بازدید 2109
حقیقت‌پور:

کانادا از خود اختیاری ندارد

کد خبر: ۲۷۱۰۳۰
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۱ - ۰۹:۲۲ 08 September 2012
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس اقدام کانادا در تعطیلی سفارتخانه‌اش در تهران را پس‌لرزه دستاوردهای اجلاس نم دانست و گفت:‌ اجلاس نم در تهران یک زلزله سیاسی در دنیا به وجود آورد.

به گزارش فارس، منصور حقیقت‌پور نماینده مردم اردبیل و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدام کانادا در تعطیلی سفارتخانه‌اش در تهران، اظهار داشت: دستاوردهای اجلاس نم در تهران یک زلزله سیاسی در دنیا به وجود آورد.

وی با بیان اینکه این زلزله سیاسی ارکان نظام سلطه در دنیا را به لرزه درآورده است، اقدام کانادا در تعطیلی سفارتخانه‌اش در تهران را پس لرزه‌های این زلزله سیاسی دانست.

این عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس بر همین اساس یادآور شد: آنان برای اینکه دستاوردهای اجلاس نم را مهار کنند، به دنبال ایجاد فضای تبلیغاتی - سیاسی هستند تا این دستاوردها را به حاشیه ببرند.

حقیقت‌پور با ذکر این نکته که کانادا یک کشور دنباله‌رو و گوشواره‌ای است، تصریح کرد: هرکجا انگلیس و آمریکا راهبری کنند، کشورهایی مانند کانادا به دنبال آنان حرکت می‌کند و در واقع از خودشان اختیار لازم را به هیچ وجه ندارند.

وی ادامه داد: لذا ما نباید از این موضوع ناراحت شویم بلکه بایستی به جد بتوانیم دستاوردهای اجلاس نم در تهران را به طور اصولی پیگیری کنیم.

نماینده اردبیل در خانه ملت در عین حال تأکید کرد: امیدوارم قواعد نابرابری که امروز در دنیا برقرار شده با راهبری جمهوری اسلامی ایران به قواعد عدالت‌محور تغییر پیدا کند و بتوانیم کشورهای سلطه‌گر را سر جای خودشان بنشانیم.

وی با بیان اینکه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی نحوه پاسخگویی به اقدام زشت کانادا را بررسی خواهد کرد، گفت: تمامی دستگاه‌های ذی‌ربط این موضوع را بررسی می‌کنند و قطعا جمهوری اسلامی ایران بهترین تصمیم را در این رابطه خواهد گرفت.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل