بازدید 14422
فينال واليبال نشسته پارالمپيك لندن

واليبال نشسته ایران به مقام دومی بسنده کرد

دیدار فینال مسابقهٔ والیبال نشسته پارالمپیک بین ایران و بوسنی و هرزگوین برگزار شد که ملی‌پوشان در حالی در فینال تن به شکست سه بر یک دادند که در دور مقدماتی موفق شده بودند همین تیم بوسنی را مغلوب کنند. تیم ملی گیم نخست این مسابقه را با نتیجه ۲۵ بر ۱۹ به نفع خود پایان داد، ولی در گیم‌های دوم، سوم و چهارم به ترتیب با نتایج ۲۱ ـ ۲۵، ۲۲ ـ ۲۵ و ۱۵ ـ ۲۵ شکست خورد.
کد خبر: ۲۷۱۲۵۱
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۱ - ۰۰:۱۲ 09 September 2012
تیم ملی والیبال نشسته ایران با شکست مقابل بوسنی مدال نقره رقابت‌های پارالمپیک ۲۰۱۲ لندن را از آن خود کرد.

به گزارش «تابناک»، مسابقه در حالی آغاز شد که بیش از سیصد نفر ایرانی به سالن اکسل آمده بود. حضور تماشاگران طرفدار ایران نسبت به مسابقات قبلی چشمگیر‌تر بود، در حالی که نزدیک دویست نفر هم به تشویق تیم بوسنی می‌پرداختند. البته سایر صندلی‌های سالن هم پر بود.

بنا بر این گزارش، پس از این‌که ایران در دور مقدماتی سه بر یک بوسنی را شکست داد، این دو تیم بار دیگر در فینال مقابل هم صف‌آرایی کردند. وقت اول بسیار حساس و پایاپای پیش رفت. این تیم بوسنی بود که وقت استراحت فنی اول را هشت بر هفت به سود خود پایان داد.

ست نخست:

در ادامه امتیازات به صورت رالی رد و بدل شد. آبشارهای پرقدرت ابراهیمی و علیپوریان امان تیم بوسنی را بریده بود تا وقت استراحت فنی دوم شانزده بر پانزده به سود ایران تمام شود. در ادامه تک دفاع عالی لشکری، پس از مدت‌ها اختلاف امتیاز را به دو رساند و ایران را پیش انداخت. همین امتیاز کافی بود تا ایران سه امتیاز متوالی دیگر را هم به نام خود ثبت کند و امتیاز سرویس عیسی زیراهی ایران را به برتری بیست بر پانزده رساند. توپ‌گیری‌های عالی صالحی در عقب زمین هم به کمک تیم ایران آمد تا وقت اول ۲۵ بر ۱۹ به سود شاگردان هادی رضایی به پایان برسد.

ست دوم:

هرچند ایرانی‌ها شروع خوبی داشتند و امتیاز فنی اول را هشت بر شش به سود خود پایان دادند، این تیم بوسنی بود که کم‌کم اختلاف امتیاز را کم کرد و با خواندن دست ایران موفق شد چند امتیاز پیاپی را به دست آورد.

وقتی بوسنی برای نخستین بار در امتیاز نوزده و با تنها یک اختلاف از ایران پیش افتاد، سرمربی ایران خالقی، ایری و ایمری را به زمین آورد تا شاید تغییری در نتیجه حاصل شود اما چند اشتباه باعث شد تا بوسنی ۲۱ بر ۱۸ پیش افتد.

در ادامه بیگدلی امتیاز نوزده را برای ایران گرفت تا شاید تیم از افت خارج شود اما در پایان، این تیم بوسنی بود که ست دوم را ۲۵ بر ۲۱ به سود خود تمام کرد.

ست سوم:

رد و بدل شدن امتیاز‌ها بین دو تیم به ست سوم هم کشیده شد تا ایران و بوسنی در امتیاز دوازده مساوی شوند. دفاع عالی علیپوریان ایران را در امتیاز سیزده پیش انداخت اما در ادامه، رقابت نزدیک دو تیم باعث شد تا چهار بار در امتیازهای ۱۸، ۱۹، ۲۰ و ۲۱ برابر شوند.

در ادامه بوسنی یک امتیاز پیش افتاد اما لشکری امتیاز ۲۲ را برای ایران به ارمغان آورد، ولی این امتیاز لشکری نتوانست جریان بازی را به سود ایران کند. سرمربی بوسنی با دستورهای تاکتیکی خود خط حمله ایران را از کار انداخت و دیگر از آبشارهای سهمگین ایران خبری نبود. اشتباهات فنی هم همچنان در تیم ایران دیده می‌شد و والیبالیست‌های بوسنی سه امتیاز پیاپی گرفتند تا ست سوم را هم ۲۵ بر ۲۲ برنده شوند و ۲ بر یک از ایران پیش بیفتند.

ست چهارم:

بوسنی از‌‌ همان آغاز کار سوار بر بازی شد و برتری خود را دیکته کرد. تیم ایران که کمی خسته و کم روحیه شده بود و خط حمله هم شادابی ست اول را نداشت، امتیاز‌ها را تقدیم حریف کرد و بوسنی چهارده بر ده پیش افتاد. خطای جدا شدن بازیکنان از زمین، باز هم برای ایران گران تمام شد و رقیب هجده بر چهارده جلو افتاد. این اختلاف امتیاز برای ایران جبران ناپذیر بود و وقت‌های استراحت و صحبت‌های کادر فنی هم نتوانست روحیه را به تیم برگرداند.

اشتباهات پیاپی امتیاز‌ها را یکی پس از دیگری تقدیم بوسنی کرد و در ‌‌نهایت این ست هم با نتیجه ۲۵ بر ۱۵ به سود بوسنی پایان یافت و ایران مسابقه فینال را سه بر یک واگذار کرد.

تیم ملی والیبال نشسته ایران سابقه هفت دوره حضور در بازی‌های پارالمپیک را دارد که پنج بار قهرمان شده و این دومین نایب قهرمانی ایران پس از المپیک آتن بود.

با این مدال نقره که تیم والیبال نشسته به دست آورد، کاروان ایران با ۹ مدال طلا، ۷ نقره و ۶ برنز در‌‌ همان مکان دوازدهم جدول توزیع مدال‌ها باقی ماند.

ترکیب ایران در مسابقهٔ فینال:

داود علیپوریان ـ صادق بیگدلی ـ سید سعید ابراهیمی ـ جلیل ایمری (کاپیتان) ـ ناصر حسن‌پور ـ احمد ایری ـ محمد خالقی ـ مجید لشکری ـ رضا پیدایش ـ رمضان صالحی ـ عیسی زیراهی.

برد سه بر صفر تیم ملی والیبال نشسته ایران مقابل روسیه، یکی از دو دستاورد مهم کاروان ورزشی ایران در روز دوازدهم بازی‌های پارالیمپیک لندن بود.

تیم ملی ایران والیبال نشسته ایران که با کسب پنج عنوان قهرمانی، پرافتخار‌ترین تیم تاریخ این بازی‌ها به شمار می‌رود، با این برد قاطع سه بر صفر به فینال مسابقات والیبال نشسته راه یافت.

تیم ملی ایران مقابل روسیه با نتایج ۲۵ بر ۱۵، ۲۵ بر ۱۸ و ۲۵ بر ۱۸ به پیروزی رسید و با توجه به برد سه بر صفر بوسنی مقابل آلمان که در دیگر بازی مرحله نیمه نهایی رقم خورد، دو تیم برای دومین بار پیاپی در فینال بازی‌های پارالمپیک به مصاف هم رفتند.

مصاف تیم‌های ایران و بوسنی یادآور جدال دو تیم در فینال بازی‌های پارالمپیک پکن بود. در آن بازی تیم ملی بوسنی با بهره بردن از اشتباهات کوچک بازیکنان ایران و با چاشنی بخت و اقبال بلند با نتیجه نزدیک سه بر دو به پیروزی رسید و به روند قهرمانی‌های پیاپی والیبال نشسته ایران در پنج دوره پیاپی پایان داد.
جالب اینکه تیم ملی ایران در دور مقدماتی بازی‌های این دوره با نتیجه سه بر یک بوسنی را شکست داده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵۲
انتشار یافته: ۱۰
وقتی بازیکنان روحیه نداشته باشند و در درون زمین با هم کلنجار برند بهتر از این نمیشه
باخت مقتدرانه!!!!
واقعا بچه ها در حد خودشون نبودن ...
بسیار عالی کار کردن بازم نقره هم اندازه طلا برا ما ارزش داره ... اینا انسان های بزرگی هستن
ما ایرانی ها و کلا ما شرقی ها ادمهای احساساتی هستیم و احساس ما همیشه (بر عکس غربی ها) بر عقل ما غلبه داشته.
با اينكه دوست داشتم طلا بگيرن ولي جدا زحمت كشيدن...
دستشون درد نكنه و درد و بلاشون بخوره تو سر فوتب...ليست هايي كه نه ادب دارن نه غيرت دارن و اينهمه پول ميگيرن بازم طلبكارن...
این باخت چیزی از ارزشهای بازیکنان توانخواه
ایران کم نمی کند اما شاید زنگ هشداری
باشد برای بازی دوم و حساس تیم ملی والیبال
ایران با ژاپن که بدلیل برد ایران در بازی اول
بچه ها نتیجه بازی دوم را به قضا و قدر نسپارند
اه! افتضاح بودن
باید حتما حسابی جریمه بشن،واقعا متاسفه
حیف این همه پول که خرج اینها میشه
مشکلی نیست افرین به غیرت شما باز از فوتبالیستها بهتر بودن.....
تیم های ورزشی ما در فینال اکثر مسابقاتی که با حریفی برخورد کرده اند که در دور گروهی آنرا شکست داده بودند بازنده زمین را ترک کرده اند.
وقتی بچه ها روحیه نداشته باشند و فقط به توپ ها ی جا خالی بسنده کنند بهتر از این نمیشه ولی باز افرین به غیرتشون گل کاشتن
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان