بازدید 3118

وضعیت نیمکت لرزان 18 تیم لیگ برتری

کد خبر: ۲۷۱۳۲۶
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۱:۴۶ 09 September 2012
هفت هفته از مسابقات فوتبال لیگ برتر گذشته و تا به این هفته هنوز هیچ مربی برکنار نشده است اما پای بعضی از مربیان روی پوست موز است و البته جایگاه برخی دیگر مستحکم. با این حال از این هفته به بعد همه منتظر رونمایی از اولین قربانی هستند.

 نیم فصل اول مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور با برگزاری دیدارهای هفته هشتم به نیمه راه خود می‌رسد. تا به امروز که هفت هفته از لیگ دوازدهم برگزار شده، هنوز مربی برکنار نشده و استعفا نداده است که به نسبت فصل گذشته برای فوتبال ایران یک گام روبه جلو است! فصل گذشته در پایان هفته پنجم مسابقات لیگ برتر مدیران دو باشگاه کرمانی مس و مس سرچشمه تصمیم به برکناری عبدالصمد مرفاوی و احمد سنجری گرفتند تا با اقدام خود در فوتبال ایران صاحب رکورد شوند!

در زیر اشاره‌ای گذرا به شرایط تیم‌ها و نیمکت‌های مربیگری‌شان می‌شود، نیمکت‌هایی استوار و در عین حال البته لرزان!

منصور ابراهیم‌زاده (نفت تهران)

نفت تهران در لیگ دوازدهم  آنقدر خوب کار کرده است که فکر تغییر و جابه‌جایی در کادر فنی این تیم فعلا به ذهن مدیران این باشگاه تهرانی خطور نکند. ابراهیم‌زاده که از مربیان توانای فوتبال ایران است، نفت را به خوبی متحول کرده و پاداش تحول در این تیم جایگاه مستحکم او روی نیمکت زردپوشان تهرانی است.

زلاتکو کرانچار (سپاهان اصفهان)
مربی که سپاهان را فصل گذشته برای سومین بار قهرمان کرد و تیمش در این فصل هم جزو تیم‌های مدعی و بالای جدول است، قطعا عملکرد خوبی داشته. کرانچار حتی در روزهای شکست و ناکامی تیم سپاهان نیز از گزند حملات رسانه‌ها و هواداران سپاهان در امان است و به جای او دستیارش مرزبان محاکمه می‌شود! با این شرایط ماندن او در سپاهان قطعی است مگر اینکه اتفاق خاصی بیافتد.

مجتبی تقوی (سایپای البرز)
سایپای مجتبی تقوی هم خوب بازی می‌کند و هم خوب نتیجه می‌گیرد. در این شرایط آیا گزینه‌ای بهتر از تقوی برای این تیم هست؟!

علی دایی (راه آهن)
دایی با تیم راه آهن فراتر از انتظار عمل کرده است. او با تیمی که در دو هفته جمع شد رتبه چهارم جدول را در اختیار دارد. فعلا برای راه آهن گزینه‌ای بهتر و بزرگتر از دایی نیست و او نیز به غیر از راه آهن تیمی را برای هدایت در تهران پیدا نمی‌کند. با این اوصاف ادامه همکاری هم به سود راه آهن است و هم دایی.

فرهاد پورغلامی (ملوان بندرانزلی)
نتایج خوب ملوان در هفته‌های ابتدایی لیگ دوازدهم و تعصب مردم انزلی به اینکه تیم این شهرشان را باید یک انزلی‌چی هدایت کند، باعث شده تا هدایتی و درودگر دست به کادر فنی تیم ملوان نزنند، وگرنه آنها تا همین هفته هفتم نام‌های دهان پرکنی را برای هدایت ملوان ردیف می‌کردند!

تونی اولیویرا (تراکتورسازی تبریز)
در اینکه تراکتورسازی، تیم فصل گذشته نیست تقریبا دیگر شکی وجود ندارد. تیم منظم فصل گذشته آزاد شده و این آزادی بی نظمی‌هایی را به دنبال داشته است. تونی که جایگاه قلعه نویی را در بین هواداران و خبرنگاران تبریزی ندارد، با نشاندن تراکتورسازی بر رده هفتم جدول به تعطیلات رفته است، تعطیلاتی که شاید برای آن پایانی نباشد.

یحیی گل محمدی (صبای قم)
اگر مشکلات مالی برطرف شود، اگر مدیران باشگاه صبای قم کمی توجه به کادر فنی تیم فوتبال این باشگاه داشته باشند، اگر همدلی‌ها در این تیم افزایش یابد، اگر استعفای سیاسی گل محمدی پذیرفته نشود و ... این مربی جوان فعلا در صبای قم ماندنی است.

محمود یاوری (فجرسپاسی شیراز)
فجر خوب نتیجه گرفته و فعلا خطر سقوط به لیگ دسته اول این تیم را تهدید نمی‌کند، پس دلیلی برای قطع همکاری با یاوری وجود ندارد. باشگاه فجرسپاسی به تجربه یاوری نیازمند است تا به تجربه برق شیراز دچار نشود.

عبدالله ویسی (پیکان تهران)
ویسی تازه از پیکان مدل 91 رونمایی کرده است، پس نه او دل از محصول تازه رونمایی شده‌اش می کشد نه مدیران پیکان.

امیر قلعه نویی (استقلال تهران)
استقلال با مشکلات متعدد مالی دست به گریبان است و هنوز مبالغ قرارداد بازیکنان این تیم پرداخت نشده. در این اوضاع و احوال نابسامان تنها کسی که استقلال را در آرامش نگاه داشته قلعه نویی است. جایگاه قلعه نویی در تیم استقلال خیلی محکم است، محکم‌تر از جایگاه سرمربی تیم صدرنشین لیگ!

امید هرندی (داماش گیلان)
بعد از مدت‌ها یک مربی بومی هدایت تیم داماش گیلان را برعهده گرفته و اتفاقا نتایجی بدی هم بدست نیاورده است. هرندی حمایت شهر رشت را به دنبال خود دارد و خاطرش از ادامه حضور در داماش آسوده است. تنها دل نگرانی او می‌تواند بلندپروازی مالکان جدید باشگاه باشد و شایعاتی که همیشه اطراف دفتر امیر عابدینی به گوش می‌رسد!

اکبر میثاقیان (آلومینیوم هرمزگان)
میثاقیان روزهای گرم بندرعباس و شرایط سخت آلومینیوم را پشت سر گذاشته، پس دلیلی ندارد حالا که تیمش به ثبات رسیده جایی برود.

ابراهیم قاسمپور (مس کرمان)
فراز و نشیب تیم مس کرمان در هفته ابتدایی لیگ برتر زیاد بود. در این شرایط اگر تصمیم گیری با هواداران بعضا ناراضی تیم مس باشد رای به برکناری قاسمپور می‌دهند اما مدیران باشگاه مس و قاسمپور نظر دیگری دارند و فعلا در فضای تفاهم (حداقل در ظاهر) کار را پیش می‌برند. این مربی خوزستانی تا زمانی که مس به جمع فانوس بدستان بازنگشته می‌تواند امیدوار به ادامه حضور در کرمان باشد.

حسین فرکی (فولاد خوزستان)
فرکی هم شرایطی مشابه قاسمپور دارد با این تفاوت که فعلا مدیران باشگاه فولاد خوزستان از گزینه مورد نظر خود حمایت می‌کنند. فولادخوزستان در هفت هفته نخست لیگ برتر خوب نتیجه نگرفته و فعلا مقصر اصلی ناکامی این تیم فرکی است. این مربی باتجربه را می‌توان در زمره مربیانی قرار داد که نیمکت‌شان سست و لرزان است.

مهدی تارتار (گهر دورود)
مشکل این روزهای تیم گهر دورود بیشتر مربوط می‌شود به مسائل مالی و کمبود امکانات تا موارد فنی. در مقطع زمانی فعلی شاید کمتر مربی باشد که با این شرایط در تیم گهر قبول مسئولیت کند. فعلا تارتار این مسئولیت را پذیرفته و کارش را پیش می‌برد، مگر اینکه تیمش به بن بست برسد یا اینکه شخصا تصمیم به جدایی بگیرد.

مانوئل خوزه (پرسپولیس)
پرسپولیس ضعیف‌ترین نتایج خود را کسب کرده و هر هفته به انتهای جدول نزدیک‎تر می‌شود. در ناکامی و افت پرسپولیس نقش مانوئل ژوزه پررنگ است اما رویانیان همچنان از این مربی حمایت می‌کند! تا مادامیکه رویانیان از ژوزه پشیبانی می‌کند و این مربی پرتغالی تصمیم به جدایی نگیرد، شاهد حضور او در جمع سرخپوشان خواهیم بود، مگر اینکه طی روزهای آینده اتفاقی تازه رخ دهد.

آلبرتو کاستا (صنعت نفت آبادان)
قعرنشینی طی هفت هفته اول، کسب ضعیف‌ترین نتایج ممکن، ارائه بازی‌های نه چندان دلچسب و ... علت اینکه تیم صنعت نفت آبادان به چنین وضعیتی دچار شده، چیست؟ ضعف آلبرتو کاستا؟ تدارک تیمی نه چندان قدرتمند در فصل نقل و انتقالات؟ و یا ... . تا به امروز مسئولان باشگاه آبادانی روی ضعف کاستا به اتفاق نظر نرسیده‌اند که اگر رسیده بودند، رای به برکناری او می‌دادند. شاید با تغییرات در رده مدیریتی باشگاه صنعت نفت آبادان اتفاقاتی تازه در این تیم رقم بخورد.

رسول کربکندی (ذوب آهن اصفهان)
وضعیت رسول کربکندی از تمامی مربیان لیگ برتری فوتبال ایران بدتر است و شاید اگر اوضاع باشگاه ذوب آهن به نابسامانی امروز نبود، او خیلی زودتر از اینها از سمت خود برکنار شده بود. استعفای دسته جمعی اعضای هیات مدیره باشگاه ذوب آهن و تداوم نتایج ضعیف ذوب آهن شاید به قربانی شدن کربکندی بیانجامد، مگر اینکه ذوبی‌ها رویه‌ای تازه را در پیش بگیرند و از شکست دست بر دارند.

مهر
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل