بازدید 5757

تا جايی كه می‌توانيد دانلود كنيد

مهدی قدرتی‌زاده
کد خبر: ۲۷۰۰۱۷
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۰ 03 September 2012
در شرايطي كه امكان خريد نرم افزارها يا محصولات فرهنگي اصلي يا به دليل عدم ورود به كشورمان يا قيمت هاي بسيار بالامقدور نيست بارها شده كه به توصيه دوستان درباره شنيدن يك آلبوم موسيقي يا يك فيلم جذاب مجبور شده ايد ساعت ها در ميان سايت هاي مختلف براي پيدا كردن يك لينك دانلود معتبر و با محتواي با كيفيت بگرديد و نااميد شويد يا اينكه براي استفاده از يك نرم افزار ضروري فروم هايي را بالاو پايين كنيد كه براي ديده شدن لينك هاي قرارگرفته در آنها كه ممكن است آن چيزي كه مي خواهيد هم در آن پيدا نشود شما را مجبور به عضويت و تحمل سيل هرزنامه هاي روزانه مي كنند، باور كنيد شما تنها نيستيد: افراد ديگري هم در دنيا هستند كه مشكلات مشابه شما داشته اند و به همين خاطر اين روزها فروم ها، سايت هاي معروف مربوط به دانلود نرم افزار يا فيلم و موسيقي يا كتاب هاي الكترونيكي ديگر منابع دست اول اين محصولات شناخته نمي شوند.
   
حالاسرويس هاي موسوم به P2P مانند «تورنت» محلي براي به اشتراك گذاري انواع فايل ها و از جمله اطلاعات مفيد و مطمئني كه ما نياز داريم شده اند. به طور خلاصه طرز كار اين سرويس ها به اين صورت است كه كاربران فايل هاي مورد علاقه خود را از طريق نرم افزارهاي موسوم به «تورنت كلاينت» به اشتراك مي گذارند تا بقيه از آن استفاده كنند. البته به اشتراك گذاري فايل توسط شما اجباري نيست و مي توانيد بدون اينكه چيزي را با ديگران تقسيم كنيد از اين امكانات استفاده كنيد اما فراموش نكنيد كه اين سرويس ها كه شما را دست خالي جواب نمي كنند بر اساس مفهوم به اشتراك گذاري پايه گذاشته شده و توانسته اند به اين محبوبيت و بانك اطلاعاتي پرمحتوا دست پيدا كنند.
   
براي استفاده از محتواي سايت هاي تورنت ابتدا بايد يك كلاينت تورنتي را دانلود كنيد. اين نرم افزارها معمولاحجم كمي دارند و رايگان هم هستند. كلاينت هاي تورنت هم وظيفه دانلود فايل ها و هم آپلود (در صورت علاقه شما به اشتراك گذاري) را بر عهده دارند و مانند يك نرم افزار مديريت دانلود امكان زمانبندي دانلودها يا تنظيم سرعت دانلود و آپلود را به شما مي دهند. به عنوان يك نرم افزار ساده و كاربردي ما استفاده از Utorrent را به شما توصيه مي كنيم كه با يك جست وجوي ساده در اينترنت مي توانيد آن را دانلود و نصب كنيد.
    
بعد از نصب بايد به دنبال فايل هاي مورد نظر خود در سايت هاي تورنت بگرديد. به عنوان تجربه اول توصيه مي كنيم فايل مورد نظر خود را به همراه كلمه torrent در گوگل جست وجو كنيد و چيزهاي به دردبخور را انتخاب كنيد، حالاسوالي كه پيش مي آيد اين است كه كدام فايل معتبر است و به كار شما مي آيد؟
   
در سايت هاي تورنت اصطلاحاتي وجود دارند كه با دانستن آنها مي توانيد دانلودهاي مطمئن تر و سريع تري داشته باشيد و راحت تر به هدف خود برسيد. در اين سايت ها در كنار نتايج جست وجو عبارتي مانند Peer، Seed يا Leech را مشاهده مي كنيد. Seed ها تعداد كامپيوترهايي هستند كه فايل هايي را كه شما لازم داريد قبلادانلود كرده اند و حالابه طور كامل به اشتراك گذاشته اند، peer ها كامپيوترهايي هستند كه بخشي از فايل مورد نظر شما در آنها به اشتراك گذاشته شده است و Leech ها كاربران و كامپيوترهايي هستند كه در حال دانلود فايل مورد نظر شما هستند اما سرعت آپلود و سهم به اشتراك گذاري پاييني دارند، به طور كلي هر چه تعداد Seeder هاي يك سايت بالاتر باشد و Leecher هاي كمتري مشغول دانلود باشند شما سرعت دريافت اطلاعات بالاتري خواهيد داشت، البته بايد حواس تان باشد كه تعداد بالاي Leecherها يا در حقيقت كساني كه مثل شما مشغول دانلود هستند گاهي اوقات مي تواند راهنماي شما در تفكيك فايل هاي سالم و فايل هايي باشد كه احتمال آلودگي آنها مي رود. شما مي توانيد بعد از دانلود فايل مورد نظرتان به آن امتياز هم بدهيد تا به بقيه افرادي كه مثل شما به دنبال لينك هاي با كيفيت و سالم هستند كمك كرده باشيد.

منبع: اعتماد
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار