رو روز اول با چوب و ترکه بردن تو صف
حالا طول سل چقدر کتک خوردیم بماند
شیرین؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
ناشناس اولی ما نمی خوایم وطن فروش برای ما ترحم کنه،درسته زندگی سخته در ایران اما باید درک کنیم که در یک کشور تحریمی هستیم وکل جهان مارو تحریم کردند...
کی می فهمه این جا یـــــک کشور اسلامی هس،کی؟؟؟
ناشناس
| United Kingdom |
۰۸:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۹
شيرين تر وقتي كه جزو چند اخراجي شركت درمن ديزل يا همون بنيان ديزل هم باشي؟؟؟!!!!
دیروز رفته بودم ماژیک سی دی بخرم. ماژیکی که 700 تومن بود شده بود 2000 تومن!!!! ماشین حسابی که دو ماه پیش 7000 تومن بود شده بود 17000 تومن !!!!!
خدارو شکر ما بچه مدرسه ای نداریم. خیال بچه دار شدن هم نداریم. لااقل تا وقتی توی ایران هستیم.
زندگیمون شده مثل اصحاب کهف . صبح پا میشیم میرم تو مغازه ها شاخ در میاریم میایم بیرون.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
منتها 300 سال اونا برابر با 300 دقیقه ی ماست اخه ما خیلی پیشرفته ایم!
محمدعلی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
باز هم خدا به داد ما رسیده کی میخواد به داد بچه هامون برسه خدا میدونه
واسه اونها احتمالا 30 دقیقه یا 3 دقیقه هم براشون دیده شده
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
خبر از بازار کتاب نداری. دانشجوها بیچاره شدن.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۹
راست می گه دانشجوها بدبخت بودند حالا بدبخت تر شدند و می شوند
ماه مهر برای 20درصد مردم شیرین وبرای 80درصد مردم تلخ و ناراحت کننده است متاسفانه در سالهای اخیر فاصله طبقاتی به شدت افزایش پیدا کرده تا جایی که بسیاری از خانواده ها توان خریدن شیر برای فرزندان خودشان را هم ندارند و این امر شایسته یک مملکت اسلامی نمی باشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
یادم نمی یاد کی اخرین بار شیر خوردم خدایا ماست رو از ما نگیر
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
دقیقا. من و زنم هم یادمون نمیاد کی شیر خوردیم. خیلی گرونه. خیلی
ناشناس
| United States |
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
راستی شیر چیه؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
میگن تو افریقاست
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
افریقا خیلی با حال بود
ناشناس
| Germany |
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
دلتون بسوزه!!!
من یکی دو بار دست همسایمون دیدم
"چگونه می توانید این هزینه را مدیریت کنید و از میزان آن بکاهید؟" ؟؟؟؟

اهمیت آموزش به قدری زیاد است که اگر تمامی درآمدمان را هم خرج تحصیل علم کنیم ، باز هم کم است. در چنین مقوله با اهمیتی، صحبت از مدیریت هزینه و ... کمی تامل برانگیز و عجیب است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
جه ربطی داره دانشمند؟ مدیریت هزینه بحث مهمی در همه زمینه هاست
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
درسته که هر چه هزینه کنیم کم است اما از جا بیاوریم ؟؟ قرارمان تحصیلات مجانی نبود ؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
در بحث آموزش نباید صرفه جویی بشه ، منظورم خانواده نیست بلکه هزینه ای که دولت باید برای تحصیل مردم بپردازه، مثلا مدرسه ای رو سراغ دارم که حتی سرانه ی دانش اموزانش برای اوراق امتحانیشون کم شده بود و مدیر برای کاغذ آ 4 مجبور شده بود از بچه ها پول جمع کند. در مورد پولی که دولت هر سال به مدارس میدهد البته منظور مدارس معمولیه، تحقیق کنید ببینید چه قدر به امر تحصیل بها داده میشود؟ اگه کیفیت بالا مد نظر است باید بودجه های مدارس به اندازه ی نیاز تامین باشد که دیگر نیازی نباشد مدیر از خانواده ها هزینه های مدرسه رو تامین کند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
رفتم تو مغازه و براي پسر اولم كتابهاشو خريدم و خودكار و دفتر براي دو تا پسرم و وقتي گفتم چند شد گفت 95000 تومان و اينهمه يعني هنوز همه ملزوماتم نبود فكر مي كنين چكار كردم؟
تازه من كارمند دولت حقوق دكتري مي گيرم و مي نالم.
وقتي يكي مثل من كم مياره كه مواجب بگير مثلا تحصيل كرده دولته.
اون كارگر سر گذر چه جوري زندگي ميكنه؟
حتي تصورشم پشت آدم رو مي لرزونه.
کارمون به کجا رسیده که پست میذارین که خرج مدرسه چه هزینه ای رو بر دوش خونواده ها میذاره... ثروتمندترین کشور و بیچاره ترین مردم :|
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
نالم بدل چو نای من اندر حصار نای.....
محمد علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
بیچاره مال اون وقتی که بود که شما تو ایران بودی و دیدی داری بیچاره میشی رفتی آمریکا
الان وضع خیلی بدتره منتها صداش رو ...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
از وی پی ان و فل+تر شکن استفاده کرده
چرا فکر میکنید کسایی که میرن به کسایی که میمونن فکر میکنن!
آخه چه فایده داره این بحثا ؟ مثلا مسئولا میخونن این تیتر و به داد مردم میرسن؟ با دخترم رفتیم بازار یه کیف مدرسه خواسته قیمتش 40000 تومانه من دو تا دیگه بچه دارم خودتون تا تهش برین! فقط کیف که نیست تو خرج خونواده موندیم بخدا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
بچه نمیخوام....
با ورود افغانیها جمعیت کشور رو زیاد کنن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
من چشام چارتا شد وقتی کیف ارزونتر از 30000 تومن تو بازار نبود(کوله پشتی کلاس اول رو میگم نه کیف سامسونت اعلی .....) شهروند تخفیف زده 60000 تومن رو 48000 تومن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
مسئولان ما بیخیالتر از این حرفها هستند که به افکار عمومی اهمیت بدن،این سایتهای خبری هم وقتی میبینند امار بازدیدشون اومده پایین از این جور تیترها میزنند تا نکنه تبلیغاتی که داره از در و دیوار سایت میره بالا کم شه!
يك دوست
| United States |
۲۳:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
دوست من خوب مي دانيم چه مي گويي. خدمت تان عرض كنم كه تمام ادارات دولتي و بلا استثناء وقت كاري خودشان را به خواندن مطالب در اينترنت مي گذرانند. مطمئن باش مي خوانند. راستي آقاي مسئول كه دم از حلال و حرام ميزنيد. اگر در اداره چت كنيد و به سايت هاي فوتبال برويد واقعاً حقوقتان حلال است؟ پدرم مي گفت: مال حرام ، حرامزاده ثمر خواهد داد.....
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۹
جناب یک دوست.....من نوعی وقتی کار داشته باشم کارمو انجام میدم کار نداشته باشم هم میام نت...........حرومش واسه چیه ..کار ندارم بشینم تو چشم بقیه زل بزنم خوب میام نت هم اطلاعات عمومی بالا میره هم از مملکت و ملل دنیا یه خبری میگیریم ......این حرومه....حالا یه نمه طرز فکرتو عوض کن........خیلی ها مثل من هستند....درضمن شرکتمم دولتی نیست خصوصیه....................
کدوم بو دیگه هوا اینقد آلودست که دیگه بویی نمی یاد
پاسخ ها
اقای ناظم
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۹
بو جوراب میاد !!
من متولد سال 45 هستم تا آخر دانشگاه (سال 67)كه فارغ التحصيل شدم يك ريال خرج تحصيل نكردم دبيرستان البرز رفتم و دانشگاه شهيد بهشتي حالا پسرم كه امسال دوم راهنمايي مدرسه علامه حلي ثبت نام كردم توي اين هفت سال تحصيلش از اول ابتدايي حدودا هفده ميليون تومان پول دادم به اون زمان ميگفتن تحصيلات رايگان يا حالا ....!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
آفرین من هم متولد سال 45 هستم و در مدرسه آزیتا شماره 2 سپس لامعی و چمران درس خواندم شهریه ندادم هیچ تغذیه هم میگرفتم . یادتونه این شعار : به جای تغذیه لاستیک آوردند ؟؟ اون همان پنیر دانمارکی بود که الان نمیخریم یعنی نمیتونمی بخریم .تا بناک میدونم حذف کن درج نکن اما خود دانی و خدای خودت که دروغ نیست .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
خب عزیز علامه حلی احیناناً تیزهوشان محسوب نمیشه؟ از کی تا حالا تیزهوشان رایگان بوده که الان باشه؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
تیزهوشان همیشه مجانی بوده !
مهدی مهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۹
نه خیر مجانی نیست من خودم توش دارم تحصیل می کنم بیچاره کرده مارو
سید علی محمدی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۹
خوب دقت کن دوست من - شما الان داری اونجا درس میخونی و هزینه میدی ایشون قبلا اونجا درس میخوند و هزینه نمیداد - این دقیقا منظور ایشون از این کامنت بود
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۹
من هم تو تيزهوشان درس خوندم. كلي پول ميگرفتن ازمون
پارسال با احتساب روپوش کیف و کفش لوازم التحریر وهزینه ثبت نام 150 هزارتومان در دبستان دولتی با مدیریت زن خانواده---------
امسال فکر کردم خودم مدیریت پول را به عهده بگیرم بهتر است:
تااین لحظه حتی کفش هم نخریدم 300 هزار تومان در ضمن کتاباش هم هنوز مونده.
کلا همه چیز دوبرابر شده
تنها جایی که تونستم قناعت کنم این بود که لوازم التحریر پارسالی رو استفاده کنیم.
هیچ کدام از مخارج قابلیت کم کردن ندارد.
تازه پسر بزرگترم که دبیرستان هیئت امنایی میرود فقط 120 تومن پول کت وشلوارش شده.
حدود 180 تومن هم هزینه ثبت نامش شده.
میخواست بره تیزهوشان درس بخونه گفتم اگر تو بری تیزهوشان من باید برم زندان
چون هزینه تحصیل در دبیرستان تیزهوشان بالاست.
من خودم هم در دبیرستان نمونه درس خوانده ام بچه اگه بخواد درس بخونه به این چیزا نیست.
پول درآوردن به تحصیلات نیست.
تحصیل خوب است اما تا یک جاهایی.
این تفاوت طبقاتی در آینده نزدیک باعث شکاف عمیق و فساد می شود.

آیا جوانان متولد 1360 موفق بوده اند؟

الان فساد در متولدین 1370 خیلی بیشتر از قبل شده و این همش بدلیل مشکلات مالی می باشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
متولدین 1370 چه میدونن مشکل مالی یعنی چه؟ بزرگترینشون 21 سالشه، دهه 60 ای ها دستشون توی خرجه نه اینا
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
خوشا به سعادت دهه هفتادیا
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۹
الهی بمیرم واسه خودم که از قدیم تا الان زیر خط فقر بودم یادمه فصل پاییز بوی نارنگی دست بچه ها و حسرت در دل من
خدا آخر عاقبت ما رو به خیر کنه وضعیت واقعا تاسف بار خدا رحم کنه واقعا گوش شنوایی نیست که صدای مردم رو بشنوه یا دست گیرایی نیست که دست مردم بگیره به خدا مردم کم مشکل و بد بختی ندارن یکی به دادشون برسه
11 میلیون توامان برای 3 نا بچه غیر انتفاعی دادم در منطقه یک چون دولتی نبود و جا نداشت . یعنی ماهی 1200 تومان برای 9 ماه خجالت نمیکشید بدون نازه هزینه های دیگر - این بود وعده مجانی شدن ؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
چرا منفی دادی ؟ بگم ؟ بگم ؟ خوب : دبستان تقوا در کامرانیه + سلام در دزاشیب . هر کدام 5 میلون و پانصد هزار تومان . برو بپرس و اینقدر سرت را مثل کبک توی برف نکن . دولتی ها جا ندارند برادر من .
حاجی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
حرفت متین اما واسه اونایی که پول ندارن مدارس دولتی هست.حال نداشتی بری پیگیری کنی دیگه اون بحث دیگس.متاسفانه امثال شما زیاده خواه شدین.نداری لازم نیست غیر دولتی بذاری...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
اینم راست میگه دیگه بردار من نداری نذار، تازه اینا با شما خوب حساب کردن یکی از فامیلهای ما واسه دوتا بچه یکی دبستانی، راهنمایی 12 میلیون پول داده ولی کلا ندرای نذار دیگه
هـزينه اى ندارد !!! مثل كشورهـاى پيشرفته هـمه هـزينه هـا رو از پول نفت كه سر سفرمونه ميديم !!!! هـمه هـم اينقدر راحت زندگى ميكنند !!!! معتاد و بيكار و مردم افسرده اى هـم نيستيم !!! مسئولينمونم واسه اينكه مردم بهـتر زندگى كنند ركورد اختلاس را نميشكنند و بجاى گوشت و مرغ و ميوه اشكنه ميخورند آخ هـم نميگويند !!! تازه دلار هـم از ٧تومان ميخواد بشه ٦٥ ريال !!! اينجا بهـشته !!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
تازه یادت رفت بگی از جلوی هر سفارتی هم رد میشیم بزور دستمون رو میگیرند میبرند داخل یه شربت میدن با کلی چرب زبانی خواهش میکنند و میگن میشه ویزا بدیم برید کشورمان را بگردید
طبق قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تحصیلات تا پایان مقطع متوسطه رایگان است .ایا این قانون اجرا میشود؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
یه بند بهش اضافه شده که همه چیز رو توضیح میده و اون بند اینه : زرشک
نادر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
اول آشنائی مون حرف ها چه شاعرانه بود
بغل اداره گذرنامه يك بازار است يك كيف مدرسه چيني ابتدايي به خاطر خوش امدن دخترم از عكسش 72000تومان به مادادند ويك كتاني هم 70000خواهشااقلام انجارا نظارتي نمايند .
پاسخ ها
لیلا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
بنده ی خدا این چیزا با نظارت حل نمیشه. اقتصاد و مملکت، مدیریت می خواد که اونم 7 سالی هست مالیده ....
زضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
هر کجا هستی بزن تو اختلاص . نگران نباش خودت میری زندان ولی بچه ها مثل بچه های خاوری حالشو میبرن . فداکاری یعنی همین
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
مسئله اینه که خود خاوری هم حالشو برده
ای آقا دنبال چی میگردی پرتقال فروش یعنی شما تو این مملکت زندگی نمی کنی که از هزینه ها بی اطلاعی نوشتن ما به مثابه ی پوست کلفت شدن بعضی هاست درد ما برای دیگران بی احساسی است و هزینه های بالا به مثال بیایید از محله ما خرید کنید ارزانتره !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
به به به به..افرین تابناک!!!!!!!!!!!
اخه مرد مومن ما الان نشستیم دو دستی داریم میزنیم تو سرمون اجاره خونمونو نمی تونیم بدیم حالا شما از بوی مهر حرف می زنی!!!!!!!!!!! مگه تو این مملکت دیگه بوی مهر بازم هست!!!!!!!؟؟؟؟؟؟ تو این شرایط
بچه دار شدن یعنی خیانت به اون بچه که به دنیا میاد....شما هم که باز نظر مارو پخش نکن به صلاح نیست!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
از این خیانت گفتنت خیلی خوشم اومد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
دیگه کسی بچه دار نمیشه. یا نمیخوان یا به برکته پارازیتها و استرسها و بالارفتن سن ازدواج نمیتونن بیارن.
ناشناس
| Germany |
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
بابا به خدا خیانت بچه دار شدن ..می خواد ایندش بشه امروز خودمون دیگه!!!!! اقایون میان خرجشو بدن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
من امسال تازه بچه م داره میره پیش دبستانی تا حالا یک میلیون تومان هزینه کردم باتوجه به اینکه از ارزانترین مکانها خرید کردم از اصفهان.
پاسخ ها
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
فرزند منم میره کلاس اول ولی یک میلیون خرجش نکردم ....با 70 هزار تومن سر و ته قضیه رو هم آوردم......خاک بریز روش آب هم بپاش خودش بزرگ میشه مگه ما چطور بزرگ شدیم؟
بنده خدا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
علی..
70 تومن؟؟؟ نکنه از نارمک خرید کردید
ماه مهر برام شیرین نیست چون پنجشنبه ها مدارس تعطیل شده و اکثرا زحمت کشیدن شیفت ثابت صبح کردن ، دبیران و معلمانی که میخواهند تحصیلات خود را در مقاطع ارشد و دکترا ادامه دهند، خیلی براشون مشکل شده.اداره هم که اکثرا دستشون بسته است.کاش حداقل کسایی که میخواستن ادامه تحصیل بدن نیمه مامورشون میکردند چون مرخصی بدون حقوق با این همه قرض و گرفتاری امکانش نیست.یا حداقل اگه این قدر برای ادامه تحصیل فرهنگیان مانع درست میکنند دانشگاه فرهنگیان رو در مقطع کارشناسی ارشد زودتر بیارن.آیا یه معلمی که کارشناسی ارشد داره یا دکترا داره برای جامعه و کشور مفید تره یا این که اون رو در سطح کارشناسی نگهش داریم. آیا اطلاعات معلمی که تحصیلات بالاتری داره بیشتر نیست یا دیدگاهش و فکرش بازتر نمیشه؟از وقتی یادمون میاد تو این دولت سال به سال ادامه تحصیل سخت تر شد برای معلمان. ماموریت تحصیلی و نیمه مامور قبلا بود که خدا رو شکر برداشتن و انتقال موقت تحصیل هم که خیلی سخت شده و این محترمانه یعنی این که فرهنگی محترم درس به چه درد تو میخورد، نمی خواد ادامه بدی!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
وای که شما معلما چه قدر مینالین؟!!!!!!!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
مسلما معلم باسواد برای پیشرفت جامعه خیلی بهتره
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
معلم اگر دلسوز باشه ولي ديپلمه، بهتره
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
معلمهای عزیز اینقد ننالین خدا رو خوش نمیاد. اگه دکترا بگیرین که بعدش میگین باید بریم دانشگاه درس بدیم. تازه دکتری رو هم با سهمیه میخواین. هم خدا هم خرما هم هسته خرما هم پوست خرما هم جلد خرما
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
بهترین دانشگاه خونه ی خود آدمه. این طوری هم میشه سطح سواد خودمونو بالا ببریم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۹
کدوم سهمیه عزیز دلم، با این که ارگان اموزش و پرورش رو هم انتخاب کردم باز هم رتبه با سهمیه و بدون سهمیه برام برابر شد و ازاد حساب شدم
حالا با این وضعیت خراب هی بگین بچه دار شید واقعا برای این همه آدم ..... متاسفم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
گفتن بچه دار بشيد نگفتن كه بفرستيد مدرسه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
راست میگه الانم که دیگه همه پدر و مادرا خدا رو شکر تحصیل کرده اند خودتون بهشون درس بدید مثل ادیسون
من بيچاره 3 تا بچه دارم چه كنم تازه 2 سال قبل يكيشان را غير انتفاعي فرستادم و ديگر نمي توانم او را جابجا كنم و به مدرسه دولتي ببرم
بچه رو برای پیش دبستانی (مهدکودک سابق!) ثبت نام کردم. 990000 تومان + 70000 تومان هزینه لوازم تحریر + 50000 تومان هزینه لباس تا الان ازم گرفتن. بنده با مدرک دکترا تا آخر تحصیلات یک ریال هم برای درس خوندن هزینه نکردم.واقعا حضراتی که مصدر امور هستن،فکر نمیکنن که یک کارمند باید این پولهارو از کجا تامین کنه؟
پاسخ ها
دبدبه
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
دکی مدرکتو به رخ نکش من خودم ارشد فتی ام و ایشالا میرم دکترام میخونم تا چشتون درآد.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۹
آقای ارشد فنی ! مهندس ! این بنده خدا چیزی نگفت که !خواست وخامت اوضاع رو شرح بده ! انشا الله شما هم دکتری بگیری.....
امسال دخترم به پيش دبستاني ميرود و براي ثبت نام 6 ميليون و 200 هزار تومان هزينه كرده ام تازه بدون سرويس و تا ساعت 5/2 چون بنده و همسرم هر دو كارمندهستيم و از لطف دولت بايد تا ساعت 4 سركارباشيم لذا بايد مدرسه دخترم را تاساعت 4 نگهدارند وبراي 5/1 ساعت بقيه باز بايد مبلغي پرداخت كنيم با اين حساب تا مقطع ديپلم حداقل بايد 100 ميليون تومان هزينه كرد خدا بيامرزد آن زماني كه مفت و مجاني درس خوانديم و تازه يك تغذيه مجاني هم ميخورديم تازه براي مقطع كارشناسي ارشد از ابتدا تا دريافت مدرك كلا 350 هزار تومان هزيمه كردم كلي هم فحش و لعنت به دانشگاه آزاد داديم كه دارن ميخورن و ميبرن حالا به اين مدارس چي بايد گفت ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
مگه مجبوری بچه تو بذاری اونجا
دیروز رفتیم نمایشگاه واسه خواهرم که کلاس پنجم خرید کنیم
5 تا دفتر و یه مداد مغزی و یه مغز مدااد یه جامدادی حدود 12000 تومن(البته دفتر هاش خیلی کم خریدیم هنوزم باید بخریم)
یه کفش کتونی ساده 13000 تومن
یه دست فرم مدرسه 16000
یه کیف 19000 تومن
اینا همش میشه 60000 تومن(تازه اینا واسه نمایشگاست که هرکدوم حدود 5000 اختلاف داره)
تازه پول دفترهای بیاقیمونده ش و کتاباش و هزینه کمک به مدرسه(دولتی)و سرویس مدرسه و .... مونده اونم واسه یه دختر بچه کلاس پنجم
حالا فکر کنین خونواده ای مثل ما که 4 تا بچه ایم و دو تامون دانشگاه آزاد
یکی ابتدایی و یکی هنرستانی چه خرجی میذاره روی دست خونواده
حالا ما فرض میکنیم که خونواده دو تا بچه داره
بعدش هی میگن جمعیت ایران کم شده ملت بدبخت و تشویق میکنن به زا د و ولد
نمیگن که اون مادر مرده که به دنیامیاد چی بخوره چجوری بخوره
چی بپوشه چجوری بپوشه
به نظر من همون یه دونه بچه هم اضافیه
طرف میخواد ازدواج کنه بیچاره میشه از هزینه های ازدواج تا میخواد یکم قرض هزینه های ازدواجشو بده یه نفسی بکشه یه بچه میاد باز بدبختیاش شروع میشه
کلا فلسفه ازدواج رسیدن به آرامش روحی و روانیه اما تو این دوره زمونه ازدواجا تنها چیزی که نداره آرامش خاطر واسه آدمه
تابناک بذار این درد دل منووووووو
بابا خیلی گرانی است به دادملت برسید
اثرات بدی د ارد
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۳:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
اقا نهایت اثر بدش اینه که به جای گوشت و مرغ میرن اشکنه پیاز می خورن دیگه!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۹
به نظر من حالا که دولتی نداریم مردم استقبال نکنند ترک تحصیل بهترین گزینه است
فکر کن 4قلم دفتر و خودکار و دفترچه و مایحتاج هفته های اول بچه ام رو خریدم 50تومن طرف با کلی منت و اینا یه غلط گیر داده رایگان ! بعنوان هدیه ؛ موندم بگیرم نگیرم چی بهش بگم چی بخودم بگم ، والا ماهم بچه بودیم اما انقدر خرج بابامون نمیشد
واقعا شرایط سختی شده ما 4 تا بچه مدرسه ای بودیم مامانم اول مهر میرفت فروشگاه و تمام لوازم تحریر رو بسته ای می خرید ولی الان یه خودکار و مداد و خط کش و ..... هم نمیشه خرید واقعا باید یه فکر ی کرد مردم دارن خیلی سختی می کشن
همه تون درست میگید.مخارج زیاده و زندگی سخت! ولی چاره چیه؟ بالاخره با این همه تحریم و فشار باید یه جوری کنار اومد.من خودم هم خیلی مشکل دارم. ولی هنوز ناامید نشدم و راضی ام.از زندگی تون راضی باشید تا شاد زندگی کنید! سرافراز باشید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
متاسفم برات خجسته
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
بابا آخر روحیه!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
معلمومه مرفه بی دردی خجسته
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۹
متأسفم امین جان اکس نترکوندی؟؟؟؟
من
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۹
واقعا" از خوندن نظرت عصبی شدم !! تا امثال شماها هستین وضع همینه که هست!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۹
یعنی که الان داریم این همه مشکلات رو تحمل می کنیم خیلی سرافرازیم تو دنیا؟
طبق قانون تحصیل برای فرزندان ایران رایگان است ، اینکه ما فرزند خود را به خاطر غیر استاندارد بودن بسیاری از مدارس و یا شرایط بهتر تحصیل در مدارس غیر انتفاعی ثبت نام می کنیم در واقع پول غیر مستقیم دادن به دولت است... و دولت محترم از این رو تمایلی به بهتر کردن شرایط آموزشی فرزندان ایران ندارد.
من از گرانی به ستوه آمده ام ، چاره ای هم نیست از که توقع داشته باشیم ؟ دولت ؟ رئیس جمهور مردمی ؟ نمایندگان مجلس ؟ ملت ؟....
دولتی نبود غیره انتفاعی ثبت نام کردم(کلاس دوم ابتدایی) حدود 4 میلیون دادم تا آخر سال 500 یا 600 هزار دیگه هم پیاده میشم فکر نکنم من تا دانشگاه را تمام کردم بابام 200 هزار خرجم کرده باشه خدا به خیر کنه
به خدا امسال سوختم و ساختم.
لوازم التحرير : 850000 ريال
لباس مدرسه: 450000 ريال
هزينه ثبت نام دوم ابتدايي: 5600000 ريال
كيف و كفش: 830000 ريال
...
يك كارمند از پرند كه حقوق مهر ماه رو پيش خور كرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
آدرس اینهای رو که از آنجا خریدی به ما هم میدادی راستی آدرس مدرسه رو هم مینوشتی.
لطفا یه مطلب در مورد زودتر اسکان دادن زلزله زده های آذربایجان هم بنویسید با تشکر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
خدا شفات بده
نا امید از مسئولین
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
با اینکه بی ربط بود ولی واقعا مساله مهمیه.....تا چند وقت دیگه گرگ به این بندگان خدا حمله میکنه. توروخدا انقد بیخیال نباشید. فکر کنید عزیزانه خودتون هستند
تبریز
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
به ناشناس دومی:
خدا به جد ابادت شفا بده.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۹
به تبریز
خدا شما رو هم شفای عاجل عنایت کنه
من سه تا پاسخ به نظرات افراد دادم نمیدونم چند تاش رو اجازه انتشار بدن که مهم هم نیست
مسئله ای که اینجا مطرحه گرونیه نه پول شهریه مدرسه در 3 ماه گذشته حداقل همه چیز 2 برابر شده قیمت مصالح ساختمانی ساعتی بالا میره قیمت اجناس دیگه هم همینطور از جمله کتاب انگلیسی و غیره در صورتی که توان خرید مردم بالا نرفته حقوق کارمندان امسال تنها 50 هزار تومان بالاتر رفته و هیچ
به غیر از تعدیلی که سازمانها و ارگانها دارن درون خودشون انجام میدن به علت اینکه هیچ جایی بودجه درست و حسابی نداره
یک عده‌ای که زدن به رگ بی خیالی و قبلا ها هر هفته توی تلویزیون مردم اون رو میددن الان سال به سال دریغ از پارسال توی هیچ جایی پیداش نمیشه که بیاد یه مصاحبه بکنه که بگه این چه وضع مملکتی هست که واسه مردم درست کرده باید پاسخگو باشه
در جمله آخر فقط این رو بگم که گفته شده به حساب خود برسید قبل از اینکه به حساب شما برسند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۹
خوش به حال اونایی که حقوقشون 50 هزار تومن رفته بالا مال من که 35تومن رفته روش
پارسال با هزارزحمت 3میلیون هزینه ثبت نام پسرم رو در کلاس اول دبستان مدرسه غیرانتفاعی ...در منطقه 6 جورکردیم دراین یکسال جز بی احترامی ازموسس مدرسه ومدیرندیدیم به منطقه اعتراض کردیم با اینکه حق را به ما دادند ولی رسیدگی جدی نشد
غرض اینکه مدیریت این مرکز فرهنگی در اختیار یک مشت آدم یه فرهنگ هست واینها به درد مدیریت بقالی هم نمی خورند پول مردم را باهزار ادعا میگیرند ولی به معامین زحمتکش ودیگر کارمندان چیزی نمی دهندمیلیاردی میبرند..
با سلام
امسال پسر من میره پیش دبستانی و من هم درآمد آنچنانی ندارم . از اول سال کارم این بود که برم آموزش و پرورش تا ببینم با این درآمد کم می توانم تو یه دبستان دولتی ثبت نام کنم که در نهایت نتیجه این بود که آقا از امسال دبستانهای دولتی دیگر پیش دبستانی ندارند برید خصوصی ثبت نام کنید، کلی گشتیم شهریه ها از 650000 تومن تا 1000000 تومن بود، باز رفتم اموزش پرورش گفتم ندارم ، گفتند خوب ثبت نام نکن ، رفتم مدارس خوب ببینم مشکلی پیش نمیاد، گفتند سال آینده برای ثبت نام کلاس اول باید تست بده اگه تو پیش دبستانی یاد گرفته باشه قبول میشه والا.....
آخرش بالاجبار رفتم ثبت نامش کردم با شهریه خالص 600000 تومن بدونه مابقی هزینه ها ، خدا شاهد این پول رو هم نداشتم اما چه کنم
حالا اونایی که این متنها را می خونن و می گن خوب برو دولتی بگن من چه کار کنم.
ضمنا در مدرسه دولتی هم که خود من سال 1363 آنجا درس خواندم جهت ثبت نام کلاس اول به عنوان کمک به مدرسه 300000 تومن دریافت کرده اند
من فقط از مسولین خواهش می کنم سرشون رو از زیر برف بیارنه بیرون
اصفهان
گروني كاغذ كه بيداد مي كنه. آخه يكي بگه مگه ما توليد كننده ي عمده ي كاغذيم كه وارداتش رو قطع كردين. دفتر 40 برگ سيمي كه پارسال 1000 تومن بوده امسال شده 2700 تومن. كيف مدرسه كه پارسال 14000 تومن بوده شده 35000 تومن مداد 150 تومني شده 300 تومن پاكن 300 تومني شده 1000 تومن
"خوانده می شوید" های تابناک حکم یه روزنه رو داره برای کوره ای که در حال انفجاره تا یه کم بخارهای ناشی از حرص و عقده و خشم و فشار را به بیرون بفرسته تا دیرتر منفجر شه
جز این هیچ تاثیر دیگری نداره...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۹
گل گفتی
گوش اگه گوش تو و ناله اگرناله ماست
البته آنچه به جایی نرسد فریاد است
فریاد فریاد فریاد فریاد فریاد.......................
تابناک جان ما در پایین شهر در منطقه 19 زندگی که نه میگوزرانیم همه مدرسه ها رو در محله ما به غیر از یک دبستان را دخترانه کردن و به والدین هم گفتن پرونده ها رو فرستادیم به مدرسه امام خمینی این مدرسه به منزل خیلی ما و تمتم بچه های دیگر دور می باشداز اولیا دور ودر یک گذر گاه بد فاقد پل عابر پیاده قرار داره مگر ما چه گناهی کردیم که باید فرزندانمان انقدر دور برون برای درس خواندن تازه یه راهنمای خوب هم از طرف آموزش وپرورش منطقه 19 شدم یه مدرسه غیر انتفاهی که سه کوچه از ما فاصله دارد 12000000تومان هم اولش می خواهد.خدا رحم کند
پاسخ ها
بوق
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۹
آخ خدا پدرتو بیامورزه ماهم از این وضعیت مینالیم کیه که گوش کنه
من يه کارگر فصلى هستم .توى يه شرکتى کار ميکنم که سه ماهه بهمون حقوق ندادن يه دختر دارم که امسال ميره کلاس دوم دبستان سه روز پيش تونستم بيست هزار تومن از کسى قرض بگيرم رفتم بازار فقط تونستم يه کيف جنس ضيف براش بگيرم حالا از سر کار که بر ميگردم خونه هى ميگه بابايى روپوش ميخوام بابايى کفش ميخوام و.....
حالا تو فکر اينم امروز که برم خونه چى جوابشو بگم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
كارگر فصلي كه سايت ها را مرور كنه نديده بوديم
سس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
ایول ناشناس.اوضاع اونقدرام بد نیست.مردم کاراشونو انجام میدن به اینجا میرسن میگن نداریم.من دیدم مردم خیلی هم دارن بجز عده ای.
الکی حرف نزنید قیمتها خیلی هم خوبه به من که فشاری نمیاد چون بابام تو یکی از ادارات دولتی هست که مردم خیلی دوستش دارن و مدام بهش میرسن وگرنه کارشون میوفته تو غار علیصدر ...فیس به همتون
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
روانی !
حامد
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۹
البته عقده ای و روانی
من
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۹
انشالا که خوب می شی!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۹
پس با پول حرام؟؟؟؟؟؟؟؟بلهههههههههه؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۹
مرفه بی درد روانی.....
امسال پسرم رو در مدرسه ابتدایی(پایه اول)در یکی از مدارس منطقه 5 تهران ثبت نام کردم.خلاصه هزینه تا کنون بشرح ذیل میباشد:
1- هزینه ثبت نام 2000000 تومان
2-هزینه کتاب و دفتر(مدرسه) 45000 تومان
3-کیف (کوله) (خرید 3 ماه قبل)30000 تومان
4-لباس فرم (دو دست) 160000 تومان
5-کفش و پوتین 110000 تومان
6-کاپشن(خرید 3ماه قبل) 75000 تومان
7-لوازم التحریر(خرید خودم) 80000 تومان
8-هزینه نگهداری فرزندم تا ساعت 4.5 بعد از ظهر توسط مدرسه(ماهانه) 45000 تومان
9-هزینه نگهداری فرزندم(پنج شنبه ها)توسط
مهد کودک (ماهانه) 50000 تومان
10-هزینه ناهار روزانه و خوراکی 6500 تومان
11- هزینه سرویس نداریم(صبح با پدرهنگام رفتن به محل کار و بعد از ظهر با مادر موقع برگشتن از محل کار)
12-هزینه کلاسهای فوق برنامه و زبان کامپیوتر و اردو و...... هنوز اعلام نشده
پاسخ ها
هدایت
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۹
کاش اون تهش یه جمع هم می زدی
هزینه ماه مهر من هم یک و دویست دانشگاه آزاد + دویست هزار دبیرستان+ خرج لباس و کفش و ..... حدود دویست جمعا یک میلیون و ششصد هزار تومان+ خرج ماهیانه نامشخص ( بدلیل نوسان قیمتها در بازار)
حقوق این ماه 850هزار تومان
بدهکاری این ماه نامعلوم ( بدلیل نوسان قیمتها در بازار)
پاسخ ها
من
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۹
ترفندهای تکراری!
دقیقا همین امشب صدا و سیما یه مصاحبه پخش میکنه با این موضوع که یه آقایی رفته نمایشگاه خرید کرده و میگه خیلی خوب بود. قیمتها خیلی بهتر از بیرونه. بله ما هر چیزی میخواستیم خریدیم. همه چی خیلی آرومه. ما همگی خوشحالیم و...

این سناریو هر سال نزدیک مهر تکرار می شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
گل گفتی....
لذت دنیا واسه اقازاده ها نه غم بی پولی و نه غم ....
حالا این که یک بنده خدایی یه زمانی میگفت من احساس خطر میکنم از اینده یعنی چی
من هر مقطع لوازم تحریرم را عوض می کنم جز خودکار مثلا امسال به جز خودکار (از راهنمایی تا الان که پیشم یه کلاسور دارم واسه همه درسا)هیچ چز دیگه ای نخریدم........ومگه میشه اصلا خرید
همکارای من که شوکه شدن
قیمت مداد ۴ برابر شده. میگن چهار تا دفتر و مداد میخری ۵۰-۶۰ تومن باید بدی
وحشت کردن بندگان خدا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
حالا دیگه به این شدت هم که نیست ولی آره خیلی اوضاع بدیه
الان 4ماهه میخوام واسه لبتابم یه کوله بگیرم...ولی کاش همون 4ماه پیش خریده بودم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۹
هر جه زودتر کاری رو بتونی انجام بدی بهتره، من به یک فرمول اقتصادی ایران رسیدم و اون تورم سالانه ی نجومی و حتی روزانه هستش که یعنی بازی بازی سرعته هر چه سریعتر پولت رو کاری سرمایه گذاری باهاش انجام بدی از یک دقیقه دیگه جلوتری!و مثل ماهای جوون خیلی جاها قافیه رو باختیم چون شانسمون موقعی که میشده جاهایی کارایی کرد پول نداشتیم الان که داریم نمیشه و افسوس!
سلام

من براي ثبت نام دخترم در دانشگاه آزاد 1000000 تومان
براي ثبت نام پسرم در سوم دبيرستان 5600000 تومان كه 3600000 آنرا بايد در مهرماه (اول وآخر ماه) بدهم
به دليل مسايل اخلاقي و نيز درسي مجبورم پسرم را در مدرسه غيرانتفاعي ثبت نام كنم
بقيه خرج ها از قبيل كتاب و دفتر و هزينه رفت و آمد و پول توجيبي و ... را خودتان حساب كنيد.
راستش گریه کردم وقتی مطالب بالا رو خوندم
منم یک کارمندی بیش نیستم که حقوق ماهانه من 700 هزار تومن هست
اجاره خونه و خرج خوراک و پوشاک و غیره هم هست
بخدا میترسم از اینکه بچه دار بشم
خدایا خودت فقط رحم کن بهم خیلی خیلی میترسم
پاسخ ها
اپل
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
نترس ما باهاتیم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
تو حالا نمیخوای بچه دارشی،من غلط بکنم ازدواج کنم،32سال هم سن دارم.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۹
ناشناس اخری من باهات هم عقیده ام
گفتم کسی میدونه این سایت ماله دکتر محسن رضایی هست؟ (منتشر کن ببینیم می دونن یا نه)
مگه حرف بدی زدم؟
سلام علیکم ، امیدوارم مسئولین برای بهانه ی دلار مجازات سختی قرار بدن . یاد حرف های امام بخیر(آب برق نفت ... رایگان میشه !!!) ، امیداوارم در سال 91 ایران با یاری خدا تلاشش رو برای خود کقا شدن به نهایت برسونه تا بهانه ی دلار هم از بین بره . فقط یک نفر میتونه اوضاع رو درست کنه . برای سلامتی و ظهورش یک صلوات هدیه کنید ... (اللهم صلی علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم)
ای بابا تابناک جان

ما داریم 70 میلیون تومان در سال شهریه کمر شکن مدرسه میدیم و هر سال باید براش وام بگیریم انوقت شماها از گرونی می نالین؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
چییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی؟
میشه بیشتر توضیح بدی؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۹
شما جوک سال رو گفتین، خوب اگه این قدر پول میخواست که یک راست برین مدرک دکتری رو بخرین!
من فکر میکنم این نظرسنجی به نوعی به اون نظرسنجی قبلی در مورد افزایش جمعیت در کشور برمیگرده. هر کسی این نظرات رو بخونه قید بچه دار شدن رو میزنه
هزینه ها بدون منطق و بیحساب افزایش یافته. شنیده بودیم هزینه سرویس مدرسه300هزارتومان در سه قسط. امروز رفتم 920 هزار تومان هزینه سرویس پرداختم! کسی به این حرفها توجهی داره که مسوول هم باشه؟
منهم همه حرفهاي شما را در مورد گراني و بي لياقتي مسوولان و بدبختي مردم قبول دارم ولي متاسفم كه بگم حيف همه پولها و زحمات تون چون من معلم رياضي دبيرستانم و با تمام گرانيها حقوق من فقط 8هزار تومن زياد شده ما معلمها ديگه انگيزه كار نداريم خدا بداد سواد و تربيت نسل دانش آموز برسه حتي براي تابناك هم مهم نيست انقدر كه مسايل خارجي و .... مهم است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۹
چرا دروغ ميگي حقوق همه معلما حداقل سي هزار تومن اضافه شده هشت هزار تومن اصلا امكان نداره . البته من نميگم سي تومن زياده خيلي هم كمه با اين وضع گروني بايد حداقل پونصد هزار تومن اضافه شه ولي اين كه توي اين اوضاع آشفته ,آدم وضعو بدتر نشون بده اصلا درست نيست
اگر بوی نفت سر سفره های مردم را با آن قاطی کنیم معجونی مثل نظام 6-3-3 از آن بیرون می آید .
باز خوبه شما دانش آموز داشتید،بیچاره بابای من ک خیر سرش 3تا از بجه هاش دانشجون اونم با جه درآمدی!! حقوق بازنشستگی آموزش پرورش. تازه باز خوبه دولتی هستیم. بیچاره کارش شده وام مضاربه ای گرفتن. چند سال دیگه همخونه ای که ساختش 15 ساله و با هزار بدبختی تموم شد رو باید تقدیم بانک کنیم
در كرج 2ميليون براي پيشدبستاني هزينه كرده ام تازه با مديريت هزينه
به خدا من میگم یا ملت دروغ میگند(که بعیده) یا ترکیده بازار من خودم پارسال همه چیزمو خریدم شدش30-40 هزار تومان کمک به مدرسه هم 30 هزار تومان سر جمع 70 هزار تومان والا دانشگاهم خوب قبول شدم دولتی و گرنه1.5 میلیون پولش بود لطفا بزنید تو سره بچه هاتون بفرستیدشون دولتی اخلاقو ایناهم الکیه خوده ادم باید درست باشه تو کلاسه ما پره لات و معتاد والکلی بود ولی از 27 نفر 10 نفر روزانه قبول شدند مگه ما که رفتیم دولتی نتونستیم درس بخونیم که بچه ها شما نمیتونند
پاسخ ها
مادر
| Iran, Islamic Republic of |
۰۳:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۹
اینجاشم بگو چند نفر الکلی و سیگاری و لات شدن
نمیدونم چرا تابناک نظرمو تأیید نمیکنه. اما به گفته مسولین ما الان خوشبخت ترین موفقترین پولداترین دیگه تو همه چی ترینیم
با سلام
با تشکر از سایت تابناک که با انتشار مطالب این چنین حداقل یک فضائی برای درد دل مردم ایجاد می کنند ومن یک پیشنهاد دارم واینکه این آمارها جواب بسیاری از مسئولین می باشد که دلیل کاهش جمعیت را می خواهند پیدا کنند وبرای افزایش جمعیت راه کارهای مختلف ارائه می دهند در صورت امکان یک نظر سنجی هم در مورد میزان حداقل هزینه ازدواج ارائه دهید تا دلیل عدم رغبت جوانان به ازدواج وداشتن بچه مشخص شود تا به این وسیله هزینه تحقیقات مسئولین برای پیدا کردن علت کاهش جمعیت کمتر شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۹
این قدر دل پر دارم در مورد ازدواج و سختی ازدواج و ادامه ی ازدواج که نظرات من فقط کافیه برسه به دیگران!
نمیدونم چرا تابناک نظرمو تأیید نمیکنه. اما به گفته مسولین ما الان خوشبخت ترین موفقترین پولداترین دیگه تو همه چی ترینیم
برای ما که مجانی بود.نمیدونم شماها چرا انقدر مینالین؟؟؟؟
سلام

من خودم دانش آموزم و امسال مي رم سوم دبيرستان
وقتي مدير مدرسه به آدم ميگه اگه كارنامه مي خواي شهريتو بايد همين الان بدي بهش چي بگم؟وقي جلوي همه بچه هاي كلاس كاغذ دعوت اوليا مي ده ميگه زودتر بيان پولو بدن چي بگم؟!!
تازه من جزو ممتاز هاي مدرسه هستم و سي درصدهم امسال به من تخفيف دادند!براي امسال بايد ٣٠٠ هزار تومان برام بدهند!
تازه مدرسه ام به قران دولتي هست!
پس الان كجاي قانون اساسي كه توش نوشته حق تحصيل تا پايان دوره متوسطه رايگان هست داره رعايت ميشه؟
تازه با حداكثر صرفه جويي ١٠٠ تومان خرجم شد!!
من متولد سال 47 هستم سال 63تا67یک راه 40 کیلومتری را با موتور میرفتم مدرسه یک اتاق هم به همراه 2 نفر دیگه اجاره کرده بودیم خرجم هفته ای پنجاه تومن بود حالا فقط روزی 10هزار تومان پول توجیبی بچه ها رومیدم بازم میان میگن بچه فلانی روزی اینقد میاره همراش الان هم رفتن خرید نمیدونم تا اخر ماه را بی پولی چطور سرکنیم سه بچه دارم راهنمایی ودبیرستان تا پارسال در امدمون کفاف مخارج رو میدادامسال فقط خدا خودش چاره ای کنه
نمیدونم مثل همیشه نظرم درج نمیشه یا این دفعه تابناک یه لطفی‌ در حقمون میکنه من آمریکا زندگی‌ می‌کنم اینجا دولت بیشترین و بهترین امکاناتو برای مدرسه دولتیش قائل میشه هم بهترین تغذیه رایگان هم سرویسه رفت و آمد رایگان تازه از دو هفته به باز شدنه مدارس مالهای بزرگ ملزم هستن لوازم مدرسه را با تخفیف در اختیار مردم قرار بدن قصدم تبلیغ نبود واقعیت بود تابناک جون هرکی‌ دوست داری نظرمو بذار
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۹
مال منظورت پاساژ هستش دیگه؟ اولش مخم هنگ کرد گفتم حتما اشتباه تایپی بوده!
yek hamvatan
| United States |
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۹
هموطن عزیز منظور از مال فروشگاهای بزرگ زنجیره ایی هست که از شیر مرغ تا جون ادمیزاد داره
من بچه مدرسه دار مثل اره که وسط ساقه درخته ، توش موندم نه میتونم برم جلو نه میتونم برم عقب. هیچ فریاد رسی هم جز خدا نداریم.......
عزیز دل برادر ها. اینهمه می نالید. که جی بشه؟؟؟؟؟؟؟ ها؟؟ خب یکم هم اونموقع که تشریفتون رو می برید کیش میش و پیش میش می خریدید یا دبی مبی و کبی مبی می خریدین اونموقع فکر الانش هم می کردین. بابا مرد که ناله نمی کنه. نگید که نرفتین که اه اه اه... پس عزیز دل برادرهای تهرانی من. همه این مبلغ های کت و کلفت که نوشتین اکثرا مال تهرانه. ما تو شهرستان یکی دو تا مدرسه پولی ( حالا هر چی شما اسمش رو می ذارین غیر انتفاعی و نمونه و تیز هوشان و گیج پوشان و ... هر چی ) بیشتر نیست اونم مال بچه پولداراس. ما فقیر بیچاره ها از همون قدیم خودمون می رفتیم مدرسه دولتی الانم بچه هامون می رن و هیچ پولی که دروغه یه بیست سی تومن اونم به اسم خودیاری می گیرن. والسلام. بعدش هم لباس های داداش بزرگ و خواهر بزرگ رو می پوشن و با مدادهای شکسته و پاکن های قدیمی مال داداش و خواهر مشق هاشون رو تو همین دفتر های تعاونی و کاغذ کاهی می نویسن. هزینه هر بچه شاید رو همرفته صد تومن نشه. که اونم یه جوری تابستون می ذارمشون کار کنن که اول مهر هزینه های خودشون رو دربیارن. حال کردین . یاد گرفتین. باور کردین. نه من دو تا بچه دارم که یکیش تازه داره می ره مدرسه اونم گذاشتم مدرسه به قول شما غیر انتفاعی و تا الانش یک میلیون و هفتصد ازم گرفتن . آخه اون حرفای اول که زدم حرفای همسایه جنوب شهری ما بود. من که اون نیستم . من مایه دار هستم و بچه ام باید هم براش خرج کنم. و الا این همه پول رو می خوام چیکار. خب به پایان رسید حرفام . حالا شما دوست دارین حرفای اول رو باور کنین دوست دارین حرفای دوم را. تابناک جون شما هم دوست داری نظرمو مثل اون نظرات قبلی ام چاپ نکن. دوست داری هم از همین الان یه نهضت راه بیانداز و مثل آژانس انرژی اتمی سعی کن بی طرف حرکت کنی و نظرمو جاپ کنی . فکر نکنم . ای تابناک با طرف ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۹
کلا خودت فهمیدی چی گفتی ؟
مسئله کاش فقط 10 تا قلم و دفتر بود .
هر روز که به مغازه میری می بینی 20 در صد
انداختند روی جنسی که یک ماه پیش خریدی
آخه تورم چند درصده ؟ چرا کسی به فکر کارمندان و کارگران و حقوق بگیران نمی کنه ؟
اکثر اجناس طی یک سال گذشته 100 درصد یا بیشتر گران شده . حقوق بگیران چند درصد افزایش حقوق داشته اند؟
آغا بنویس درد مردم منعکس کن همه بهمند چه بر سر ما داره میاد جانم ها
چطور این قد دست به عصا راه میری
ملت از جون خودش سیر شده هاااا
ماه مهر ماه نسل کشی ارام کودکان غیر فارس است. به امید روزی که این نسل کشی پایان یابد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۹
فقر بدبختی قومیت نمیشناسه هموطن من پارسم اما به نان شب محتاج
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۹
ما هم داریم اروم اروم میمیریم متوجه نیستی
سلام من یک فرهنگیم , چون می خواستم معلم خوبی باشم بعد از 20 سال کار با کلی مشکل جسمی مجبور به خانه نشینی شدم برای تهیه ی لوازم مدرسه ی دو فرزندم در چند روز اخیر مبالغ زیر را هزینه کردم
خرید لوازم التحریر 100000 تومان
کیف و کفش 160000 تومان شهریه مدرسه 1600000 تومان لباس فرم دو دست 100000 تومان
البته ما در شهرستان زندگی می کنیم شهریه مدارس اصلا قابل مقایسه با تهران نیست مدرسه ی بچه های من در سال گذشته در ماه تنها 200000 تومان دریافت می کردند با اینکه از بهترین معلمان استان بودند واقعا دست مریزاد این را واقعا گفتم چون خودم همکارشون هستم مطلعم این معلمان اگر در پایتخت بودند مطمعنا شهریه مدرسه ی بچه هام مثل دیگران مبالغ وحشتناک بالا بود مثل 5000000 تومان این جا خدا به ما رحم کرده شهرستانی هستیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۹
عز یز جان من ماندم چرا شما که فر هنگی هستین بچه هاتون رو می فرستین مدر سه ی غیر انتفایی /دولتی چه اشکالی داره
به قرآن مجيد ، يكسال است كه بيكارم. 4 دانش آموز و يك دانشجو دارم. پول نداشتم مانتو برايشان بخرم. همه را نسيه گرفتم. هنوز هم دفتر و مداد و ... نخريدم. اين چه كشوريست كه با داشتن كارداني ، چند تجربه مفيد كاري نمي توانم بيابم. دنبال كلاس اختلاس كني مي گردم. كسي آدرسش را دارد؟ دست شما درد نكنه!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۹
باید از شما بپرسیم نظرتون راجع به افزایش جمعیت و بچه ی بیشتر از دو تا چیه؟ الان تو این گرونی ها 5 تا بچه! خدا به دادت برسه حداقل زودتر عروس و دومادشون کن یه کم بارت سبک تر شه
اینم مث بوی کباب می مونه خرجش زیاده
قیمت دلار ابتدای زمستان 89 : 1068 تومان

ابتدای بهار 90 : 1110 تومان

ابتدای خرداد 90 : 1190 تومان

ابتدای مهر 90 : 1300 تومان

ابتدای تابستان 91 : 1870 تومان
و امروز 91/06/27 : 2500 تومان




یعنی اگر شما یک میلون تومان حقوق بگیرید

در ابتدای زمستان 89 936 دلار = 1068/1000000

ابتدای بهار 90 900 دلار = 1110/1000000

ابتدای خرداد 90 840 دلار = 1190/1000000

ابتدای مهر 90 769 دلار = 1300/1000000

ابتدای تابستان 91حقوق شما برابر است با 535 دلار =1870/1000000

و امروز حقوق شما برابر است با 400 دلار =2500/1000000





به عبارتی از ابتدای زمستان 89 تا کنون 536 دلار(400-936) (برای هر یک میلیون تومان حقوق) از حقوق شما کاسته شده که با قیمت فعلی دلار معادل

1340000تومان = 2500*536 تومان یا:

1340000هزار تومان به ازاء هر یک میلیون تومان حقوق فقط در 20 ماه!



دو میلیونی ها می‌توانند از کسر حقوقی2/680/000 تومان ظرف 20 ماه ناراحت تر باشند.



خوب حالا یارانه ها را می توان خیلی راحت از جیب خود ملت پرداخت کرد!!! فقط با فروش دلار دولتی در بازار آزاد!



حل یک مساله:

40% از درآمد شما کاسته شده و 24% هم به قیمت اجناس اضافه شده ،بنابراین پیدا کنید پرتقال فروش را!!!





زیاد حرص نخورید گفتم بدونید فقط بدونید همه چی آرومه من چقدر خوشحالم !!!!!!
والا من گریه ام گرفت نظرات بالا را خوندم.ما که مدرسه میرفتیم سالی 100000 تومان هزینه نمیشد.دیگه چی میشه گفت.
بازناکی اگر شما و دوستان موتلفه ای و اربابان کارگزرانی بگذارید ! و فشار بر مردم نگذارید ؛ قابل تحمل است ... ولی ظاهرا شما در هر صورت می خواهید مردم را بچزانید ....
ما مردم در انتخابات توی دهانتان خواهیم زد ...
خدا عاقبتمون رو با این نظام 6-3-3 به خیر کنه، که از خواب بلند شدن سر صبحی یه فکری به سرشون زده و بعدشم آزمایش و خطا !
خداکنه فقط همان اقلیت که همه کاره اند سالم باشند گور بابای بجه ودرس وبیکاری واعتیاد وققر وفحشاودزدی وغیره کرده
ببخشید که سوال من بی ربطه اما اگه کسی میدونه جواب بده چرا قشر تحصیل کرده خصوصا فر هنگی بچه ها شون میرن مدرسه ی غیر انتفایی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۹
چون بچه ی قشر دارای فقر فرهنگی کمتر تو این مدرسه ها باشه، خود فرهنگی ها که مدارس دولتی درس میدن فقط باید بچه های بی تربیت رو کنترل کنن درس پیشکش! اما غیر انتفاعی به مراتب بچه های باتربیت تری هستند و محیط برای کسب علم مناسب تر خواهد شد بالطبع.یادمه مدرسه ی دولتی درس میخوندم هرجور بچه ای بود و مدام دعوا بود و معلم خیلی اذیت میکشید تو این کلاس ها و فقط میتونست با تنبیه و سخت گیری کنترل کنه بچه ها رو و من هم که درس میخوندم مدام توسط بچه های دیگه مسخره میشدم که چرا همش تو درس میخونی، امیدوارم تا حدودی درک کرده باشید
اقااا به پير به پيغمبر ملت دارن همديگرو غارت مي كنن هر كي يه جور
همه دارن سر هم كلاه مي زارن تا يه كم بيشتر گير بيارن
من خودم تا ٦ ماه قبل مي خواستم ازدواج كنم
اما الان غلط مي كنم حتي بهش فك كنم
من 2 تا بچه ابتدايي دارم هزينه كتاب رو نمي دونم مدرسه چند گرفته (يادم نيست) اما بقيه هزينه ها براي 2 نفر به اين شرح شد:
هزينه لباس فرم: 40.000
هزينه كفش: 60.000
هزينه لوازم التحرير 50.000
كيف: 70.000
كه جمعاً ميشه 220.0000 براي 2 تا بچه، من در قم زندگي مي كنم.
تو شهر ما مشهد حدود 4/1 میلیون تومان برای ابتدایی
برای کارشناسی ارشد 8/1 میلیون تومان
واقعاً هیچ کار نکنید فقط فکر کنید .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۹
من قبول شدم غیرانتفاعی مشهد ، دودوتا چهارتا کردم دیدم بخوام ادامه بدم 10 تومن برام کم کمش اب میخوره، تازه باید اونجا اقامت و خرج های اضافه و رفت و امد دیگه هم داشتم که کلا بی خیال ادامه تحصیل شدم، برای ما بی پولا همون درس نخونیم سنگین تریم روزانه هم برای ما رویاست خیلی سخته قبول شدنش!
فقط اشگنه. اشگنه یادت نره. کمی هم قناعت کن ارزان می شود. ابو سعید هم همین را گفته بود ضمنا. بچه هات رو کلاس تقویتی نفرست، بیسوادی مگه؟!!!
با این وضعیت کاهش اضافه کار ، آن هم دقیقا اول مهر ، من کارمند مانده ام چه خاکی بر سرم بربزم .
کاش مسئولین کمی خود را جای ما می گذاشتند . ولی چه فایده سیر از گرسنه خبر ندارد.
اینها همه تکرار مکررات است و برای هیچ کدوم از مسئولین هم کوچکترین اهمیتی ندارد.
من که کارمندم امسال بخدا 2 هزار تومان به حقوقم اضافه شده
آقا از من به شما نصیحت بچه و مچه رو بیخیال شید ...من خودم حدود 29 روز پیش ازدواج کردم من و همسرم هر دو 30 ساله هستیم .خیلی سعی کردیم از همه جای هزینه ها بزنیم تا بعد از عروسی زیر قرض و قول نباشیم .الانم که شروع کردیم زندگی رو با اجاره خونه و هزینه زندگی واقعا خیلی سخته خونه بابا بودیم یه خورده غذا پید میشد الان تو یخچالی مون فقط یه قوطی رب با 4 تا تخم مرغه .ما که تصمیم گرفتیم هیچوقت یه انسان دیگه رو نیاریم تو این دنیا مثل ما زجر کش شه.
فقط باید بگم وحشتناکه. برای ثبت نام دوره پیش دبستانی آموزشگاه نه چندان درجه یک مبلغ 000/300/3 تومان پرداخت کردیم. برای لباس و لوازم التحریر هم 000/200 تومان. خرج تحصیلات خود من از کودکستان تا فوق لیسانس در سال 84 اینقدر نشده بود. باید فکری کرد وگرنه فکر کنم بدترین خاطره یک پدر و مادر، مدرسه رفتن فرزندانشان است. البته اگر معجزه ای شود و بتوانند بیش از یک بچه داشته باشند.
ناشناس چهارمی مثل این که شما خودت نفست ازجای گرم در میاد ویا این که دستت به جایی بنده و پول یامفت می گیری یبار دستت تو جیب خودت باشه بری خرید میبینی که گرانی بیداد کرده دیگه از این حرفها نمی زنی که تحریم هستیم باید صبر کنیم بازهم صبر بازهم صبر ولی دوست عزیز شما بگید تا کی صبر به چه قیمتی صبر بچه ای که میره مدرسه مابین بچه های دیگه این چیزها سرش نمیشه حالا شما هی بگو ما تحریم هستیم نمیشه به بچه سلاح هسته ای بدی بره مدرسه به جای دفتر و مداد
علاوه بر فشار بی ضابطه گرانی , تاسف بارتر این هست که در سال تولید ملی چیزی که کمیاب هست کلای ایرانی است ای کاش مسولین مربوطه باز خواب خود شیفتگی بیدار شوند تا حداقل پول ایرانی به جیب ایرانی برود نه به جیب چینی های مزخرف
دست روی دل مردم گذاشتن تو فضای مجازی این همه واکنش رو همراه داره و همه درد دلها درسته
2تا دانشجو دانشگاه ازادی دارم ویک بچه محصل دیروز از نمایشگاه لوازم التحریر اداره خودمان 3تا دفتر با 3تا دفترچه یادداشت و4تا اتد ویک تراش خریدم 37700تومان شد شاید طی سال 10برابر این عدد مصرف بشه وشهریه ها ولباس وکفش وکیف وغیره که تورمشان خیلی بیشتراز دروغی است که بنام نرخ تورم اعلام می شود .بلاخره دستمان تو خرج است ونرخ تورم را با فشاری که به جیبمان می اید حس می کنیم نه با اعلام بانک مرکزی یا وزارت راه یا شاید هم به جای بانک مرکزی ومرکز امار وزارت ارشاد تورم را اعلام می کنه در هرحال این یک طرف قضیه است از طرفی حقوق ماهیانه دریافتی با محاسبه برمبنای نرخ دلار تقریبا یک سوم شده چونکه از اول امسال اضافه کار وغیره هم از دریافتیها کم شده
حالا از اول مهر باید یک ریاضی دان استخدام کنیم که این معادله هزار مجهولی نابرابری افزایش مخارج وکاهش درامد را حل کند و.......................
باید عزا کرفت با این گرونیها برای یک بازنشسته بیمار با چند دانشجوی ازاد و دبیرستانی ایا کسی به فکر ما هست؟
من نمیدونم این قضیه سرویس مدارس رو چرا کسی پیگیری نمیکنه مبلغی که درخواست میکنن از کرایه آژانس هم گرونتر در میاد و هیچ نظارتی هم روش نیست
از خونه تا مدرسه پسرم کرایه تاکسی 600 تومنه که رفت و برگشت 4 نفرش میشه 4800 تومان که آژانس همین مسیر رو 3000 تومان میگیره و رفت و برگشت میشه 6000 تومان اگه در هر ماه 21 روز حساب کنیم ( که خیلی کمتره چون تعطیلات عید و سرما و برف زمستان و تعطیلی قبل از امتحانات رو دارند) میشه ماهی 100.000 تومان و 8 ماهش میشه 800.000 تومان برای تاکسی و ماهی 126000 تومان و 8 ماه 1000.000 تومان برای آزانس ولی سرویس مدرسه برای هر بچه 800.000 تومان طلب میکنه که چهار نفرش میشه 3.200.000 تومان یعنی بیشتر از سه برابر کرایه آژانس و چهار برابر کرایه تاکسی!!
تابناک خواهشا این موضوع رو پیگیری کن.
تا هر وقت نظر بود راجع به بحث ها یا خبر ها حتی یه هفته گذشته از خبرتون لطفا نظر ها رو بخونید فوقش اینه که جزء غیرقابل انتشار ها میگذارین فک کنم سایتتون بیشترین نظر رو در میان سایت ها داره و این حسنه چون بعضی موقع ها قسمت نظرات جالب تر میشه، لازمه به این حسن خودتون بیشتر توجه کنید و تمام نظرات رو بخونید و تایید کنید این بیشتر ارزش داره حتی اگه خیلی انرژی و حوصله بخواد
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی