بازدید 3306
در حاشیه پنجمین یادواره شهدای روستای نوا بخش لاریجان

لاریجانی:‌ جلوی‌ ارسال‌ سلاح‌ به‌ سوریه‌ گرفته‌ شود

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: بحث‌هایی در مجلس برای تغییر قانون انتخابات مطرح است که شرایط انتخابات ریاست جمهوری را دقیق‌تر بررسی کند.
کد خبر: ۲۷۱۰۲۸
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۱ - ۰۹:۱۶ 08 September 2012
علی لاریجانی جمعه شب در حاشیه پنجمین یادواره شهدای روستای نوا بخش لاریجان آمل در جمع خبرنگاران یادآور شد: بحث‌هایی در مجلس برای تغییر قانون انتخابات مطرح است که شرایط انتخابات ریاست جمهوری را دقیق‌تر بررسی کند.

لاریجانی با اشاره به اینکه تغییرات این نیست که مثلا مجری انتخابات را بخواهند عوض کنند، تصریح کرد: این تغییر برای این است که شرایط را تغییر می‌دهد و اگر پیش از انتخابات کمیسیون‌های مربوطه بتوانند این تغییرات را تکمیل کنند، می‌شود برای انتخابات سال آینده اعمال کرد.

رئیس مجلس بیان داشت: بیشتر تغییرات در این است که صلاحیت‌های افراد و چگونگی کار از نظر اجرایی در سطح ملی و کشور باشد تا انتخابات دقیق‌تر و منضبط‌‌تر برگزار شود.

وی با اشاره به تغییر نماینده سوریه در سازمان ملل نیز اظهار کرد: کوفی‌ عنان هم که دو بار به تهران سفر کرد و مورد توجه ایشان قرار گرفت و نصایحی که می‌تواند شرایط ایران را هموار کند، به ایشان گفته شد.

لاریجانی افزود: کوفی ‌عنان به این موضوع تلویحا اشاره کرده بود که یکسری کشورهای مزاحم هستند که شعار دمکراسی برای سوریه می‌دهند، ولی به دنبال اهداف دیگری هستند.

وی بیان کرد: اخضر ابراهیمی، نماینده جدید سوریه در سازمان ملل نیز امیدواریم موفق باشد و قطعا ایشان با تحلیل روشنی وارد کار شده و قاعدتا می‌داند که برخی کشور‌ها دنبال ماجراجویی در منطقه هستند.

رئیس قوه مقننه تصریح کرد: موضع ایران این است که خواسته‌های مردمی در سوریه محقق شود و دموکراسی تعمیق یابد.

وی تأکید کرد: باید جلوی فرستادن سلاح به سوریه گرفته شود و درون یک جدال تسلیحاتی نمی‌شود اصلاحات ایجاد کرد. یک بسته‌ای باید برای مسائل سوریه ارائه شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار