بازدید 2376
علی پور:

دوران یکه تازی دلار به پایان می رسد

کد خبر: ۲۷۱۱۱۳
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۲:۲۰ 08 September 2012
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه حذف دلار از معاملات تجاری جلو یکه تازی دلار را خواهد گرفت به راه اندازی بورس ارز اشاره کرد وگفت: راه اندازی بورس ارز جلوی دلالی و واسطه گری دربازار را می گیرد.

محمد علی پور درگفت و گو با خانه ملت، افزود: با راه اندازی بورس ارز ازجهش قیمت‌ها جلوگیری و نیاز بازارهم تامین می شود.

نماینده مردم ماکو، چالدران، پلدشت و شوط درمجلس شورای اسلامی با توجه به آزمون و خطاهای زیاد دراجرای سیاست‌ها وجود دارد اظهار داشت: بهتر است دولت برای اجرای سیاست‌های اقتصادی با کار کارشناسی قوی و با قدرت وارد شود و این گونه نباشد که پس از مدتی بگوید عواقب طرح شناسایی نشده بود و کار اشکال دارد.

وی افزود: دولت باید تمام جوانب اجرای این طرح را بررسی کند به نحوی که کمترین نوسان دربازار را شاهد باشیم.

علی پور با اشاره به اهدف راه اندازی بورس ارز که ایجاد ثبات دربازار و جلوگیری از واسطه گری است اظهار داشت: اگر این طرح به نحو درستی مدیریت شود و تمهیدات اندیشیده شده به خوبی اجرا شود چشم اندازراه اندازی بورس ارز مثبت خواهد بود.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به تهدید بخش خصوصی نسبت به کاهش صادرات درصورت راه اندازی بورس ارز گفت: راه اندازی این بازار قطعا بر میزان صادرات و واردات موثر است و با توجه به این که نرخ ارز دربازار بورس پایین تر از نرخ بازار آزاد و بالاتر از نرخ مرجع خواهد بود صادرکنندگان و واردکنندگان ضرر نخواهند کرد وواردکنندگان می توانند ارز مورد نیازشان را تامین و صادرکنندگان ارزشان را عرضه کنند.

نماینده مردم ماکو، چالدران، پلدشت و شوط درمجلس  درباره حذف دلار از سوی اعضای جنبش عدم تعهد اظهار داشت: بازار مشترک کشورهای عضو جنبش عدم تعهد پتانسیل خوبی برای رسیدن به حذف دلار و جایگزین کردن ارز دیگردرمبادلات اقتصادی است.

به گفته این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ، دولت درصدد حذف دلار و جایگزینی ارز دیگر درمبادلاتش است و به زودی جلوی یکه تازی دلار گرفته خواهد شد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان