بازدید 2258

تايلند: ساختار سازمان ملل بايد تغيير كند

کد خبر: ۲۶۹۳۱۰
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۱ - ۰۰:۱۸ 01 September 2012
وزير خارجه تايلند اظهار داشت:پس از آخرين نشست جنبش عدم تعهد در شرم‌الشيخ تحولات بزرگي در جهان اتفاق افتاده و اكنون با مسائل جديدي مانند تغييرات آب و هوايي، جرايم فراملي و بحران‌هاي اقتصادي روبرو هستيم و به مشاركت در مديريت جهان نيازمنديم.

به گزارش ايسنا، وي در سخنراني خود در نشست سران با تشكر از ايران به خاطر ميزباني اين نشست اظهار داشت: براي مديريت جهاني سازمان‌هاي بين‌المللي نقش مهمي ايفا مي‌كنند و جنبش عدم تعهد با در بر داشتن دو سوم كشورهاي جهان مي‌تواند نقشي پررنگ در اين امر ايفا كند.

وي تصريح كرد: بايد دستور كار سازمان‌هاي جهاني را تغيير داد و ساختار سازمان ملل بايد تغيير كند.

وزير خارجه تايلند خاطرنشان كرد: بنيان صلح بسيار قديمي‌تر از جنگ است و بايد براي رسيدن به صلح بر روي سه جنبه سياسي، اقتصادي و اجتماعي كار شود تا صلح دائم براي مردم برقرار شود.

وي افزود: تايلند هميشه طرفدار اقتصاد همراه با صرفه‌جويي بوده و سعي كرده هزينه‌هايش را كاهش دهد تا انعطاف عمل لازم را كسب كند.

وي ادامه داد: تايلند توانسته است از بحران‌هاي گذشته فارغ شود و در حيطه‌هاي مختلف با كشورهاي جهان در چارچوب همكاري جنوب ـ جنوب ظرفيت‌سازي كند.

وزير خارجه تايلند گفت: ما بايد از ارزشهاي جهاني حمايت كنيم و به همين خاطر نيز تايلند عضو شوراي حقوق بشر است.

وي اظهار داشت: ما شاهد ارزش‌ها و فرهنگ‌هايي هستيم كه در تضاد با يكديگر هستند، فاصله ايدئولوژيك براي امنيت بسيار خطرناك است.

وزير خارجه تايلند اظهار داشت: نزاع بخشي از زندگي و طبيعت انسان است و بين كشورها هم اتفاق مي‌افتد، اما تايلند معتقد است با گفتمان مي‌توان از خونريزي و نزاع دوري كرد.

وي در ادامه سخنراني خود گفت: ما مي‌خواهيم در خاورميانه صلح و ثبات ايجاد شود و به همين خاطر يك هيات ديپلماتيك به فلسطين فرستاده‌ايم. ما طرفدار راه‌حل دو كشوري براي حل و فصل مناقشه فلسطين و اسرائيل هستيم.

وي با ابراز نگراني درباره بحران سوريه اظهار داشت: هم‌اكنون در سوريه حقوق بشر نقض مي‌شود، ما اميدواريم خشونت‌ها هر چه سريعتر پايان پذيرند و از جامعه بين‌المللي مي‌خواهيم براي حل و فصل بحران سوريه تلاش كند.

وزير خارجه تايلند گفت: تايلند مي‌خواهد به سوريه كمك‌هاي بشردوستانه ارسال كند.

وي تاكيد كرد: همه ما بايد بخشي از راه‌حل‌ها باشيم و اين اجلاس فرصت خوبي است تا به يافتن راه‌حل براي بحران‌ها و مشكلات بپردازيم و نقش بهتري ايفا كنيم.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر