بازدید 2563

پکن‌و‌مسکو‌برای‌اثبات‌دوستی‌با‌تهران‌از‌حق‌وتو‌استفاده‌کنند

کد خبر: ۲۷۱۱۳۳
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۲:۴۷ 08 September 2012
عضو هیات رئیسه مجلس، درباره اظهارات معاون وزیر امور خارجه روسیه مبنی بر اینکه نباید وقفه‌ای در روند مذاکرات گروه ۵+۱ و ایران ایجاد شود، تاکید کرد:‌ مقامات روسیه و چین به حقانیت و شفافیت هسته‌ای ایران اذعان دارند.

به گزارش خانه ملت، عبدالرضا مصری درباره اظهارات معاون وزیر امور خارجه روسیه مبنی بر اینکه نباید وقفه‌ای در روند مذاکرات گروه  ۵+۱ و ایران ایجاد شود، گفت: جمهوری اسلامی ایران در همه گفتگو‌ها ثابت کرده که اهل منطق مذاکره است و همواره پای ثابت مذاکرات بوده است.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی، افزود: کشور‌هایی که خوی استعماری دارند و منطقی در کلام تبلیغاتی آنان نیست، در روند مذاکره با ایران کارشکنی ایجاد می‌کنند و با اتهام‌زنی غیر‌عقلانی به ایران، بر ماهیت سلطه‌گرایانه خود سرپوش می‌گذارند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس نهم، با تاکید بر شعار ایران در بحث مذاکرات هسته‌ای با غرب که " انرژی هسته‌ای برای همه، سلاح اتمی برای هیچ‌کس" است، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران بر اساس منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر حرام بودن تولید سلاح اتمی، پیام‌دهنده جهانی با محوریت صلح است.

وی گفت: ایران با رعایت قوانین ان.پی.تی. و عمل بر اساس مقررات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، قانون‌پذیری خود را به جهانیان اثبات کرده است و این کشور‌های غربی هستند که قانون‌گریزی را در دستور کار خود در مذاکرات هسته‌ای با ایران قرار داده‌اند.

مصری، موضع ۵+۱در مذاکرات هسته‌ای با ایران را سیاسی و نه فنی خواند و افزود: از نظر فنی و حقوقی جمهوری اسلامی ایران، قانون مدار‌ترین عضو ان.پی.تی. است و تهران  با بیش از ۲۶۰ مورد بازرسی تاسیسات هسته‌ای از سوی بازرسان آژانس، شفاف‌ترین کشور دارای انرژی هسته‌ای در جهان محسوب می‌شود.

عضو هیات رئیسه مجلس، دلایل اصرار مقامات چین و روسیه در خصوص تسریع در روند مذاکرات ایران و ۵+۱را شفافیت و قانونی بودن فعالیت‌های هسته‌ای تهران خواند و گفت: پکن و مسکو باید از ظرفیت‌های خود همچون داشتن حق وتو در شورای امنیت، برای اثبات دوستی خود با ایران، استفاده کنند و با قدرت از مواضع جمهوری اسلامی ایران دفاع کنند.

معاون وزیر امور خارجه روسیه، سرگئی ریابکوف تاکید کرد که نباید اجازه داد تا وقفه‌ای در روند مذاکرات گروه  «۱+۵» و ایران در خصوص مسائل مربوط به برنامه هسته‌ای این کشور به‌وجود آید و مشکلات به صورت حل نشده باقی بمانند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی