بازدید 11386

ژاپن کارخانه‌های خود را در چین تعطیل کرد

کد خبر: ۲۷۳۰۲۰
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۲ 17 September 2012
با تشدید احساسات ضد ژاپنی در چین به دلیل منازعه دو کشور بر سر جزایر واقع در دریای چین شرقی، شرکت های ژاپنی کارخانه ها و دفاتر خود در این کشور را بستند.

به گزارش فارس شرکت های مهم ژاپنی کارخانه ها و دفاتر خود در چین را بستند و بدین ترتیب بحران سیاسی بین دو کشور به عرصه اقتصاد کشیده شد.

منازعه میان دو دولت چین و ژاپن بر سر جزایر غیرمسکونی واقع در دریای چین شرقی به سطح ملت های دو کشور کشیده شده و به ویژه مردم چین با برپایی راهپیمایی های گسترده تاسیسات و کارخانه های متعلق به شرکت های ژاپنی در این کشور را مورد حمله قرار داده اند.

بر اساس گزارش رویترز رسانه های دولتی چین امروز هشدار دادند اگر روابط تجاری دو کشور آسیب ببیند اقتصاد ژاپن با یک «دهه سوخته» دیگر مواجه خواهد شد. چین بزرگترین شریک تجاری ژاپن در سال گذشته بوده است. حجم مبادلات بین دو کشور در این سال 340 میلیارد دلار اعلام شده است.

اعتراضات چینی ها عمدتا در اطراف نمایندگی های دیپلماتیک ژاپن جریان داشته اما مغازه ها، رستوران ها و فروشگاه های خودروی متعلق به ژاپنی ها در برخی شهرها نیز هدف حمله قرار گرفته اند. دو شرکت تویوتا و هوندا از وارد آمدن خسارات گسترده به فروشگاه های خود در چین خبر داده اند. شرکت پاناسونیک نیز اعلام کرد یکی از کارخانه هایش توسط کارگران چینی به شدت خسارت دیده است.

فردا سالگرد اشغال چین توسط ژاپن در سال 1931 است. توکیو نسبت به تشدید راهپیمایی ها در این روز به اتباع خود که در چین به سر می برند هشدار داده است. بسیاری از مدارس ژاپنی در چین نیز هفته جاری را تعطیل کرده اند.

شرکت الکترونیکی کنون نیز اعلام کرده است سه کارخانه از چهار کارخانه اش در چین طی امروز و فردا تعطیل خواهد بود. شرکت هواپیمایی نیپون نیز تعداد زیادی از پروازهای خود بین دو کشور را لغو کرده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان