بازدید 4618

هفته دفاع مقدس در قاب تلویزیون

کد خبر: ۲۷۲۶۹۲
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۱:۲۰ 16 September 2012
مدیر پروژه هفته دفاع مقدس سیما گفت: معاونت سیما با هدف تأثیرگذاری و بیشترین بهره‌برداری از ایام الله هفته دفاع مقدس اقدام به تولید و پخش ویژه برنامه‌هایی کرده که بیانگر حماسه دفاع مقدس است.

به گزارش واحد مرکزی خبر، دکتر قاسمی به شعار راهبردی «خودباوری، ایثار ملی» به عنوان شعار سیما در این هفته اشاره کرد و افزود: شبکه‌های سیما در این ایام با پخش فیلم‌های سینمایی خاص دفـــــــاع مقدس و نیز فیلم‌های ضداستکباری و ویژه برنامه‌های ترکیبی، گفتگو محور، سرود و موسیقی، مستند دوران جنگ و برنامه‌های دیگر تاریخ این دوران را در اذهان مخاطبان خود زنده نگه خواهد داشت.

وی برخی از مهم‌ترین اقدامات شبکه‌های سیما را یادآور شد و اضافه کرد: شبکه یک سیما با پخش مستند «حضور» به بررسی نقش رهبری در دفاع مقدس می‌پردازد و با پخش مجموعه داستانی «آخرین روزهای زمستان»، زندگی شهید باقری را برای مخاطبان خود بازگو می‌کند.

همچنین این شبکه با پخش برنامه «سین مثل سریال» در هفت شب پشت سر هم به بررسی سریال‌های تولید شده سیما در ارتباط با موضوع دفاع مقدس در ده سال اخیر می‌پردازد.

قاسمی گفت: همچنین شبکه یک سیما از۳۱ شهریور تا ۶ مهر در برنامه‌های صبحگاهی خود با دعوت از چهره‌های شاخص دوران دفاع مقدس، به بیان خاطرات آنان و شرایط جنگ در آن مقطع خواهد پرداخت.

مدیر پروژه هفته دفاع مقدس سیما؛ با بیان اینکه شبکه‌های مختلف سیما در این هفته فیلم‌های سینمایی متنوعی را در معرض دید مخاطبان خود قرار می‌دهند، افزود: از اقدامات شبکه‌های یک و دو سیما، پخش فیلم‌های دفاع مقدس در آن ایام است که شامل فیلم‌های جدید از جمله «شب واقعه»، «شور و شیرین»، «روزهای زندگی»، «به کبودی یاس»، «زخم شانه حوا»، «گلوگاه شیطان» را می‌توان نام برد، که این فیلم‌ها برای اولین بار از سیما پخش خواهند شد.
وی همچنین برنامه «از آسمان» یا «زنده باد زندگی» را اختصاص به مباحث مربوط به خانواده شهدا دانست و گفت: خانواده شهدا با حضور در این برنامه‌ها به بیان ویژگی‌های شهیدان خود می‌پردازند.

دکتر قاسمی ویژه برنامه‌های شبکه سه سیما را شامل برنامه‌های متنوعی دانست و افزود: این شبکه با اختصاص برنامه «دیروز، امروز، فردا» در هفت شب متوالی در هفته دفاع مقدس به موضوعاتی از جمله نقش جهاد سازندگی و سنگرسازان بی‌سنگر، نقش روحانیان در دفاع مقدس، غرب در جنگ علیه جمهوری اسلامی ایران، راهکارهای اشاعه فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت و نقش جوانان در دفاع مقدس با حضور چهره‌های شاخص دفاع مقدس خواهد پرداخت.

قاسمی گفت: برنامه «مدال سرخ» ویژه برنامه‌ای در ارتباط با شهیدان ورزشکار و برنامه «یک نشان از بی‌نشان» در ارتباط با شهیدان گمنام از شبکه سه سیما پخش می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به حضور و نقش دانشگاهیان در دفاع مقدس گفت: شبکه چهار سیما با برنامه «طلوع» در هفت شب متوالی مربوط به این دوران به نقش دانشگاه‌ها، استادان و دانشجویان در دفاع مقدس می‌پردازد و دستاوردهای این حضور را واکاوی می‌کند.

همچنین برنامه «هزار و یک شب» نیز ادبیات دفاع مقدس را با حضور شاعران و نویسندگان این عرصه مورد بررسی قرار خواهند داد.

مدیر پروژه هفته دفاع مقدس در سیما با بیان اینکه شبکه تهران با برنامه «تهران۲۰» در هفت شب هفته دفاع مقدس با حضور چهره‌هایی همچون وزیر خارجه دوران جنگ، مسئول تبلیغات جنگ، فرماندهان ارتش و سپاه و مسئولان جهاد سازندگی به موضوع جنگ و دفاع مقدس می‌پردازد، خاطر نشان کرد: دو برنامه «حقیقت ماندگار» که اختصاص به گفت‌وگو با چهره‌های ماندگار دوران جنگ دارد و برنامه «لحظه پروانگی» مختص زندگی نامه شهدای مناطق مختلف تهران از شبکه پایتخت برای علاقمندان پخش می‌شود.

گزارش روابط عمومی سیما حاکی است، دیگر شبکه‌های سیما نیز ویژه برنامه‌های مختلفی را برای پخش تدارک دیده‌اند.

به گفته دکتر قاسمی، شبکه قرآن سیما در هفت برنامه ویژه شبانگاهی و صبحگاهی خود با دعوت از قاریان، روحانیان و مداحان اهل بیت (ع) که در جنگ حضور داشته‌اند، خاطرات آن‌ها را از دوران دفاع مقدس برای بینندگان واکاوی می‌کند.

دکتر قاسمی که مدیریت شبکه آموزش سیما را نیز عهده دار است، ویژه برنامه‌های این شبکه را شامل موسیقی و شعر و ادبیات دفاع مقدس دانست که در آن با دعوت از شاعران، آهنگ سازان و خوانندگان دوران دفاع مقدس، آثار هنری آن‌ها در ارتباط با جنگ مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

وی افزود: برنامه «رادیو ۷» نیز در این ایام ویژه دفاع مقدس و جنگ خواهد بود و برنامه «صبح دیگر» به مباحثی درباره خانواده و جنگ می‌پردازد و فیلم‌های طنز جنگی نیز در برنامه «هفته نامه» مورد بررسی قرار می‌گیرد.

مدیر شبکه آموزش با اشاره به نقش پزشکان، پرستاران و دانش آموزان در هشت سال دفاع مقدس اظهار گفت: شبکه آموزش سیما در ویژه برنامه‌هایی خاص به فعالیت‌های این قشر از افراد جامعه می‌پردازد.

دکتر قاسمی با اشاره به اینکه شبکه نمایش و شبکه مستند نیز فیلم‌های داستانی و مستندهای مربوط به هفته دفاع مقدس را در معرض دید مخاطبان خود می‌گذارند، یادآور شد:
شبکه نمایش در هفت شب متوالی ساعت۲۱ و۲۳ فیلم‌های جنگی و دفاع مقدس پخش می‌کند و شبکه مستند نیز در شب‌های هفته دفاع مقدس به پخش بهترین مستندهای مربوط به این دوران خواهد پرداخت.

مدیر پروژه هفته دفاع مقدس سیما با بیان اینکه شبکه‌های جام جم سیما با تولید ویژه برنامه‌هایی خاص این هفته، به یادآوری ایثارگری‌های رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس می‌پردازند گفت: یکی از رویکردهای اصلی این شبکه پرداختن به مظلومیت ملت ایران در جنگ است، ضمن آنکه پرده از نقاب منافقانه رسانه‌های غربی در برخورد با انقلاب و هشت سال دفاع مقدس بر خواهد داشت.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار