بازدید 4242
احمدخاتمي:

سياستمداري كه دروغ بگويد لاييك است

کد خبر: ۲۷۰۹۶۴
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۹:۴۱ 07 September 2012
خطيب نماز جمعه امروز تهران، با اشاره به تاثيرات برگزاري اجلاس عدم تعهد در تهران گفت: اين‌كه نخست‌وزير اسراييل گفته است؛ چرا هيچ‌كس با شنيدن سخنان ضد اسراييلي سازمان اجلاس را ترك نكرده به اين معناست كه اين رژيم منزوي و منفور است.

به گزارش ايسنا، آيت‌الله احمد خاتمي در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته تهران با تاكيد بر اين‌كه از مباني تقوا ، معادباوري است، افزود: باور كنيد با مرگ، زندگي به پايان نمي‌رسد، بلكه آغاز زندگي مجدد است.

وي با اشاره به 25 شوال روز شهادت حضرت امام صادق(ع)، تجليل و تكريم از امام صادق(ع) را فرصتي براي وحدت جهان اسلام دانست و گفت: در مورد امام صادق(ع) دو مساله مطرح است اول امامت ايشان كه ما افتخار داريم امامت ايشان را پذيرفته‌ايم و با صراحت مي‌گوييم شيعه جعفريه اثني عشري هستيم و دوم مرجعيت علمي امام صادق(ع) است كه اختصاص به شيعه ندارد، بلكه جهان اسلام مديون امام صادق است و اهل سنت كه چهار امام فقهي دارند، همگي‌شان سر سفره امام صادق(ع) نشستند.

امام جمعه موقت تهران با بيان اين‌كه روز شهادت امام صادق(ع) را همه مسلمانان شيعه و اهل سنت به ميدان تجليل خواهند آمد و اين نمادي از نمادهاي ديگر وحدت و تقريب شيعه و سني خواهد بود، تصريح كرد: يقين دارم مردم در اين عرصه مثل عرصه‌هاي ديگر ولايي سنگ تمام مي‌گذارند؛ چرا كه تعطيلي در اين ايام براي حضور در مجالس حضرت امام صادق(ع) است كه مانور وفاداري و عشق به اهل بيت (ع) خواهد بود.

خاتمي با اشاره به سالروز حادثه 17 شهريور گفت: در اين روز شاهد پرپر شدن گل‌هاي معطر مردم تهران توسط رژيم ساه ستم‌شاهي بوديم كه نيروهاي ضد اغتشاش اسراييلي نيز به كمك شاه آمده بودند و فرزندان اين ملت را به خاك و خون كشيدند كه يادشان براي ما هميشه گرامي است.

وي همچنين به 19 شهريور سالروز وفات اولين امام جمعه تهران مرحوم آيت‌الله طالقاني اشاره كرد و گفت:‌ زيباترين كلام در مورد آيت‌الله طالقاني همان است كه امام (ره) درباره وي فرمود.

خطيب نماز جمعه اين هفته تهران همچنين به بيستم شهريور روز شهادت شهيد محراب آيت‌الله سيد اسدالله مدني اشاره كرد و گفت:‌ همانطور كه امام (ره) فرمودند، ايشان سنبل تقوا، اخلاق و سيد بزرگوار و عالم ،عادل عاليقدر و معلم اخلاق و معنويت بود.

خاتمي همچنين با اشاره به برگزاري اجلاس سران غيرمتعهدها در تهران كه همچنان مساله روز دنيا و كشور است، گفت: در اين عرصه اطلاع‌رساني‌هاي خوبي انجام شد و اگر كسي مي‌خواهد اهميت اين اجلاس را بداند، بايد به ناراحتي آمريكا و رژيم صهيونيستي توجه كند كه از ماه‌ها قبل خود را كشتند تا به سران كشورها بگويند، شركت نكنيد و يا در سطح پايين شركت كنيد، اما به كوري چشم‌شان حضور از سطح متوسط هم بالاتر بود و 120 كشور غيرمتعهد و 20 هيات از نهادهاي بين‌المللي حاضر شدند و حتي روزنامه مصري نوشت اين اجلاس خواب و خوراك را از اسراييل گرفته است.

اين عضو مجلس خبرگان رهبري با اشاره به اين‌كه رسانه‌هاي گروهي آمريكا مدتهاست كه تبليغ مي‌كنند ايران كشوري منزوي است، خاطرنشان كرد: اجلاس غيرمتعهدها به دنيا فهماند ايران بزرگ منزوي نيست و با توجه به اين‌كه غيرمتعهدها دو سوم سازمان ملل هستند و به ايران آمدند به خوبي نشان داده شد كه ايران منزوي نيست، بلكه آن كس كه منزوي است آمريكا و اسراييل است، چون تمام تلاش ديپلماتيك خود شان را به كار گرفته‌اند، اما نتوانسته‌اند به هدف‌شان برسند و ناكام، ناكام، ناكام مانده‌اند.

وي با اشاره به تبليغ‌هاي فراوان آمريكا و اسراييل عليه ايران، افزود : برخي سران كشورهاي غيرمتعهد فكر مي‌كردند، وقتي وارد ايران شوند با كشوري آشفته و به هم ريخته مواجه خواهند شد و ما به هيچ وجه با گزارش نمي‌توانستيم بگوييم اين حرف‌ها دروغ است. تا اين‌كه خودشان آمدند و در تهران گشت و گذار داشتند و ديدند كه ايران كشوري باثبات ، آرام ، با مردم با وقار و متدين است . پس واقعيت را ديدند و فهميدند آنچه برايشان گفته‌اند، دروغ‌پردازي رسانه‌هاي استكباري بوده است.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اعترافات دشمنان در رابطه با برگزاري اجلاس سران غيرمتعهدها در تهران توضيح داد: سفير پيشين يكي از كشورها در سازمان ملل كه معروف به ضديت با ايران است، برگزاري اجلاس در تهران را پيروزي بزرگ براي ايران دانست و تاكيد كرد كه تحريم‌ها هيچ تاثيري بر فعاليت هسته‌يي ايران نداشته است و يكي از رسانه‌هاي استكباري روز نوشته است ايران با اجلاس تحريم، سيلي محكمي عليه تحريم‌ها زد.

وي با بيان اين‌كه انصافا برگزاري اجلاس عدم تعهد كار بزرگي بود و ايران از حدود هشت هزار نفر با همه آداب پذيرايي كرد، افزود: مردم و مسوولان با هم بسيج شدند و بايد از هر دو تشكر كرد و شاهد بوديم هر سه قوه پاي كار آمدند، از جمله قوه مجريه در خط مقدم با حضور رييس‌جمهور و اعضاي وزارت خارجه ، صدا و سيما به عنوان رسانه ملي ، رسانه‌هاي مكتوب ، مسوولان امنيتي ، نظامي ،انتظامي و عوامل خدماتي، اما در كنار اين‌ها حق بزرگي كه نقش اساسي در موفقيت اين پيشرفت داشت، نبايد مغفول بماند يعني حضور مقام معظم رهبري آيت‌الله العظمي خامنه‌اي .

وي با اشاره به نطق بلند ، مستدل ، منطقي و شجاعانه مقام معظم رهبري در اجلاس سران غيرمتعهدها ادامه داد: آقا حدود 20 محور را در اجلاس مطرح كردند از جمله ضرورت تغيير در مديريت ناعادلانه جهان ، اين‌كه آمريكا دشمن مشاركت و همكاري كشورهاست و ارائه راهكار عملي براي مشكل فلسطين كه سخنان منطقي از دل برآمده ايشان بر جان‌ها نشست و رييس‌جمهور بنين رييس اتحاديه آفريقا گفت امروز سه مرتبه سخنان شما را مرور كردم و از طرف 53 كشور آفريقايي از مواضع شما تشكر مي‌كنم چون حرف دل 53 درصد جمعيت جهان را بيان كرده‌ايد و اتحاديه آفريقا به من ماموريت داده است تا پيام وفادري اين كشورها را به شما در خصوص جنبش عدم تعهد اعلام كنم.

خطيب نماز جمعه اين هفته تهران با اشاره به ديدارهاي سران و روساي سازمان‌هاي بين‌المللي در خلال برگزاري اجلاس سران غير متعهدها با مقام معظم رهبري، افزود: 18 ملاقات انجام شد و 9 ملاقات در يك روز بود كه نشان دهنده نشاط و سرزندگي مقام معظم رهبري براي ابلاغ پيام جهاني انقلاب بود.

وي ادامه داد:‌مقام معظم رهبري با رييس هر كشور به تناسب مسائل آن كشور رهنمود داشتند و اطلاعات تحليلي تاريخي بسياري در مورد كشورها داشتند كه نخست‌وزير هند از اطلاعات ايشان درباره مبارزات هند و سران مبارزان هند شگفت‌زده شده بود.

خاتمي همچنين به شجاعت مقام معظم رهبري در سخنراني اجلاس عدم تعهدها اشاره كرد و گفت: ايشان با صراحت و شفافيت آمريكاي مستكبر را به افتضاح كشيدند و با صراحت و قاطعيت رژيم غاصب و جعلي صهيونيستي را زير سوال بردند، به طوري كه نخست‌وزير اين رژيم غاصب عصباني شد و گفت كه چرا هيچ‌كس با شنيدن سخنان ضد اسراييلي سالن اجلاس را ترك نكرده است كه معناي اين حرف اين است كه اين رژيم منزوي و منفور هستيد.

خطيب نماز جمعه اين هفته تهران با اشاره به اين‌كه هجدهم شهريور روز آغاز سال تحصيلي حوزه‌هاي علميه است، تصريح كرد: حوزه‌هاي علميه پاسدار اساسي‌ترين سرمايه اين ملت كه همانا دين و اعتقادات مردم است ، هستند و سرمايه اين حوزه مراجع عظام تقليد به حساب مي آيند.

وي با اشاره به ديدار روز سه‌شنبه اعضاي شوراي عالي حوزه علميه قم با مقام معظم رهبري گفت: آقا در بياناتشان در اين ديدار فرمودند مباني كار حوزه‌ها تربيت كار فقيه است و بايد در كنار آن به آموزش فلسفه و كلام اهتمام داشته باشند چون اساس كار فقاهت فلسفه عملي توحيد است و اميدواريم حوزه‌ها روز به روز شكوفاتر شود.

خاتمي همچنين به برگزاري دوازدهمين اجلاس رسمي خبرگان رهبري، خبرگان رهبري را مظهر اطمينان در نظام مقدس جمهوري اسلامي دانست و خاطرنشان كرد: اجلاسي مبارك بود و مواضع آن در بيانيه پاياني اعلام شد.

وي با اشاره به اين‌كه مجلس خبرگان دو وظيفه انتخاب رهبري و مراقبت بر واجد شرايط ماندن رهبري را بر عهده دارد، گفت:‌اميدواريم تا ده‌ها سال نياز به اين انتخاب نداشته باشيم و سايه رهبري همچنان تا انقلاب حضرت مهدي(عج) بر سر ما مستدام باشد. حواشي اجلاس بيش از متن براي نظام اساسي و موثر است كه بزرگان در كنار هم به مشكلات مردم رسيدگي مي‌كنند و آنها را پيگيري خواهند كرد.

آيت‌الله خاتمي در خطبه‌هاي اول نماز جمعه اين هفته تهران نيز گفت: سياست مداري كه دروغ بگويد، افترا بزند فرقي با سياستمدار لاييك ندارد.

وي يكي از اركان اساسي تقوا را اين دانست كه انسان باور كند هيچ چيز از نگاه ذات مقدس ربوبي پوشيده نيست و اظهار كرد: ظاهر و باطن براي ذات مقدس ربوبي عيان است.

اين عضو مجلس خبرگان از اصول اخلاقي اسلام را انس با خداوند دانست و گفت: يكي از زيرمجموعه‌هاي انس با خداوند يقين است، يعني ايمان به وعده‌هاي خداوند يكي از وعده‌هاي خداوند اين است كه اگر مومنان پاسدار عنصر ايمانشان باشند، تمام توطئه‌هاي دشمنان را عليه آن‌ها خنثي خواهد كرد.

خطيب نماز جمعه اين هفته تهران با اشاره به بخش هايي از قرآن كريم مبني بر اين كه جريان ايمان در طول تاريخ هيچ گاه بي دشمن نبوده، نيست و نخواهد بود، تصريح كرد: دشمنان ايمان به صورت مداوم توطئه مي كنند. و در سوره بقره آمده است هدفشان اين است كه كاري كنند تا مومنان با دين خداحافظي كنند.

وي افزود:خداوند در قرآن مي فرمايد توطئه‌هاي دشمن دين را به شرط حفظ عنصر ايمان خنثي خواهد كرد.

خاتمي همچنين تصريح كرد: صبر و مقاومت يكي از عناصر موفقيت ملت بزرگ ما در طول 33 سال بوده، هست وخواهد بود. و كساني از ما مي‌پرسند تا كي مي خواهيد شعار مرگ بر آمريكا بدهيد آيا خسته نمي‌شويد ، ما در پاسخشان مي‌گوييم كه تا وقتي آمريكا دشمني مي‌كند شعار ما مرگ بر آمريكاست و خستگي ندارد، يعني همان طور كه نماز مي‌خوانيم و روزه مي‌گيريم و هيچ وقت نمي‌گوييم تا كي بايد نماز بخوانيم و روزه بگيريم ، جهاد هم مثل نماز و روزه است.

امام جمعه موقت تهران با تاكيد بر رعايت تقوا در عرصه خانوادگي‌، اداري ، قانوني وسياسي، گفت:‌بيشترين طلاق‌ها در خانواده‌هاي غير متدين است و بايد توجه داشته باشيم كه رشوه و پارتي بازي با دين سازگار نيست و همين طور در عرصه سياسي يك سياست‌مدار متدين دينش را زير سوال نمي برد تا رقيب خود را از صحنه كنار بزند، چون سياستمداري كه دروغ بگويد و افترا بزند فرقي با سياستمدار لاييك ندارد.

به گزارش خبرنگار ايسنا، همچنين در پيش خطبه‌هاي اين هفته نماز جمعه تهران پدر يكي از شهداي يوم الله هفدهم شهريور با اشاره به خاطراتي از روز هفدهم شهريور گفت:‌شهداي 17 شهريور در آن روز مظلومانه به شهادت رسيدند و در شب غريبانه به خاك سپرده شدند و عليرغم آنچه كه اعلام شد، شهداي هفدهم شهريور 58 نفر هستند، تعداد آن‌ها بيشتر از اين‌ها بود.

پدر شهيد اسماعيل كريمي با بيان خاطراتي از روز شهادت اين شهيد بزرگوار گفت: خدا را شاكريم كه اگر شهيدي تقديم جمهوري اسلامي كرده‌ايم، سايه مقام معظم رهبري، ولي فقيه حضرت آيت‌الله امام خامنه‌اي بر سر ما است و جاي ناراحتي نيست.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر