بازدید 15964

نگاه شما: اقدام مخابرات در قطع تلفن‌های ثابت

کد خبر: ۲۷۲۹۲۱
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۰ 17 September 2012
حمیدرضا محمودی، بیننده «تابناک» در مطلبی به «نگاه شما» نوشت:

ماه گذشته در اقدامی عجیب از سوی شرکت مخابرات، تلفن‌های شرکت من قطع شده که با مراجعه به مخابرات منطقه، دریافتم دلیل این قطعی، بالا رفتن هزینه مکالمات از پنجاه هزار تومان بوده است. پس از پیگیری و اعتراض به اپراتور مخابرات، من را به معاون مخابرات منطقه ارجاع دادند و ایشان نیز با آمادگی از برخورد من با آرامش و برخورد خوب و منطقی فرمودند که این دستور است و برای همه اجرا می‌شود و هر ماه اگر هزینه مکالمه شما از هزینه ودیعه‌تان بیشتر شود، هر ماه تلفن شما قطع خواهد شد و چون ودیعه من برای خط تلفن پنجاه هزار تومان است، اگر هزینه تلفن‌های شرکت من بالای پنجاه هزار تومان شود ـ که می‌شود ـ به‌‌ همان مبلغ ودیعه در مخابرات بگذارم تا تلفن‌های من قطع نشود؛ در غیر اینصورت هر ماه باید منتظر قطع تلفن باشم.

در اتفاقی مشابه، امروز تلفن گویا شرکت مخابرات با شرکت من تماس گرفته شده فرصت داده شد که برای پرداخت قبض میان‌وره اقدام کنم، وگرنه تلفن‌های شرکت که ابزار اصلی و مهم این شرکت و همه شرکت‌های دیگر جهت ارتزاق است قطع می‌‌شود و ظاهراٌ بنده هر ماه باید در راه شرکت مخابرات در رفت و آمد باشم.

نکته جالب این که ودیعه بنده برای تلفن همراه پانصد هزار تومان است، ولی با این حال در صورت بدهی بالای سی هزار تومان، با اخطار قبلی قطع می‌شود؛ پس ودیعه صرفاٌ بهانه‌ای برای به دست آوردن درآمد بیشتر است.

بنده به مدیران محترم شرکت مخابرات تهران توصیه می‌کنم در شرایط اقتصادی کنونی، چنین فشارهای به مردم منصفانه نیست و شرکت مخابرات با درآمدهای هنگفت نیاز به اعمال اینچنین فشارهایی به مردم برای به دست آ‌وردن درآمدهای اضافه‌تر از قبل وصل دوباره و دریافت ودیعه بیشتر نداشته و با مردم همراهی بیشتری داشته باشد.

از سایت تابناک نیز تقاضا می‌کنم این پیام را منتشر کنند تا شاید مسئولین مخابرات کمی بیشتر با مردم راه بیایند.
با سپاس


مخاطبان محترم می توانند مطالب دلخواه خود را در موضوعات مختلف، به آدرس negaheshoma@tabnak.ir ارسال نمایند.

مخاطبان محترم برای ارسال مطالب خود باید چند نکته  را در نظر داشته باشند:

1. این قالب جدید برای ارائه و معرفی «نگاه بییندگان به تمام موضوعات» می باشد.

2.مطالب اختصاصی یا گردآوری شده می تواند در قالب: ایده ، فیلم، عکس، گزارش تحلیلی، گزارش خبری، کاریکاتور و... باشد.

3. مطالب ارسال شده حتی الامکان با ذکر نام و نام خانوادگی فرستنده باشد.

4. موارد ارسالی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین جاری نداشته باشد.

5. مطالب ارسالی به زبان و فونت فارسی باشد.

6.مطالب ارسال شده حتی الامکان حاوی اطلاعات دقیق باشد.

مشخصات فنی

1. از ارسال تصاویر در متن فایلهای word خودداری شود.

2. حجم فایل تصویری ارسالی( به صورت gif یا jpg ) بیشتر از 5 مگابایت نباشد.

3. حداکثر حجم فایل صوتی یا ویدیو پنجاه مگابایت باشد. (نوع فایل: wmv,  flv, wav, mp3, wma)
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵۹
انتشار یافته: ۲۰
جالبه این اتفاق واسه تلفن منزل ما هم افتاده ... من فکر کردم قبض اومده اما گم شده پیگیری هم نکردم .... صبر کردم تا قبض بعدی بیاد همه که انقدر فرصت ندارند برن پیگیری کنن ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۷
اقاجون جو سازي نكنين من خودم دوتا خط تلفن 105هزار تومني دارم كه ينا بر دلايلي از يكي از دو خط استفاده مي كنم و معمولا در هر چند دوره هزينه مبلغيه خط تلفني كه از آن استفاده مي كنم بالاي 120 هزار تومن ميشه واز آنجائيكه چون هزينه تلفن منزل ما معمولا در اولويت پرداخت هزينه ها قرار نداره تلفن ما در طول دوره بعد يكطرفه و در دوره دوم قطع و در دوره سوم اخطار جمع آوري خط و پيگيري قضايي به منزل ما ارسال ميشود و در اين مدت ما از خط ديگر تلفن استفاده مي كنيم اما به محض پرداخت قبض از طريق 1818 خط تلفن وصل مي شود و اصلا نيازي به مراجعه به مخابرات نيست حتي در مورد هزينه قبض برق هم اين اتفاق افتاده و با پرداخت اينترنتي نياز به مراجعه حضوري نداشته گرچه من خودم يكي از منتقدين محاسبه يكسويه و يكطرفه مخابرات نسبت به هزينه هاي قبض هاي پرداختي به آن شركت هستم (چون هيچ كنتوري در اختيار استفاده كنندگان و مشتريان نيست)ولي از جهت قطع و وصل و پرداخت هزينه ها من از مخابرات راضي هستم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۷
دقیقا این اتفاق برای تلفن منزل ما هم افتاده، من از اینترنت مخابرات استفاده می کنم و 25 هزار تومن هر ماه شارژ اینترنته من فقط اجازه صحبت تا مرز 5 هزار تومن را دارم وگرنه بدون اطلاع و ارسال قبض( جالبیش اینجاست) تلفنم قطع و هزینه قطع و وصل اجباری را هم باید بدهم. واقعا مسخره است
تلفن های همراه اگر فقط یک دوره قبض پرداخت نشه یک طرفه میشه !!!!!!!
بله متاسفانه مسائل مختلفی در شرکت مخابرات اتفاق می افتد. از جمله اینکه مستاجر من هزینه تلفن را پرداخت نکرده بود و من برای وصل آن به شرکت مخابرات مراجعه کردم. متاسفا نه گفتند تلفن از شما ساقط شده و باید چند ماه صبر کنید. من واقعا نمی دانم چرا مردم را سرگردان خودشان می کنند. بهتر است منطقی برخورد کنند.
این سوال من نیز هست. چون من نیز حدود 15 سال پیش برای ثبت نام تلفن همراه 500 هزار تومان آن موقع را در وجه وخابرات واریز کرده ام اما اگر هزینه تلفن همراه من از حدود 10 درصد آن بالاتر برود تلفن را قطع می کنند.
خط تلفن خانه ام را با بدهی 23000 تومان قطع کردند!
واقعا مسخرس... ما تو طول ماه باید 2-3 روز کل تلفن های شرکتمون به همین دلیل قطع میشن.
اتفاقا این موضوع در شرکت ما هم پیش آمده و حتی ما حضار شده ایم با التماس مبلغ یک میلیون تومان بابت ودیعه بسپاریم تا از قطعی تلفن جلوگیری کنیم ولی مخابرات نه ودیعه قبول می کند و نه حاضر است تا زمان ارسال قبض در پایان دوره تلفن را دایر نگاه دارد.
راست میگوید جدیدا" این روش را شرکت مخابرات ابداع کرده است
ای کاش مشکل فقط مخابرات بود.
به اداره آب برق گاز مخابرات به بقالی سر کوچه به مسئول مجتمع جهت شارژ آپارتمان به مالک آپارتمان،به دو سه بانک و به جمعی از اقوام و دوستان بدهکاریم.واقعا جای تاسف داره!
دوست عزیز بنده هم مشکلی دقیقا مانند شما داشته و دارم، تازه من بعد از پی گیریهای فراوان، متوجه شدم که اون 51 هزار و خورده ای هم، بابت ودیعه نیست و بابت حق راه اندازی خط میباشد. یعنی شما اگه بخواهید خط را پس بدهید چیزی به شما عودت نمیشود.
سلام
واقعاً قوانين شركت مخابرات براي مشتركان حقوقي ( شركتها )‌ دست و پا گير شده ، مثلاً براي بستن يا باز كردن صفر بين الملل يا هر نوع خدماتي حتماً بايد نامه اي با امضاء مدير عامل و يكي از اعضاء هيئت مديره ( مطابق با مندرجات روزنامه رسمي ) براي كمترين درخواست ارائه شود و نكته ديگر اينكه اگر شما سرويسي را براي مثلاً 50 خط تلفن تقاضا كرده باشيد بايد از نامه درخواستتان 50 برگ كپي تهيه كرده و به امور مشتركين ذيربط ارائه نمائيد و بسياري مواردي از اين دست كه در اين مقال نمي گنجد . اين موضوع قطع خطوط به دليل كاركرد ميان دوره هم براي خودش داستاني بس عجيب و غريب است حالا اين همه شعار داده مي شود رعايت الگوي مصرف .... ، انجام خدمت از راه دور ( غير حضوري ) ، كاهش رفت و آمد و ترافيك اما دريغ از ذره اي عمل به اين شعارها .
حقیقتا حرفشون درسته درسته
این کار مخابرات توهین وبسیار زشت هستش
بنده هم گرفتارش شدم
ودیعه تلفن های جدید 50 هزار تومنه اما ودیعه تلفن های قبلی 100 هزار تومنه تلفن دفتر ما هم از همین خطهائیه که ودیعش 100 هزار تومنیه اما وقتی بدهی به 50 هزار تومن میرسه تلفن رو یکطرفه میکنن واقعاً چی باید گفت؟ ودیعه خط موبایلم 440 هزار تومنه اما الان شرکت همراه اول دیگه کاری به بحث ودیعه نداره و اگه بخوای خطتت رو پس بدی به همراه اول به قیمت بازار ازت میخرن
ما تلفن رو 100 هراز تومان پول دادیم 20 هزار تومان اومد ندادیم قطعش کردم بابا اینا کین
بنده شنبه با 1818قبض22000تومانی تلفن منزلم را پرداخت کردم ولی یکشنبه تلفن را قطع کرده اند و تا امروز دوشنبه هنوز وصل نشده
بابا اي ول. اين که چيزي نيست. خط تلفن ثابت من با 1600 تومن بدهي در شهر رشت قطع شد. حاضرم قبض اونو واسطون ايميل کنم.
من كار شركت مخابرات رامعقولانه ميدانم بشرطي كه بوظيفه خود عمل كند{مثل كشورهاي اروپائي}وبه حقوقشهروندان احترام بگذارد وهر چيز را بزور تحميل نكند.
اگر تعداد بسیار زیاد مشترکینی که قبض خود را پرداخت نکرده اند را می دانستید این حرف را نمی زدید .مشترکینی وجود دارند که در یک دوره 2 ماهه کارکرد بسیار بیشتر از ودیعه و یا هزینه اتصالشان صحبت کرده و قبضشان را پرداخت نمی کنند و مخابرات هم دستش به جایی بند نیست . یعنی درآمدش از این خط همان 50 هزار تومان حق اتصال است که آن هم کلی هزینه سیم . پیمانکار و هزینه های نگه داری و هزینه برق تجهیزات ( که بسار سرسام آور است ) می شود . بطور مثال لاوصولی یک شهر کوچک در یک سال نزدیک یک میلیارد تومان می شود
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار