بازدید 30358

خنثی سازی طرح ترور نخست وزير هند در تهران

کد خبر: ۲۷۱۸۳۶
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۵ 11 September 2012
در حالي كه جمهوري اسلامي ايران توانست با ديپلماسي خوب و در تراز يك نشست جهاني، اجلاس غيرمتعهد‌ها در تهران را در عالي‌ترين سطح و بدون هيچ گونه مشكل امنيتي برگزار نمايد، اما اخبار و گزارش‌هاي دريافتي از تلاش دولت‌هاي متخاصم با جمهوري اسلامي براي شكست اين اجلاس حكايت دارد.

يك مقام آگاه در اين ارتباط به خبرنگار «جوان» گفت: دولت‌هاي غربي پس از آنكه نتوانسته بودند، بسياري از سران كشورها از جمله مان‌موهان سينگ، نخست وزير هند را از حضور در نشست تهران منصرف نمايند، گروه‌هاي تروريستي را مأمور كرده بودند تا با پياده كردن ترور نخست وزير هند در جريان حضور در تهران، اجلاس را با چالش اساسي مواجه سازند. از اين رو يك تيم ترور مأموريت يافته بود نخست‌وزير هند را كه پس از ۳۰ سال براي نخستين بار به تهران سفر كرده بود مورد هدف قرار دهند كه خوشبختانه با هوشياري به موقع نيروهاي امنيتي اين طرح خنثي شد و تيم ترور نيز دستگير و بازداشت شدند.
 
سياه‌نمايي از اوضاع داخلي ايران براي منصرف كردن هيئت‌هاي بلندپايه عضو عدم تعهد از سوي غربي‌ها تا آنجا ادامه داشت كه به آنها گفته شده بود، ايران حتي توان تأمين پذيرايي از مهمانان شركت‌كننده در اجلاس را هم ندارد، به گونه‌اي كه يكي از رؤساي جمهور در ديدار با دكتر احمدي نژاد اين موضوع را مورد اشاره قرار داده بود. فراتر از آن، اينكه بسياري از هيئت‌هاي عالي‌ رتبه در ديدار‌هاي خود با رهبر معظم انقلاب و رئيس‌جمهور اذعان كرده‌اند كه براي سفر به تهران شديداً تحت فشار دولت‌هاي غربي بوده‌اند.

اما ورق تبليغات مسموم غربي‌ها عليه ايران از جايي برگشت كه هيئت‌هاي شركت كننده در تهران با مشاهده واقعيت‌هاي كشور به عمق كينه و دشمني غربي‌ها با ايران پي بردند. مشاهده اوضاع آرام كشور برخلاف سياه‌نمايي رسانه‌هاي غربي موضوعي بود كه تعجب بسياري از ناظران را برانگيخته بود. از ديگر نكات برجسته اجلاس تهران پخش مستقيم همه برنامه‌هاي اجلاس تهران از شبكه‌هاي تلويزيوني بود كه برخلاف بسياري از اجلاس‌هاي جهاني مشابه بدون كمترين محدوديتي پخش شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار