بازدید 30144

پاداش ویژه قطر به مرسی

کد خبر: ۲۷۱۲۲۶
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۷:۵۳ 08 September 2012
روزنامه الاخبار لبنان در مطلبی با عنوان «سرمایه گذاری‌های قطر در مصر پاداشی برای مواضع محمد مرسی در قبال سوریه» آورده است: ۱۸ میلیارد دلار سرمایه گذاری قطری‌ها در مصر؛ این موضوعی بود که از سوی «حمد بن جاسم» نخست وزیر و وزیر خارجه قطر مطرح شد.

به گزارش مهر این روزنامه می‌افزاید: این سرمایه گذاری قطری‌ها در مصر علامت سئوال فراوانی را درباره ارتباط آن با تحولات بزرگ منطقه از جمله موضوع سوریه به وجود آورده است. آیا هدف از این کمک‌ها ملحق کردن مصر به جبهه ضد نظام بشار اسد است؟ آیا هدف این کمک‌ها اقتصادی است یا موضوعات سیاسی در آن دخیل است؟

الاخبار می‌نویسد: سرمایه گذاری‌های جدید قطر در مصر تاثیر زیادی در تصمیمات مقامات مصری دارد به ویژه اینکه از کمک دو میلیارد دلاری قطر نیز نباید غافل شد.

سعد الدین ابراهیم مدیر مرکز ابن خلدون و استاد دانشگاه آمریکایی قاهره در این باره معتقد است: قطر مایل است که در پرونده‌های مربوط به خلیج فارس، مصر حامی آن باشد، زیرا درگیری‌های پنهان و آشکاری با بحرین و عربستان دارد.

وی می‌افزاید: قطر می‌خواهد که مصر همواره حامی وی در مسائل عربی باشد و نمی‌خواهد که فرصتهای سرمایه گذاری را در مصر از دست بدهد.

مدیر مرکز ابن خلدون گفت: قطر حجم و امکانات خود را می‌شناسد و با توجه به اینکه کشور کوچکی است نیاز به همپیمانان قوی دارد.

ابراهیم اظهار داشت: قطر به دنبال همپیمان از میان همسایگانش همانند ایران، سعودی و عراق نیست، بلکه به دنبال همپیمانی با کشوری است که به اراضی و منابع آن چشمداشتی نداشته باشد و مصر برای آن بهترین گزینه است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس