بازدید 1950

نيكاراگوئه: ازانرژي صلح‌آميز هسته‌يي حمايت مي‌كنيم

کد خبر: ۲۶۹۳۰۸
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۱ - ۰۰:۱۶ 01 September 2012
وزير امور خارجه نيكاراگوئه گفت: ما حمايت خود را از دستيابي ملت‌ها به انرژي صلح‌آميز هسته‌يي اعلام مي‌كنيم و حق ايران مي‌دانيم كه به انرژي صلح‌آميز هسته‌يي دست پيدا كند.

به گزارش ايسنا، «ساموئل سانتوز لوپز» عصر امروز در دومين روز اجلاس سران كشورهاي عضو جنبش عدم تعهد در تهران اظهار كرد: از طرف ديگر ما طرفدار ادامه گفت‌وگوها در مورد پرونده هسته‌يي ايران هستيم و معتقديم كه اين موضوع بايد از طريق مذاكرات حل و فصل شود.

وي با تاكيد بر اينكه "همه اعضا بايد به اهداف جنبش غيرمتعهدها معتقد باشند و در اين راستا حركت كنند"، گفت: ما فشارهاي اقتصادي و تجاري از سوي غرب عليه كوبا را محكوم مي‌كنيم و براي اكوادور نيز حق حاكميت و سرنوشت در ارتباط با پناهندگي سياسي به جوليان آسانژ را اعلام مي‌كنيم و از اين موضوع حمايت مي‌كنيم.

سانتوز لوپز اضافه كرد: همچنين ما از فلسطين كه به عضويت دائم سازمان ملل متحد در بيايد حمايت مي‌كنيم.

وي همچنين با تاكيد بر اينكه "كشورهاي توسعه‌يافته بايد از كشورهاي فقير و در حال توسعه در چارچوب قوانين بين‌المللي حمايت‌هاي لازم را انجام دهند"، افزود: ما از ايجاد تغييرات و اصلاحات در ساختار سازمان ملل و شوراي امنيت حمايت مي‌كنيم.

سانتوز لوپز همچنين به ارائه گزارشي در مورد وضعيت آمريكاي لاتين پرداخت و اظهار كرد: بايد در راستاي مبارزه با تروريسم اقداماتي جدي انجام شود.

وي در پايان سخنان خود بر حق حاكميت و استقلال ملت‌ها تاكيد كرد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان