بازدید 7018
نماینده مردم آمل تشریح کرد:

آخرین وضعیت پروژه متروی تهران - آمل

کد خبر: ۲۷۱۰۵۳
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۱:۰۹ 08 September 2012
با توجه به سرعت و امنیت این روش ، کارکنان می توانند به راحتی بین تهران و شمال عبور و مرور کنند. بسیار روی ترافیک راه های حمل نقل زمینی تهران تاثیر گذار خواهد بود. افراد خواهند توانست بدون هزینه بنزین و زمان در طول یک ساعت به تهران سفر کنند و مساله در تمامی ابعاد اقتصادی و رفاهی موثر خواهد بود. علاوه بر این ها می تواند در حمل و نقل بار و محموله های اقتصادی و تجاری هم موثر باشد. بدین ترتیب از همه جهت قابل مقایسه با هر گونه سرمایه گذاری دیگر در بخش زمینی و هوایی نیست

به گزارش اعتدال، عزت الله یوسفیان ملا عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: متروی آمل در بودجه سال ۹۱ ردیف بودجه ای دارد و مجلس و دولت هم تصویب کرده اند و جلسات کارشناسی آن هم بطور مرتب در دفتر آقای وزیر برگزار می شود.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی افزود: در حال حاضر ما بدترین راه های ارتباطی در کشور را در راه های شمال داریم ، یعنی هیچ کجای ایران مشکلات راه های شمال را ندارد، ترافیک بسیار زیاد، تصادفات فراوان  است و از این رو متروی تهران – آمل یک ضرورت است.

یوسفیان ملا خاطرنشان کرد: راه های ارتباطی شمال جاده های کندوان، فیروزکوه و هراز است که بیشترین کشته ها در این سه مسیر رخ می دهد، از سویی چون مسیر تهران به شمال هم بسیار نزدیک است، حمل نقل هوایی مقرون به صرفه نیست و حتی نا ممکن هم است؛  بسیاری از شهرها فرودگاه ندارند، لذا باید حمل و نقل حتما زمینی باشد. مترو خارج از شهر که به آن راه آهن برقی می گویند، می تواند در ۱۰۰ کیلومتر یا کمتر تهران را به سواحل دریای خزر متصل کند.

عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت گفت: با توجه به سرعت و امنیت این روش ، کارکنان می توانند به راحتی بین تهران و شمال عبور و مرور کنند. بسیار روی ترافیک راه های حمل نقل زمینی تهران تاثیر گذار خواهد بود. افراد خواهند توانست بدون هزینه بنزین و زمان در طول یک ساعت به تهران سفر کنند و مساله در تمامی ابعاد اقتصادی و رفاهی موثر خواهد بود. علاوه بر این ها می تواند در حمل و نقل بار و محموله های اقتصادی و تجاری هم موثر باشد. بدین ترتیب از همه جهت قابل مقایسه با هر گونه سرمایه گذاری دیگر در بخش زمینی و هوایی نیست.

یوسفیان ملا خاطرنشان کرد: طرح و مترو تهران - آمل  به تازگی مطرح شده و در سالهای قبل مطرح نبوده است؛ با وجود قدمت ۱۰۰  ساله راه آهن تاکنون کسی به سراغ این مساله نرفته بود، این مساله را بنده پایه گذاری کردم و بلافاصله هم همه استقبال کردند و تا به حال کسی مخالفتی نکرده است و ما توانستیم ظرف یک سال آن را به ردیف بودجه کشور وارد کنیم.

وی در خاتمه گفت: در حال حاضر بخشی از مطالعات آن انجام شده است و باید وارد فاز دوم مطالعات اجرایی و مسیر یابی شویم که پس از آن پروژه انجام و اجرایی خواهد شد.

 

لازم به ذکر است که در سال گذشته عزت الله یوسفیان ملا نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با «اعتدال»برای نخستین بار  از طرح توسعه مترو تهران از آبعلی به آمل در قالب طرحهای ملی خبر داد و گفت: با اجرایی شدن خط مترو تهران به آمل، مدت زمان سفر به آمل از تهران از حدود دو ساعت و ۳۰ دقیقه فعلی به ۳۳ دقیقه کاهش خواهد یافت.

در همین راستا ، هابیل درویش مدیرعامل شرکت متروی تهران و حومه ضمن تایید این مساله و اعلام شروع مقدمات این طرح ، به خبرنگار «اعتدال» گفته بود: با احداث این خط مترو سفر از پایتخت به شمال کشور تسهیل می شود.

وی افزود: هم اکنون کارهای مطالعاتی و تحقیقاتی برای ساخت خطوط ریلی برای این مسیر انجام گرفته است؛ البته برای چگونگی ساخت و مهیا شدن این ریل در هیات مدیره شرکت متروی تهران هنوز مصوبه ای نداشته ایم؛ البته طرح توسعه مترو تهران از آبعلی به آمل در قالب طرحهای ملی تصویب و در ردیف بودجه سال ۹۱ کشور قرار گرفته است.


درویش تاکید کرد:  امیدواریم اجرای طرح مترو آمل در سه ماهه نخست سال ۹۱ قابلیت اجرایی شدن را پیدا کند ، تا این اتفاق برای نخستین بار در کشور از تهران به سمت آمل اتفاق بیفتد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل