بازدید 25753

فعالیت بهاییت در استان کهگیلویه و بویر احمد

کد خبر: ۲۷۱۰۱۲
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۱ - ۰۷:۳۶ 08 September 2012
در برخي مناطق محروم كشور به ويژه از نظر اقتصادي مسلمانان با بهائيان ازدواج كرده و در گورستان آنها دفن مي‌شوند!

حجت الاسلام سيدحسين علي موسوي زاده، مدير گروه بهائيت پژوهشكده باقرالعلوم(ع) با اشاره به فعاليت گروه‌هاي مختلف بهائي در برخي استان‌ها وشهرهاي خاص به خبرنگار شبستان گفت: روستاي "كتا" در استان كهگيلويه و بويراحمد از جمله مناطقي است كه تعداد فراواني از جمعيت آن بهائي بوده و مركز فعاليت‌هاي بهاييان در ياسوج است.

وي افزود: روستاهاي ديگري از منطقه مانند دره شور، گرم زه، مروه چنار، گودلان و تلخاب نيز از جمله مراكز بهايي نشين اين استان هستند و تعدادي از بهاييان نيز در ياسوج و گچساران فعاليت مي‌كنند.

حجت الاسلام موسوي زاده افزود: بهاييان ياسوج بيشتر مهاجر بوده و از سوي محافل بهايي در شيراز پشتيباني مي‌شوند. اما بهاييان روستاي كتا، بومي هستند و از سوي محافل بهايي اصفهان از جهت مالي، رفاهي و تبليغاتي مورد حمايت قرار مي‌گيرند و با محفل بهاييان مستقر در بهارستان اصفهان، ارتباط تشكيلاتي دارند.

وي گفت: ازدواج مسلمانان با بهائيان و دفن شدن آنها در گورستان بهائيان در اثر آشنا نبودنشان با احكام است.

موسوي زاده افزود: حتي گردشگران نيز گاهي طعمه مبلغان بهائي قرار مي‌گيرند و مبلغان اين منطقه حتي پس از فعاليت‌هاي تبليغاتي در منطقه و كشور، دوره‌هايي را نيز در آمريكا مي‌گذرانند كه درحال حاضر نيز تعدادي از آنها در تركيه و بيش از 24 يا 25 نفر نيز در آمريكا و كانادا بسر مي‌برند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل