بازدید 33744
کیوسک بین‌المللی «تابناک»

سه اقدام هماهنگ غرب علیه ایران در یک روز

بازتاب اقدام دولت کانادا در قطع روابط دیپلماتیک با ایران، درخواست سه دولت اروپایی برای افزایش تحریم‌ها علیه ایران، بیانیه ضد ایرانی سه سناتور آمریکایی و درخواست آن‌ها برای در پیش گرفتن موضعی سخت‌تر علیه ایران و تقدیر جامعه یهودیان آمریکا از اقدام دولت کانادا، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.
کد خبر: ۲۷۱۰۰۸
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۱ - ۰۹:۰۰ 08 September 2012
بازتاب اقدام دولت کانادا در قطع روابط دیپلماتیک با ایران، درخواست سه دولت اروپایی برای افزایش تحریم‌ها علیه ایران، بیانیه ضد ایرانی سه سناتور آمریکایی و درخواست آن‌ها برای در پیش گرفتن موضعی سخت‌تر علیه ایران و تقدیر جامعه یهودیان آمریکا از اقدام دولت کانادا، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

به گزارش «تابناک»، مهمترین خبری که در ۲۴ ساعت گذشته، توجه تقریباً همه مطبوعات بین‌المللی را به خود جلب کرده، اقدام یکجانبه دولت کانادا در قطع روابط دیپلماتیک با جمهوری اسلامی ایران است. در این میان، بیشتر رسانه‌ها تنها به انتشار این خبر بسنده کرده و وارد فاز تحلیل آن نشده‌اند.


«گالف تودی»، از جمله آخرین روزنامه‌هایی که این خبر را منتشر کرده، نوشته: دولت کانادا حمایت ایران از سوریه، مخالفت ایران با اسرائیل و نگرانی از امنیت دیپلمات‌هایش را به عنوان دلایل کار خود گفته است.

این روزنامه همچنین اشاره کرده، دولت کانادا هیچ واقعه مشخصی را به عنوان دلیل اقدام خود ذکر نکرده، اما بر سر موضوع سوریه، اظهارات شدیداللحنی را علیه ایران مطرح کرده است. این دولت همچنین مدعی شده ایران به سبب پیگیری برنامه هسته‌ایش، مهمترین تهدید علیه صلح جهانی است!

به جز رسانه‌هایی که در نخستین ساعات، خبر اقدام دولت کانادا را منتشر کردند، «آیریش تایمز»، «دیلی استار»، «تلگراف» و «نشنال پست» نیز اوایل وقت صبح امروز این خبر را بازتاب داده‌اند.

در همین حال، دیگر اخبار و رخدادهای روز گذشته تاکنون، این گمانه را تقویت می‌کند که اقدام دولت کانادا نه کاری یکجانبه و تصمیمی مختص به این کشور، بلکه اقدامی هماهنگ از سوی دولت‌های غربی برای اعمال فشار بیشتر بر ایران است.


در تأیید این مدعا، می توان به خبر «رویترز» اشاره کرد که از درخواست آلمان، فرانسه و انگلیس برای افزایش تحریم ها علیه ایران خبر داده است. وزیر خارجه آلمان با طرح ادعای پیشرفت نداشتن مذاکرات با ایران، از ضرورت وضع تحریم های جدید علیه ایران سخن گفته و وزرای خارجه دو کشور دیگر نیز در اظهاراتی، از وضع تحریم هایی جدید طی روزهای آینده خبر داده اند. جالب اینکه خود رویترز در مطلب خود با اشاره به ناکام ماندن تحریم ها علیه ایران می نویسد پس از اعمال تحریم نفتی، مشخص نیست اتحادیه اروپا چه کار دیگری می تواند علیه ایران انجام دهد!


هم راستا با این دو اقدام، سه تن از سناتورهای تندروی آمریکایی نیز با انتشار بیانیه‌‌ای، خواستار اقدامات شدیدتر ایالات متحده علیه ایران و همچنین کمک این کشور به مسلح کردن مخالفان سوری شده‌اند. به نوشته «واشنگتن پست»، جان مک کین، جو لیبرمن و لیندسی گراهام، سناتورهای جمهوری خواه آمریکایی، ضمن طرح ادعای مشکوک بودن و نرمش ناپذیری ایران و تلاش این کشور برای دستیابی به سلاح هسته‌ای، خواستار در پیش گرفتن موضع شدیدتر در این باره شده‌اند. این سه تن همچنین اعتراف کرده‌اند که تحریم‌های اقتصادی، ایران را از ادامه برنامه هسته‌ایش باز نخواهد داشت. 


اما در پایان، خبری که «تایمز اسرائیل» منتشر کرده، می‌تواند به نوعی بیانگر ریشه و آبشخور همگی این اقدامات خصمانه علیه ایران باشد. به نوشته این روزنامه، رهبران انجمن‌های یهودیان آمریکا ضمن ابراز خرسندی و استقبال از تصمیم کانادا در قطع روابط سیاسی با ایران، از دیگر کشورها خواسته‌اند با الگو گرفتن از این کار، روابط خود را با ایران قطع کنند. این افراد در جریان «کنفرانس رؤسای سازمان‌های اصلی یهودی آمریکا»، ستایش‌های کم سابقه‌ای را متوجه مقامات دولت کانادا کرده و به نوبه خود حملاتی را متوجه ایران کرده‌اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۲۲۴
انتشار یافته: ۸۰
بطور واضح معلومه ایران به پیروزی دست یافته که اینها را اینقدر یکدفعه نگران کرده است و گرنه این اقدام ناگهانی هیچ موضوعیتی در این روزها نداشت
پاسخ ها
پیروز
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۸
قطعا ما پیروزیم،من 37 سالمه، به کوری چشم دشمنان از اول که بچه های جنگ بودیم و تو این سی و اندی سال انواع تحریم ها ، قطع روابط، هدفمندی، خوشه بندی را دیدیم باز هم آماده تحریم های دیگه هستیم و ایستادیم تا آخر... از ما که گذشت ولی به امید کامیابی و رفاه بچه هایمان!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۹
از نظر جنابعالی این همه فقر و تورم و بدبختی و دو ونیم برابر شدن دلار ظرف یکسال و چند برابر شدن قیمت مواد غذایی و ... پیروزیه؟!!! پس اگه شکست میخوردیم چی میشد؟‍‍‍‍‍!!!
ایجاد اختلاف و تفرقه در بین این متفقین ضد ایرانی بسیار ساده و سهل است نمیدانم چرا سیاست مداران ما چنین اندیشه و تدبیری نمیکنند . ایجاد تفرقه با تغییر مواضع هر یک از این کشورهای هم پیمان ضد ایرانی راه حلی است مناسب برای خاموش کردن بلندگوهای ضد ایرانی و مشغول کردن این گرگ صفتان در منازعه و مناقشه در بین خودشان.بسیار ساده است انجام این کار.
پاسخ ها
پیام
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۸
عزیزانی که لایک (منفی یا مثبت ) میزنند علت و نظرشان هم بنویسند ، شاید بشه یه بحثی بکنیم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۸
متاسفانه انها در کفر خود با هم متحد هستند اما ما بر ایمان و روش صحیح خود متحد نیستیم
ali
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۸
راست میگه !!مثلا بین امریکا و کانادا اختلاف بندازیم ! مثه فیلم عملیات سیب زمینی! یادتونه که!! دوست عزیز نزدیک 100ساله که اینها متحد هم هستن شما الان نمیتونی رابطه ژاپن و امریکا رو به خاطر جنگ جهانی خراب کنی!منافع وپیشرفت کشورها در روابط بین هم دیگه تعریف شده !حالا شما اومدی ...... اصن اره تو درست میگی!
پیام
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۸
اگر در اوضاع اقتصادی فعلی اروپا پیشنهاد خوبی به یکی از شرکتهای ورشکسته اروپایی از طرف ایران داده بشه ، مثلا خرید 300،000 دستگاه پژو از کمپانی پژو یا یه قرارداد ساخت کارخانه فولاد به شرکت دانیلی ایتالیا و پرداخت هم به صورت تحویل نفت 2 دلار ارزانتر از قیمت فکر میکنید چی میشه ؟؟؟خود این شرکته به دولتهاشون برای دور زدن تحریم فشار نمیارن ؟ اگر تحریم توسط یکی از آنها دور زده بشه بقیه به فکر نمیفتن ؟همدیگر را متهم نمیکنن ؟ حتی اگر معامله نشه در بینشون همین اتفاق نظرها علیه ایران وجود خواهد داشت ؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۸
دنیای سرمایه داری بوسیله اتاق فکر واحدی کنترل و هدایت میشه. مثل اعضای یک ماشین هستن که هرکدوم نقش مشخصی دارن. ترکیه، برزیل، روسیه و چین هم نقش ترمز رو بازی میکنن وگرنه همشون یکپارچه هستن.
سسس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۳:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۹
واقعا با این اقداماتشون به ضعف اونا بیشتر پی میبریم. به نظرم متوجه شدند رژیم منهوس صیهونیزم در حال نابودیه و استکبار هم داره نفس های اخرشو میکشه دارند دست و پا میزنند. باور کنید دست و پا زدن های اخرشونه.هر فشاری هست به ایران اوردند نتیجه نگرفتند.
کانادا نوکر بدون چون چرای انگلیس است. چرا که شهردار تورنتو را ملکه انگلیس اتخاب می کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۸
شهردار چیه عزیز من . کل کانادا یک کشور مستقل نیست بلکه یک فرمانداری است که فرماندار را هم ملکه انگلیس تعیین میکنه. باورتون میشه چقدر ذلیلن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۸
درسته که من از این اقدامات ضد ایرانی راضی نیستم ولی دلیل به فرافکنی نمیشه. در کانادا فرمارندار کل مقامی تشریفاتی داره و تعیین آن از سوی ملکه بریتانیا تاثیری در امور آن کشور نداره. به امید پیروزی ایران و ایرانی.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۹
استاد باید بدونی که فرماندار کل در کانادا از جمله مقام های ذی نفوذ تو کاناداست. تو چه می دونی اینا چیه. اون اگه دستور بده یکی می میره و یکی آزاد می شه. با یه کشور قطع رابطه می شه و یه کشور از متحدان کانادا می شه. اگه یکی بخواد حرفی بزنه سریع با انگلیس مکاتبه می شه. اونوقته که از کار برکنار می شه. خودش و خونودش تا چند نسل آرامش رو نمی بینن. چی داری میگی؟
هر غلطی میخوان بگذار بکنن، آرزوی تسلیم شدن ما را بگور خواهند برد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۸
اين منفي ها ميدوني چيه اوناهايي هستك كه مي خواستن ويزا كانادا بگيرن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۹
نه عزیز دلم یک نمونه اش من هستم که میخوام برم فرصت مظالعاتی به کانادا و اگر برم و پروژم تکمیل بشه میتونه نقش مهمی در کاهش واردات خوراک دام و کاهش قیمت اقلامی مثل مرغ و گوشت داشته باشه. البته اگر مسئولین بذارن نتایج اجرایی بشه. و از این که نمیتونم برای شش ماه کار تحقیقاتی و خدمت به کشورم برم ناراضی ام. مشکلش چیه؟
اين كارو شون رو هم به ليست اضافه كنيد كه بعدا بامبول در نيارند. بعدا برا زدن تو سرشون بكار مياد. فعلا اينا رو خط حماقتند.
يه چيز ديگه: نكنه قراره جنگ بشه؟ قيمت طلا در 24 ساعت اخير در بازار جهاني 2 درصد يا حدود 33 دلار كشيده بالا و سفارت كانادا در تهران تعطيل شده و يهوديان از اين اقدام تقدير كردند و ... .
پاسخ ها
مریم
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۹
از جنگ ما رو نترسون ما بچه های جبهه و جنگیم جنگ به فرموده امام (ره) برای ما نعمت بود الان جو گرفته اش مطمئن باش فردا با غلط کردم و عذر خواهی دوباره برمی گرده البته این دفعه نباید راهش بدن
این اقدامات از سر عصبانیت دنیای غرب از ایران است و ما آرزو می کنیم از این عصبانیت بمیرند.
حالا ما که میخواستیم بریم کانادا واسه ادامه تحصیل وضعیتمون چی میشه
پاسخ ها
نادر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۸
عزيز دلم نرو و توكشور عزيز خودمون درستو بخون
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۸
متاسفانه این مشکل شما نیست مشکل فرهنگیه همه ما ایرونیاست چیزی به نام منافع ملی برامون معنا نداره فقط میخایم به منافع شخصیمون برسیم حالا شما نری کانادا درس بخونی این مملکت لنگ میمونه
ماشالا کانادا چقدر طرف داری منفی زن داره !!!!!
كانادا در ايران فقط سفارت داشت وگرنه رابطه اي وجود نداشت!! لذا بهتر است نوشته شود رابطه نداشته كانادا با ايران قطع شد. سيد مجيد حسيني ازنوجاني
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۸
کاربر محترم این چه حرفیه؟!
طبق آمار رسمی ثبت احوال حدود 410000ایرانی در کانادا زندگی میکنن. زندگی این هم وطنان ما با مخاطره روبرو میشه. چه بچه های با استعدادی که دوست داشتن در دانشگاه های کانادا به ادامه تحصیل بپردازند و از نمونه همین آدم ها چند تاشونو خودم به شخصه میشناسم که الان در ایران عضو هیئت علمی دانشگاه شدند.
پس میشه گفت شاید کانادا رابطه ای با ایران نداشت اما قطع همین رابطه نداشته برای بخشی از مردم کشورمون دردسر ایجاد کنه.
یاسین
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۸
عزیزم تو که این همه خوب آمار در آوردی بگو چند هزار ایرانی تو آمریکا داریم مگه الان چقدر مشکلات دارن ؟؟ فوقش دوتا هواپیما یا دوتا سفارتخونه عوض میکنن و یکسری دردسر اداری دیگه
خب شما چی پیشنهاد میدی مگی بریم بگیم آقای کانادا که خودتون نوکر امریکا و اسرائیل هستید ما غلط کردیم ؟؟/ما اربابش رو هم زیر پا مگذاریم چه برسد به سگ خانگی آمریکا
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۹
فقط محض اطلاع. در آمریکا 1 میلیون و چهارصد هزار ایرانی زندگی میکنن که هزینه هاشون هر بار چند برابر میشه و سودش به جیب ترکیه و قطر و امارات میره.
آقا یاسین یادتون باشه اگر به کسی توهین کردی شخصیت خودتون رو نشون میدید.
من نه آمریکایی هستم نه کانادایی بلکه ایرانی اما وقتی شما به یک کشور و ملت توهین میکنید راه را برای توهین دیگران به ملت و کشور ایران باز میکنید.
محض اطلاع جنابعالی 1 دانشجویی که با بورسیه تحصیلی بخواد بره کانادا و بچه پولدارم نباشه نمیتونه از عهده مخارج اضافی که بهش تحمیل شده بر بیاد و باید قید ادامه تحصیل رو بزنه عزیز دل برادر.
به لطف خدا دشمن هرگز تعظیم ما را نخواهد دید.
كمي تفكر هم خوب چيزيه , شهردار لندن رو هم ملكه انتخاب نميكنه چه برسه به شهردار تورنتو , تازه اگر هم انتخاب ميكرد انتخاب شهردار دليل بر نوكري نيست يا حداقل بايد ميگفتي شهردار اتاوا كه پايتخت كاناداست . همين حرفا رو ميزنين كه هميشه صدر اخبار رو به خودتو اختصاص ميدين .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۸
شما هم بد نسیت کمی فکر کنید.
اگه این تصمیم کانادا به خاطر وابستگی یا خودشیرینی نبوده بفرمائید کانادا با ایران چه مشکلی داره؟ ایران چه ضرری به کانادا رسونده؟
منتظر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۸
من شما را هم به کمی تفکر و مطالعه در زمینه جغرافیای سیاسی دعوت می کنم
همینطور که توی نظرات اعلام شد، دولت کانادا زیر مجموعه ای از پادشاهی بریتانیا می باشد و تا به امروز تمام فعالیت های بین المللی این دولت در راستای سیاست های بریتانیا بوده
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۹
حالا تو هم یه کم تفکر. ملکه انگلیس بگه فلانی گمشو چه شهردار باشه چه رفتگر و چه نخسوزیر باید گمشه. در ضمن یادته وقتی ممد رضا شاه می خواست علی امینی رو نخست وزیر کنه رفت پیش رئیس جمهور آمریکا و ازش اجازه گرفت؟ این چقدر تحقیر رو می رسونه. کانادا و انگلیس هم همینطورن. انگلیس بگه کانادا بمیر می میره. اگه یه آقایی از شهر بقلیتون بیاد واسه ازدواج و خرج و مخارج خانواده شما تصمیم بگیره چطوره؟ این نشون وابستگی شما نیست؟
پس یه کم تفکر...البته برای شما که این حرفو می زنی یه کم کمه...دو کم تفکر.....
موفقیت ایران در اجلاس نم باعث خشم دشمنان ایران شده است و اونها را دست پاچه کرده و سعی می کنند خشم خودشون رو یه جوری نشون بدن.
طبق آیه قران (آیه 120 سوره توبه) به خشم آوردن کفار و تحمل سختی ها در راه خدا باعث می شود که برای انسان عمل صالح نوشته شود.
اينها دنبال جنگ هستند
كانادا كه كشور نيست بلكه مستعمره انگليس است.
هیچ غلطی نمی توتند بکند آمریکا وآلمان وانگلیس واسرائیل همیشه ماکشور ایران پیروزیم
آمریکا که گنده شونه قطع رابطه کردچی شد؟حالاکاناداچه پخی هست که قطع رابطه اش مسئله سازباشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۸
دوست عزیز فکر می کنید ادبیات شما مناسب یک رسانه عمومی است؟
الان اونور آب هر کی میخواد این یهودی هارو دلشاد کنه یه اظهار نظر علیه ایران میکنه.
دریغ از یه ذره استقلال در عقیده.... بنده پول و قدرت یهودی ها هستن.
ولی قرآن سرنوشت این عده رو معلوم کرده...
در هر سختي آساني است. تحمل سختيها پيروزي بدنبال خواهد داشت .نظام مقدس جمهوري اسلامي مانند كوه مقاوم است نتيجه آن پيروزي در تمام عرصه ها ست.
یه سوال :چرا هر کی که کمی حرفاش بوی میهن دوستی میده منفی میگیره .مثلا میخواید بگید که پیچش مو میبینید شماها؟
دقیقا این تصمیمات خروجی نشست 10 ساعته هیئت ویژه صهیونیست ها بود که داره یکی یکی رو میشه. یکی دیگه از تصمیماتشون هم حملات انتحاری در سوریه با گروگانهای دستگیر شده بود... ولی کور خوندن و دارن گور خودشون رو میکنند.
آخه دولت مردان كانادا اين قدر احمق هستند كه تشخيص نمي دهند اسرائيل تهديد است يا ايران _آيا ايران گرو هاي تروريستي سوريه را تجهيز ميكند يا امريكا،اسرائيل و...
کانادا حروف والی است نوشته میشود ولی خوانده نمیشود چون تحت سیطره انگلیس است بدون انگلیس وآمریکا از خود هیچ استقلال ندارد لذارابطه آن با ایران هیچ سود ویا ضرری به ایران ندارد اخیرا هم خیلی هارت وپورت میکند ولی اربابانش هیچ غلطی نتوانستند بکنند این که نوکر آنهاست
انها نوکر می خواهند. ما ملت ایران سرورواقا هستیم .
درسته که ما با تحریم ها زیر فشاریم و زندگی برامون کمی سخت تر شده ولی یک ایرانیه با شرافت هیچ وقت عزتشو به خاطر یه لقمه نون زیر پا نمیذاره و جلوی این کشورها که هدفی جز به زانو در اوردن ایران ندارن خم به ابرو نمیاره بلکه با خلاقیت راههای جدید برای ناکام گذاشتن توطئه های غرب پیدا میکنه.
زنده باد ایران و مردم ایران.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۹
این آقای ایرانی که چیزی نگفت. فقط از ایرانی تمجید کرد. شماها ظاهرا با خودتون هم مشکل دارین. به جای این که بیاین تو نت بهتره برین پیش یه روانکاو.
از کشور دست دومی مثل کانادا که زیر نظر انگلیس اداره می شود بیشتر از این انتظاری نمی رفت . تمام ژست های مدینه فاضله بودن کانادا با این کارش فرو ریخت و باید از دولت کانادا پرسید فعالیتهای هسته ای آمریکا که دو شهر ژاپن را با خاک یکسان کرد و اسرائیل که با قلدری و با حمایت دولی نظیر آمریکا و انگلیس و...و کانادا هیچکدام از معاهده های بین المللی منع سلاح های هسته ای را نپذیرفته و حتی آنها را به سخره گرفته برای امنیت جهانی خطرناکتراند یا ایرانی که برای گرفتن ریگی بدون اینکه به کشوری لشگرکشی نماید این فرد را دستگیر می کند ؟
منم با نظر اقا میثم موافقم کانادا کشورتاثیرگذاری در سطح بین الملل نیست می خواد تو این بحبوجه خودی نشون بده ولی هیچکی بهش توجه نمی کنه
شده کاسه داغتر از اش !
نوکران دست چندمش هم هیچ غلطی نمی توانند بکنند آمریکا که هیچ !
این نشون میده که دنیایی غرب به آخر خط رسیده واینقدر منفعلانه عمل می کند . صفآرایی لشکر شیطان در برابر جامعه اسلامی کاملاً داره خودشو نشون میده
خدا این امریکا و اسرائیل نابود کنه ما راحت بشیم از دستشون انشاءالله که نابودن
درمورد اینکه شهردار را چه کسی انتخاب میکنه اطلاعی ندارم اما در صورت پذیرش اقامت افراد قسم خوردن به وفاداری به ملکه یکی از قوانین اخذ تابعیت کاناداست اما با همه این تفاسیر رابطه داشتن با کانادا بهتر از نداشتن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۸
دوست عزیز منم با شما موافقم ولی در مورد کانادا میشه گفت واقعا اونا یه چزایشون میشه مگه ایران کاری کرده با کانادا که قطع رابطه کردن
این اتفاق مزایا و مشکلاتی برای ما ایجاد میکنه که دوستان گفتن
اما خود کانادا هم با این کار باید منتظر یک سری پیامد ها باشه.
- دانشجوهای ایران و ایرانی های تورنتو دارای رابطه خوبی با باقی ملیت ها هستند که این مسئله وجاهت و استقلال نظر دولت کانادا رو در بین مردمش پایین خواهد آورد
- حمایت از صهیونیزم دیگه مثل قبل نیست و از دید مردم اروپا نشونه وابستگی دولتمرداست
کانادا با این حال حاضر شد این حقارت رو قبول کنه
این مسائل مختص کشورهای غیر دموکراتیکه و این نشون میده بدنه کانادا با دولتش تعامل مدنی خوبی نداره

در کل برای کانادا بدتر شد
مخصوصا این که ایران پای پیش نمیذاره و یه روزی باید با عذرخواهی برگردن
یه ضرب المثل است که می گه"شغال که از باغ قهر میکنه منفعت باغبونه"
پاسخ ها
سیامک
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۸
علی آقا
شما ها دیگه کی هستید
بابا جان یکم فکر کنید . نمی شه که با تمام دنیا وارد جنگ کنی.
همین کانادا دارو های خاص تولید میکنه حالا اگه نفروشه چی//
عقل هم خوب چیزی بود
حسن
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۹
اولا با تمام دنیا وارد جنگ نشدیم , با قلدرای دنیا وارد جنگ میشیم که اگه نشیم ,میشیم تو سری خور و غلام حلقه به گوششون,دوما کانادا خوش خدمتی برا آمریکا کرده , ما که کاریشون نداشتیم. سوما تاثیر بیش از سی سال تحریم کشورای غربی , انزوای بیشتر غرب و پیشرفت بیشتر ایران بوده.
نگران نباش همون دانشمندایی که تا حالا در مقابل اقدامات غیر انسانی کشورای غربی بی تفاوت نبودند و نمونه ها ایرانی داروهای مختلف رو ساختند . این داروها رو هم خواهند ساخت , اگر تا حالا این کار رو نکرده باشن!
مرتضی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۹
آقای عاقل میشه یه زره عقلتونو بدی به ما بی عقلا تا از دید شما بفهمیم چیکار باید بکنیم تا این به تعبیر شما همه دنیا از ایران راضی بشن ؟!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۹
آقا سیامک شما دیگه کی هستی
شما یه کم فکر کنید. ما قرارمون بر این نیست که همه دنیا وارد جنگ بشیم.ما کار خودمونو می کنیم. حتی گفتیم حاظر به مذاکره با رعایت حقوق هستیم. این چه ضدیتی داره؟ در ضمن ما از همون اول متعهد شدیم که حامی حقوق مظلوما هستیم. پس هر کی بخواد حقی ضایع کنه پدرشو در میاریم.
در مورد تولیدات: تو این قسمت ظاهرا یه کم اطلاعات به دست بیاری بهتره.کانادا به لطف وابستگی که داره قدرت تولید دارو رو به صورت انحصاری نداره. پس در این مورد غصه نخورین. خدا گر ز حکمت ببندد دری ** ز رحمت گشاید در دیگری.
مردم ما 30سال پيش براي عزت و سربلندي كشورشون از جانشون گذشتن حالا ما با اين تحريم ها و قهر كردن ها مي خوايم بلرزيم كانادا كه هيچه بزرگترش هم جلوي اين مردم كاري نكردند...ما هستيم...
من سیاسی نیستم یک ایرانی زیر بار زور نمی رود ما عراف - افغانستان و .... نیستیم ما اجازه نمدهیم امثال کشور کانادا و امریکا در کشور ما حکومت کنند.
به امید پیروزی
علي جان، تو به من بگو گرون شدن 100 توماني يك روزه دلار كجاش منفعته،‌تا من روي ماهت رو ببوسم!
پاسخ ها
حسن
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۹
یه ضرب المثل که میگه کرم درخت از داخل درخت به درخت آسیب میزنه.این تحریم ها نمیتونه اقتصاد مارو تا این حد تحت تاثیر قرار بده , چون تحریم کننده ها خودشون با مشکلات جدی اقتصادی مواجهن,مشکل ما یه عده آدم سود جویند که از آب گل آلود ماهی میگیرن
داداش من در یخچال رو ببند سرماش هدر میره این کانادا پر پرش از یخچال بیشتر کاربرد نداره درش رو ببندید سرماش هدر نره
حالا کانادا نبود کوکا میخوریم کوکا نبود زمزم میخوریم
دیدید وقتی میخوان خطر کنند همیشه ضعیف ترین آدم گروه رو میندازن جلو :D
این بدبخت ها رو انداختن جلو ببینند کشورهای دیگه چه واکنشی نشون میدن بعدش تصمیم گیری کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۹
یعنی بیمزه گی تو وجودته گلوله نمک !!!
سلام

مشکل ما ایرانیا اینه که ما همیشه میخوایم با صبوری رفتار کنیم در صورتی که این به ضرر ماست

ما هم باید عکس العمل نشون بدیم مثل اونا و سفارتامونو تو کشورای اونا قبل از این اونا سفارت های رو ببندن تعطیل کنیم که بدون ما هم میتونیم و قدرتشو داریم

مسئولین ایرانی تا کی میخوان با جهانی ابر قدرت های اون دشمن ماست مدارا کنن

امیر از خوزستان
سلام

مطمئنم همه این نظریات سفارش و از طرف یک تیم نوشته میشه 99 درصد نظریات یک جریان که بر عوامگری تکیه دار را بیان می کند چون واقعا نمی تواند بر اساس یک دلیل محکمه پسند حتی یک واقعیت را استدلال کند فقط عوامگری بدون دادن حتی یک استدلال علمی و فنی
واقعا چرا باید با کانادا رابطه نداشته باشیم:
اما واقعیت اینه که مولا علی می فرماید: یک دشمن بسیار و هزاران دوست کم

ما تو دنیا چند تا دوست داریم
ما رتبه چندم رفاه در دنیا را داریم
دیگه ننویسم که انتشارش برای تابناک سخت میشه
در اینکه چند تا کشور خوشگل و مدرن که روابط تجاری و دیپلماتیکشون رو با ما قطع کنن ضرر میکنیم شکی نیست .
درسته که آسیب میبینیم. درسته که سرعت پیشرفتمون کم میشه . درسته که باید آماده ی خیلی سختی ها باشیم .
اما فراموش نکنید علاوه بر عزت و بزرگی و غروری که بدست میاریم ، و علاوه بر تحقیر شدن اون کشورها و شکستن ابهتشون که دارن تماااام قدرتشون رو و تمام مغز متفکرهاشون رو برای به زانو در آوردن ایران بکار میبرن ، ما تبدیل به یک الگوی تاریخی خواهیم شد و دیگه هرگز هیچ کشوری جرأت نخواهد کرد تا ابد به ایران گیری بده که بعدن توش بمونه .
اونها مارو و مردم مارو خواهند شناخت . تا همین امروز هم درسهای بزرگی گرفتن و اگر میدونستن با سوء شناخت ایران و ایرانی و گیر دادن به برنامه اتمی ما انقد در باتلاق دیپلماسی مخصوص ایرانی گرفتار میشن هرگز به برنامه اتمی گیر نمیدادن .
اونها کشور مارو با عراق و عربستان و پاکستان و ... اشتباه گرفتن و وارد بازی سختی با ایران شدن.
اگر ما نق نزنیم و مبارزه با اونها و مقاومت در برابر این مشقت هارو کار کوچیک و الکی ای فرض نکنیم و بدونیم که تک تکمون در حال ساخت یک هرم مصر سیاسی و یادگار تاریخی و حماسه هستیم ، هیچوقت جا نخواهیم زد و با قوت و قدرت بدن خوشبختیها و مادیاتمون رو سپر غرور ملیمون خواهیم کرد .
غرور ما ناموس ماست .
مردای ایرانی رفاه ما فدای ناموس ما
سیاست مقاومتی بهترین بدل بر علیه این مزدور های امریکایی است اینها مثلا مدافع حقوق بشرند البته بشر خودی چقدر نامرد ند چقدر بی شرفند چقدر پستند
هم قطع رابطه کردن و هم میگن ایران طرفدار تروریستهاست. بهتره منطقی باشیم و کمی در کارهامون تامل کنیم و راه چاره پیدا کنیم. بانکی مون در اجلاس غیر متعهدها گفت کشورهای عضو سازمان ملل نباید یک کشور دیگر را تهدید به نابودی کند. ما با اسرائیل که با غصب و زور دولت درست کرده مشکل داریم ولی دز زوشهایمان باید تجدید نظر کنیم به نحوی که اهدافمان را خفظ و راه بی تنش را را طی کنیم.
کانادا که از آمریکا بالاتر نیست، انگشت کوچیکه آمریکام نمیشه، بذار قطع کنه
به نظر من همین که تو ماه های اخیر سیگنالهایی منفی از کشور کانادا دریافت میشد و داشت یواش یواش سطح روابطش رو با ایران محدود و محدوتر میکرد و حتی تحرکات ستیزه جویانه در خلیج همیشه فارس انجام داد همین کافی بود که ما قبل از اونا اقدام به قطع روابط و تعطیلی سفارتشون در تهران انجام بدیم که نکردیم با این اوصاف بازهم هیچ غلطی نمیتوانند بکنند کما اینکه تا حالا هم نتوانسته اند
جواد از سلماس
آقا ما از اول رابطه درست حسابي با كانادا نداشتيم اقايان و خانوم هايي هم كه مي خواهند برند اونجا درس بخونند اگه خيلي درس خونند و اهل مطالعه همينجا مي خونند نشد تايلند چين هند اندونزي تركيه و... هست اونهايي هم كه اختلاس كردند و پول رو مي خواند جابجا كنند ديگه شرمنده اونهايي هم كه ميخواهند برند اونور اب عشق و حال ديگه شرمنده فعلا به همين چندتا كشور دوروبر اكتفا كنند
اگرمامیخواهیم ایران2500و7000سال پیش مان رااحیاءکنیم صدالبته که بایداین مواردوحتی بالاترازاین راتحمل کنیم این اروپائیهاوغرب وحشی که حقیقتابه همان زمانهابرگشته اند یشرفت ایرانیهارانمیخواهند آنهاهمان حق توحش راازماایرانیهامیخواهند
اب را بریز اونجا که می سوزه..!!
یکی از دوستان خوب گفت. این کار رو هم به کاراشون اضافه کنیم که بعدا بامبول در نیارن که بگن مکا این کار رو نکردیم.آخه تجربه دارن. همین چند وقت پیش موقع اجلاس سران عدم تعهد بود که اسرائیل واسه ما زر رد خط و نشون کشید. آمیرکا بامبول در آورد و گفت که این کار اسرائیل به خودش مربوطه. ما دخالت نداریم و خودمونو از این موضع کنار می کشیم. حواسمون باشه از این بامبول ها در نیارن.
آخه من نمی دونم چرا بعضیا منفی می دن. دشمنای این آب و خاک به خفت افتادن. ایشاللا ذلتشونو هم با چشای خودمون می بینیم.فقط بیاین یه کم کقاومت کنیم. سخته...اما می شه. یه کم اقتصادی فشار داریم میایم. درسته اما ارزششو داره. به امید جهانی سبز و بی آمریکا و متحدان
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی