بازدید 8976

دستور جدید معدنی احمدی نژاد

کد خبر: ۲۷۰۲۸۹
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۸ 04 September 2012
وزیر صنعت معدن و تجارت با اعلام اینکه به زودی واگذاری‌هایی صورت خواهد گرفت که تاکنون در معادن ایران شاهد آن نبوده‌ایم، گفت: بر اساس دستور رئیس جمهوری، در اصفهان 20 میلیون تن ظرفیت تولید کنستانتره را در معدن سنگان واگذار کردیم.

به گزارش مهر، مهدی غضنفری سه شنبه در مراسم افتتاح کارخانه تولید کنستانتره سنگ آهن با حضور رئیس جمهوری در سیرجان کرمان گفت: کل طرحهای فولادی که تاکنون توسط بخش خصوصی و دولتی مجوز دریافت کرده اند ،حدود  36 میلیون تن است.

غضنفری در ابتدای سخنرانی خود با تقدیر از کسانی که راه نویی را در مسیر توسعه صنعتی و معدنی کشور دنبال می کنند افزود : اینان کار بزرگی کرده اند که باید به شایستگی ارج نهاد.

وزیر صنعت ، معدن و تجارت با اشاره به افتتاح کارخانه تولید کنستانتره سنگ آهن تصریح کرد : در حالی که قبلا پروژه های بزرگ توسط بخش خصوصی انجام می شد ، اما در حال حاضر شاهد آن هستیم که بخش خصوصی کارهای بزرگی به انجام رسانده است و با ادبیات کنونی فعالان اقتصادی یعنی اینکه آنقدر اهمیت  در فضای کسب و کار وجود دارد که بخش خصوصی مشتاقانه ورود پیدا می‌کند .

غضنفری با تقدیراز بانکهایی که مسیر نقدینگی را به سمت فعالیتهایی که منجر به افزایش افزوده می شود سوق می دهند گفت : حرکت سرمایه ها در مسیر تولید کار ارزشمندی است که باید از آن تقدیر کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد : طراحی و اجرا و ساخت تجهیزات توسط مهندسین ایرانی رویکردی بسیار عالی است و موضوع مهم اینکه به جز تولید فولاد به سمت کارخانه سازی در حرکت هستیم ، یعنی اینکه هم دانش فولاد و هم دانش کارخانه سازی در حال شکل گیری است. غضنفری ابراز امیدواری کرد این الگو برای سرمایه گذاران تداوم یابد.

وی در ادامه با استناد به آمارهای جهانی و رتبه هفدهم ایران در تولید فولاد گفت:  کشورمان ظرفیت تولید 20 میلیون تن فولاد را دارد. وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود : طبق آمارسال 2010 میلادی  کشورهای چین، ژاپن، آمریکا و کره جنوبی به ترتیب هرکدام با 627، 110، 89 و 69 میلیون تن در ردیف های بالای تولید جهانی قراردارند.

غضنفری با بیان اینکه در حال حاضر برنامه های متعددی برای توسعه وضعیت کشور در فولاد وجود دارد افزود : هشت پروژه فولادی در نقاط مختلف کشور از جمله میانه، بافت، ‌سبزوار و تعدادی دیگر از شهرها در حال اجرا است.

به گفته وی، با افزایش ظرفیت فولاد اصفهان و زاگرس 8 میلیون تن تولید فولاد از طریق این طرح ها محقق می شود.

غضنفری با بیان این مطلب که هم اکنون چند پروژه سرمایه گذاری با ظرفیت 12 میلیون تن در حال اجراست افزود :  تا پایان برنامه پنجم توسعه، تولید فولاد باید به 45 میلیون تن برسد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت این موضوع را نیز یادآور شد که ظرفیت تولید فولاد از ابتدای دولت نهم تا هم اکنون با رشد 2 برابری از 10 میلیون تن به 20 میلیون تن نزدیک شده است.

وی مجوزهای تولید فولاد تحت عنوان طرح های مهر ماندگار را نیز یادآور شد و افزود : قرار است تا پایان امسال یا ابتدای سال آینده در مجموع 24 طرح فولاد و قطعات افتتاح شود که از این تعداد 18 پروژه توسط دولت و مابقی به وسیله بخش خصوصی به بهره برداری می رسد.

غضنفری با اشاره به اینکه بخشی از مجموع وضعیت پیش بینی شده فولاد در دولت دهم به بهره برداری خواهد رسید افزود : با توجه به فرآیند سرعت بخشی به تولید فولاد تا پایان دولت دهم از شش میلیون تن واردات فولاد بی نیاز و از سال آینده صادر کننده خواهیم بود و به دنبال آن ظرفیت صادراتی نیز افزایش می یابد.
 
وزیر صنعت ،معدن وتجارت در ادامه حجم کل طرحهای فولادی (با مهر ماندگار) را که تاکنون مجوز دریافت کرده اند 36 میلیون تن اعلام کرد. وی با بیان این جمله که خدا را شاکریم با وجود ادعاهای دشمنان که تحریم های فلج کننده را علیه ایران اعمال کرده اند اما همچنان رو به جلو در حرکتیم افزود : داغ تحریم ها تنها بر پیشانی کسانی می ماند که به آن دل بسته اند و ملت ایران راه سرافرازی را طی خواهد کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: از تمام کسانی که می تواند در خط تولید سنگ آهن در فولاد سرمایه‌گذاری کنند، دعوت به همکاری می کنیم. وی با بیان این جمله که به زودی واگذاری هایی صورت خواهد گرفت که تا کنون در معادن ایران شاهد آن نبوده ایم،افزود : بر اساس دستور رئیس جمهوری در اصفهان 20 میلیون تن ظرفیت تولید کنستانتره را در معدن سنگان واگذار کردیم.

وی در ادامه توضیح داد  به زودی در مهر ماه آینده و با حضور متقاضیان قراردادهای همکاری را امضا خواهیم کرد.

غضنفری همچنین یادآور شد : در استان کرمان بیش از 2000 طرح صنعتی ، معدنی در حال اجرا است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخشی از سخنان خود به مصوبات استانی در حوزه صنعت و معدن در کرمان اشاره کرد و اظهارداشت: از مجموعه 50 طرح مصوب تا کنون 35 طرح به اتمام رسیده و 15 مصوبه نیز در حال اجرا است.

وی افزود : پیشرفت اجرای طرح های استانی بیانگر آن است که عملیاتی کردن مصوبات به طور جدی پیگیری می شود و هیچ طرحی روی زمین نمی ماند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار