بازدید 28550
۲
جزییات دیدار بشار اسد و اخضر ابراهیمی

بشار اسد، معنای بحران سوریه را بهتر از من می‌فهمد

اخضر ابراهیمی، دیپلمات کهنه‌کار الجزایری که در یک ماه اخیر به عنوان نماینده ویژه سازمان ملل در سوریه منصوب شده است، به دیدار بشار اسد رفت و دقایقی پیش، جزییاتی از این دیدار را منتشر کرد.
کد خبر: ۲۷۲۵۲۳
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۲ 15 September 2012
اخضر ابراهیمی، دیپلمات کهنه‌کار الجزایری که در یک ماه اخیر به عنوان نماینده ویژه سازمان ملل در سوریه منصوب شده است، در نخستین اظهار نظر خود پس از دیدار با بشار اسد، رئیس جمهور سوریه گفت که بشار اسد، معنای بحرانی را که در سوریه هست، بیشتر از وی درک کرده است.

به گزارش «تابناک»، وی در این باره افزوده است: ما با هم درباره مسأله سوریه سخن گفتیم. من بر این باورم، آقای رئیس‌جمهور بسیار بیشتر ابعاد، عمق و دامنه بحران کشورش را می‌شناسد.

ابراهیمی گفته است، در این دیدار همچنین همه وضعیت‌های ممکن برای آینده سوریه را بررسی کردیم. با وجود این، هنوز به هیچ طرح مشخصی در این زمینه دست پیدا نکرده‌ایم.

وی اذعان کرده، به دنبال آن است به همه کشورهایی که به نوعی با موضوع سوریه در ارتباط هستند، سفر و با مقامات این کشور‌ها گفت‌وگو کند؛ شاید بتواند راهکاری برای بحران سوریه فراهم کند.

نماینده ویژه سازمان ملل از سفر دوباره خود به سوریه در آینده‌ای نزدیک خبر داده و گفته است که دوباره برای ادامه گفت‌وگو‌ها به این کشور سفر خواهد کرد.

اخضر ابراهیمی که پس از استعفای کوفی عنان، جای وی را گرفته، امیدوار است کاری را که دبیر کل سابق سازمان ملل نتوانست انجام دهد، به انجام برساند.

عنان یکی از دلایل شکست خود در پایان دادن به بحران سوریه را وجود چند صدایی در میان اعضای شورای امنیت سازمان ملل و دخالت کشورهای دیگر در امور داخلی سوریه دانسته بود.

بنا بر این گزارش، روز گذشته نیز در ارتباط با بحران سوریه، خبرگزاری رسمی این کشور در خبری اعلام کرد که یک کشتی پر از سلاح، از لیبی رهسپار این کشور شده و در آب‌های ترکیه پهلو گرفته است.

گفتنی است، کشورهای عربستان سعودی و قطر آشکارا از فرستادن سلاح برای مخالفان اسد در سوریه خبر داده‌اند. کشورهایی همچون ترکیه نیز به کمک مالی و لجستیک و اطلاعاتی مشغولند. در این جبهه، انگلیس و آمریکا نیز همچنان به کمک‌های مالی و اطلاعاتی خود به مخالفان اسد ادامه می‌دهند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶۵
انتشار یافته: ۲
خوب معلومه که اسد بهتر از ابراهیمی وضعیت سوریه رو درک میکنه. ولی ایامیتونه بهترین راه رو انتخاب کنه???!!!!??
ایشون هم کاری از دستش ساخته نخواهد بود !!!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل