بازدید 4511

اقامه دعوا علیه منافقین در عراق

کد خبر: ۲۷۲۶۸۸
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۱:۱۲ 16 September 2012
سفیر کشورمان در عراق گفت: علیه سران گروه تروریستی منافقین اقامه دعوا شده است.

به گزارش واحد مرکزی خبر از بغداد، حسن دانایی فر با اشاره به اسکان ۲۷ ساله اعضای منافقین در پادگان اشرف و استفاده این گروه از این مرکز برای اقدامات تروریستی و به شهادت رساندن حدود ۱۲ هزار نفر از مردم بی‌دفاع و بی‌گناه کشورمان گفت: علیه سران و مسئولان این گروه تروریستی اقامه دعوای قضایی شده است تا به شکایات خصوصی آسیب دیدگان از این گروه رسیدگی شود.

وی افزود: در داخل عراق هم پرونده‌های قضایی زیادی علیه منافقین تشکیل شده است.

وی خاطرنشان کرد، در زمان انتفاضه شعبانیه اعضای منافقین به همراه نیروهای صدام مردم عراق را قتل‌عام کردند و هم اکنون خانواده ها و وابستگان قربانیان عراقی خواهان رسیدگی به شکایاتشان هستند.

دانایی فر افزود: بیش از ۱۴۵ پرونده شکایت در عراق ضد منافقین تشکیل شده که باید در دادگاه به این شکایت‌ها رسیدگی شود.

خروج آخرین گروه منافقین از پادگان اشرف

هفتمین و آخرین گروه از منافقین ساکن پادگان اشرف بامداد امروز با ۴۳ اتوبوس این محل را ترک کردند.

ششصد و هشتاد نفر از آخرین بازمانده‌های گروهک تروریستی منافقین در کمپ اشرف از این محل که سال‌ها در آن لانه کرده بودند بیرون آورده شده و به کمپ لیبرتی در نزدیکی فرودگاه بغداد منتقل شدند.

در دسامبر ۲۰۱۱ سازمان ملل و دولت عراق با امضا تفاهم نامه‌ای موافقت کردند این گروه تروریستی از پادگان اشرف خارج شوند و به کمپ ترانزیتی لیبرتی در نزدیکی فرودگاه بغداد منتقل شده تا از آنجا مکانی دیگر برای زندگی رقت بار خود در اروپا پیدا کنند.

مقامات عراقی فروش وسایل داخل این پادگان توسط منافقین را غیر قانونی اعلام کرده و این وسایل را متعلق به مردم عراق می‌دانند.

هم اکنون پس از تخلیه پادگان اشرف، این پادگان در اختیار دولت عراق قرار گرفته است.

به گفته برخی از خانواده‌های فریب خورده و اسیر در دست منافقین، این خانواده‌ها سال‌هاست از دیدن فرزند و همسران خود محروم هستند و گردانندگان پادگان اشرف، اجازه کوچک‌ترین دیدار را به خانواده‌ها نمی‌دهند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها