بازدید 21910

مسيحيان سوريه هم دست به سلاح شدند

کد خبر: ۲۷۲۵۵۴
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۶:۴۵ 15 September 2012
هم‌زمان با سفر پاپ بنديکت هفدهم به لبنان، در سوريه اعلام شد که مسيحيان شهر حلب براي دفاع از خود در برابر شورشيان مسلح وهابي دست به اسلحه شده‌اند.

به گزارش «ايران‌آباد»، پس از آنکه شورشيان سوريه در دو شهر حلب و حمص کليساهاي مسيحيان را هدف حملات خمپاره‌اي خود قرار دادند و شهروندان مسيحي را تهديد به قتل و غارت کردند، از حلب خبر مي‌رسد مردم مناطق مسيحي نشين حلب شامل ارمني‌ها و ارتودکس‌ها اقدام به گرفتن سلاح از دولت براي دفاع از خود در برابر حملات احتمالي شورشيان مسلح کرده‌اند.

روزنامه ديلي تلگراف در گزارشي از شهر حلب مي‌نويسد در طول شش هفته گذشته دستکم 150 نفر از جوانان مسيحي حلب با پيوستن به گروه‌هاي مقاومت مردمي براي ممانعت از ورود شورشيان به محلات مختلف، عملاً وارد نبرد با آنها شده‌اند.

اين اتفاق پس از آن افتاد که در اواخر ماه اوت گذشته گروهي از تروريست‌هاي عضو جبهه النصره وابسته به القاعده و جبهه التوحيد وابسته اخوان المسلمون به زور وارد منازل مسيحي‌ها در محله الجديده شدند و اقدام به ضرب و جرح آنها کرده و از آنها مي‌خواستند کارگاه‌هاي مشروب‌ سازي را به آنها نشان بدهند و در غير اين صورت، اقدام به کشتن مي‌کردند.

پس از اين اقدام گروه‌هاي مقاومت مردمي با شورشيان درگير شده و آنها را از محله اخراج کردند تا آنکه نيروهاي ارتش سر رسيدند و کل آن منطقه را از وجود شورشيان مسلح پاکسازي کردند.

يک شهروند مسيحي با بيان اينکه شورشيان پس از ورود به محله الجديده اقدام به اشغال منازل و تبديل آن به مقر نظامي و مستقر کردن تک تيرانداز بر پشت بام‌ها مي‌کردند، گفت: اعدام دستجمعي 20 نظامي دولتي پس از دستگيري، وحشت بسياري را از اقدام وحشيانه شورشيان باعث شده است و مردم محلات مختلف حلب خود را آماده نبرد با آنها کرده‌اند.

يک پيرزن نيز به خبرنگار ديلي تلگراف گفت که چهار فرزندش پس از ورود شورشيان به حلب به بيروت فرار کرده‌اند، آنها شعار مي‌دهند علوي بتابوت، مسيحي ببيروت و همين مساله باعث شد تا خيلي‌ها به فکر دفاع از خود بيفتند.

پدر جان، يک کشيش مسيحي است که روايت ديگري از حضور شورشيان در محلات دارد. وي آنها را کشاورزاني مي‌داند که سلاح به دست گرفته‌اند تا شهر مدرن حلب را نابود کند. وي مي‌گويد آنها وقتي به خانه‌ها حمله مي‌کنند، هر چه را که ببينند غارت مي‌کنند، از لباس تا کپسول‌هاي گاز و آتش‌نشاني، به گفته وي شورشيان به دکور خانه‌ها هم رحم نمي‌کنند.

اين تحولات در حالي روي مي‌دهد که پاپ، رهبر کاتوليک‌هاي جهان در سفر به لبنان و در سخناني از کشورها مختلف خواست از قاچاق سلاح به سوريه خودداري کنند و روند مسلح کردن شورشيان را متوقف کنند. اين سخنان در حالي ايران مي‌شود که کشورهاي غربي نقش غيرقابل انکاري در مسلح کردن شورشيان سوريه داشته و دارند. 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها