بازدید 9369

زمان اعزام زائران حج تمتع به مکه

کد خبر: ۲۷۱۴۱۱
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۲ 09 September 2012
رئیس سازمان حج و زیارت زمان اعزام زائران به حج تمتع را از چهارم مهر ماه اعلام کرد و گفت: در سنوات گذشته نیمی از زائران ایرانی توسط هواپیماهای سعودی جابه‌جا می‌شدند اما امسال این کار تماماً با هواپیماهای کشور صورت می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، حجت‌الاسلام سید احمد موسوی ظهر امروز در همایش بزرگ «آداب دیدار» در جمع زائران حج تمتع خراسان شمالی گفت: البته عوامل برگزاری حج از 30 شهریور ماه امسال به منظور فراهم ساختن مقدمات پذیرش زائران بیت الله الحرام اعزام می‌شوند.

وی تصریح کرد: طبق سهمیه اختصاص یافته به جمهوری اسلامی 75 هزار زائر ایرانی در قالب 449 کاروان امسال به مکه معظمه مشرف خواهند شد.

رئیس سازمان حج و زیارت اضافه کرد: 18 ایستگاه پروازی در کشور برای اعزام حجاج به عربستان در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به پیش بینی 300 پزشک برای مداوای زائران در مکه و مدینه گفت: البته عربستان نیز نسبت به ارائه خدمات پزشکی به زائران بر اساس تفاهم‌نامه‌ها مسئولیت دارد.

حجت الاسلام موسوی همچنین از جابه‌جایی تمام زائران ایرانی در حج تمتع امسال توسط هواپیمایی ماهان خبر داد.

به گفته وی در سنوات گذشته نیمی از سفر زائران ایرانی به حج تمتع توسط  هواپیماهای سعودی انجام می‌شد که امسال کار جابه‌جایی زائران تماماً با هواپیماهای کشور صورت می‌گیرد.

رئیس سازمان حج و زیارت همچنین بر برخورداری تمام کاروان‌های حج از روحانی تاکید کرد و افزود: به همین منظور بخشی از سهمیه اختصاص یافته اعزام‌ها، برای بخش فرهنگی و روحانی پیش بینی یافته است.

وی بر استفاده حداکثری حجاج از سفر معنوی حج تاکید کرد و گفت: حج بهترین فرصت برای قرار گرفتن در زمره اولیای الهی است.

حجت‌الاسلام سید احمد موسوی با بیان اینکه خداوند حج را مایه آرامش انشان‌های باتقواها قرار داده است و انسان تا ادراکش درست نشود نمی‌تواند عظمت موسم حج را درک کند یادآور شد: باید در این سفر معنوی به وظیفه خود در قبال تعالیم و آموزه‌های دینی واقف شویم.

وی همچنین استغفار و توبه را دو عامل مهم و انقلاب عظیم در پاکی گناهان و شستن گرد و غبار از دل‌ها برشمرد و اظهار کرد: باید به طلب مغفرت خداوند امیدوار بود و حجاجی که به مکه مشرف شده و لبیک بر زبان جاری می‌سازند از معاصی چون دروغ، تهمت، غیبت و.. بر حذر باشند.

به گزارش فارس در این آیین از خانواده شهدای حادثه خونین مکه در سال 66 تجلیل به عمل آمد و یاد آنان گرامی داشته شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل