بازدید 2194

لائوس: نم بايد از برخي اعضاي خود حمايت كند

کد خبر: ۲۶۹۳۱۷
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۱ - ۰۰:۲۵ 01 September 2012
نماينده ويژه لائوس در اجلاس سران جنبش عدم تعهد در تهران گفت: از زمان برگزاري آخرين اجلاس جنبش عدم تعهد در شرم‌الشيخ شاهد تغييراتي در جهان بوده‌ايم و چالش‌هاي بسياري از لحاظ صلح و امنيت، بويژه در منطقه خاورميانه به وجود آمده است.

به گزارش ايسنا، نماينده ويژه لائوس در سخنراني خود ضمن تبريك به ايران براي به دست گيري رياست جنبش عدم تعهد اظهار داشت: ما مطمئن هستيم در طول سه سال آينده و تحت رهبري ايران پيشرفت‌هاي زيادي حاصل خواهد شد.

وي همچنين به دولت و ملت ايران زلزله آذربايجان را تسليت گفت و از جمهوري عربي مصر به خاطر رياست در جنبش طي سه سال گذشته تشكر كرد.

وي اظهار داشت: ما طي چند سال گذشته شاهد موج دوم بحران اقتصادي بوديم كه باعث توقف پيشرفت و توسعه در كشورهاي در حال توسعه بود و از طرفي مانع دستيابي كشورها به اهداف خود شد. ما بايد با هم همكاري كنيم تا اين كشورها به اهداف تعيين شده خود دست يابند.

وي با اشاره به گذشت بيش از 50 سال از تاسيس جنبش عدم تعهد اظهار داشت: اين جنبش صداي كشورهاي در حال توسعه و صداي كشورهايي است كه به حاشيه رانده شده‌اند.

وي افزود: براساس اصول جنبش عدم تعهد بايد به حاكميت، برابري، تماميت ارضي و عدم دخالت در امور يكديگر احترام گذاشت و بايد از طريق اين اصول با اميال برخي دولت‌ها و كشورها كه مي‌خواهند سياست‌هاي خود را تحميل كنند، مبارزه شود.

وي خواستار ايجاد قوانيني شد كه مانع استفاده برخي كشورها از معيارهاي دوگانه شوند.

نماينده ويژه لائوس گفت: جنبش عدم تعهد بايد از برخي اعضاي خود كه در وضعيت ناگوار هستند، حمايت كند.

وي همچنين خواستار استفاده از تاثير سياسي جنبش عدم تعهد براي حل و فصل مسائل بين‌المللي و مسائل مربوط به اين جنبش شد.

وي تاكيد كرد: مساله فلسطين و عضويت اين كشور در سازمان ملل پيشرفتي نداشته و زمان آن فرا رسيده كه براي حل و فصل مشكل فلسطين و عضويت اين كشور در سازمان ملل به جامعه بين‌المللي فشار وارد كنيم.

وي همچنين خواستار پايان فوري تحريم‌ها عليه برخي كشورها مانند كوبا شد و اظهار داشت: يكي از مسائل مهم كه بايد مطرح شود، مساله كشورهاي كمتر توسعه يافته و به حاشيه رانده شده است.

وي همچنين خواستار كمك به كشورهايي شد كه به دريا راه ندارند و از امتياز كمتري برخوردارند و همچنين در برابر فشارهاي كشورهاي خارجي آسيب‌پذيرترند.

نماينده لائوس گفت: كشورش در ماه نوامبر ميزبان كنفرانس سران آسيا و اروپا خواهد بود و تاكيد كرد كه اين كنفرانس فرصتي خوب براي مشاركت آسيا و اروپا با يكديگر است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل