بازدید 7235

واکنش الازهر به فیلم موهن ضد اسلامی

کد خبر: ۲۷۲۶۹۷
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۱:۳۷ 16 September 2012
امام اعظم الازهر مصر از سازمان ملل خواسته است با تصویب قطعنامه‌ تمامی حملات ضد اسلامی و ضد دینی را ممنوع کند.

به گزارش پرس تی وی به نقل از خبرگزاری رسمی مصر (منا) شیخ احمد الطایب روز شنبه (۲۵ شهریور) با انتشار بیانیه‌ای خطاب به‌ بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل بر «نیاز به تصویب یک قطعنامه بین‌المللی که هر گونه حمله به نمادهای مذهبی مسلمانان [را ممنوع کند]» تاکید کرد.

شیخ الطایب در این بیانیه افزود: در این قطعنامه باید «حمله به نمادهای اسلامی و نمادهای دینی دیگر با توجه به خشونت‌های ایجاد شده علیه کسانی که این گونه چالش‌ها را در صلح جهانی و امنیت بین المللی برمی‌انگیزند، غیرقانونی اعلام شود».

تظاهرات‌های ضد آمریکایی که ۱۱ سپتامبر در اعتراض به ساخت یک فیلم ضد اسلامی آغاز شد، در سراسر جهان اسلام برگزار شده است. معترضان با حمله به سفارت‌های آمریکا در کشورهای گوناگون، پرچم این کشور را به آتش کشیدند.

مسلمانان در ایران، ترکیه، سودان، یمن، تونس، بنگلادش، اندونزی، مالزی، هند، عراق، مراکش، سوریه، کویت، نیجریه، کنیا، استرالیا، انگلیس، آمریکا، فرانسه و بلژیک و سایر کشور‌ها و همچنین غزه و کشمیر برای محکوم کردن ساخت فیلم موهن به حضرت محمد (ص)، پیامبر اسلام تظاهرات زیادی برگزار کرده‌اند.

شیخ الطایب در پایان این بیانیه افزود: مسئولیت سازمان ملل «حفاظت از صلح جهانی در برابر هر گونه تهدید یا تهاجم است» تا «از وقوع چنین رویدادهای خطرناکی جلوگیری کند».
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار