بازدید 3628
احتمال كنسل شدن تورهاي ايران

فدراسيون جهاني ايران را تعليق كرده است

کد خبر: ۲۷۱۱۷۹
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۰ 08 September 2012
رييس بركنار شده فدراسيون دوچرخه‌سواري درباره نامه فدراسيون جهاني به ايران گفت: فدراسيون جهاني انتخابات اخير دوچرخه سواري را به رسميت نشناخته است و فدراسيون را تعليق كرده است.

علي زنگي آبادي در گفت‌وگو با ايسنا، درباره نامه تعليق فدراسيون جهاني اظهار كرد: فدراسيون جهاني طي نامه‌اي به فدراسيون ايران گفته است كه به پيرو نامه اول ژوئن مسئولان فدراسيون جوابي كه از آنها خواسته‌ايم را نداده اند. فدراسيون ايران بايد طبق اساسنامه UCI عدم دخالت دولت در ورزش را رعايت كند و با اصلاح اساسنامه‌اش اين شرايط را همانند خواسته كميته‌ بين‌المللي المپيك بوجود آورد.

وي ادامه داد: همچنين مسئولان فدراسيون جهاني در آن نامه بيان كردند كه كميته‌ بين‌المللي المپيك هر گونه انتخابات در فدراسيون‌هاي ايران را منع كرده است و به همين دليل مجمع انتخاباتي فدراسيون دوچرخه‌سواري خلاف قانون بوده و آنها رييس جديد را به رسميت نمي‌شناسند.

رييس بركنارشده فدراسيون دوچرخه‌سواري درباره اجلاس UCI در هلند نيز بيان كرد: حالا فدراسيون جهاني گفته است كه اگر مسئولان ايراني سند و توضيحاتي دارند، بايد در اجلاس UCI كه اواخر شهريور ماه در اين كشور برگزار مي‌شود، ارائه كنند تا اعضاي فدراسيون جهاني درباره آن تصميم بگيرند. فدراسيون جهاني تاكيد داشته كه شرايط عدم دخالت دولت در ورزش بايد رعايت شود و هم اكنون نيز فدراسيون را تعليق كرده است.

زنگي آبادي ادامه داد: هم اكنون فدراسيون دوچرخه‌سواري تعليق است و تنها مي‌تواند برنامه‌هاي داخلي‌اش را برگزار كند. هم اكنون نيز به دليل اين كه برابر نام ايران در سايت فدراسيون جهاني يك ستاره قرمز وجود دارد، ايران نمي‌تواند در رقابت‌هاي خارجي شركت كند و از آن طرف تيم‌هاي خارجي نيز به اين دليل كه تورهاي ايراني برايشان امتيازي ندارد، هزينه‌اي نخواهند كرد و در اين تورها نيز شركت نمي‌كنند. هم اكنون تورهاي ميلاد دو نور، سردار آزادگان و كرمان كنسل شده و احتمالا تور مازندران نيز برگزار نخواهد شد. اين تورها به اين دليل كه امتيازي براي تيم‌هاي خارجي ندارند، كنسل مي‌شوند.

زنگي آبادي در پاسخ به سوال ايسنا مبني بر اين كه آيا با مسئولان جهاني مكاتبه‌اي داشته ايد تا در اجلاس هلند شركت كنيد؟ بيان كرد: خير. من هيچ مكاتبه اي را انجام نداده ام و از اول هم اشتباه كردم كه در ورزش ايران آمدم. ورزشي كه با آمدن هر فردي برنامه اش را خراب كند، نتيجه‌اي نخواهد داشت. هم اكنون به سايت فدراسيون جهاني برويد و رنكينگ ايران در آسيا و جهان را ببينيد. در چند سال گذشته هميشه به عنوان كشور اول آسيا بوديم و حالا چهارم هستيم.

وي ادامه داد: هميشه در رنكينگ جهاني حضور داشتيم، اما حالا اصلا نام ايران در رنكينگ وجود ندارد و دليل اين سقوط ها به تغييرات بر مي‌گردد و اين كه تيم‌ها بدون برنامه هستند و در تورهاي بين‌المللي شركت نمي‌كنند. يك زماني بود كه تيم‌هاي پتروشيمي و دانشگاه آزاد و مس كرمان يكي پس از ديگري در تورهاي بين‌المللي شركت مي‌كردند،‌ اما در اين مدت تنها پتروشيمي در تور چين شركت كرد. همين موارد است كه باعث شده است ايران در رنكينگ جهاني و آسيايي چندين پله سقوط كند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل