بازدید 4195

تظاهرات ضد آمریکایی در جهان اسلام

کد خبر: ۲۷۲۳۴۰
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۷:۳۹ 14 September 2012
امروز کشورهای مختلف جهان اسلام شاهد تظاهرات‌های گسترده‌ای بودند که در اعتراض به جسارت اخیر آمریکایی-اسرائیلی‌ها به پیامبر اکرم (ص) برگزار شد.

به گزارش فارس، امروز جمعه کشورهای مختلف جهان اسلام شاهد برگزاری تظاهرات‌ گسترده مردم معترض به توهین به ساحت پیامبر اکرم (ص)، هستند.

جهان اسلام از فلسطین و مصر گرفته تا اندونزی، امروز پس از برگزاری نمازجمعه به انتشار فیلم موهن آمریکایی-اسرائیلی و سیاست‌های دوگانه آمریکا و غرب در قبال آزادی بیان، اعتراض کردند.

مصر

امروز پلیس مصر برای متفرق کردن تظاهرات‌کنندگان خشمگین مصری از مقابل سفارت آمریکا در این کشور که برای سومین روز پیاپی برای اعلام محکومیت ساخت فیلم موهن آمریکایی علیه پیامبر اسلام در این محل تجمع کرده اند، از گاز اشک‌آور استفاده کرد.

 

نیروهای امنیت مرکزی مصر همچنین دیوارهای آهنین و سیم های خاردار را در ورودی های خیابان های منتهی به سفارت آمریکا در خیابان گاردن سیتی واقع در مرکز قاهره ایجاد کرده اند تا مانع از ورود معترضان به آن شوند.

تعداد زخمی‌های تظاهرات 3 روزه مردم در اطراف سفارت آمریکا و میدان التحریر و مسجد عمر مکرم، تاکنون به بیش از 224 نفر رسیده است.

یمن

امروز همچنین، تظاهرات‌کنندگان یمنی هم تلاش کردند تا وارد سفارت آمریکا در شهر صنعا شوند، که پلیس با تیراندازی به سمت آن‌ها، تلاش کرد از این اقدام جلوگیری کند، که بر اثر این تیراندازی‌ها چندین نفر زخمی شده‌اند.

پلیس بعلاوه برای متفرق کردن مردم، از گاز اشک‌آور و ماشین‌های آب‌پاش استفاده کرده است.

پیش از این هم نیروهای امنیتی در برخورد با تظاهرات‌کنندگان، حداقل 4 نفر را کشته و ده‌ها نفر را زخمی کرده بودند.

علاوه بر پلیس و نیروهای امنیتی، شماری از تفنگداران آمریکایی نیز به یمن اعزام شده و در سرکوب تظاهرات‌کنندگان معترض به اهانت به پیامبر اسلام، شرکت کرده‌اند.

افغانستان

ظهر امروز هزاران تن از ساکنان ولایت «ننگرهار» افغانستان در اعتراض به فیلم موهن آمریکایی دست به تظاهرات زدند.

تظاهرات کنندگان با شعار مرگ بر آمریکا از منطقه «غنی‌خل» به سوی شهر «جلال‌آباد» مرکز ولایت ننگرهار حرکت کردند. مردم در پایان این تظاهرات، مردم آدمک اوباما و پرچم آمریکا را به آتش کشیدند.

امروز همچنین، شهر کابل هم از بیم تظاهرات‌های مردمی شاهد تدابیر امنیتی شدید بود.

اندونزی

اعتراضات امروز محدود به منطقه خاورمیانه نبوده و مردم کشورهای اسلامی شرق آسیا نیز تظاهرات ضدآمریکایی برگزار کردند.

صدها نفر از مسلمانان اندونزی از گروه‌های مختلف با تجمع در مقابل سفارت آمریکا در جاکارتا تولید فیلم ضد اسلامی در آمریکا را محکوم کردند.

آنها در این تجمع توهین به مقدسات اسلامی به ویژه پیامبر اسلام(ص) را شدیدا محکوم کردند.

«محمد اسماعیل» از سازمان‌دهندگان این تجمع گفت: تولید چنین فیلم‌های توهین آمیزی به بهانه آزادی بیان یک فاجعه است. اسلام هم آزادی بیان را به رسمیت می‌شناسد اما نه آزادی که مقدسات دیگران مورد تمسخر قرار گیرد.

این تجمع درحالی برگزار شد که سفارت آمریکا تحت تدابیر شدید نیروهای امنیتی اندونزی بود.

سودان

مردم سودان هم امروز همگام با مردم دیگر کشورهای اسلامی، با برگزاری تظاهرات ضدآمریکایی، به انتشار فیلم موهن آمریکایی اسرائیلی اعتراض کردند.

این تظاهرات در خارطوم پایتخت سودان برگزار شده و شرکت‌کنندگان در آن تلاش کردند تا وارد سفارت انگلیس و آلمان در این شهر شوند.

پلیس سودان برای متفرق کردن معترضان مجبور به استفاده از گاز اشک‌آور شد.

امروز همچنین قرار است این تظاهرات‌ها در عربستان، کویت، تونس، فلسطین و چندین کشور اسلامی دیگر نیز برگزار شود. دامنه اعتراضات در چند روز اخیر به حدی بوده که آمریکا سفارت خود در چندین کشور را تخلیه کرده و تمام سفارتخانه‌های خود را به حالت آماده‌باش درآورده است. امروز به علاوه کارکنان دولت و دیپلمات‌های آمریکایی از حضور در بیت‌المقدس منع شده‌اند.

علاوه بر آمریکا، امروز آلمان هم سفارتخانه‌های خود در شمال آفریقا و کشورهای اسلامی را موقتا تعطیل کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل