بازدید 7981

« 23 سال ره‌بر، دانشگاه، خودباوری» در شريف

کد خبر: ۲۷۲۷۱۷
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۲:۲۳ 16 September 2012
رييس دانشگاه صنعتي شريف گفت: یادگیری توامان تدبیر و شهامت، از اهداف اصلی برگزاری جشنواره "جشنواره 23 سال ره‌بر، دانشگاه، خودباوری" است.

به گزارش ايسنا، رضا روستا آزاد رئیس جشنواره «جشنواره 23 سال ره‌بر، دانشگاه، خودباوری» در اولین جلسه شورای راهبردی این جشنواره با طرح اين سوال كه چرا با وجود این همه امکانات و برخورداری از بافت نیروی انسانی و نخبگان جوان و منابع سرشار، نمی‌توانیم از ظرفیت‌های موجود بسیار بهتر و بیشتر بهره ببریم؟، افزود: ممکن است دو پاسخ برای این پرسش مطرح شود که یکی ناظر به نبود دانش و تدبیر باشد و دیگری ناظر به عدم وجود جسارت و شهامت در تصمیم‌گیری.

وی در ادامه تأکید کرد: با توجه به تبلور ویژگی‌های دانش و تدبیر و نیز جسارت و شهامت در وجود مقام معظم رهبری، هدف اصلی این جشنواره بحث و بررسی و آموختن از تدابیر و شهامت تصمیم ایشان در حوزه‌های معطوف به دانشگاه و علم و فناوری است.

رئیس جشنواره «بیست و سه‌سال» تصريح كرد: بر این اساس، محورهای همایش به گونه‌ای تنظیم شده‌اند که هر دو بعد را شامل شوند. محور اول که به نوعی سایر محورها در راستای آن هستند، به تدابیر ایشان در سیاست گذاری در عرصه‌های علم و فناوری می‌پردازد و محور دوم، متمرکز بر جنبش دانشجویی و خودباوری است که به بررسی جهت‌دهی ایشان در شکل‌گیری یک جنبش دانشجویی شجاع، فعال و بدون غل و غش برای بالا بردن شهامت و جسارت در عرصه علم و فناوری می پردازد.

رییس دانشگاه صنعتی شریف در تشریح سایر محورهای این جشنواره بيان كرد: محور سوم، جنبش نرم‌افزاری است که به شکل‌دهی یک حرکت توسعه علمی که تدبیر و شهامت را توأمان داراست، توجه دارد و در نهایت، محور چهارم دانشگاه اسلامی است که تبلور نهاد و بستری آرمانی است که در آن دانشجوی خودباور و جنبش نرم‌افزاری، بروز و ظهور می‌یابند.

وي تاكيد كرد: از جمله اهداف اصلی این جشنواره، راه‌اندازی یک حرکت و جریان رو به جلو و اصلاحی است و این حرکت در این جشنواره خلاصه نخواهد شد.

روستا آزاد همچنين ابراز امیدواری کرد که جشنواره‌های بعدی در سال‌های آتی در سایر دانشگاه‌ها نيز برگزار گردد و از تمامی صاحب نظران و اساتید دانشگاه درخواست کرد با حضور فعال در این جشنواره و همایش‌های آن از طریق ارسال مقاله، عهده دار شدن برگزاری نمایشگاه‌ها و سایر برنامه‌های جانبی، بر غنای آن بیفزایند.

به گزارش ايسنا، جشنواره «جشنواره 23 سال ره‌بر، دانشگاه، خودباوری» آبان و آذر سال جاری در دانشگاه شریف برگزار خواهد شد و برگزاری چهار همایش در محورهای فوق‌الذکر در این مدت از جمله برنامه‌های اصلی این جشنواره است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار