بازدید 2261

گوآتمالا: ایران جایگاه مهم منطقه‌ای است

کد خبر: ۲۶۹۳۲۷
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۱ - ۰۰:۳۶ 01 September 2012
نماینده گوآتمالا در سخنانی در دومین روز از نشست سران کشورهای شانزدهمین اجلاس کشورهای عضو جنبش غیرمتعهد در تهران ضمن مثبت ارزیابی کردن ریاست ایران بر جنبش از میزبانی تهران برای شانزدهمین اجلاس تهران قدردانی کرد.

به گزارش ایسنا نماینده گوآتمالا ایران را قدرت منطقه‌ای و دارای جایگاه مهم دانست و افزود: ایران برای ریاست بر جنبش نم گزینه مناسبی است.

وي گفت: ما شاهد فقر گسترده و نابرابری‌ها در دنیا هستیم و بیکاری یکی از مشکلات بشری است که در حال گسترش است و حتی چین که در زمینه اقتصادی بسیار موفق بوده است تحت تاثیر بحران مالی با مشکلات مواجه شده است.

وی با اشاره به تحولات شمال آفریقا و خاورمیانه تصریح کرد: ما در سال‌های گذشته در خاورمیانه شاهد تحولات جدیدی بوده و هستیم و چشم‌انداز این منطقه بی‌ثباتی در این منطقه را نشان می‌دهند که نگران کننده است.

وی ادامه داد: امیدواریم در چارچوب عضویت در این جنبش بتوانیم مشکلات مشترک‌مان را حل کنیم. گواتمالا حامی ایده چندجانبه‌گرایی در مسایل بین‌المللی و مشارکت در همه عرصه‌های بین‌المللی و منطقه‌ای به ویژه جنبش نم است و معتقدیم اختلافات همواره بین کشورها خواهد بود اما در عرصه منطقه و بین‌المللی مکلف به همکاری همه‌جانبه هستیم.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان