بازدید 3626
۱
نمایندگان آذربایجان به تابناک گفتند؛

قول و عمل متفاوت دولت در قبال زلزله‌زدگان

در حالی که در سفر معاون اول رئیس‌جمهور به مناطق زلزله‌زده گفته شده بود دولت تا دو ماه آینده، همه مسکن‌های تخریب شده را احیا خواهد کرد و اکنون نزدیک به سه هفته از این قول محمدرضا رحیمی می‌گذرد و به رغم تأکیدات رهبری و رئیس جمهور، نمایندگان آذربایجان شرقی هر یک در اظهارنظرهایی، از کندی کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان گلایه می‌کنند.
کد خبر: ۲۷۰۹۶۱
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۶:۲۷ 08 September 2012
روند آواربرداری در روستاهای زلزله‌زده بخش مرکزی تبریز، بسیار کند است و این شرایط زیبنده دولت نیست.

به گزارش «تابناک»، رضا رحمانی با بیان این مطلب در انتقاد از عملکرد دولت در مناطق زلزله‌زده گفت: با وجود قول‌های داده شده، مبنی بر تسریع روند بازسازی مناطق زلزله‌زده، متأسفانه، شاهد اراده‌ای قوی برای آواربرداری و نوسازی منازل آسیب دیده نیستیم و مسئولان امر بایستی پای کار باشند.

بنا بر این گزارش، این نماینده مردم تبریز در ادامه گفت: متأسفانه در همه روستاهایی که بازدید شد، کمبود ماشین آلات آواربرداری کاملا مشهود است و گویا، نمی‌توان با این امکانات، بازسازی را تا آغاز فصل سرما در این روستا‌ها به پایان ‌رساند.

این سخنان رحمانی در حالی است که در سفر معاون اول رئیس جمهور به مناطق زلزله‌زده گفته شده بود، دولت تا دو ماه آینده، همه مسکن‌های تخریب شده را احیا خواهد کرد و اکنون نزدیک به سه هفته از این قول محمدرضا رحیمی می‌گذرد، ولی به رغم تأکیدات رهبری و رئیس جمهور نمایندگان آذربایجان شرقی هر یک در اظهارنظرهایی از کندی کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان گلایه می‌کنند.

در همین راستا، سید مؤید حسینی نیز بر این باور است فصل سرما از هفته‌‌های آینده در مناطق شمالی آذربایجان از جمله هریس، ورزقان و اهر آغاز می‌شود و هنوز سرپناهی مطمئن برای زلزله زدگان تهیه نشده است.

نماینده مردم خوی چایپاره در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر سریع بازسازی مناطق زلزله‌ز‌ده، از مسئولین اجرایی خواست تا شعار و وعده و وعید را کنار بگذارند و در راستای کاهش دردهای مردم زلزله زده، همه توان خود را در حل مشکلات این شهروندان به کار ببندند و مسلما در این راه علاوه بر امکانات و بودجه‌های استانی باید از محل منابع ملی نیز تسهیلات لازم گرفته شود.

اما رحمانی بلاتکلیفی زلزله‌زدگان و عدم اطلاع رسانی شفاف به آن‌ها درباره چگونگی بازسازی منازلشان را مورد انتقاد قرار داد و افزود: با توجه به اینکه دولت اسکان موقت زلزله‌زدگان را کنار گذاشته و تصمیم دارد مردم این مناطق را از اسکان اضطراری به اسکان همیشگی منتقل کند، لازم است اقدامات جهادی و برنامه‌ریزی شده‌ای انجام شود تا بتوان به این تصمیم جامه عمل پوشاند. سردرگمی اهالی روستاهای زلزله‌زده در مورد نحوه بازسازی نیز یکی از مشکلاتی است که در مناطق زلزله‌زده دیده می‌شود.

رئیس کمیسیون صنایع مجلس در ادامه اظهار داشت: همچنین نبود نماینده مستقر دولت در روستا‌ها، کمبود چادر، فنس و حمام و سرویس‌های بهداشتی، از دیگر مشکلاتی است که در این شرایط زلزله‌زدگان را در فشار گذارده است.

رحمان در ادامه ضمن تأکید بر ضرورت تسریع در رفع مشکلات زلزله‌زدگان، کمک‌های مردمی را موجب دلگرمی زلزله‌زدگان دانست و گفت: در راستای تسریع در خدمات‌رسانی به زلزله‌زدگان، جمعه گذشته، سه اکیپ برای بررسی مشکلات و نحوه آواربرداری روستاهای زلزله‌زده بخش مرکزی تبریز به منطقه فرستاده شده که گزارش‌های این سه اکیپ درباره نیازهای روستا‌ها، جمع‌بندی و برای اقدام به مسئولان ذی‌ربط ارجاع خواهد شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۱
مگه باور داشتین تو 2 ماه !!!!!!!!! خونه درست کنند ؟؟؟؟ هنوز مثل کبک سرمون تو برفه ؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار