بازدید 27336
کیوسک بین‌المللی «تابناک»

چرا اوباما از دیدار با نتانیاهو خودداری کرد؟

مخالفت اوباما با دیدار با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و تحلیل رسانه‌های گوناگون از علت این کار، هشدار جیمی کارتر، رئیس جمهوری سابق آمریکا درباره موضع آمریکا در قبال ایران و خاورمیانه، مخالفت انگلیس با اقدام نظامی احتمالی علیه ایران و درخواست رئیس‌جمهور فرانسه از رژیم صهیونیستی درباره پیگیری دیپلماسی، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.
کد خبر: ۲۷۲۱۰۰
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۱ - ۰۹:۰۰ 13 September 2012
خودداری اوباما از دیدار با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و تحلیل رسانه‌ها از علت این اقدام، هشدار جیمی کار‌تر، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا درباره موضع آمریکا در قبال ایران و خاورمیانه، مخالفت انگلیس با اقدام نظامی احتمالی علیه ایران و درخواست رئیس‌جمهور فرانسه از رژیم صهیونیستی درباره پیگیری دیپلماسی، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

به گزارش «تابناک»، یکی از مهمترین اخباری که در ۲۴ ساعت گذشته، توجه شمار بسیاری از رسانه‌های جهان را به خود جلب کرده، تشدید بی‌سابقه اختلاف نظر‌ها میان آمریکا و رژیم صهیونیستی درباره ایران است که روز گذشته به رد درخواست دیدار بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی از سوی باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا انجامید.


روزنامه «نشنال پست» کانادا از جمله آخرین رسانه‌هایی است که به این موضوع پرداخته و مانند اکثر قریب به اتفاق دیگر مطبوعات، آن را به حمله تند نتانیاهو به آمریکا بر سر تعیین «خط قرمز» به ایران مربوط دانسته است. در پی اعلام وزیر خارجه آمریکا، مبنی بر اینکه آمریکا هیچ خط قرمزی را برای برنامه هسته‌ای ایران تعیین نمی‌کند، نتانیاهو در اظهاراتی شدیداللحن اعلام کرد، کسانی که از تعیین خط قرمز خودداری می‌کنند، هیچ «حق اخلاقی» برای جلوگیری از حمله اسرائیل به ایران ندارند. البته دولت آمریکا تفاوت در زمان‌بندی برنامه‌ها را دلیل عدم امکان پذیری دیدار اوباما و نتانیاهو دانسته، ولی نشنال پست نیز همچون دیگران بر این باور است دلیل اصلی ماجرا این نیست.


در این میان، برخی رسانه‌های آمریکایی و انگلیسی درصدد برآمده‌اند با برجسته ساختن اخباری دیگر در این رابطه، چنین بیان کنند که هیچ گونه مشکل و اختلاف نظری میان آمریکا و رژیم صهیونیستی نیست و موضع هر دو در قبال ایران یکسان است.

روزنامه انگلیسی «تلگراف» از همین جمله است که با اشاره به یک تماس تلفنی که روز گذشته میان اوباما و نتانیاهو انجام گرفته، این کار را تلاشی از سوی آمریکا به منظور کاهش تنش‌ها با رژیم صهیونیستی ارزیابی کرده است.

این روزنامه همچنین با گذاردن نقطه تمرکز خود بر اعلام رسمی کاخ سفید مبنی بر تفاوت در زمان‌بندی برنامه‌ها، تلاش کرده تشدید اختلافات میان دو طرف را تا اندازه‌ای انکار کند.


در همین حال، گروه‌ها و شخصیت‌های آمریکایی نیز به طور فزاینده‌ای ضمن مخالفت با مواضع تند رژیم صهیونیستی در قبال ایران، با تعیین ضرب‌الاجل از سوی آمریکا برای ایران مخالفت می‌کنند.

«تایمز اسرائیل» جدید‌ترین اظهارنظر «جیمی کار‌تر»، رئیس جمهوری سابق آمریکا را در این زمینه منتشر کرده که در سخنانی جالب توجه، از اوباما خواسته از «کشیدن خطی در شن‌ها» بر سر برنامه هسته‌ای ایران بپرهیزد.
وی همچنین با انتقاداتی از دولت آمریکا، اظهار داشته نفوذ این کشور در خاورمیانه هیچ‌ گاه به اندازه هم‌اکنون کم و ضعیف نبوده است.


اما تشدید مخالفت‌ها با مواضع رژیم صهیونیستی، تنها محدود به آمریکا و آمریکایی‌ها نیست، بلکه دیگر کشور‌ها نیز به طور فزاینده‌ای در تقابل با دیدگاه‌های این رژیم در قبال ایران قرار می‌گیرند. از روز گذشته تاکنون، گزارش منتشره در روزنامه «دیلی میل» انگلیس به محملی برای بحث رسانه‌ای تبدیل گشته که مدعی شده بود، «سر جان سورز»، رئیس دستگاه جاسوسی انگلیس (ام.آی ۶) به تازگی سفری محرمانه به سرزمین‌های اشغالی داشته تا رژیم صهیونیستی را از ایده حمله احتمالی به تأسیسات هسته‌ای ایران منصرف کند. وی همچنین از سوی دولتش حامل این پیام بوده که انگلیس با انجام چنین حمله‌ای مخالف است.


در پابان، سایت خبری «آروتز شوا» به جدید‌ترین اظهارات «فرانسوا اولاند»، رئیس جمهور فرانسه درباره برنامه هسته‌ای ایران اشاره کرده که در آن، از رژیم صهیونیستی خواسته از اقدامات دیپلماتیک در قبال ایران حمایت کند. آروتز شوا می‌نویسد، به این ترتیب فرانسه نیز به جمع کشورهای همسویی پیوسته که همگی از رویکرد صلح‌آمیز در قبال ایران حمایت می‌کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵۷
انتشار یافته: ۲۴
شایدامریکاواسرائیل اختلاف نظرهایی داشته باشندولی اوبامامیدونه که حیات خودش وپست ریاست جمهوریش دست اسرائیله.
سلام
خدا رو هزار مرتبه شکر که دشمنان ایران از احمق ها هستند،کسانی که با این جمله مخالفند و آمریکا را عقل کل جامعه بشری می پندارند بزودی پی به این ماجرا خواهند برد،بشریت مسیری را طی می کند و خواهد کرد که دیگر در رآس آن آمریکا نخواهد بود و نه هیچ کشور سلطه طلبی.
در طول ده هاي گذشته تا اين حد اختلاف بين اين ها ديده بوديد
ببينيد خدا چه غزتي به ما داده كه اين طور بر عليه يك ديگر صحبت ميكنند و رسانه اي ميشود و همين طور پا فشاري شما مردم و بدانيد پيروزي نزديك است دررود بر شما
آخه اسرائیل چه پخیه که بخواد به ما حمله کنه؟؟؟؟
اینا همش جنگ رسانه ایه
به زودی مسئله هسته ای ایران برای همیشه حل و بسته خواهد شد . انشااله. و وضع تحریم ها هم کم کم کاسته و بر طرف میشود و روزهای خوب وخوش در انتظار ملت بزرگ ایران است.
نه اسراييل نه نوكر ان اسراييل در برابر استقامت ملت ايران هيچ غلطي نمي توانند بكنند
اسرائیل خیلی زودبی محلی دولت آمریکا به جیغ ودادهاشو با پخش فیلم توهین آمیز تلافی کردو آمریکا را وارد بحران کرد.کاملا" مشخصه که اسرائیل ازمدتهاقبل برنامه ریزی کرده بوده که هروقت آمریکا باب میلش رفتار نکرد ازاین گونه شرها به پا کنه.حالا کم کم میشه درک کردچرا دولتمردان آمریکا اینقدر از اسرائیل وحشت دارن چون میدونن اسرائیلیها دست بهرکاری میزنن برای اهداف شومشون.کاش این موضوع سران کنگره وکاخ سفید روبیدارکنه
یعنی واقعا اینا به اون تحلیلی که گفته بود در جنگ با ایران فقط پانصد اسراییلی کشته میشود چنگ زدن و اینطور فکر میکنن !!!
اسراییل اگه بخاد با ایران درگیر بشه اول باید مشکل حماس و خصوصا حزب الله رو حل کنه
شاید میخاد همزمان امریکا رو با ایران درگیر کنه و از اونطرف خودش با مقاومت درگیر بشه
اما دولت مردان امریکا خب میدونن درگیری با ایران چه فاجعه ای خواهد بود و به همین دلیل دائما مخالفت میکنن
اینم یک نمونش
بابا ولش کنید تا حمله کنه بقیش با ما قول میدم بعد از 12 ساعت به غلط کردم بیافته
خوشبینانه اش این است که صهیونیستا کمکهای مالی خودرا اختصاص داده اند به جمهوری خواهها واوباما را پیچاندند
دنیا هرگز جنگ افروزی رو نمی پذیره.وقتی مسائل بین المللی رو میشه از راه دیپلماتیک حل کرد جنگ چرا؟
پررو تر از دولت اسرائیل در عالم وجود ندارد، خود را به مظلومیت میزند و از تهدید ما سخن میگوید در حالیکه خود صدها بمب اتم آماده دارد و میتواند ما را نابود کند بگذریم از کشورهای دیگر غربی که ده ها هزار موشک اتمی دارند.
باید اکنون مسئولان کشورمان ضمن حفظ دستاوردهای ملت و به دور از جنجال و هیاهو ،به طور جدی در مذاکرات هسته ای با دنیا به یک تعامل دست یابد وگرنه ذخایر ملی و ارزی و انرژی به سرعت به دلیل تحریم ها و تهدیدها هدر می رود و به قول معروف نمی توان تا آخر دنیا با همه قهر بود.
میگم میشه خواهش کنیم که این صفحات رو در اینترنت باز بگذارید که ما هم به منابع اصلی خبرها دسترسی داشته باشیم؟ یا اینکه همچنان باید وی پی ان استفاده کنیم! !
سلام
بابا اينا همش حرفه اينا جرات حمله كردن ندارن
اگه مردن حمله كنن ببينن چه جوري جوابشونو مي ديم كه همه انگشت به دهن بمونن
مرگ بر اسرائيل
خدا را شکر
موضع محافظه کارانه آمریکا فقط و فقط به دلیل انتخابات پیش روست.
فقط کافیه صبر کنید انتخابات تموم بشه اونوقت میبینید که این همون گرگ سابق هست یانه.
هر گونه حمله اسرائیل، آمریکا، جهان غرب و حتی آژانس بین المللی را در این حمله شریک خواهد کرد.
غرب با بهانه تراشی و عدم همکاری برای رسیدن به یک برنامه مثبت در گفتگوی هسته ای با ایران، آمریکا نیز با تسلیح صهوینیست ها و بالابردن قدرت بازدارندگی اسرائیل برای جرئت به حمله و دادن اطلاعات به آن و انحراف افکار عمومی در برنامه هسته ای و دادن اطلاعات نادرست به آژانس برای طرح ادعاهای غلط و آژانس و شخص اومانو با فشارهای غیر اخلاقی و غیر حقوقی به ایران و دادن بهانه به دست اسرائیل ئو عدم رویکرد مثبت برای حضور ایران در آژانس و همکاری و... همگی مورد اتهام هستند.
بنابراین ایران علاوه بر پاسخ قدرتمند به اسرائیل، باید پاسخ های متناسب با هر یک از این موارد را نیز مد نظر قرار دهد.
این تبلیغات رسانه های در مورد مخالفت غرب و آمریکا و آژانس و... علاوه بر اهداف چند گانه، جنبه تبلیغات نیز دارد تا در صورت حمله، دامن خود را از هر گونه اتهام مبرا سازند.
ایران باید از هم اکنون علاوه بر تعیین پاسخ های مناسب به هر کدام، باید مسئله تبلیغاتی این پاسخ ها را از حالا (بلکه پیش تر از این)فراهم نماید، همان گونه که آنها چنین می کنند.
باید حق حمله ایران را در تبلیغات و از نظر حقوقی به شدن دنبال نماید و برای این کار تیم های تخصصی لازم دارد، تا مثل همیشه به صورت انفعالی رفتار نکند.
حتی در صورت عدم حمله اسرائیل، تبلیغات مورد اشاره ایران، فوایدی هم خواهد داشت.
همه که درباره راه حل دیپلماتیک همفکر و همسو هستند ، چرا به نتیجه نمیرسه
این جای سوال داره ؟
ان پیر فرزانه بارها گفت که امریکا واذنابش هیچ غلطی نمی توانند بکنند .
هیچ چیزی به اندازه ی این موضوع که ایران عزیز به قدرتی انکار ناپذیر مبدل گشته، و کسی جرات تعدی و تجاوز به این سرزمین را ندارد خوشحالم نمیکند!! شهدا جایتان خالی.... 
مشخصه وقتی حرف بی خود و غیر منطقی بزنه همه علیه ش میشن ... آخه اونا از عواقب حمله این رژیم به ایران آگاهند
چون اوباما هم یه چیزی به اسم مغز در کله اش داره و احیانا فهمیده که خیلی مسخره هست که یک کشور دویست و شصت ملیونی مثل آمریکا ، تا این حد دنباله روی سیاست های یک محدوده اشغالی و جعلی بنام اسرائیل باشه که حتی هویت ملی واقعی نداره .
حتی اوباما هم فهمیده که اسرائیل چقدر از آمریکا سوء استفاده کرده و خون مردم بیگناه غزه دستان سیاست مداران اسرائیلی رو لکه دارتر کرده
چه صحنه مزحکی بود که میت رامنی نوکر صفت سر زنان سینه زنان رفته بود به دست بوسی صهیونیست های غاصب .
اسرایل کوچکتر از آن است که بتواند به ایران حمله کند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها